Rød eller blå?

DeletedUser

Guest
ja, det er så. men nå har det seg slik at han ikke hadde rett.
 

DeletedUser

Guest
tenk deg at du var i stammen vår antonnie: noen står og juger og settter ut rykter om stammen. hadde du bare sittet å sett på?

Det hadde jeg nok ikke gjort nei. Men føler at diskusjonen ikke kommer videre, blir liksom bare kommentar på kommentar om samme tingen hele tiden, og når det forstetter sånn, og dere ikke kommer noen vei, da blir det til slutt kjedelig for andre å lese innleggene her.

Ikke at det har skjedd så mye nå, men pass på å holde diskusjonen på et saklig nivå, så skal jeg la dere få diskutere videre :)
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
OK , så da lar vi de som ønsker det få fortsette å dele sine meningsytringer selv om det hele er basert på fri fantasi og falske rykter når det gjelder AS stammen , da var det vertfall noen som fikk det som de ville her i V2 , og det med mange sin velsignelse dessverre , det er for jævlig vil jeg faktisk si , det er for jævlig
Mvh
Soppyknight
 

DeletedUser

Guest
ja det er en av de mer forferdelig tingen med ytringsfrihet, folk har faktisk lov til å si ting som du ikke liker å høre.. usj demokrati er noe dritt

topic:
utifra de vernene jeg har sett så oppstår det alltid en situasjon hvor alle de store stammene velger en av 2/3 sider og går mot hverandre i en svær krig, du har jo noe lingnende i V1 hvor du har en 3 sides krig (tror jeg? spiller ikke V1 :S) hvor vær side er innstilt på å fjerne de andre sidene. men første posten fikk meg til å tenke på Den kalde krigen med de røde kommunistene mot de blå kapitalistene :0
 

DeletedUser

Guest
Soppy:
Tenkte jeg skulle begynne med å støtte deg i noe. Wemonster ordla seg noe klønete når han skrev at AS har hatt IAP med halve v2. hadde han ennå hatt en klamme rundt halve så kunne kommentaren vært brukbar. Et faktum er likevel at AS hadde mange IAPer før, men det er lengre enn et par måneder siden. Som jeg nevte i en tidligere post så har gamle ting en tendens til å bli hengende ved en stamme.

Topic:
Støtter meg til det Eyoh skriver. Det har blitt en deling av verden med røde og blå som i stor grad stanger hodene mot hverandre på midten med noen få utskudd som ligger rundt omkring. Ser man antall spillere er nok den ene siden vesentlig større enn den andre, men i antall poeng jevner det seg mere ut. Det er spennende tider selv om det kanskje ikke skjer så innmari mye akkurat nå om dagen.
 

DeletedUser

Guest
Støtter meg til det Eyoh skriver. Det har blitt en deling av verden med røde og blå som i stor grad stanger hodene mot hverandre på midten med noen få utskudd som ligger rundt omkring. Ser man antall spillere er nok den ene siden vesentlig større enn den andre, men i antall poeng jevner det seg mere ut. Det er spennende tider selv om det kanskje ikke skjer så innmari mye akkurat nå om dagen.

Hvis du sikter til at AriCa og våre allierte er flere spillere i antall enn Elite's allierte, så tar du feil. Du tar feil om du kun belager deg på det som er oppgitt i vårt diplomati om du har tilgang til det.

Poengmessig så er Elite overlegne, så spennende er vel ikke det rette ordet å bruke. AriCa er bare en av mange stammer som velger å stå i mot Elite, men samtidig er det mange stammer som AriCa ikke har noe diplomatisk forhold til.

Elite er ifølge deres egen krigserklæring kun i krig mot AriCa. Og etter tidlige samtaler med Elites dipomat så går Elite alltid ut offentlig før de starter en ny stor krig...
 

DeletedUser

Guest
OK , så da lar vi de som ønsker det få fortsette å dele sine meningsytringer selv om det hele er basert på fri fantasiSpionrapporter og falske rykterHarde fakta når det gjelder AS stammen , da var det vertfall noen som fikk det som de ville her i V2 , og det med mange sin velsignelse dessverre , det er for jævlig vil jeg faktisk si , det er for jævlig
Mvh
Soppyknight

Spioner så, spioner videresendte. Hvis alt de så var falsk info tror jeg ikke du ville brydd deg så mye som du gjør nå.
 

DeletedUser

Guest
din forskrudde fjellgeit. dere står jo og sender ut falske rykter rykter. klart han bryr seg.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke helt sikker på om soppy vet hvorfor AS hadde så mange IAP en stund, så jeg får vel komme med en forklaring så det blir slutt på alle spekulasjonene.
AS er blandt de største stammene på V2, og har vært det en stund.
AS har tidligere heller ikke vært innvolvert i de helt store konfliktene på V2, så alle som har vært diplomater vet at man kan få opptil flere forespørsler om dagen.
Da flere AS medlemer hadde byer og cluster rundt disse stammene så vi helt klart en fordel med disse IAP.
Det mest komiske var vel at blandt våre IAP så fantes det alierte både til Elite og Yamato, så til slutt var det bare en eneste stor røre som ingen giddet å rydde opp i. :)
Dessuten som soppy så vidt nevnte tidligere, så moret vi oss over at dette ville forvirre en del av sisse såkalte spionene som var så populære en stund. :)
Men dette er historie, og jeg vil anta at diplomatiet til AS i dag er mere samstemt med dagens situasjon.
 

DeletedUser

Guest
Hvis du sikter til at AriCa og våre allierte er flere spillere i antall enn Elite's allierte, så tar du feil. Du tar feil om du kun belager deg på det som er oppgitt i vårt diplomati om du har tilgang til det.

Poengmessig så er Elite overlegne, så spennende er vel ikke det rette ordet å bruke. AriCa er bare en av mange stammer som velger å stå i mot Elite, men samtidig er det mange stammer som AriCa ikke har noe diplomatisk forhold til.

Elite er ifølge deres egen krigserklæring kun i krig mot AriCa. Og etter tidlige samtaler med Elites dipomat så går Elite alltid ut offentlig før de starter en ny stor krig...

Herregud som du klarer å vri og vende på ting Shanks. Jeg snakker om Elite mot Arica og AS hvis du absolutt skal ha alt svart på hvitt. Til sammen er dere flere enn Elite.

Og i samme åndedrag er dere 2 til sammen poengmessig overlegne Elite, om enn ikke i så stor grad.

Elite er nok offisiellt kun i krig med Arica, men man er nødt til å dra inn AS da de i ganske stor grad kriger med Elite (uansett hva du måtte mene om den saken) Så om du sier at Elite skal slutte spre møkk, bør du samtidig feie for egen dør.
 

DeletedUser

Guest
hvorfor skulle ikke han vite det?

Chrisander: Kjære lille venn, dine diplomatiske evner og uttalelser viser at du på langt nær har kjennskap til hva det er snakk om her, da du på den tiden det er snakk om her ikke var i nærheten av noe ledelse og derfor ikke har peiling what so ever hva det snakkes om.

Soppy vet nok veldig godt hva Sir Pio skriver om, nettopp fordi det var en relativt stor diskusjon innad i ledergruppa nettopp om disse tingene. Det var enorme meningsforskjeller om dette temaet, fordi AS ikke ville delta på noen siden i stridigheter, nettopp fordi AS var såpass suverene i sitt område på den tiden. AS er fortsatt ganske suverene i det samme området der hovedgruppen har ligget, men diplomatiet til AS virker klarere nå enn noen ganger tidligere. Det er det vi har prøvd å få fram her.
 

DeletedUser

Guest
Herregud som du klarer å vri og vende på ting Shanks. Jeg snakker om Elite mot Arica og AS hvis du absolutt skal ha alt svart på hvitt. Til sammen er dere flere enn Elite.

Og i samme åndedrag er dere 2 til sammen poengmessig overlegne Elite, om enn ikke i så stor grad.

Elite er nok offisiellt kun i krig med Arica, men man er nødt til å dra inn AS da de i ganske stor grad kriger med Elite (uansett hva du måtte mene om den saken) Så om du sier at Elite skal slutte spre møkk, bør du samtidig feie for egen dør.

Ja, det er jeg enig i. Men det er flere måter å beregne størrelse på enn bare å se på antall medlemmer. Hvis du titter nedover på rangstigen vil du oppdage flere stammer som har en del medlemmer. Mange av disse betraktes som små nettopp pga av deres poengstørrelse. Det er slik man regner hvor stor stammen er; antall byer f.eks. Vi i AriCa har jo en del nyoppstartede spillere som ikke kan delta i noen krig før de minst runder 100.000 poeng.

Sier ikke at noen "sprer møkk". Jeg retter bare på noen av de feiltolkninger som foreligger. Legg merke til at det er konstant mine motstandere som skriver at jeg er anti Elite.
 

DeletedUser

Guest
Jeg mente da vitterlig at jeg nevnte at dere poengmessig tilsammen også er større enn Elite!?

Finnes det flere måter nå å beregne størrelsen på stammer, må vi begynne å bli veldig kreative.

Det stemmer sikkert at dere har flere spillere som ikke kan krige ennå, men de er nok der og kriger helt sikkert da de tjener utrolig mye på å angripe på grunn av moralproblematikk.

Og hva som er feiltolkning er nok en subjektiv oppfatning, noe som har kommet fram utallige ganger på dette forumet i det siste. Så det blir vel heller en oppfatning om hva vi skal kalle det, er du ikke enig?
 

DeletedUser

Guest
Jeg mente da vitterlig at jeg nevnte at dere poengmessig tilsammen også er større enn Elite!?

Finnes det flere måter nå å beregne størrelsen på stammer, må vi begynne å bli veldig kreative.

Det stemmer sikkert at dere har flere spillere som ikke kan krige ennå, men de er nok der og kriger helt sikkert da de tjener utrolig mye på å angripe på grunn av moralproblematikk.

Og hva som er feiltolkning er nok en subjektiv oppfatning, noe som har kommet fram utallige ganger på dette forumet i det siste. Så det blir vel heller en oppfatning om hva vi skal kalle det, er du ikke enig?

Hva kan våre medlemmer på 10.000 poeng egentlig gjøre? Dessuten er det et manipulerende og et misvisende bilde du forsøker å skape når du fremhever at Elite står alene mot oss og AS.

Jeg vet med 100% sikkerhet at Elite får støtte fra sine allierte (hvertfall ifra OIM og LAW). Jeg har selv lest hvilke krav de stiller, og de regler som gjelder for alliansen.

Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen fra AriCa har noe nevneverdig støtte fra våre allierte. Vi takker selvfølgelig ikke nei til støtte, men for det første vil vi aldri stille et slikt krav og for det andre så har vi heller aldri hatt behov for det;-)
 

DeletedUser

Guest
Jeg vet med 100% sikkerhet at Elite får støtte fra sine allierte (hvertfall ifra OIM og LAW). Jeg har selv lest hvilke krav de stiller, og de regler som gjelder for alliansen.

De har IAP med en del av våres fiender, og de dreper nok ikke IAP'en tropper, slik som en annen stamme her gjorde..
 

DeletedUser

Guest
De har IAP med en del av våres fiender, og de dreper nok ikke IAP'en tropper, slik som en annen stamme her gjorde..

Haha, bullshit. Jeg har selv lest en mail dere har sendt til OIM hvor dere forlanger støtte. De er våre IAP's. Dere i Elite reagerer bare når det går mot dere selv.
 
Topp