Ryktebørsen

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Det som er litt artig med anklagelsene til Bobil er at han kl 10 idag ringt meg på Skype. Dette kan vel også tolkes som en aktivitetssjekk da? Jeg lå å sov da og fikk ett angrep midt i fleisen hehe :D:p

Jeg kom borti.. La på etter 1/2 sek..

-A
 

Pettulf

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
74dc52222bc47a777be56b978d526693.png
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Forbud mot aktivitetssjekk ble bevisst ikke tatt med (eller kanskje fjernet, jeg husker ikke helt) i reglene om kommunikasjon mellom enkeltspillere. I stedet ble det kun gjort ulovlig å aktivitetssjekke mange spillere utenfor stammen ved bruk av rundskrivfunksjonen - aktivitetssjekk av enkeltspillere skulle med andre ord være lov.

Dette kan godt ha blitt endret i de senere årene, men reglenes ordlyd reflekterer i det minste enda det vi ble enige om da jeg var i teamet.

Så må man begynne å tenke også da, skulle dette vært en realistisk middelalder spill så skulle jo ikke meldingsfunksjonen eksistert. så selvfølgelig skal det ikke være tillat å bruke den til å se om folk var online. Uansett om det er rundskriv eller mail til enkeltspiller.

Og for å være påståelig så tror jeg reglene nesten har vært de samme, siden din tid i teamet, noe som er trist. En oppdatering hadde vært på sin plass ^^
 

Pineapple Trees

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Regelen det er snakk om her har i nyere tid blitt tolket som at all aktivitetssjekk via meldinger IG er ulovlig. Må ta en diskusjon på det.
 

Groverud

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Regelen det er snakk om her har i nyere tid blitt tolket som at all aktivitetssjekk via meldinger IG er ulovlig. Må ta en diskusjon på det.

Etter min mening kan man egentlig aldri få bevist at en PM IG er sendt med formål for å sjekke aktiviteten til en spiller med mindre spilleren som sender PM'en selv sier i mailen at det er for å sjekke aktiviteten til spilleren eller h*n skriver noe helt tilfeldig uten mål og mening :p
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
En oppdatering hadde vært på sin plass ^^
Enig. Reglene er overmodne for en aldri så liten ekstrem oppussing. Spillet er veeeeldig ulikt slik det var for 6-8 år siden, men reglene er nesten helt like.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Etter min mening kan man egentlig aldri få bevist at en PM IG er sendt med formål for å sjekke aktiviteten til en spiller med mindre spilleren som sender PM'en selv sier i mailen at det er for å sjekke aktiviteten til spilleren eller h*n skriver noe helt tilfeldig uten mål og mening
Dette er mye av grunnen til at det tidligere har vært lov å sjekke aktivitet IG. Det er veldig vanskelig å bevise om en mail er ment som en aktivitetssjekk, eller som noe helt annet. Man kan dessuten også kombinere, og både starte en legitim samtale samtidig som man også sjekker aktiviteten.

Dessuten er det fullt mulig å blokkere mail fra fienden, dersom man er redd for aktivitetssjekk. Eller man kan gjøre seg opp en vane om å ikke alltid lese mail umiddelbart, selv om man er online.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Etter min mening kan man egentlig aldri få bevist at en PM IG er sendt med formål for å sjekke aktiviteten til en spiller med mindre spilleren som sender PM'en selv sier i mailen at det er for å sjekke aktiviteten til spilleren eller h*n skriver noe helt tilfeldig uten mål og mening :p

Dette er fullt mulig å dokumentere, og det har jeg selv gjort. og spillere har fått sin straff for det, uten å gå mer innpå dette. Det som må gjøres er å legge ved mailsa vedkommende har sendt + rapporter fra angrep som har kommet samme morgen, fra vedkommende ++. For da er all tvilen satt til side. Da er intensjonene deres veldig klare.
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Er vel ingenting å skryte av at dere rimmer Ruab. Fyren har vel aldri gjort det sånn kjempebra.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Er fort sant det, men du skal heller aldri si at RUAB ikke er en god deffspiller. Kan ofte være et mareritt å knekke han :)
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Nei, eneste grunnen til at det kan være trått å knekke Ruab er fordi han sitter med 90 % deff, og en moral på 40 % mot de beste.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Vi kan alle være uenige, personlig synes jeg Rune er en veldig dyktig spiller både deffansivt og siste årene også offansivt.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Motstanden vi har møtt så langt har ikke vært enormt intens, men den er jevn. Jeg vil tippe veldig mange av toppspillerne på v27 ville gitt opp etter å ha mistet så mange byer (og ikke minst tropper) som RUAB har gjort, men RUAB bare ruller videre i samme tempo som alltid.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Så må man begynne å tenke også da, skulle dette vært en realistisk middelalder spill så skulle jo ikke meldingsfunksjonen eksistert. så selvfølgelig skal det ikke være tillat å bruke den til å se om folk var online. Uansett om det er rundskriv eller mail til enkeltspiller.

Og for å være påståelig så tror jeg reglene nesten har vært de samme, siden din tid i teamet, noe som er trist. En oppdatering hadde vært på sin plass ^^

Hadde dette vært et realistisk middelalder spill hadde det tatt flere dager før man fikk meldingene.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Og angrepene osv. hadde og tatt månedsvis, men ting skjer fortere på dette spillet en i virkeligheten..
 
Topp