Svikter AriCa sine egne?

DeletedUser

Guest
Man svikter stammen sin når man drar fra den fordi man er uenig i en eller flere avgjørelser - personlig har jeg også vært i en situasjon som den Soppyknight er nå. På V4 så var jeg i SKYGGE når den merget med Outlaw. Jeg hadde fått kontoen min der, og når jeg var så uenig med den avgjørelsen som jeg var - så valgte jeg å gi passordet tilbake til ledelsen og slutte. Når de hadde hatt tiltro til meg, og gitt meg en konto - så skulle jeg ikke backstabbe dem :)

Du gjorde akkurat det samme med andre ord - du var uenig og bestemte deg for å slutte pga avgjørelser fra ledelsen.

Du ser på det Soppy gjorde som backstabbing, mens du synes det du gjorde ikke var backstabbing, når den eneste forskjellen er... poeng!
Det ærefulle hadde selvfølgelig vært å fortsette å spille til tross for uenighetene, og gjøre det beste utav det. Det var hva jeg trodde du ville si at du gjorde. Men nei, du sviktet stammen din da du dro fra den fordi du var uenig i en eller flere avgjørelser.
 

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Gjorde det samme? Han gav kontoen til stammen slik de lett kunne finne en ny eier, soppy drar med seg hele kontoen pgr han var uenig i 1 eneste avgjørelse ledelsen i AriCa tok. Som ei heller var noe stor. Ja solmåne kontoen har vært i elite, men så er det og en dual på som har vært i AriCa og. Det å forlate stammen over en slik ting er en veldig stor overdrivelse, og viser at en generelt ikke har tillit til ledelsen i stammen du er i.

Virker som du gjør alt du kan for å få AriCa til å virke som syndebukken, ja er vel deres feil at dem er så gode:confused:
 

DeletedUser

Guest
Wynja er alltid anti-AriCa ;) Sjalusi sier kanskje noen, men jeg ser mer på det som dublering av en viss Bill Shankly :p *Gjeeeesp*

Forskjellen på Neville og det Snoppy gjorde er ganske enkelt det at Snuppy trakk ut hele kontoen fra stammen. Den samme kontoen som han engang fikk fra AriCa. Den samme kontoen som faktisk hadde en sterk kattehistorie, men som siden Snippys overtakelse fremdeles har til gode å imponere i kattefamilien.

I tråd med overskriften i denne tråden, så må det vel være tydelig at det er Skwappy som har sviktet AriCa og ikke omvendt. Uansett har ledelsen i nevnte stamme tatt store avgjørelser tidligere med stor suksess, noe som til sammenligning Skvippys [AS] hadde til gode å gjøre.

Sånnsett kan man jo forstå at Sjappo melder seg ut av kattefamilien - tatt hans lederskap og historie i betraktning. Han sier at jo mer han blir kjent med mennesker, jo mer liker han hunder. Snakk om å mjaue etter ulven.
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Har lest gjennom postene her etter en laaaaaaaaang sommerferie.Ser det er godt vi slettet kontoene i tide,da de interne intrigene som skjer i Arica ,er det mest spennende som skjer på denne verdenen for tiden.
Uansett ønsker jeg dere fortsatt en god sommer,og lykke til videre med V2.
 

DeletedUser

Guest
Det er sant Granpa.. Men når du først er her, så har jeg endel spm til deg og runinter. Var dere klar over hvordan -Rome- ble styrt når dere var borte?
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Endel ble vi vel forespurt om,men når du er for det meste gul og noen ganger rød i en periode på nermere 6 måneder,så får du langtfra med deg meste.
Verden 2 døde for oss en liten stund etter Elite la inn årene,inaktiviteten ble større og større etterhvert som tiden gikk.
Noen spurte om hvorfor Icekebab sluttet før oss andre,det har det enkle svar om at han lovde oss og seg selv,at han skulle slutte etter krigen med Elite var ferdig.
Dette gjorde han også,da han ikke lenger så noen store utfordringer på denne verdenen.For han var alt slutt rett etter krigen var over.
Skal bare kort komentere påstanden om at vi feiget ut fra en storkrig mot Arica.Når du har vært innaktiv i en forholdvis kjedelig verden som dette ble etterhvert.Hadde verken jeg eller Runinter noe ork til å begynne en slik aksjon,så det var ikke planlagt noe slikt fra våres side.
Jeg ble forespurt av medlemmer om dette,svaret ble så enkelt at hvis denne verdenen skulle ha noe som helst å by på ,så måtte det bli en krig mellom disse to stammene.Alt annet ville være av liten interesse.Derimot ble ingenting planlagt,men vi pratet om temaet ,JA.

Så til dere som tror mener vi feiget ut.Nei vi gjorde ikke det ,da vi mer eller mindre allerede hadde sluttet før dette ble aktuelt.
 

DeletedUser

Guest
Wynja er alltid anti-AriCa ;) Sjalusi sier kanskje noen, men jeg ser mer på det som dublering av en viss Bill Shankly :p *Gjeeeesp*

Forskjellen på Neville og det Snoppy gjorde er ganske enkelt det at Snuppy trakk ut hele kontoen fra stammen. Den samme kontoen som han engang fikk fra AriCa. Den samme kontoen som faktisk hadde en sterk kattehistorie, men som siden Snippys overtakelse fremdeles har til gode å imponere i kattefamilien.

I tråd med overskriften i denne tråden, så må det vel være tydelig at det er Skwappy som har sviktet AriCa og ikke omvendt. Uansett har ledelsen i nevnte stamme tatt store avgjørelser tidligere med stor suksess, noe som til sammenligning Skvippys [AS] hadde til gode å gjøre.

Sånnsett kan man jo forstå at Sjappo melder seg ut av kattefamilien - tatt hans lederskap og historie i betraktning. Han sier at jo mer han blir kjent med mennesker, jo mer liker han hunder. Snakk om å mjaue etter ulven.

Herregud Shanks. Du har det med å generalisere ting. Utrolig at du klarer å konkludere en stammes historie basert på 1 spiller. AS som stamme har nok tatt sine avgjørelser opp gjennom tiden med vekslende hell, men at du klarer å påstå at AS aldri tok en god avgjørelse lurer jeg på hvilket grunnlag du har for å gjøre.
 

DeletedUser

Guest
Herregud Shanks. Du har det med å generalisere ting. Utrolig at du klarer å konkludere en stammes historie basert på 1 spiller. AS som stamme har nok tatt sine avgjørelser opp gjennom tiden med vekslende hell, men at du klarer å påstå at AS aldri tok en god avgjørelse lurer jeg på hvilket grunnlag du har for å gjøre.

Mente ikke at [AS] aldri tok gode avgjørelser, jeg sier bare at hittil har AriCas store ledelsesavgjørelser bært frukter. Så Soppy burde stole på vår dømmekraft fremfor å klage og syte så voldsomt.

Men valget har han tatt, og jeg har ingen store problemer med at han forlot oss.
 

DeletedUser

Guest
Greit nok at inaktiviteten tok dere. Har ingenting å si til det, annet enn at aktivitet faktisk er den viktigste egenskapen man kan ha i dette spillet.

Granpa skrev:
(...) ikke lenger så noen store utfordringer på denne verdenen.

AriCa ville gitt dere en utfordring dere sent ville glemme. Så det er ikke snakk om mangel på utfordring, men heller en manglende evne til å faktisk se det som ligger rett foran dere.

Men som sagt gikk dere lei. Og slik vandret -Rome- inn i rekken med stammer som engang kunne (ha blitt)/var noe.
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Enig i dette Shanks,men det ble nå som det engang ble. Når man har hatt til de grader med aktivitet som det var i Rome til tider ,med en tofronts krig med Elite og LAW,til å dale ned mot ingen aktivitet.Så blir det fort kjedelig,det ble det for oss.
Tviler ikke på at det kunne blitt en artig krig,men det ble nå endog ikke sånn.
 

DeletedUser

Guest
Forstår det Granpa. Synd at ting ble som de ble. Ønsker deg lykke til videre i livet :)
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Wynja er alltid anti-AriCa ;) Sjalusi sier kanskje noen, men jeg ser mer på det som dublering av en viss Bill Shankly :p *Gjeeeesp*

Forskjellen på Neville og det Snoppy gjorde er ganske enkelt det at Snuppy trakk ut hele kontoen fra stammen. Den samme kontoen som han engang fikk fra AriCa. Den samme kontoen som faktisk hadde en sterk kattehistorie, men som siden Snippys overtakelse fremdeles har til gode å imponere i kattefamilien.

I tråd med overskriften i denne tråden, så må det vel være tydelig at det er Skwappy som har sviktet AriCa og ikke omvendt. Uansett har ledelsen i nevnte stamme tatt store avgjørelser tidligere med stor suksess, noe som til sammenligning Skvippys [AS] hadde til gode å gjøre.

Sånnsett kan man jo forstå at Sjappo melder seg ut av kattefamilien - tatt hans lederskap og historie i betraktning. Han sier at jo mer han blir kjent med mennesker, jo mer liker han hunder. Snakk om å mjaue etter ulven.

Har bestandig hatt litt respekt for deg Shanks ,,,som det medmennesket du er ,,men nå er den borte,,,og det trolig for godt ... ,du er jo kliss lik de to andre vriompeisene i stammen som har hengt som ei igle på ryggen min i det siste,,du kunne i det minste prøvd å være seriøs ,,slik du ønsker å fremstå ,,men det er greit å vise seg frem som man er eller ???,,, uansett ,jeg har aldri hatt eller kommer aldri til å få noe som helst behov for å imponere noen som helst i dette spillet ,,hva skal man imponere med og hvorfor , jeg får ikke lønnsøkning på jobben for å ta flere røde enn grå byer .. eller gavekort fra Rema,,,eller ,,eller samme hva ,, og hvem, skal jeg imponere og hvorfor ???? deg ? med hva ??,, Ruffiro med hva ??? Hanssiii kanskje ?? Hvem skal jeg imponere og med hva ??? fortell meg ,,,,Har jeg sviktet kattefamilien så er det bare for at du eller noen andre sier det ,, spør meg da :) jeg føler ikke at jeg har sviktet noen som helst ,, kanskje jeg har sviktet litt sosialt på vennesiden i RL fordi jeg har brukt så alt for mye tid på dette spillet ,som egentlig skulle være noe jeg holdt på med når jeg hadde litt tid til gode ,til nå har det vært omvendt ,, ,enkelte prøver faktisk å få meg til å tro at den tiden de har lagt ned på dette spillet er mer verdt enn den tiden jeg har lagt ned på det , ,,,fantastisk tanke,, eller kanskje fanatisk ??
Ok kanskje skulle jeg gitt tilbake kontoen til AriCa ,,,når jeg tok over var den på ca 2,4 mill poenger ,, kan jeg beholde 5,6 mill ponger til meg selv eller hvordan skal de fordeles ,, blir vanskelig dette ,, får jeg betalt for timene jeg har brukt på spillet mens jeg var i AriCa dersom jeg leverer tilbake hele kontoen ???? eller har jeg brukt den tiden forgjeves ,, eller er det naturlig at jeg beholder kontoen så slipper vi å lage noe regnestykke på dette ??? :)
EDIT
sorry må redigere inn noe her ,,, den kommentaren til at AS ikke tok avgjørelser i sin tid kunne du spart deg ,, du har jo ingen kjennskap til det ,faktisk ,, du snakker meg om , nei du Shanks du Shanks , du er som sagt kliss lik osv... Hva var det egentlig du prøvde å fremstå som nå ,,superhelt ??? Shanks ,hør her ,, alle tar avgjørelser,,, både ledere i stammer og medlemmer av stammer og de som ikke er medlemmer , spill moderatorer osv alle disse avgjørelsene er av betydning for spillets gang,,, hvilken avgjørelse som er av størst betydning kan kanskje være vanskelig å avgjøre , til og med for lille deg
PS jeg har ferie ,så ting tar litt tid
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg husker at mange, på det tidspunktet samarbeidet mellom -Rome- og AriCa var som best, påstod at dem heller ville gå grå enn å sloss mot den andre stammen...
Jeg velger å se på det som at flere i -Rome- holdt sine ord :)
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Jeg husker at mange, på det tidspunktet samarbeidet mellom -Rome- og AriCa var som best, påstod at dem heller ville gå grå enn å sloss mot den andre stammen...
Jeg velger å se på det som at flere i -Rome- holdt sine ord :)

Et bra poeng i det som bare ble en ordkrig
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Jeg husker at mange, på det tidspunktet samarbeidet mellom -Rome- og AriCa var som best, påstod at dem heller ville gå grå enn å sloss mot den andre stammen...
Jeg velger å se på det som at flere i -Rome- holdt sine ord :)

Med tanke på at -Rome- angrep AriCa2, så skjønner jeg ikke helt hvordan du tenker der. Faktisk angrep vi aldri -Rome-. Noen av spillerne som var der, ja, etter at de oppløste stammen og fjernet alle diplomatiske relasjoner.
 

DeletedUser

Guest
Nå vet jo, selvfølgelig, ikke jeg alle detaljer som har skjedd der. Men at 3-5 av de -Rome- spillerene som nå har gått grå ikke var blandt dem som angrep AriCa2, er vel ikke usansynlig og bra nok for min teori :p
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Hehe, jeg antar det er en måte å se på det på.

Edit: Men en annen måte å se på det på er jo at ingen i AriCa angrep noen i -Rome-, mens noen i -Rome- angrep noen AriCa spillere.
 

DeletedUser

Guest
Var vel bare tre av oss som angrep AriCa2 i Rome. Meg, Soldier og Ole-Fredrik, om jeg ikke tar helt feil. Men det sant som RedSwan sier. Krig mot AriCa var lenge ganske usannsynlig for mange av oss, og det er ikke noe vi hadde ønsker om å gjøre før vi sluttet. Men ting endret seg. Vi følte at dere prøvde å snike dere bak oss på rimmen og ta kontrollen der. Plutselig satt Arica2 og bestemte hvem som skulle adle hva i kontinenter Arica aldri hatt hatt noe å gjøre i. Dere vil sikkert si at det var Rome via 2Death som ødela alliansen, mens andre vil si motsatt. Faktumet er at alliansen nå er borte, Rome er borte. Runinter, granpa, Icekebab, Wynja, Ole-Fredrik, mimma, Ebbern, Pinhead, Tomahawken og rune050567 er borte. Arica er igjen og spiller veldig edle på offentlig forum. Joda, det var fint å være allierte med dere en gang i tida og vi tok Elite ned sammen. Synd det skulle ende sånn.

Vv0lv3r1n3: Vi angrep Arica2, ikke Arica. Arica2 var en stamme dere skulle legge ned, men det skjedde ikke. I stedet valgte dere å bruke den til å adle opp rimmen vår. Vel, enhver idiot burde forstå at det der ikke kunne ende bra. Men det var vel tatt med i beregninga det. :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
AriCa2 bestemte hvem som skulle adle hva? Den er vel en smule drøy du.

Vi kvittet oss med OliCo og de medlemmene som vi ikke ville ta vare på. Det viste seg å være en smule færre enn forventet, men vi definerte vel aldri noe spesielt tall? :p At dere ikke helt ser hva det vil si å være en understamme/akademistamme... Umm... Vel, synd? Ellers mener jeg å huske at dette har vært diskutert til døde i et par andre tråder.

Dine små hint til at vi bevisst prøvde å ødelegge forholdet er like underholdene som alltid, Gard.
 
Topp