Videresendt, Inno Passord til skjulte forum o.l

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Forslaget mitt er veldig enkelt og krever ikke noen grundig forklaring. Det handler om muligheten til å sette opp passord til skjulte forum (Feks lederforum)

At muligheten kunne vært nyttig for en enkelt gruppe mails er jeg også overbevist om, si at du fører en samtale som er høyst hemmelig, men du er NØDT til å ha kv. Da hadde det vært veldig greit å bare kunne flytte denne meldingen fint over til en mappe som krever PW for å åpne.


Dette kan jo også være nyttig idagens økende dual samfunn, da flere personer spiller seg oppover i stammen og tilslutt kommer inn i ledelsen. Det kan da bli en smule problematisk dersom personen skulle ønske seg dual senere av ulike grunner, og denne personen ikke har ledelsens tillit.


Jeg forstår jo at mye av TW går ut på tillit, og å stole på de du spiller sammen med. Men jeg tror, og føler at en slik funksjon ikke vill endre det. Det vill bare gjøre det administrative litt lettere, slik at en slapp å bruke masse mellomledd for å gi en viktig beskjed til lederen osv...

Er dette som er ønskelig, og mulig å gjennomføre? eller er jeg bare helt på bærtur ? :p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg forestiller meg noe lignende som at du kan sette opp et forum som "passordbeskyttet" på samme måte som du kan kalle det "skjult forum", og sette et passord derfra :) Men muligheten er til stede for at spillere kan komme til å røpe passordet til noen, noe som kan gjøre en slik funksjon utsatt.

Ikke desto mindre er dette et interessant forslag... :)
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Ehm.. Støttes litt..

Men det blir jo sånn at folk kan si pw videre og sånt da. Så om man velger litt feil elns, så kan mye være tapt.
 

DeletedUser

Guest
Burde vel muligens ikke være så vanskelig å skjule pålitelig/skjulte forum på samme måte som man skjuler "Venner"-siden for KV's?

Funksjonen finnes jo tydeligvis allerede IG (at man kan skjule ting for KV's), og da burde det vel være mulig å skjule visse forum for KV's. Dette vil jo være enklere/mer effektivt enn å måtte lage et passord for visse forum-faner :jkul:
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Helt klart, men passord delen er da også effektiv MTP på duals. Da dette er blitt et utbrett fenomen.

Men å skjule forum for KV er vell heller ingen dum ide :)
 

DeletedUser

Guest
Tror jeg har endret syn på hva jeg forestiller meg '^_^

Passord burde i tilfellet heller være noe "ekstra" du kan utruste et skjult forum/forum for pålitelige medlemmer med. På den måten er det likevel bare de med mulighet til å se disse forumene som vil kunne få tilgang til dem uansett, på den måten slipper man at tilgangen nødvendigvis sprer seg innad stammen :)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Var det som egentlig var ment fra min side da :

Men er jo selvfølgelig en mulighet for at passordene lekker, og at duals og eventuelt kv kommer seg inn da... Men det må da også finnes grenser på hvor lite man skal kunne stole på de i stammen ! :D
 

DeletedUser

Guest
Uansett ville duals-problemet fortsatt gjelde uten passord, så kunne vært verdt å prøve ;) Men man vet jo aldri før man har prøvd :)
 

DeletedUser

Guest
Hva med en alternativ innlogging til konto på fremsiden til TW?

Jeg tenker om man har en slags "masteraccount" som kan sette opp flere underkontoer og dele ut rettigheter som f.eks i forumet og sletting av stamme.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Liker det som det er nå jeg.


Hadde da håpet du skulle argumentere litt for dette synspunktet ditt. Da jeg sliter med å se ulempen med at det kan velges passord på skjulte forum... Dette vill jo kun gjøre det lettere å ha duals på leder kontoer, og vill gjøre det lettere for ledelsen og skaffe seg kv dersom det skulle trengs...

Det gir også muligheten til å dele inn i angrepsgrupper og la vær gruppe få et eget forum hvor andre grupper ikke kan titte.. Som igjen hindrer at informasjonen lekker ut til motstanderne pga spioner...


Jeg klarer ikke se et eneste minus poeng med forslaget mitt utenom for spillere som ikke klarer å vinne uten bruk av spioner. Så jeg vill veldig gjerne høre hvorfor du da ikke ønsker denne muligheten ig.
 

DeletedUser

Guest
Minuspoenget er vel at et passord ikke kunne vært helt sikkert, men det blir jo ikke MINDRE sikkert om man har det :)
 

DeletedUser

Guest
Liker det som det er nå jeg.

Jeg og egentlig. Jeg er egentlig imot hele dualopplegget jeg og jeg kan si meg enig med winter. Det blir nok ganske avansert å endre på hele innloggingsfunksjonen, men jeg vil hvertfall lufte ideen. Kanskje det likevel er mulig eller at det kan komme frem mulige ideer ut fra forskjellige forslag. Verd å prøve.
 

DeletedUser

Guest
Jeg og egentlig. Jeg er egentlig imot hele dualopplegget jeg og jeg kan si meg enig med winter. Det blir nok ganske avansert å endre på hele innloggingsfunksjonen, men jeg vil hvertfall lufte ideen. Kanskje det likevel er mulig eller at det kan komme frem mulige ideer ut fra forskjellige forslag. Verd å prøve.

Du kan gå inn på "er dual fail?" (v9) og lufte tankene dine litt :D

Men jeg ser poenget deres i at det ikke er nødvendig å legge inn en funksjon på noe som en kunne ordnet lett innad i hver stammeledelse på ulike måter. For eksempel å bare la spillere man stolte fullstendig på bli duals på lederkontoer. Uansett er det en fordel å ha tillit til spillere man slipper inn på kontoen :)

Den eneste garantert putesikre metoden dette kan gjennomførest på må vel være en form for blokkering (eller tillatelse) for visse IP-adresser til å kunne se forumet, og det virker litt for innviklet til at det er verdt det. Da trenger vi forresten ikke passordet heller :p
 

DeletedUser

Guest
det må vel i så fall bli lettere å å ha enkelte adresser som har tillatelse da. Uansett ville det blitt veldig tungvindt om man da hadde vært på internett andre plasser. Vil ikke adressen skifte om man bruker mobil?
 

DeletedUser

Guest
... Dersom du er andre plasser enn der du hovedsaklig spiller mener jeg at du kan vente med akkurat dette til du kommer HJEM :p Dersom du i hovedsak spiller på internett-kafeer eller lignende er det kanskje et litt større problem, men jeg tror dette alt i alt dekker de fleste personene som faktisk er sannsynlig å komme inn i en ledelse der dette er hysj hysj og samtidig har dual :p
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hadde da håpet du skulle argumentere litt for dette synspunktet ditt. Da jeg sliter med å se ulempen med at det kan velges passord på skjulte forum... Dette vill jo kun gjøre det lettere å ha duals på leder kontoer, og vill gjøre det lettere for ledelsen og skaffe seg kv dersom det skulle trengs...

Det gir også muligheten til å dele inn i angrepsgrupper og la vær gruppe få et eget forum hvor andre grupper ikke kan titte.. Som igjen hindrer at informasjonen lekker ut til motstanderne pga spioner...


Jeg klarer ikke se et eneste minus poeng med forslaget mitt utenom for spillere som ikke klarer å vinne uten bruk av spioner. Så jeg vill veldig gjerne høre hvorfor du da ikke ønsker denne muligheten ig.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker denne muligheten implementert i in-game forumene, men jeg er fornøyd med slik det er nå og ser ikke poenget med en endring.

Kort sagt så deler jeg opp argumentene dine slik
  • Lettere å få dual på konto med rettigheter
  • Lettere å skaffe seg KV for ledelsen
  • Angrepsgrupper hvor andre grupper ikke kan titte
  • Sikrere mot spioner (basert på de fire andre argumentene)


  • Lettere å få dual på konto med rettigheter
Strengt tatt bør det vel være slik at du stoler såpass mye på dualen din at det ikke gjør noe om han ser noe ekstra, ellers så er det jo ofte vanlig at begge dualene er i ledelsen. Jeg har både spilt dual på hertugkonto uten å ha en rolle i ledelsen og jeg spiller nå på en konto hvor begge vi på kontoen er ledere. Og jeg har aldri møtt noen klager fra verken andre, mine dualer eller meg selv i noen av de tilfellene.

  • Lettere å skaffe seg KV for ledelsen
Nå er det mye det samme som på den over - jeg mener at du også skal stole slik på en kontovakt. Dessuten så ligger det mye annet av godbiter om du er rett for å ha en spion som KV, som for eksempel meldinger, notater og rapporter. Dessuten så er det jo vanlig at om en som ikke har rettigheter skal være KV for en med rettigheter at vedkommende mister rettighetene (altså at han selv tar de vekk, eller en annen spiller i ledelsen gjør det).

  • Angrepsgrupper hvor andre grupper ikke kan titte
Battlegroups og soner er jo vanlig og kjekt å ha innad i en stamme. Men, jeg er uenig i hva du sier der, da ofte er arbeid på tvers av gruppene, at folk frivillig melder seg med hjelp og at hjelp etterlyses noe jeg ser på som viktig. Stammen skal ikke deles i x antall separate deler ved battlegroups eller soner. Dessuten så har vi alltid pålitlig medlem om noen trenger tilgang til et forum som er skjult for mange medlemmer.

  • Sikrere mot spioner (basert på de fire andre argumentene)
Siden jeg var uenig i de over, så får jeg si meg halvveis enig her. Ja, det kan føre til at det blir sikrere i enkelte stammer - men jeg mener at også stammen skal greie å sikre den samme informasjonen ved å bruke sunn fornuft, og ha en pålitlig ledelse.


Håper dette svaret var godt nok :)
-TrAnxZ
 
Topp