RNG ledelsen som lyver til meg!

DeletedUser

Guest
så til slutt RNG og dems regelverk. Jeg har tidligere mens jeg ennå spilte uttalt meg fra alle vinkler når det gjelder det regelverket RNG har om stammen EIER kontoen. For meg virker hele konseptet med at stammen eier en konto helt feil fordi det gjør at en spiller på ingen måte kan kalle kontoen sin noe jeg mener er viktig for motivasjonen for å spille


Eg tror dette blir fremstil feil, i beste fall missforstått? De RNG mener er vel at kontoer folk har fått av RNG skal være i RNG? De vil ikke si noe annet en at tar du over en konto så bytter du ikke stamme med den? Du blir i RNG og hjelper dem , syns ikke det er så mye forlangt av RNG!! Er det ikke det som er ment her?


De er vel normalt i alle stammer at de adler ned folk som svikter dem:D
 

DeletedUser

Guest
Eg tror dette blir fremstil feil, i beste fall missforstått? De RNG mener er vel at kontoer folk har fått av RNG skal være i RNG? De vil ikke si noe annet en at tar du over en konto så bytter du ikke stamme med den? Du blir i RNG og hjelper dem , syns ikke det er så mye forlangt av RNG!! Er det ikke det som er ment her?


De er vel normalt i alle stammer at de adler ned folk som svikter dem:D

Takk bgm, du må være dne først på Tw.no (utenom ledelsen) som skjønner systemet.. Folk får kontoer med full makt på den, men bare ikke E-posten..
Dette får dem ikke fordi at de ikke skal ta ut kontoen fra stammen.. Er ikke det ett enkelt krav når de får flere mill uten å løfte en finger for det??? slik er det overalt.

Grunne til at E-mailen forblir hos den orgianle eier er fordi at eiere FRIVILLIG har gitt beskjed mom at RNG skal få beholde kontoen istede for å la den gå grå.
Endten sitter orginale selv og passe på eller noen andre..
Kontoen er den nye spillerens fullt ut så lenge han holder den i stammen... uavhengi av det han gjør på kontoen så kates ingen ut igjen med mindre de stjeler den til fienden.
TP fikk gjøre hva han ville på kontoen som den nye eieren, nå har orginale eiere selv tatt tilbake kontoen på grunn av dette. enkelt og greit hannes valg og ikke noe med RNG ledelsen å gjøre.
 

DeletedUser

Guest
@Bgm og Bunny:

Jeg har hele tiden skjønt hva meningen og poenget til RNG ha vært med den regelen. Poenget mitt står dog. Du må ikke fortelle meg at du har full kontroll over en konto når du har begrensede muligheter til å gjøre hva du vil med den. så nei, jeg er fortsatt 100% uenige med dere begge hva den regelen angår.

@Spetten:

Du må jo lese mellom linjene Kenn. Det første var ment en liten smule ironisk (da jeg fortsatt mener at det finnes nok sikkert minst et par kontoer som ville gått til dere om sjansen var der), og resten av det du skriver er det jeg prøvde å få fram. Uansett hva RNG påstår vil jeg si at du ikke styrer en konto om du ikke får gjøre hva du vil med den. Jeg skal forsåvidt være den første til å innrømme at det samme skjedde i BOL i min tid, men det var fordi man nettopp hadde tatt inn spillere på prøvetid som med en gang prøvde å ta kontoene over i andre stammer.
 

DeletedUser

Guest
Nå tror nok ikke jeg at du snakker om den samme reglen som oss spir..
Du tenker på reglen som står om at spillere ikke får forlate stammen. Det har ikke noe med de kontoen som får nye eiere og gjøre.
Enig i at det er likt men, en regel er en regel og kravet fra en kontos orginale eiere er ett krav uavhengi av hva reglene til RNG tilsier om du skjønner.
så de to henger ikke i hop.. hadde også orginale eier sakt at kontoen skal slettes så var det hannes valg og ikke våres :)
 

DeletedUser

Guest
De er en gruppe som blir glemt her: Det er den originale kontoeier. En tidligere spiller som har brukt mange timer/dager/uker/måneder (whatever) på å bygge opp konto. De vil selvfølgelig ikke at all jobben de har gjort skal gå til spille slik som man har sett flere eksempler på.

Back to Rng-ledelsen. At dem tar sine forhåndsregler er meget forståelig. Nye spillere får sine sett med regler og kan handle nøyaktig som de ønsker innenfor disse reglene. Selvfølgelig vil ikke RNG kaste bort kontoer til hvem som helst, er dette noe dere andre ønsker? Når den nye spilleren er inneforstått med disse reglene, så skjønner jeg egentlig ikke helt hva som er problemet. De har godtatt regelverket, så hva er egentlig ikke så vanskelig? Så lenge dere klarer å oppføre dere sånn halvveis fornuftig, så skal det aldri være noe som helt problem? Når vi nå er inne på dette med oppførsel, så er det vel på tide å oppfriske minnet om Granny/LI og gjengen...

Hvis rng ledelsen har kontroll over alle kontoer: hvorfor ble ikke disse stoppet umiddelbart da? Rng er atter en gang blitt svartmalt til de grader. Selvfølgelig bruker enkelte forumtroll dette for alt det er verd. (les: spetten og MD) en liten sak som er blitt blåst opp ut av dimensjoner....
 

DeletedUser

Guest
De er en gruppe som blir glemt her: Det er den originale kontoeier. En tidligere spiller som har brukt mange timer/dager/uker/måneder (whatever) på å bygge opp konto. De vil selvfølgelig ikke at all jobben de har gjort skal gå til spille slik som man har sett flere eksempler på.

Vil bare skyte inn med en kommentar her om at ikke alle har det sånn. Personlig føler jeg at den letteste måten å gi slipp på noe (det være seg materielle ting, en konto på TW, osv) er ved å gi det bort. Men da er jeg til gjengjeld ferdig med det, og det er til de grader ikke mitt ansvar lenger. Jeg regner med at jeg hører til et mindretall med den tankegangen min, men poenget er at det ikke er slik for alle :)
 

DeletedUser

Guest
Nå tror nok ikke jeg at du snakker om den samme reglen som oss spir..
Du tenker på reglen som står om at spillere ikke får forlate stammen. Det har ikke noe med de kontoen som får nye eiere og gjøre.
Enig i at det er likt men, en regel er en regel og kravet fra en kontos orginale eiere er ett krav uavhengi av hva reglene til RNG tilsier om du skjønner.
så de to henger ikke i hop.. hadde også orginale eier sakt at kontoen skal slettes så var det hannes valg og ikke våres :)

Joda Bunny. Jeg skjønner hva du sier og jeg skjønner meningen bak tanken. Jeg står fortsatt på mitt i saken. Når du er bundet til en stamme der ting kanskje går over styr så er det ikke veldig motiverende når du er BUNDET til stammen pga et ønske fra en spiller som enten ikke gadd mer eller ikke hadde tid til å spille. Joda, dette er en mening som kan gå flere veier og er aldri morsom når det går mot en. Men skal en spiller for følelsen av å "eie" kontoen må han få gjøre det uten å sitte med en følelse av at stammen bare kicker han om de føler for det.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Joda Bunny. Jeg skjønner hva du sier og jeg skjønner meningen bak tanken. Jeg står fortsatt på mitt i saken. Når du er bundet til en stamme der ting kanskje går over styr så er det ikke veldig motiverende når du er BUNDET til stammen pga et ønske fra en spiller som enten ikke gadd mer eller ikke hadde tid til å spille. Joda, dette er en mening som kan gå flere veier og er aldri morsom når det går mot en. Men skal en spiller for følelsen av å "eie" kontoen må han få gjøre det uten å sitte med en følelse av at stammen bare kicker han om de føler for det.

Nå må jeg si du tar deg til rette med å mene årsaken til at folk forlater stammen Spir.. Husk, dette er spillere som kun har vært på kontoen i kort tid. Da spekulerer jeg heller i om det er en lettvint måte å få tak i konto på, for så å komme seg ut av stammen, og til såkalte venner. At denne planen skjer i forkant av at kontoen mottas, det tror jeg skjer de fleste ganger. Vi har hatt nok av slike tilfeller hvor spillere etter kort kort tid erklærer at de har venner i andre stammer, og ønsker overgang.

Tro om det ikke er selve situasjonen som er kjernen til at det går over styr..og da for spilleren som ikke får gå som han ønsker, ikke for stammen. En annen ting som man ofte ser på disse spillerne som ønsker seg ut av stammen, de er i en aldersgruppe 10-14 år, altså er det liten forståelse for eierens ønske om at kontoen skal forbli i RNG.

Det er lette å synse og mene for alle utenforstående. Det er lett å ta parti med den "tapende" part, men om man følger alle fornuftige retninger, så er det eiers ønske som teller. Det har da også skjedd at originale eier har kommet inn og tatt tilbake kontoen. Nettopp fordi spilleren ikke holdt seg til det han lovet - nemlig å forbli i stammen.
Det er nå også slik at det er frivillig å ta imot en konto. Liker man ikke reglene, så er det bare å si nei. Har man sagt ja, så er regler til for å følges. Hva skal man ha regler for ellers?

Det er temmelig enkelt å fraskrive seg et ja når man allerede har fått en konto. Jeg mener at et ja på TW er like bindende som IRL. Det handler om moral, ærlighet og lojalitet.
Kunne gjerne tatt imot kritikk dersom ledelsen ikke informerte om sakens tilstand på forhånd. Dog har de fått klar beskjed, og de har sagt et klart ja. Da er det egentlig ikke mer å diskutere. Som enkeltindivider allerede har vært inne på, så har de fått "grabbet" til seg en stor konto uten å ha løftet en finger. Litt ydmykhet og respekt bør da vises den personen som har sittet mangfoldige timer.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Viser bare at RNG ikke stoler på spillerne sine. Helt greit at e-posten blir tatt vare på når nye spillere kommer.. Men til en viss tid. Og det med at de originale eierne ikke vil at kontoen skal bli ødelagt? Hva er det for noe? De forlot kontoen til stammen sin og har ikke noe de skulle ha sagt videre da.

Det er bare å se på hvor mange medlemmer som har dratt fra stammen deres da! BuRn kom, nå er det mye misnøye.. HALLO??! Skal det mates med teskje??

Har selv snakket med flere i RNG ang dette problemet og det virker som det er stor splittelse i stammen.
Og når du Cap22 bare nevner at RNG skal nedlegges hvis det ikke skjer noe, bare det å si ordet "nedlegge" er veldig risky! I en så allerede ustabil situasjon er det et veldig farlig kort å spille. Tror det er bedre at du snakker med alle medlemmene først før du begynner å true alle sammen!
 

DeletedUser

Guest
Som Cap nevnte: Når man får tibudet om en konto, er man ikke bundet til å takke ja. Du har faktisk enda muligheten til å takke nei. Såpass enkelt er det. Liker du ikke reglene, så er det faktisk enkelt å la være.

Som hun også påpeker: Å tenke at personer som ønsker større kontoer IKKE har kjennskap til spillere tidligere er å være naiv. Det er jo akkurat dette som skjer gang på gang... De ønsker overgang til andre stammer/lage egne stammer for å komme til andre de kjenner.

Når pass bli levert til ledelsen for å finne nye kontoer, så er det ledelsen som "eier" kontoen. At de ønsker at nye spillere på kontoene skal handle i deres interresser er vel ikke for mye forlangt?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg må si meg enig med magic dude sitt siste innlegg her altså. Men det er en ting som slår meg, og det er at når det stod på som værst mellom BOL og RNG, og jeg kritiserte RNG-ledelsen for å sitte på eposter, så ble jeg nedsablet av WIC spillere, deg også MD, om at slikt var opp til RNG-ledelsen og RNG-medlemmene å bestemme selv, og at BOL rett og slett bare må finne seg i det, da vi ikke har noe med RNG sin politikk å gjøre.

Slik jeg ser det nå, så motsier du deg selv MD, og jeg forstår ikke hva du ønsker å oppnå med det. For noen uker så hadde du til og med kommet med et motsvar til ditt eget innlegg, for du var veldig ihugga på å si at "BOL ikke har noe med det å gjøre". Men hvor står du nå? Du kommer sikkert til å spørre pent om jeg har noen beviser, men ettersom jeg er ganske lat, så overlater jeg det til deg. Om du vil ha beviser, så henviser jeg til tidligere innlegg i denne tråden. Hvor langt tilbake du vil finne det vet jeg ikke, spørs hvor ivirig du er.

Men ja, det var hvertfall en bitteliten kommentar.
 
Sist redigert:

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Å ha eierskap til den kontoen man sitter på er for min del veldig viktig, skulle noe andre ha rettighetene til den så hadde ikke jeg kommet til å spilt seriøst siden jeg ikke er eieren og ikke har det reelle ansvaret for den, ser for meg at det er mange som har det på sammen måten, men kan ikke si alle.

Herunder ligger vel et av de store problemene til RNG i dag, mange kontoer med nye folk som ikke har rettighetene og dermed ikke har hele ansvaret for "sin konto" og derfor gir tar de lettere på det at de mister byer, ikke gidder å forsvare seg osv.

Ja ser at i en prøveperiode så kan det være veldig lurt at ledelsen sitter på mailen, men etter hvert som en person har vist seg verdig må han/hun få den slik at de kan føle at dem er nå den rettmessige eieren og dermed tar et større ansvar for den.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror jeg sier meg enig i det at når man vet hva man går inn i så er det teit å komme å klage på det nå. Selv om jeg ikke ville kjørt samme ordningen selv så kan jeg se hvorfor den er der - hvem har vel ikke opplevd at en ny eier på en konto har funnet på mye rart? Men personlig ville jeg aldri spillt seriøst over lengre tid på en konto dersom jeg faktisk ikke var dens eier.

Jeg må si meg enig med magic dude sitt siste innlegg her altså. Men det er en ting som slår meg, og det er at når det stod på som værst mellom BOL og RNG, og jeg kritiserte RNG-ledelsen for å sitte på eposter, så ble jeg nedsablet av WIC spillere, deg også MD, om at slikt var opp til RNG-ledelsen og RNG-medlemmene å bestemme selv, og at BOL rett og slett bare må finne seg i det, da vi ikke har noe med RNG sin politikk å gjøre.

Mener du når du kom med den noe underholdene påstanden om at RNG sin ledelse satt på samtlige e-postkontoer? Sånn siden vi graver i fortiden.
 

DeletedUser

Guest
Nå må jeg si du tar deg til rette med å mene årsaken til at folk forlater stammen Spir.. Husk, dette er spillere som kun har vært på kontoen i kort tid. Da spekulerer jeg heller i om det er en lettvint måte å få tak i konto på, for så å komme seg ut av stammen, og til såkalte venner. At denne planen skjer i forkant av at kontoen mottas, det tror jeg skjer de fleste ganger. Vi har hatt nok av slike tilfeller hvor spillere etter kort kort tid erklærer at de har venner i andre stammer, og ønsker overgang.

Tro om det ikke er selve situasjonen som er kjernen til at det går over styr..og da for spilleren som ikke får gå som han ønsker, ikke for stammen. En annen ting som man ofte ser på disse spillerne som ønsker seg ut av stammen, de er i en aldersgruppe 10-14 år, altså er det liten forståelse for eierens ønske om at kontoen skal forbli i RNG.

Det er lette å synse og mene for alle utenforstående. Det er lett å ta parti med den "tapende" part, men om man følger alle fornuftige retninger, så er det eiers ønske som teller. Det har da også skjedd at originale eier har kommet inn og tatt tilbake kontoen. Nettopp fordi spilleren ikke holdt seg til det han lovet - nemlig å forbli i stammen.
Det er nå også slik at det er frivillig å ta imot en konto. Liker man ikke reglene, så er det bare å si nei. Har man sagt ja, så er regler til for å følges. Hva skal man ha regler for ellers?

Det er temmelig enkelt å fraskrive seg et ja når man allerede har fått en konto. Jeg mener at et ja på TW er like bindende som IRL. Det handler om moral, ærlighet og lojalitet.
Kunne gjerne tatt imot kritikk dersom ledelsen ikke informerte om sakens tilstand på forhånd. Dog har de fått klar beskjed, og de har sagt et klart ja. Da er det egentlig ikke mer å diskutere. Som enkeltindivider allerede har vært inne på, så har de fått "grabbet" til seg en stor konto uten å ha løftet en finger. Litt ydmykhet og respekt bør da vises den personen som har sittet mangfoldige timer.

Jeg har for det ikke nevnt en døyt om hvorfor folk forlater din stamme i nåtiden. Jeg har mine teorier om det, men det har ingenting med det jeg skriver her å gjøre. Jeg skriver bare teoretisk sett i denne saken.

Det jeg ville fram til er kontoer der spillere har kommet inn for lenge siden og gjerne spilt i over 1år eller noe sånt. Ja, dere kan gjerne ha regelen deres for min del, men å holde den for evig og alltid er ikke noe jeg noensinne vil bifalle. Det jeg leser du mener er at uansett om kontoen var millionstor eller mini når dere fikk den, så er den ledelsens eiendom for evig og alltid uansett hva som skjer i framtiden. Det er DET jeg ikke skjønner dere skal kunne mene. For det knebler spillere som i quote
Litt ydmykhet og respekt bør da vises den personen som har sittet mangfoldige timer.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Du må dessverre utdype hva poenget ditt er, Grimlock, da jeg ikke kan se noen sammenheng mellom det jeg skrev og hva MD skriver/har sagt tidligere? Det innlegget var rettet mot en WIC-spiller som støttet denne regelen om at medlemmene i RNG ikke får epostkontoen i fred, og når jeg tok dette opp så fikk jeg klar melding om at dette hadde ikke BOL noe som helst med, men likevel ser det ut som om WIC har noe med det å gjøre selv?

Hva saken angår er jeg enig med MD at når den originale eieren har forlatt skuta, så har de heller ingenting med hva som skjer med kontoen, eller har noen form for råderett over kontoen. Jeg har sagt klart ifra at jeg ikke liker den regelen, spesielt da RNG har håndhever denne regelen ganske febrilsk. Selv ikke en alliert blir sett på som et unntak.
 
Sist redigert:

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
For en gangs skyld er Scar og jeg helt enige i en sak. :eek:

Den regelen der hadde det blitt bråk av i hvilken som helst stamme etter hvert. Hvis man ikke viser medlemmene sine noen som helst form for tillit så kan man ikke forvente at man får det tilbake.
 

DeletedUser

Guest
Du må dessverre utdype hva poenget ditt er, Grimlock, da jeg ikke kan se noen sammenheng mellom det jeg skrev og hva MD skriver/har sagt tidligere? Det innlegget var rettet mot en WIC-spiller som støttet denne regelen om at medlemmene i RNG ikke får epostkontoen i fred, og når jeg tok dette opp så fikk jeg klar melding om at dette hadde ikke BOL noe som helst med, men likevel ser det ut som om WIC har noe med det å gjøre selv?

Det var et forholdsvis enkelt spørsmål. Var det den diskusjonen jeg linket til som du siktet til? ( Det kreves kun et Ja/Nei for å svare tilfredsstillende på spørsmålet, sånn for å hjelpe deg på veien. )

Men når vi først er inne på det, hva i all verden fikk deg til å tro at RNG sin ledelse satt på samtlige e-postkontoer? For en absurd idé.

Men hvis du vil ha et dypere poeng, så antar jeg at du kunne se på det som at hvis man skal grave opp i fortiden i et forsøk på å sette fast noen så bør man også være forberedt på at man ikke kan kontrollere hvilken fortid man støtter opp. Jeg antar jeg også gjorde et halvhjertet forsøk på å demonstrere på et vis hvordan man kan henvise til tidligere innlegg - den fantastiske søksfunksjonen på forumet gjør det til en enkel affære.
 

DeletedUser

Guest
Pitchoun som holdt RNG sin ene front engang i tiden sier jo også at RNG "tok" kontoen fra han så dette er vel bare et bevis på at RNG faktisk gjør det..(?)
 

DeletedUser

Guest
Pitchoun som holdt RNG sin ene front engang i tiden sier jo også at RNG "tok" kontoen fra han så dette er vel bare et bevis på at RNG faktisk gjør det..(?)

Ja, det at han sier det er jo helt klart et bevis... Du er glup du! :)
 
Topp