Ryktebørs

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Fra min side så var det så klart bevisst da jeg ønsket å sette et merke at dere ikke bør invite meg inn igjen i v1 eller gi meg en sjanse, med mindre jeg selv tar kontakt og spør om en konto. MEN sant skal sies, at ingenting av det jeg gjorde er ulovlig. Står ikkno i reglene om at det er ulovlig å angripe nærmeste naboer =D
 

DeletedUser

Guest
Fra min side så var det så klart bevisst da jeg ønsket å sette et merke at dere ikke bør invite meg inn igjen i v1 eller gi meg en sjanse, med mindre jeg selv tar kontakt og spør om en konto. MEN sant skal sies, at ingenting av det jeg gjorde er ulovlig. Står ikkno i reglene om at det er ulovlig å angripe nærmeste naboer =D

Ehh... Okei? Det var hevn??! Dette var tydelig en, EN, som spurte og vi vet ikke noe om bakgrunnen til dette... Så for alt vi vet kan du ha truet til deg kontoen.. Just sayin...

Og det burde vært en eller annen straff for nettopp det som du gjør. Spillet ødelegges ekstremt mye. Det er et smutthull som brukes alt for mye. Synd ingen har sett det!:mad:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Fra min side så var det så klart bevisst da jeg ønsket å sette et merke at dere ikke bør invite meg inn igjen i v1 eller gi meg en sjanse, med mindre jeg selv tar kontakt og spør om en konto. MEN sant skal sies, at ingenting av det jeg gjorde er ulovlig. Står ikkno i reglene om at det er ulovlig å angripe nærmeste naboer =D

Hehe! Brann. :) Er vel kanskje litt feil å si at vi BA deg ta en av våre kontoer når du selv sa til han som ville gi bort kontoen sin at du ville ha den. Da ble du strengt tatt ikke invitert tilbake til V1, men valgte det selv.. men for all del liksom :)
 
Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Eyh ekke vits og diskutere med Brann, alle vet utfallet fra før av. Han har sin måte....og vri det sin vei på, derfor lar vi han seile sin egen sjø, okai? (ikke rart han er uønska av alle som spiller TW, lolz.. ). Så har noen et nytt rykte, så kjør på, alt for og få bort dette tullballet med Brann, han er fortid og der skal han forbli :)
 

DeletedUser

Guest
Lol :p Jeg har ikke infoen om dette så jeg kan ikke egentlig si noe sikkert, men jeg tror dette burde stemme sånn ca:

Alternativ 1 - dersom Brann BA om å få kontoen: Moralsk uforsvarlig, fyfy Brann :p
Alternativ 2 - dersom han IKKE ba om den: FAIL fra IB sin side :D

Av personlige grunner vil jeg helst tro på den siste, men begge deler er faktisk like mulig ;)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Han publiserte på dette offentlige forumet at han ga seg og ville gi ifra seg kontoen, og sa at det var bare å si ifra om man ville ha den eller ikke. Jeg skrev i utgangspunktet svar der at jeg kunne ta den på pure kødd, men så ble jeg litt sjokka når jeg fikk en PM her tidligere i dag om at jeg hadde fått den.

Mao, han ga den til meg.

Jeg brukte kontoen til å nuke nærmeste nabo og lage litt liv. Var det jeg var ute etter. :p Og det har jeg greid å skape også. yeay. mission accomplished :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ehh... Okei? Det var hevn??! Dette var tydelig en, EN, som spurte og vi vet ikke noe om bakgrunnen til dette... Så for alt vi vet kan du ha truet til deg kontoen.. Just sayin...

Og det burde vært en eller annen straff for nettopp det som du gjør. Spillet ødelegges ekstremt mye. Det er et smutthull som brukes alt for mye. Synd ingen har sett det!:mad:

Lol :p for og si det sånn regna jeg med at han ville kødde til konton når han fikk den.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Han publiserte på dette offentlige forumet at han ga seg og ville gi ifra seg kontoen, og sa at det var bare å si ifra om man ville ha den eller ikke. Jeg skrev i utgangspunktet svar der at jeg kunne ta den på pure kødd, men så ble jeg litt sjokka når jeg fikk en PM her tidligere i dag om at jeg hadde fått den.

Mao, han ga den til meg.

Jeg brukte kontoen til å nuke nærmeste nabo og lage litt liv. Var det jeg var ute etter. :p Og det har jeg greid å skape også. yeay. mission accomplished :cool:

Poenget er at ingen kontakta deg sånn helt ut av det blå med spørsmål om du ville ha en konto. Om du sa "jeg kan ta den" på kødd eller ei, sa du fortsatt at du ville ha den. :rolleyes: Men så kan vi også diskutere det der til vi bli grønn uten at vi kommer noen vei. Tror vi bare ender hele greia med at; jeg har rett, og du har galt - sånn er det bare. ;*
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg diskuterer ikke kenn, men bare poengterer at noe er galt med dette. Selv om en gir deg kontoen, er ikke det da meningen at den personen skal utnytte og ødelegge for stammen spilleren ER i... Uansett hvem den sendes til.

Nå er jeg enig i at kontoen ble gitt på på helt uansvarlig måte, men fortsatt så er det noen hull i systemet etter min mening.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Får jeg en konto servert som det der i fanget så er det JEG som bestemmer over kontoen. Ikke tidligere eier(e) eller stamme. Er jeg som styrer kontoen. Er akkurat det samme som at det er du som styrer din konto magic. Du hadde ikke tatt imot ordre fra meg om å gjøre ditt og datt når jeg sitter her og du sitter på din konto. Er jo du som styrer din konto til syvende og sist. Akkurat som jeg hadde denne kontoen nå i 1 times tid. Var min konto den timen. JEG styrte den som JEG ville den timen. Fordi det var JEG som hadde den og ikke du.

Står ingenting i reglene om at du ikke har lov til å styre din egen konto og angripe de du selv vil. Like greit i grunn, for uten det hadde det ikke vært noe poeng i tribalWARS. :=D

you got it smartboi? :D
 

DeletedUser

Guest
Får jeg en konto servert som det der i fanget så er det JEG som bestemmer over kontoen. Ikke tidligere eier(e) eller stamme. Er jeg som styrer kontoen. Er akkurat det samme som at det er du som styrer din konto magic. Du hadde ikke tatt imot ordre fra meg om å gjøre ditt og datt når jeg sitter her og du sitter på din konto. Er jo du som styrer din konto til syvende og sist. Akkurat som jeg hadde denne kontoen nå i 1 times tid. Var min konto den timen. JEG styrte den som JEG ville den timen. Fordi det var JEG som hadde den og ikke du.

Står ingenting i reglene om at du ikke har lov til å styre din egen konto og angripe de du selv vil. Like greit i grunn, for uten det hadde det ikke vært noe poeng i tribalWARS. :=D

you got it smartboi? :D

Altså, såpass skjønne jeg.. Jeg er klar over alle de reglene og at det er den som har passordet som bestemmer.. Alt jeg sier er at det har så ødeleggende effekt og at det går så utover spillet. Da Balle ga sin konto vekk, tok det uker før vi fikk tatt byene. Og JA jeg vet at noen er sånn og at det er en del av spillet... Men det er en av grunnen til at folk slutter eller mister mye motivasjon.
For å si det sånn, så har IB stått imot et ekstremt trykk og er stolt å ha vært i "motstandsbevegelsen" :)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Er da pokkern meg ikke min feil at alle i IB slutter og gir vekk kontoene sine til folk de ikke burde :D
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns det er morsomt at det virker som om IB snakker om hva som er moralsk riktig oppførsel.
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Fordi vi gikk mot Core som plottet mot oss og våre allierte for snart et par år siden? Skal man måtte ta den diskusjonen i alle evigheter?
 

DeletedUser

Guest
Fordi vi gikk mot Core som plottet mot oss og våre allierte for snart et par år siden? Skal man måtte ta den diskusjonen i alle evigheter?

Uh... Ikke i alle evigheter. Men kanskje helt til dere beklager at dere gikk til krig mot deres lengst stående allierte som ikke hadde noen planer om å gå til krig mot dere, uten noe fornuftig grunnlag? Jeg kan heller ikke huske noen påstander om at vi plottet mot dere, så kan det muligens være noe du har funnet på for å rettferdiggjøre deres handlinger? :)

La oss ta hendelsesforløpet;
- BOL prøver å få med IB og RNG på en krig mot Core. De feiler. IB informerer Core om dette forsøket.
- BOL prøver igjen å få med IB, WC og RNG på en krig mot Core. Igjen feiler det, og IB informerer Core om dette, samt forsikrer oss om at dere ville holde dere nøytrale i en eventuell krig mellom allierte.
- Core orker ikke vente på at BOL skal få det til, og sammen med WC begynner vi å planlegge en krig mot BOL. Kontakter også RNG, men respekterer IB nok til at vi ikke prøver å få dere med på en krig mot en av deres allierte.
- BOL, RNG og IB erklærer krig mot WC, mens BOL erklærer krig mot Core, og RNG fortsetter å krige mot WC/Core, nå med en IAP eller allianse med IB/BOL.
- IB går til krig mot Core, mens Core ikke hadde noen ønsker om å gå til krig mot en alliert de hadde stått side ved side med gjennom flere kriger.

Ser man på situasjonen på V1 nå, var det kanskje ikke det smarteste trekket IB kunne ha gjort. Carneolt sa vel noe lignende når jeg snakket med henne for noen måneder siden.
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
1. WC og Core har samtaler med Renegades om å først ta BOL, så ta IB. Dette med at IB skulle tas etterhvert bekreftes fra flere hold på det tidspunktet. Også fra spillere innad i Core, både da og senere. Grimlock har alltid benektet at Core skulle ta IB i etterkant, men dette var uansett manges oppfatning etter det som kom fram.

2. Renegades går til BOL og IB med bevisene. De vil heller krige mot WC og Core. IB og BOL har en sterk allianse, og vi er uansett ikke villig til å se på BOL bli angrepet uten svar. Hva BOL har gjort i forkant av dette er uvesentlig, selv om jeg ikke kan huske noe press fra BOL om at vi skulle gå mot Core før dette. Presset fra BOL er i så fall i etterkant av Renegades/WC/Core samtalene.

3. Renegades kriger mot WC/Core, og får IAP med BOL og IB.
BOL går til krig mot WC/Core, er alliert med IB, og får IAP med Renegades. IB kriger mot WC, er alliert med BOL, og får IAP med Renegades.

Mange mener vi bør gå mot Core samtidig grunnet alt som kommer frem, men det trekker ut grunnet uenigheter innad i IB, spesielt siden WC var mest aktive i samtalene med Renegades, og at forholdet til Core hadde vært relativt godt opptil da.

4. Etter å ha innhentet mer informasjon, og etter å ha diskutert saken innad i IB, så går vi til slutt til krig mot Core.


Hvordan det påvirker dagens situasjon er mindre interessant. Det var rett å gjøre på daværende tidspunkt, og det er det som teller.
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Brann/Espen var lederen i WC på den tiden. Forholdet mellom WC og IB var så dårlig at det nok var på vei mot krig uansett.

Den eneste disputten i dette her er forholdet mellom Core og IB slik jeg ser det. Ikke akkurat noe man trenger å røyke sokkene sine for, da det skjedde for to år siden.
 
Topp