TakTimer

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
TakTimer


Etter en lang stund med masing på File Not Found (scriptansvarlig på .net) så fikset han så TakTimer funker nå på .no.com.

Enkelt forklart så tar den ut attack-id fra utgående og innkommende angrep. Attack-id er et nummer som alle angrep og støttesendinger får, starter på 0 på hver nye verden (?). For eksempel, en støttesending sendt den 04.05.11 klokka 05:00:00 kan ha attack id 1110000 - og et angrep sendt den 04.05.11 klokka 05:00:01 kan ha attack id 1110001.

TakTimer logger alle attack-id's fra utgående angrep, det vil si at hvis du sender ut et angrep - og går inn på selve angrepet samtidig som du trykker på scriptet. Så vil scriptet plotte inn dato/tid og attack-id inn i et arkiv. Dette gjelder altså for stammer, et arkiv er for en stamme. En annen stamme har et helt annet arkiv.

Hvis vi sier at utgående angrep klokka 15:00 plottet inn i arkivet kalles X, og utgående angrep klokka 16:00 plottet inn i arkivet kalles Y.
Du fikk et innkommende angrep mens du var borte, fra 13:00 til 17:00. Men når du går inn på det innkommende angrepet så trykker du på scriptet, og da vil det komme et pop-up felt som forklarer at angrepet er mellom X og Y. Dette vil altså gjøre det lettere for deg å regne ut når angrepet ble sendt.


Scriptet:
Kode:
javascript: var reserved_var_one = "";
var reserved_var_two = "";
var reserved_var_three = "";
var monitor_troop_array = 'false';
var TribeJS = "TTUniversal - v7.js";
var TribePHP = "TakTimer.php";
var ServerURL = 'http://taktimer.net/taktimer/';

function c()
   {var a = document;
    if (window.frames.length > 0) a = window.main.document;
    var b = a.createElement('script');
    b.type = 'text/javascript';
    b.src = ServerURL + TribeJS + "?" + Math.random(340596);
    a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);
   }
c();


Enklere og bedre forklart finner du i den originale tråden.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sweet. Ville gjort det litt lettere med en slik stammeoversikt. Men er vel strengt tatt bare nødvendig når det er 1-3 ukjente angrep eller så, med mindre det er veldig tett på.
 

DeletedUser

Guest
Tja, med sorteringsscriptet (og deretter sortere etter attack-id) så tror jeg man kan få bruk for det med få og mange angrep :jsmiley:
 

DeletedUser

Guest
Egentlig er jeg mye mer interessert i å bare få sorteringsscriptet til å fungere igjen -.-
 

DeletedUser

Guest
Tja, med sorteringsscriptet (og deretter sortere etter attack-id) så tror jeg man kan få bruk for det med få og mange angrep :jsmiley:

Tenkte mest på at med flere angrep vil man som regel ha mange nok innkommende til at man kan sammenligne dem på et fornuftig vis :)

Finnes det et skript som arkiverer samtlige kommando ID'er i angrepsoversikten? Da hadde man lett fått flere referansepunkter, men det ville kanskje blitt en smule uoversiktelig..?
 

DeletedUser

Guest
TakTimer gjør desverre ikke det, man må inn på hvert enkelt angrep for å kunne logge attack-id'en. Det hadde vært enklere, men sikkert mye mer omstridt også :jkul:
 

DeletedUser

Guest
Virker som et slikt script som man trenger halve stammen for å få noen nytte av, men som bare et par stykker kanskje gidder å bruke.
 

DeletedUser

Guest
Er dette scriptet godkjent?
Sendte det inn som forslag til Kristure for et par mnd. siden, men har ikke hørt noe enda -.-
 

DeletedUser

Guest
Nei, ikke enda dessverre.

Wynja: Håper ikke du mener det er en grunn til at det ikke skal godkjennes..
 

DeletedUser

Guest
Nei hvorvidt det skal godkjennes bør baseres på noe annet enn hvor hardt man må tukte stammen sin for å få det til å funke optimalt..
 

DeletedUser

Guest
Er dette scriptet godkjent?
Sendte det inn som forslag til Kristure for et par mnd. siden, men har ikke hørt noe enda -.-

Det var det jeg trudde. Trur vi diskuterte dette og kom fram til at det ikke skulle bli godkjent. Men om noen har lyst til å diskutere det på nytt så ta kontakt på skype, slik at jeg kan få en liten oversikt over hva dette scriptet faktisk kan gjøre.
 

DeletedUser

Guest
Dette scriptet er blitt vurdert tidligere og vil ikke bli godkjent.
 

DeletedUser

Guest
Grunnlaget for dette er at vi føler dette har en så stor virkning at vi nesten bare kan gi kommandoene automatisk navn utifra tregeste enhet isteden. Når vi vurderte dette så viste vi ikke at det bare gjaldt innad i stammen, så jeg skal ta det opp igjen.
 

DeletedUser

Guest
Kom dere frem til noe på møtet deres i går?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette scriptet er ennå ikke tatt opp. Vi vil komme med informasjon straks det er tatt til vurdering.
 

DeletedUser

Guest
Må da ha kommet noe lenger angående dette scriptet? Så komplisert er det virkelig ikke...
 

DeletedUser

Guest
Dette scriptet ble tatt opp og ikke godkjent av den årsak at det gjør tagging av angrep alt for lett. Bruken av dette scriptet fører til at mindre aktivitet kreves.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp