Musikk Tråden!

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
God aften TW's kvinner og menn :awesome:

Noe som jeg så virkelig lurer på er ungsommens musikk smak!

Her er iallefall min, og mine meninger :)


Jeg har ingen spesifikke artister som jeg KUN hører på, men jeg har noen favoritter som jeg liker musikken til :)
Det er noe jeg ikke fatter meg på, har ei i gammel klassen min som kun hørte på MUSE og ikke noe annet! ikke noe galt med det, men fatter ikke hvorfor hun ikke liker samme type musikk av andre artister!
Men nok om det!

Mine favoritter er;

John mayer
Han er utrolig flink med å synge rolig og kontrolert og har skrevet noen fantastiske sanger!
Han er også en mester med gitaren!
Sanger jeg liker;
Free faling
Who says
half of my heart

Itilleg vil jeg legge til en sang v brad paisly; samme sjangeren, bare annen sanger!
Dette er en av tidenes sanger <3 :D
Whisky lullaby - Håpp litt uti!


Bob Marley

Hvem liker ikke han sier bare jeg! Han som gjorde reggae verdens kjent! Han kom fra jamaica, og ble noe stort og sprede noe enda større!
Grunnen til jeg liker han og musikken hans er fordi jeg finner det sykt fengene, og intrisant!
Han var kjent for å spre fred og kjerlighet! Han var et idol at hippiene!
det jeg også liker er at han røket marijuana! (nod)

Favorit sanger er vell alt på albumet her;
Legend

Men No woman no cry og buffalo soldier er jo favoritter!

Vømmøl spellmanslag og hans rotmo!

Vell, er gammelmanns musikk, men jeg elsker det, rett og slett pga av at det er så sykt brae tekster! De er karer som er samfunnkritiske til de grader!
Det sentraliseres og det legges ned, ja det bli aldri slutt på det! Er jo den beste strofen som finnes! Den er ifra sangen fjøsvisa :)

Auksjons visa, førarkort og bånsull er gode sanger også :)
Alt er bra fra de vil jeg nesten kunne på si :)

Åge Aleksandersen

AiAi...! Tusen takk for at du kom til verden og trønderlag <3
Han har så sykt mange gode sanger, og liker også hvordan han er fan av RBK :)
Bilde tå ivers!
Trondheimsnatt
+++ masse andre godesanger!

Eminem - Recovery
Elsker det albumet! kjempe bra gjenomført og nydelige sanger!
nok sagt!


Liker Nesten alt av musikk! og hører på my annet ennd ette også, men en ting jeg ikke er så alt for stor fan av er dubstep og skrillex!

Han har noen gode "sanger" og de elsker jeg, men jeg synest det høres så utrolig bråkete og forvirrende ut! Hva mener du?
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Emo/Grunge
Metal/HardRock/etc...

Skal vere sagt at eg er ein sjukt stor Maiden fan! Har nesten alle albumma ståande i hylla, til og med ein Powrslave kasett!

Nokon av mine favoritter. Men skal lage til ei liste til over litt andre artister :) Er ikkje berre ein Metal/Emo type, men går stort sett i det! :) Kan ha noko med min måte og vere på, sjangerane passer meg liksom so godt! :)
 
Sist redigert:

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Derfor jeg linka til wiki, kan ikke liste opp alle sangene deres :D

Men du har rett, det er bra sanger du nevner ;)
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
My opinion:

Skrillex er ingen musikker. Han er ein guttungesom er flink med datamaskina, det skal han ha. Men som sagt, ingen musikker! Eg setter 1 krav til musikk: det skal vere spelt av instrumenter, ikkje ei datamaskin. Skillex bryter med det.

Første delen av "Scary monsters and nice spirits". Men når den skrikarungen hyler "oh my god", so har han øydelagt songen!

Bob Marley? I love rastafari x)
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Enig :)

Men hva med Ghost n stuff . deadmau5 ?

Liker du den typen da?

Jeg vil si at det er bra musikk, og det er jo altid fett med tekno, men i ghost n stuff er det jo vokal bla da :)
Men endel datamaskinerier også :)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Skrillex er ingen musikker. Han er ein guttungesom er flink med datamaskina, det skal han ha. Men som sagt, ingen musikker! Eg setter 1 krav til musikk: det skal vere spelt av instrumenter, ikkje ei datamaskin. Skillex bryter med det.

Første delen av "Scary monsters and nice spirits". Men når den skrikarungen hyler "oh my god", so har han øydelagt songen!

Nå er det vell irrelevant hvordan lyden lages, såfremt den høres bra ut ? el-gitar feks er vell ikke heller ekte musikk skal vi følge den definisjonen din da musikken ikke kommer direkte fra gitaren. Når det er sakt synes jeg personlig ikke skrillex er noe musikk tallent. Har vært på skrillex konsert vell og merke, satt ikke igjen med den store gleden etter det. Var greit nok, men Karpe Diem, Tinie Tempah og LMFAO var mye bedre ! :)

Men er forsåvidt enig med det du sier om scary monsters :)
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Var litt unøyaktiv der. Ken som helst med middels datakunnskaper kan lage ein "skillex sang". Har sjølv prøvd med ein Ipad og nokon enkle program, og det funka! Det er hundrevis, tusenvis, av amatører rundt om som lager slike sanger. Like bra som skrillex, vel og merke.

Men visst du ber ein gitarist, kvaslags som helst, spele eit riff frå Maiden, Metallica, AC/DC, Judas Priests, etc... Kor mange vil greie det? Svært få. Musikk skal vise at du virkelig kan det du driv med, at du gjerne lev og ånder for det, at du pugger time etter time for å få det perfekt. Det viser at du meistrer noko. Skrillex meistren noko; datamaskina. Og då spør eg; Kor mange gjer ikkje det?

Ein El.gitar er fortsatt noko du speler på. Speler du feil, so vil det høyrast. Speler ein electronica DJ feil, høyrer ein det ikkje...
 

DeletedUser

Guest
For å slenge ut noen forskjellige...

The Beatles - Let It Be - Hvordan man kan ha en liste over god musikk uten The Beatles fatter jeg ikke.
Blues Traveler - Maybe I'm Wrong - Hva kan jeg si? Sangen er med i en av Blues Brothers filmene, så da må det jo være bra saker.
Elvis Jackson - Not Here To Pray - Slovensk rock på sitt beste!
Flogging Molly - Devil's Dance Floor - Keltisk punk, anyone?
Aretha Franklin - Think - Move over, Gaga, a real woman's in town! Seriøst, elsker stemmen hennes.
Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner - CCR. Har du ikke hørt på dem? Shame on you!
Austin Powers - Daddy Wasn't There - Oh behave!
Depeche Mode - Suffer Well - :D
Billy Idol - Dancing With Myself - Det er zombier i video'n. Da må man jo nesten elske den. Pluss, han er rå.
Marit Larsen - Don't Save Me - <3
Øystein Sunde - Sokka mine - Mannen er rappkjefta som få, hysterisk morsom og en ( ofte kraftig undervurdert ) fantastisk gitarist.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Liker musikken du la ut grim (Y)

meget enig med det du har :)
Blir så glad når jeg finner ut at folk hører på virkelig musikk!

Som the beatles og status qou :)

gode gamle slagere :)
Den beste sangen man kan bruke til å oppmuntre meg med er denne <3 <3
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
For å slenge ut noen forskjellige...

The Beatles - Let It Be - Hvordan man kan ha en liste over god musikk uten The Beatles fatter jeg ikke.
Blues Traveler - Maybe I'm Wrong - Hva kan jeg si? Sangen er med i en av Blues Brothers filmene, så da må det jo være bra saker.
Elvis Jackson - Not Here To Pray - Slovensk rock på sitt beste!
Flogging Molly - Devil's Dance Floor - Keltisk punk, anyone?
Aretha Franklin - Think - Move over, Gaga, a real woman's in town! Seriøst, elsker stemmen hennes.
Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner - CCR. Har du ikke hørt på dem? Shame on you!
Austin Powers - Daddy Wasn't There - Oh behave!
Depeche Mode - Suffer Well - :D
Billy Idol - Dancing With Myself - Det er zombier i video'n. Da må man jo nesten elske den. Pluss, han er rå.
Marit Larsen - Don't Save Me - <3
Øystein Sunde - Sokka mine - Mannen er rappkjefta som få, hysterisk morsom og en ( ofte kraftig undervurdert ) fantastisk gitarist.

Sokker! (love)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Lord Dark, du må fortsatt ha et vist talent og øre til musikk for å kunne lage det.

Skrillex komponerer sin musikk i samme grad som metallica. At det kansje ikke kreves samme mengden talent for å spille den er for meg likegyldig. Det er det å produsere musikken som er den store bragden.

I den grad vill jeg si Skrillex sånn sett er bedre en enkelte medlemmer i feks metallica eller iron maiden (Correct me if im mistaken here) da de bare øver inn sanger som de får servert fra låtskriveren i bandet (?) Mens skrillex selv komponerer alt. (Again, har ikke undersøkt at ikke alle i metallica og iron maiden er med å skriver sangene men poenget står fortsatt) å spille gitar kan læres. Å komponere musikken krever et mye større talent uavhengi om du trykker på en datamaskin, synger, eller trekker i noen strenger. Men nå er forsåvidt skrillex et litt dårlig eksempel da jeg ikke synes han er altfor god :)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Og på skrillex konserten jeg var på hadde forsåvidt skrillex med seg et ordentlig mixe bord og ikke kun Macbooken sin og mixa live. Da høres det også om han spiller feil ;)
 
Topp