Diskusjon Respons fra teamet... eller mangel på sådan

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Angående meg selv har jeg vel aldri vært så aktiv på publicforumet, og dette var en av årsakene til at jeg tok på meg jobben som moderator her - jeg syntes ikke jeg gikk glipp av noe.

Jeg skriver når det er noe som engasjerer meg, og kjefter eller skryter litt på de verdensfora jeg er moderator på når det er behov for dette...
Ellers leser jeg det meste selv om jeg ikke er den som roper høyest.
 

DeletedUser

Guest
Noen her har visst ikke evnen til å ta selvkritikk å se seg selv i speilet, hva er vitsen med å i det hele tatt ta en sånn her diskusjon da?

Jeg tar til meg ting andre skriver uten at jeg skal skrive notert på alt :) Men dere kan ikke forvente at jeg skal gjøre alt det dere mener jeg skal gjøre. Dere kritiserer min jobb uten å vite eksakt hva min jobb går ut på. En diskusjon er en diskusjon, når jeg blir nevnt, selvfølgelig gir jeg beskjed om det er ting som ikke stemmer. Jeg kan ikke fly over alle fora og vise meg frem alle plasser. Da vil jeg jo ødelegge samtalene diverse plasser.
Jeg kan heller ikke si meg enig i alt som blir sagt, akkurat som dere ikke er enig i alt jeg sier. Vi kan ikke alltid være enig, men vi kan møtes på midten, det er mulighet. Men som sagt, jeg kan ikke hoppe om dere sier hopp.

Som jeg har sagt før, er det andre moderatorer som vises mer enn andre, grunnen er at de spiller og er aktiv på verden de spilller.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke redd for å stikke hodet mitt ut nei, men jeg liker å prate, så da må man jo ta det som kommer på godt og ondt:) Om noen mener jeg gjør en dårlig innsats som mod, vel - send en klage til Dakapo da vel. Jeg føler nå jeg gjør jobben min temmelig bra, hvertfall etter de tilbakemeldingene jeg får på PM og skype.
Dette er vel en del av det jeg poengterte som en del av det å være en mod. Du skal da være en del av samfunnet du moderer skal du ikke? At du får både ris og ros er jo en del av det å sitte i en utsatt posisjon.

Så tilbake til dine innlegg Spiralis; Jeg synes du drar dine svar , og da sikter jeg også til Svein, til et punkt som gjør at du/dere ønsker at mods skal sitte å oppdatere F5 dagen lang? Det vil uansett ikke skje, da jeg på samme måte som dere har andre ting dere ønsker å prioritere. Det er viktig å huske på at dette er et spill, bare så det er sagt, så er spørsmålet hvor seriøst det skal være. Å sitte her 24/7 som jeg ser en tendens til å skulle være allment forventet av spillerne at mods/Teamet skal sitte her inne, faller på sin egen urimelighet.

Dette vet du at jeg ikke mener Scar. Så jeg føler her at påstanden din faller på sin egen urimelighet. Jeg har selv vært der, og vet hvordan det er. Det jeg ville fram til er at mods bør være synlige, og det mer enn de er nå. Og det bør ikke være så vanskelig å skrive noen ord fra tid til annen. Joda, noen av dere har blitt "hakkekyllinger" etter å ha blitt feiltolket i visse setninger, men det er desverre en konsekvens av hvordan forumet har utviklet seg.

Jeg tilpasser min aktivitet til aktiviteten på forumet, og jeg kan ærlig talt ikke se noe galt i det? Hvorfor skal jeg sitte inne en solfyllt dag å trykke når det ikke skjer noe, kun fordi dere krever det? Det blir bare helt feil, og det håper jeg dere skjønner også. Ja, vi er dårlig på å svare på tråder, og det skal vi bli bedre på.
Takk.... Da ble poenget mitt stående.

EDIT: Jeg skiller mine ytringer med forskjellig farge på hva jeg skriver. Jeg bruker blå eller indigo/lilla når jeg snakker som en moderator/admin, og vanlig farge når jeg snakker som spiller. Det er et skille jeg synes burde være rimelig greit å respektere, uten å lage så mye kluss rundt det.
Det er bra det Scar, men det har ikke alltid vært sånn. Det vet du også. Så framgang kommer stadig og det skal dere roses for.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Når jeg leser svarene fra de som har svart her fra teamet er det en ting som slår meg, det er arbeidsoppgaver. for meg virker det som mangelen på definerte arbeidsoppgaver/områder vanskeliggjør svar fra teamet. Hva med å ha mere definerte oppgaver? F.eks. Scar og Anto har ansvaret for spørsmåls delen, 2 andre for forslag... På den måten vet vi også hvem vi skal vente på svar fra.
 

DeletedUser

Guest
Her hadde det skjedd mye siden sist jeg var innom! Jeg må si at jeg stiller jeg helhjertet bak både Varanior og Spiralis.

Du fokuserer ikke bare på det negative Mikkel, men i forhold til at du fokuserer på det som ikke funker så kan også fokuset i det du skriver tolkes som negativt. No offence

None taken. Du har rett, så vidt jeg kan se.

Nye mennesker i Teamet? Vel, om dere mener dere kan bidra med noe konstruktivt så er det bare å søke! Søknadsskjema ligger for de av dere som er interesserte her på forumet.

Når det er sagt så er jeg enig i at det kanskje er nødvendig med noen nye moderatorer, i hvertfall på forumet. Kanskje ved å lyse det ut IG så vil flere få det med seg. Flere enn vanligvis gjør det når det kun lyses ut på forumet.

Dere trenger tydeligvis nye forummoderatorer. Så ta tak.

EDIT: Jeg skiller mine ytringer med forskjellig farge på hva jeg skriver. Jeg bruker blå eller indigo/lilla når jeg snakker som en moderator/admin, og vanlig farge når jeg snakker som spiller. Det er et skille jeg synes burde være rimelig greit å respektere, uten å lage så mye kluss rundt det.

Gjelder det kun i P&P, eller også resten av forumet?

Det er ikke alltid nødvendig å svare opp og ned på alt som blir skrevet her på forumet, vi svarer når det er noe som trenger svar. Vi har bidragsytere fordi de er bidragsytere, de kan svare på mange spørsmål som blir stilt.

Det er nesten så jeg får inntrykk av at denne bidragsytertittelen er noe som medfører et ansvar eller en væremåte. Du vil i så fall være den andre moderatoren som uttrykker en slik oppfatning. Det er ikke tilfellet. Vi fikk så vidt jeg vet denne tittelen fordi vi bidrar ved å være oss selv. Prøver du å legge ansvar over på oss? I så fall, få denne tittelen vekk fra meg!

Faktum er at dere ikke svarer på spørsmål rettet til dere. Jeg har ved flere anledninger kommet med eksempler på dette, og kan gjøre det igjen hvis du føler for å være uenig. Dere sier at dere ikke alltid skjønner hva dere burde svare på - her er et tips; Setninger rettet til en i teamet, eller teamet generelt, som inneholder et eller flere spørsmålstegn er spørsmål.

Jeg er på topp 10:awesome:

Og du er flinkest i teamet til å svare skikkelig på forumet. Hva kan de andre i teamet lære fra det, mon tro...

Noen her har visst ikke evnen til å ta selvkritikk å se seg selv i speilet, hva er vitsen med å i det hele tatt ta en sånn her diskusjon da?

Vitsen er å underholde meg, åpenbart.

Det med autoritet, eller mangel på sådan... Sånn som situasjonen er i dag, hvorfor skulle man respektere moderatorene her på forumet, eller anse dem som autoritetsskikkelser? Er det noen annen grunn enn at de er moderatorer, og derfor har makt til å manipulere forumet på andre vis enn vi vanlige medlemmer?
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke det jeg sier grim, det er forsåvidt ikke bare bidragsytere som kan bidra med å svare på spørsmål. Jeg har forsåvidt sagt at vi kan svare på spørsmål som er rettet til teamet, jeg har i alle fall ikke sagt det motsatte, så hvis du oppfatter at jeg er uenig så stemmer ikke det. Du trenger ikke komme med eksempler igjen, for jeg har faktisk fått det med meg.
 

croatoan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Dere er så kranglette:O dere hørest ut som konfirmasjonsbildene mine ser ut:rolleyes:

kan ikke dere smile litt mer?:)
 

DeletedUser

Guest
Joda.... smiler jeg :)

EDIT: Ikke se på bildet...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er ikke det jeg sier grim, det er forsåvidt ikke bare bidragsytere som kan bidra med å svare på spørsmål. Jeg har forsåvidt sagt at vi kan svare på spørsmål som er rettet til teamet, jeg har i alle fall ikke sagt det motsatte, så hvis du oppfatter at jeg er uenig så stemmer ikke det. Du trenger ikke komme med eksempler igjen, for jeg har faktisk fått det med meg.

Så fantastisk. Da antar jeg det betyr at dere igjen skal "bli" flinkere til å svare :)

Jeg synes vi har mer enn nok med tanke på at det er flere verdensfora som nå blir lagt ned etter at verdenen er vunnet.

Da antar jeg du også mener at dere skal skjerpe dere - eller ønsker du å bestride at det er flere problemer med deres aktivitet ( og oppførsel, forsåvidt ) på forumet?

Fint at du spektakulært aktive verdensfora blir lagt ned! Det høres ut som om ting vil ta seg opp nå ja!


For min del gjelder det overalt hvor jeg har en rolle.

Enten så misforsto du meg, eller så har du ikke besvart veldig mye som moderator i det siste. I så fall så mangler både denne tråden og dette innlegget et svar fra en i teamet. Blant annet.

Vi manipulerer ikke forum, basta.

You kinda do.

Forumet er et verktøy som dere manipulerer. Om du føler det er et veldig negativt assosiert ord... Vel, hyggelig at du la merke til det.

Dere er så kranglette:O dere hørest ut som konfirmasjonsbildene mine ser ut:rolleyes:

kan ikke dere smile litt mer?:)

Har du noensinne prata med amerikanere? Veldig mange av dem bruker jo knapt smileys. Noensinne. Ut ifra det kan man konkludere at amerikanere aldri er glade. Unntatt cheerleadere.

Ingen som har et svar på dette forresten? :hmm:

Det med autoritet, eller mangel på sådan... Sånn som situasjonen er i dag, hvorfor skulle man respektere moderatorene her på forumet, eller anse dem som autoritetsskikkelser? Er det noen annen grunn enn at de er moderatorer, og derfor har makt til å manipulere forumet på andre vis enn vi vanlige medlemmer?
 

croatoan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Fornøyde kunder smiler hver gang de Bjørg.
Du vet.. noen ganger handler det bare om å ikke være umulig:) hadde en kunde i butikken jeg jobbet som ble skikkelig sinna... forde jeg ikke ville åpne melkekartonger å fylle de i et 10liters melkespann for han:p


Har du noensinne prata med amerikanere? Veldig mange av dem bruker jo knapt smileys. Noensinne. Ut ifra det kan man konkludere at amerikanere aldri er glade. Unntatt cheerleadere.

Ingen som har et svar på dette forresten? :hmm:

Er du amerikansk??:p
Svar på hva?:)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Du vet.. noen ganger handler det bare om å ikke være umulig:) hadde en kunde i butikken jeg jobbet som ble skikkelig sinna... forde jeg ikke ville åpne melkekartonger å fylle de i et 10liters melkespann for han:p




Er du amerikansk??:p
Svar på hva?:)

Kundene i butikken din hadde nok handlet ett annet sted hadde ingen ansatte i butikken svart på spørsmål fra kundene heller. Med en butikk full av ansatte og ingen som kan gi kunden svar på hva de selger der, ikke det jeg kaller ett suksess konsept.
 

croatoan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Kundene i butikken din hadde nok handlet ett annet sted hadde ingen ansatte i butikken svart på spørsmål fra kundene heller. Med en butikk full av ansatte og ingen som kan gi kunden svar på hva de selger der, ikke det jeg kaller ett suksess konsept.

faktisk. Flere ansatte betyr mer penger ut på arbeidskraft, færre ansatte betyr at butikkene ofte heller satser på billigere varer;)
kommer ann på hva man prioriterer:) men fra spøk til alvår. Noen ganger er det faktisk ikke så lett å skjønne hva dere egentlig spørr om eller er ute etter mellom all klagingen:p å det kan hende folk i teamet blir lettere å ha med å gjøre om dere er litt hyggelige også:)

Å jeg tror vel flere andre moderatore her allt har poengtert vi kan bli flinkere på å besvare spørsmål i forum, så er det egentlig noe poeng iå fortsette å diskutere?:) litt vanskelig å gjøre store forandringer på sekundet:p
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
faktisk. Flere ansatte betyr mer penger ut på arbeidskraft, færre ansatte betyr at butikkene ofte heller satser på billigere varer;)
kommer ann på hva man prioriterer:) men fra spøk til alvår. Noen ganger er det faktisk ikke så lett å skjønne hva dere egentlig spørr om eller er ute etter mellom all klagingen:p å det kan hende folk i teamet blir lettere å ha med å gjøre om dere er litt hyggelige også:)

Å jeg tror vel flere andre moderatore her allt har poengtert vi kan bli flinkere på å besvare spørsmål i forum, så er det egentlig noe poeng iå fortsette å diskutere?:) litt vanskelig å gjøre store forandringer på sekundet:p

Jeg er opptatt at det blir tatt tak og kanskje blir gjort forandringer i rutinene til hvordan det blir besvart her på forumet, med det mener jeg at dere som har mulighet tar tak i krittikken og ikke bare sier "vi er enige og skal skjerpe oss", det har vel blitt sagt opp i mente i 4 år, hva med å tenke at de rutinene som foreligger kanskje ikke fungerer så bra? Dere er flinke til å innrømme at det er for dårlig, men hva med å gjøre noen endringer på rutiner etc. Denne tråden er full av forslag til hva som kan gjøres eller burde gjøres. Mye har blitt veldig bra, men hvis dere skal legge alle diskusjoner døde hver gang dere innrømmer at dere må skjerpe dere og ikke er interesert i å finne løsninger som kan hjelpe dere og oss så er jo dette rimelig dødfødt å gidde å prøve å diskutere frem gode løsninger på problemer.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Paal; Vi har sagt at vi skal ta det til oss, så hvor mange ganger skal vi gjenta det? Og hva annet skal vi si om vi ikke kan si ""vi er enige og skal skjerpe oss"? Det er meg totalt uforståelig hvertfall. Vi har sagt vi skal ta tak i det, så enkelt er det. Noe poeng i å fortsette da?

Dere har fått et svar som samsvarte med deres krav, så da får dere jammen meg godta det svaret også!
 
Sist redigert:

croatoan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Jeg er opptatt at det blir tatt tak og kanskje blir gjort forandringer i rutinene til hvordan det blir besvart her på forumet, med det mener jeg at dere som har mulighet tar tak i krittikken og ikke bare sier "vi er enige og skal skjerpe oss", det har vel blitt sagt opp i mente i 4 år, hva med å tenke at de rutinene som foreligger kanskje ikke fungerer så bra? Dere er flinke til å innrømme at det er for dårlig, men hva med å gjøre noen endringer på rutiner etc. Denne tråden er full av forslag til hva som kan gjøres eller burde gjøres. Mye har blitt veldig bra, men hvis dere skal legge alle diskusjoner døde hver gang dere innrømmer at dere må skjerpe dere og ikke er interesert i å finne løsninger som kan hjelpe dere og oss så er jo dette rimelig dødfødt å gidde å prøve å diskutere frem gode løsninger på problemer.

Hva som er blitt sakt tidligere vet jeg desverre ikke så mye om:) Er da enda ganske fersk i TW generellt:p
Men nå er vel det som er skrevet i denne posten lest av om ikke alle så vertfal de aller fleste i teamet.
Dere har tilåmed fått svar:) har også lest forslagene. Det som gjenstår da er vel rett å slett at dere godtar svarene dere har fått å gir oss en liten sjangse til å gjøre noe med saken før dere fortsetter å kritisere emnet?:)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Paal; Vi har sagt at vi skal ta det til oss, så hvor mange ganger skal vi gjenta det? Og hva annet skal vi si om vi ikke kan si ""vi er enige og skal skjerpe oss"? Det er meg totalt uforståelig hvertfall. Vi har sagt vi skal ta tak i det, så enkelt er det. Noe poeng i å fortsette da?

Dere har fått et svar som samsvarte med deres krav, så da får dere jammen meg godta det svaret også!

Det blir som med fredene her, dere var ikke interesert i å diskutere de heller, men så dukker det gode forslag opp fra flere her på hvordan man kan fikse det på en bedre måte enn det var før. Spill heller på lag og diskuter litt konstruktivt, dere prøver på død og liv å drepe alle diskusjoner, 90% av alle diskusjoner her ender med forbedringer av rutinene deres og veldig gode ideer dukker opp fra flere av forum brukerne. Poenget mitt er at med ett bedre samarbeid/diskusjoner her så bedres deres rutiner og respekten for dere bedres, det er vinn vinn for dere i teamet.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det blir som med fredene her, dere var ikke interesert i å diskutere de heller, men så dukker det gode forslag opp fra flere her på hvordan man kan fikse det på en bedre måte enn det var før. Spill heller på lag og diskuter litt konstruktivt, dere prøver på død og liv å drepe alle diskusjoner, 90% av alle diskusjoner her ender med forbedringer av rutinene deres og veldig gode ideer dukker opp fra flere av forum brukerne. Poenget mitt er at med ett bedre samarbeid/diskusjoner her så bedres deres rutiner og respekten for dere bedres, det er vinn vinn for dere i teamet.

Vi har diskutert dette i flere tråder, hvor mange tråder skal egentlig til for at dere har fått presentert saken deres på en skikkelig måte? Om det ikke holder/godtas at vi skal ta det til oss, så kan vi egentlig bare glemme hele greia? Kan vi ikke det da?

Når vi sier at vi skal ta det til oss, så skal vi gjøre det. Det trenger ikke å bli nevnt i fem forskjellige tråder kun for å presisere det.

Dere har fått et bekreftede svar på deres krav, så da er egentlig den saken død. Er ikke noe mer å diskutere dette før vi har klart å gjøre noe med det, og det skjer ikke på sekundet.
 
Topp