Moderatorene på TW

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Mod`ene bør ikke spille aktivt i det hele tatt. Det er eneste løsning på "ryktene". Husk, at det er alltid noe i et rykte, og vi VET at kobling/lekkasjer har funnet sted tidligere. (Ref. V1 og kanskje nå V4) Så lenge det er penger med i bildet, så må ikke slikt skje, og man må være preventiv, noe som jeg ikke kan se man har tatt høyde for her.

Denne diskusjonen vil være evigvarende, til ovennevnte er oppfylt. Så enkelt er det.
 

DeletedUser

Guest
Mod`ene bør ikke spille aktivt i det hele tatt. Det er eneste løsning på "ryktene". Husk, at det er alltid noe i et rykte, og vi VET at kobling/lekkasjer har funnet sted tidligere. (Ref. V1 og kanskje nå V4) Så lenge det er penger med i bildet, så må ikke slikt skje, og man må være preventiv, noe som jeg ikke kan se man har tatt høyde for her.

Denne diskusjonen vil være evigvarende, til ovennevnte er oppfylt. Så enkelt er det.

Kven gidder å vere mod(uten lønn) om dei ikkje får spele?
 

DeletedUser

Guest
Vel Noffe, i teorien modene spille på en eller annen verden for å få utbytte av denne jobben, nemlig premium poeng. Å som Dommola nevnte, man må nesten spille spillet samtidig som man jobber her, iallefall har jeg det slik.
 

zcztig

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Mod`ene bør ikke spille aktivt i det hele tatt. Det er eneste løsning på "ryktene". Husk, at det er alltid noe i et rykte, og vi VET at kobling/lekkasjer har funnet sted tidligere. (Ref. V1 og kanskje nå V4) Så lenge det er penger med i bildet, så må ikke slikt skje, og man må være preventiv, noe som jeg ikke kan se man har tatt høyde for her.

Denne diskusjonen vil være evigvarende, til ovennevnte er oppfylt. Så enkelt er det.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt kan forstå hvorfor du synes dette...

En moderator har ikke, innflytelse på noe som av det som foregår skjer In-Game.

At rykter om dette har værsert tidligere er dog ikke til å skyve under en stol, og nå har jeg riktignok hatt en pause fra TW en stund, men etter hva jeg har forstått er det nå nettopp dette som er årsaken til at hele moderatorgjengen INKLUDERT COMMUNITY MANAGER nå er byttet ut...

Og om det så skulle være en, to, tre eller TI moderatorer fra samme stamme i en spillverden - so what? Et individs kompetanse til å redigere upassende foruminnhold avhenger vel ikke av hvilken stamme man velger å være med i?
 

DeletedUser

Guest
Jepp, Fizz..
Jeg er klar over det, men akkurat det er jo stridens kjerne også :)
For all del... Jeg skjønner det godt også seff. Jeg hadde heller ikke gjort det gratis uten å spille

Mitt poeng var at enten får de betale noen slanter for jobben forutsatt "ikkespillende" mods, eller så får folk besinne seg og akseptere situasjonen slik den er.

Denne diskusjonen har rast i ALLE de verdner jeg har vært med i og tidligere (v1) så vet vi jo at det skjedde litt av vært i starten ;)
Det er ikke noe argument at Mod`sene ikke spiller i den verdenen de er mod i, så lenge det snakkes sammen i andre verdner. Det er faktisk en fullstendig bortkastet regel som ikke tjener til noe..
 

DeletedUser

Guest
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt kan forstå hvorfor du synes dette...

En moderator har ikke, innflytelse på noe som av det som foregår skjer In-Game.

At rykter om dette har værsert tidligere er dog ikke til å skyve under en stol, og nå har jeg riktignok hatt en pause fra TW en stund, men etter hva jeg har forstått er det nå nettopp dette som er årsaken til at hele moderatorgjengen INKLUDERT COMMUNITY MANAGER nå er byttet ut...

Og om det så skulle være en, to, tre eller TI moderatorer fra samme stamme i en spillverden - so what? Et individs kompetanse til å redigere upassende foruminnhold avhenger vel ikke av hvilken stamme man velger å være med i?

Vel, jeg erfarte vel en del av dette på V1 selv, så det er nok ikke bare rykter. :)
Hvis alle er byttet ut pga dette, så er jo det en bekreftelse i seg selv.

Poenget er at hvis den svenske CM`en tjener 40K pr måned og man i Norge betaler 400 Euro, så burde man jammen ha litt å gå på? (Vet ikke hva Habla tjener, men kjenner til tilbud FØR han ble engasjert, og det var 400 EUR.)

Det jeg mener er at denne type diskusjon vil vi alltid ha enten det er hold i det eller ikke, om dette ikke endres slik som beskrevet.
 

DeletedUser

Guest
40k? Var vel 4k, svenske kroner vil eg tippe, som vil vere ganske nøyaktig lik 400 euro. Det er jammen ikkje mykje pengar, eg hadde ikkje gidda vore moderator ein gang for det beløpet...
 

DeletedUser

Guest
40k? Var vel 4k, svenske kroner vil eg tippe, som vil vere ganske nøyaktig lik 400 euro. Det er jammen ikkje mykje pengar, eg hadde ikkje gidda vore moderator ein gang for det beløpet...

Man tjener mer som avisbud jo :eek:
 

DeletedUser

Guest
40k? Var vel 4k, svenske kroner vil eg tippe, som vil vere ganske nøyaktig lik 400 euro. Det er jammen ikkje mykje pengar, eg hadde ikkje gidda vore moderator ein gang for det beløpet...

Aner ikke.
Det var noen som hevdet 40K her, men det høres mye ut for bare SE. I såfall har han flere roller og er fulltidsansatt hos Innogame.

Enig. Ikke fett for å motta så mye dritt :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Man bør jo kunne det meste om TW for å være moderator. Hvis de spiller kan de også holde seg oppdatert om hva som skjer, dessuten så er de jo ikke moderatorer for den verdenen de spller på. Selv synes jeg det er uproblematisk med at det er moderatorer fra samme stamme. Det at de er fra samme stamme gjør ikke noe. Det går an å sende ticket hvis de jobber aktivt for stammens fordel.
 

DeletedUser

Guest
Scripts siden er vell ikke akuratt så mye å skryte av, tid var det sist et script ble godkjent? Vet jeg trekker frem det negativet nå, men jeg må ærlig si at det er mye mer positivt om dere, enn negativt ;)
Dere kunne bare vært litt fler.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Som flere har nevnt tidligere er det å forvente at noen skal gidde å være moderator her uten å spille en smule... teit. Vi som er moderatorer er det fordi vi ønsker å gi noe tilbake til TW samfunnet, ikke fordi vi er en gjeng med maktgale, rabiate gærninger. Unntatt Espen, naturligvis :eek:

jeg prøvde å holde meg til tråden , men ser at du har slettet mitt tilsvar til Luxury og samtidig gitt meg en advarsel , , det er jo Luxury som til stadighet vrir det over mot noe annet og han får vel bare klapp på skulderen , jeg har holdt meg til temaet og vil forsatt gjøre det og temaet er tillit til mods og kobling til Elite og den blir jaggu ikke bedre av at jeg får mine poster slettet og får advarsler mens ,,,, ja antonine du fatter vel heller ikke hvorfor vi setter spørsmålstegn rundt det som skjer her , , jeg må nesten få lov å svare Luxury i et par linjer når resten av innlegget går på det tråden handler om ,,,, uten at jeg skal få advarsler og poster sletta

Har du noe konkret å komme med, eller skal du fortsette å klage og komme med påstander som er basert på synsing? Forøvrig vil jeg anbefale deg å lese reglene. Jeg har hørt at det kan være fornuftig.

Dersom du føler andre innlegg bryter noen av reglene er det en egen funksjon for å rapportere innlegg. Forklar gjerne hva som er i innlegget som bryter reglene når du rapporterer.
 

DeletedUser

Guest
Som flere har nevnt tidligere er det å forvente at noen skal gidde å være moderator her uten å spille en smule... teit. Vi som er moderatorer er det fordi vi ønsker å gi noe tilbake til TW samfunnet, ikke fordi vi er en gjeng med maktgale, rabiate gærninger. Unntatt Espen, naturligvis :eek:



Har du noe konkret å komme med, eller skal du fortsette å klage og komme med påstander som er basert på synsing? Forøvrig vil jeg anbefale deg å lese reglene. Jeg har hørt at det kan være fornuftig.

Dersom du føler andre innlegg bryter noen av reglene er det en egen funksjon for å rapportere innlegg. Forklar gjerne hva som er i innlegget som bryter reglene når du rapporterer.

Godt at du endelig tokk det opp.
 

DeletedUser

Guest

Godt at du endelig tokk det opp.

Du kan neppe være riktig naglet. Ser at du har noe imot moderatorene på den norske serveren, og du har rett til å ha din egen mening. Men slik at vi kan få igang en ordentlig diskusjon rundt hva du mener, er det mulig for deg å kanskje få ut noen grunner til hvorfor du til stadighet skal gnage på oss?

Begynner å bli temmelig oppgitt over pisspreik rettet mot oss, som ikke en gang blir begrunnet.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke bare dine innlegg som er spam. Det er ikke bare du som skriver på forumet. Men du bryter regler, som mange andre gjør og. Du vrir det om som om jeg blir den store stygge ulven, overdriver til de grader.
Av og til tror jeg at folk glemmer dette er et spill, og et propaganda forum som skal være moro.
En infraction er ikke en pistol med en kule i som ødelegger noen sitt liv, den påpeker rett og slett at nå har du brutt en regel.
Men som jeg sa for lenge siden, så har jeg ingen aning om hva som skjer ig. Men om du/dere mener det er blitt noe urettferdig og at Elite får forskjellsbehandling, send en pm til habla, for det kan verken vi forummoderatorer eller ig moderatorer gjøre noe med (siden det er vi som er beskyldt for det)

Det neste jeg vil si er at det går an å diskutere uten å slenge mye drit til hverandre. Fortell oss hva som er problemet, fortell det gjerne til meg om du mener jeg har gjort noe du ikke synes noe om. Men vær så snill å skriv på en skapelig måte. Jeg rekner med at vi ikke går på bernaskolen lenger, og at vi har lært hvordan vi skal ordne opp i ting.
Så en pm uten drittslenging er en fin ting.
Så kan vi se om vi kommer til en løsning, det er ikke alltid det skjer.

Jeg som moderator på forumet er ikke ute etter noen spesielle personer. Jeg ser etter regelbrudd.
Så alle som får en infraction får den fordi de har brutt en regel.
Dere kan gjøre alt lettere for oss moderatorer med å rappotere innlegg, for dere vet at vi har like mye liv som dere.

Til slutt vil jeg at dere skal skrive hva problemet deres er, og hvorfor det er et problem, hva føler du om teamet osv. Men på en voksen og skapelig måte, ellers blir innlegget slettet.

Antonine
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Enig med siste taler.
Dette har utartet seg til å bli litt useriøst.

Det går ann å diskuterer Mod`ers (og andre lederes) rolle, uten de formuleringene.
Det er menneskelig å bli sint og skuffet når man er mitt opp i situasjonen, dersom man føler dette galt, men en slik generell diskusjon som dette bør holdes på et visst nivå.

Som nevnt tidligere, så tar jeg hatten av for mod`ene som sitter å tar i mot så mye hmm... kjeft, for en frivillig innsats. Det kan ikke være mye moro.

Jeg tror som tidl. nevnt at vi vil ha denne diskusjonen i all fremtid, så lenge mods ikke får betalt, og dermed er spillere på lik linje med alle oss andre. (Vel, premium er jo en form for betaling, men den er jo spillbasert.) Jeg tror ikke vi kommer unna det så det er bare å "stålsette" seg :) Selv er jeg ikke noe bedre enn andre og har rast mot de samme flere ganger uten at jeg kan se at det har hjulpet noe. Har også tenkt på hvordan det ville vært her inne uten de, og det tror jeg nok hadde blitt et skikkelig kaos, og kun munnhuggeri. Vi trenger de få mods vi har, faktisk. Man må også her skille på forum og spill mod. Det kan virke som om alle slås over samme lest her, og det blir feil.


Til spillmodsene vil jeg si at det er svært viktig at alle behandles likt, for samme brudd på reglene. Her har vi sett forskjeller i straff, og det skaper seff. debatt og sinne. Det kan jeg forstå også.
Ellers tar jeg hatten av for at dere orker å ta i mot alt dere får av kritikk. Kan ikke skjønne annet enn at det skaper noen tunge stunder heller.

I tillegg henvises det hele tiden til Habla, men han er til tross for sitt engasjement, til tider svært inaktiv og vi ser at ting tar mye lengre tid på .no enn på andre verdner. Dessverre
 

DeletedUser

Guest
Har man en klage, så er det bare å si ifra til habla, så tar man det derfra :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp