TakTimer

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Dette scriptet ble tatt opp og ikke godkjent av den årsak at det gjør tagging av angrep alt for lett. Bruken av dette scriptet fører til at mindre aktivitet kreves.

Jeg trodde det var dette spillerne ville at utviklingen skulle gå, at TW skulle bli mer menneskelig i form av at det skal gå ann å ha litt tid utenom.
Og at det blir enklere å tagge må vel sammenlignes opp mot hvor stor aktivitet spillerne i en stamme bruker på scriptet...

PS: Hvordan skiller TakTimer seg fra Konto-Admin funksjonen, altså i form av at det gjør det enklere å tagge?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tak timeren ville gjort enormt stor forskjell på spillere i små vs store stammer, eller på aktive vs inaktive stammer. Om en mindre stamme med lavere aktivitetsnivå kriger mot en svær og kjempeaktiv stamme som sender flere angrep og flere fakes, så skal den svære superaktive stammen få den største fordelen når det gjelder tagging også?
 

DeletedUser

Guest
TakTimer bruker bare de funksjonene som allerede er implentert i spillet (=attack id), og gjør det enklere å lagre disse attack-id'ene til tiden når du trykker på scriptet. Til forskjell fra konto-admin funksjonen så gir denne ikke beskjed om når du får angrep.

Det går ann å lagre attack-id manuelt, men TakTimer gjør det mer tidsbesparende å finne igjen attack-id. Er det ikke dette vi har scripts for?
 

DeletedUser

Guest
Jeg trodde det var dette spillerne ville at utviklingen skulle gå, at TW skulle bli mer menneskelig i form av at det skal gå ann å ha litt tid utenom.
Og at det blir enklere å tagge må vel sammenlignes opp mot hvor stor aktivitet spillerne i en stamme bruker på scriptet...

PS: Hvordan skiller TakTimer seg fra Konto-Admin funksjonen, altså i form av at det gjør det enklere å tagge?
Noe som har veldig mye å si når det gjelder sammenligningen av Konto-Admin og TakTimer er prislappen. For å kunne benytte kontoadmin så må man betale penger i tillegg til ordinær premium, noe som ikke er nødvendig med TakTimer.

[SPOIL]
Tak timeren ville gjort enormt stor forskjell på spillere i små vs store stammer, eller på aktive vs inaktive stammer. Om en mindre stamme med lavere aktivitetsnivå kriger mot en svær og kjempeaktiv stamme som sender flere angrep og flere fakes, så skal den svære superaktive stammen få den største fordelen når det gjelder tagging også?
[/SPOIL]
Dette er også et argument som ble tatt opp.



Vi har tatt vår avgjørelse. Og vår avgjørelse er å ikke godkjenne dette scriptet. Jeg forstår at det ikke holder for dere, men det må det nesten bare gjøre. Dere kan ta opp dette scriptet igjen i fremtiden, men i nærmeste fremtid så vil vi ikke ta opp scriptet på nytt.
 

DeletedUser

Guest
Tak timeren ville gjort enormt stor forskjell på spillere i små vs store stammer, eller på aktive vs inaktive stammer. Om en mindre stamme med lavere aktivitetsnivå kriger mot en svær og kjempeaktiv stamme som sender flere angrep og flere fakes, så skal den svære superaktive stammen få den største fordelen når det gjelder tagging også?

Den mest aktive stammen har allerede en fordel, men at de sitter sansynligvis på når angrepet på:p

Forskjellen er at vi kan sette tw vekk 1 time eller 2 uten å være helt livredd for at vi har mange inkommende når vi kommer hjem. Vi slipper også å opprette en tråd på fora, og/eller spørre på stammechatten på skype.

Men det dette handler om er ikke tid, det handler om at Innogames er redd for at de skal tjene mindre penger.
 

DeletedUser

Guest
Stiller meg bak Guttaboys i det han skriver.

Men en annen ting jeg reagerer på er at en allerede liten server som .no.com prøver å gjøre spillet enda dyrere for spillerne (noe som kan gjøre at dere mister kunder) - og dere "konkurrerer" selv bort premiumfunksjonen. Premiumfunksjonen står i stor grad for scripts, men dere implenterer funksjoner i spillet for at vi skal betale mer. Når dette er gjort så gjør dere scriptene (som gjør det mindre tidsbesparende enn funksjonene deres) ulovlig.


Fortsetter dere sånn så kommer kurven med aktive spillere (eller betalende spillere) til å dale, men dere mener vel hipp hurra?
 

DeletedUser

Guest
Dette er et nyttig lite verktøy, men kun for tagging av enkelte angrep, sendt alene. Rent tidsmessig vil ikke noe særlig spares, da ved store mengder angrep - tre eller flere sendt på ca samme tidspunkt - vil det være meget mulig for alle å finne ut hva 99 % av angrepene er. Det eneste man trenger å gjøre er å finne de små grå, og gni dem sammen. Jeg sikter da til denne metoden, eller lignende. Den har bilder og greier, så burde være ganske lettlest.

Min personlige teori er at ingen i teamet er i stand til å benytte de allerede eksisterende verktøyene for nøyaktig og grundig tagging, og derfor overdriver viktigheten av dette skriptet. Akkurat det samme som de har gjort tidligere.
 

DeletedUser

Guest
Altså... Dette scriptet er godkjent på .net. Alle servere påvirker jo Innogames og pengeinnsamlingen deres. På .no er det jo veldig f å spillere igjen. Spillertallet har blitt halvvert nå på 05-1 år eller noe sånt og i tillegg er det mange med flere nick. Det vil si at spillertallene synker, noe som vil si at det vil bli mindre kjøp av pk, noe som igjen sier at dere vil få inn mindre penger via .no. Da lurer jeg på; hvordan i all verden kan dere da på .no satse alt på penger når en så stor server som .net der det vil lønne seg MYE mer å ikke godkjenne dette scriptet, så avslår dere det? Dette er jo rett og slett bare tull. Dere kan ikke gå imot de få spillerne dere har nå ved å satse alt på peng.

For min del er det egentlig det samme om scriptet blir godkjent eller ikke, for jeg klarer som regel å spotte adelene når jeg får mange incs. Men dette er jo seff lettere på små verdner, noe som gjør at jeg i tillegg har lyst til å få dette scriptet godkjent. Men når grunnlaget deres er penger... da blir jeg rett og slett lei meg...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Altså... Dette scriptet er godkjent på .net. Alle servere påvirker jo Innogames og pengeinnsamlingen deres. På .no er det jo veldig f å spillere igjen. Spillertallet har blitt halvvert nå på 05-1 år eller noe sånt og i tillegg er det mange med flere nick. Det vil si at spillertallene synker, noe som vil si at det vil bli mindre kjøp av pk, noe som igjen sier at dere vil få inn mindre penger via .no. Da lurer jeg på; hvordan i all verden kan dere da på .no satse alt på penger når en så stor server som .net der det vil lønne seg MYE mer å ikke godkjenne dette scriptet, så avslår dere det? Dette er jo rett og slett bare tull. Dere kan ikke gå imot de få spillerne dere har nå ved å satse alt på peng.

For min del er det egentlig det samme om scriptet blir godkjent eller ikke, for jeg klarer som regel å spotte adelene når jeg får mange incs. Men dette er jo seff lettere på små verdner, noe som gjør at jeg i tillegg har lyst til å få dette scriptet godkjent. Men når grunnlaget deres er penger... da blir jeg rett og slett lei meg...

Dere har åpenbart misforstått meg. Grunnlaget er ikke bare penger, men også for eksempel hvor mye dette scriptet vil favorisere større stammer. Noe som igjen skaper mindre action på verdenen.
 

DeletedUser

Guest
Dere har allerede favorisert store stammer med å komme med konto-admin funksjonen. I tillegg til dette så vil allerede store stammer ha en fordel, ved at de har flere angrep over forskjellig tidspunkt tagget. Dermed vet de hva enheten er.


Men neste funksjon er vel å la spillerne se hva tregeste enhet i angrepene er for 90 kr ekstra i måneden, og samtidig gjøre tagge-scriptet ulovlig...
[ironi]Jeg jubler innvendig for den utviklingen som nå skjer her på .no.com..[/ironi]
 

DeletedUser

Guest
Dere har åpenbart misforstått meg. Grunnlaget er ikke bare penger, men også for eksempel hvor mye dette scriptet vil favorisere større stammer. Noe som igjen skaper mindre action på verdenen.

Jeg liker faktisk at dere ikke gir større stammer en fordel:D men jeg er jo også imot penge bruk på spill så hva skal jeg si:p


Altså... Dette scriptet er godkjent på .net. Alle servere påvirker jo Innogames og pengeinnsamlingen deres. På .no er det jo veldig f å spillere igjen. Spillertallet har blitt halvvert nå på 05-1 år eller noe sånt og i tillegg er det mange med flere nick. Det vil si at spillertallene synker, noe som vil si at det vil bli mindre kjøp av pk, noe som igjen sier at dere vil få inn mindre penger via .no. Da lurer jeg på; hvordan i all verden kan dere da på .no satse alt på penger når en så stor server som .net der det vil lønne seg MYE mer å ikke godkjenne dette scriptet, så avslår dere det? Dette er jo rett og slett bare tull. Dere kan ikke gå imot de få spillerne dere har nå ved å satse alt på peng.

For min del er det egentlig det samme om scriptet blir godkjent eller ikke, for jeg klarer som regel å spotte adelene når jeg får mange incs. Men dette er jo seff lettere på små verdner, noe som gjør at jeg i tillegg har lyst til å få dette scriptet godkjent. Men når grunnlaget deres er penger... da blir jeg rett og slett lei meg...

du må huske at .net er betydelig mye større enn oss og for det meste har pro's som kan dette spillet bedre enn oss norsker...
og da blir det jo lettere for dem å ta igjen for det skriptet;)
 

DeletedUser

Guest
Hvordan kom dette inn på at aktive stammer får en fordel?
Jeg/vi ønsker det så vi kan komme oss bort litt uten, samtidig ha en sjangs til å finne ut hva som er sendt på oss. Jeg vil si at dette hjelper de mindre aktive mot de mer aktive:p
 

DeletedUser

Guest
Kontoadmin gir beskjed via mail når man mottar angrep, dette kan man sette til tidspunkt selv når man skal få mailen. Dette vil jo videre kunne gjøre det lettere for stammer å vite når man får angrep, en direkte favorisering av store stammer gir den ikke (dette kan jeg være enig i). Men synes du det er viktigere å kanskje kunne vite hvilken enhet som er tregest i angrepet, eller det å være pålogget når angrepet (eventuelt noen minutter etter) tikker inn og før det lander i din by?


Jeg tror ikke TakTimer gjør tagging e.l. så fryktelig mye mer tidsbesparende enn det allerede er, eller gir større stammer en større fordel. Argumentene for dette kan man vel se ovenfor av flere spillere.
 

DeletedUser

Guest
Hvordan kom dette inn på at aktive stammer får en fordel?
Jeg/vi ønsker det så vi kan komme oss bort litt uten, samtidig ha en sjangs til å finne ut hva som er sendt på oss. Jeg vil si at dette hjelper de mindre aktive mot de mer aktive:p

De mer aktive stammene sender flere angrep, og får derfor et bedre grunnlag for å finne ut når angrepene mot dem er sendt. Derfor kan enkeltmedlemmer i de aktive stammene være borte fra TW og fremdeles kunne tagge angrepene sine enkelt og greit, mens enkeltmedlemmer i mindre aktive stammer har drastisk færre angrepsID'er lagret.
 

DeletedUser

Guest
Kontoadmin gir beskjed via mail når man mottar angrep, dette kan man sette til tidspunkt selv når man skal få mailen. Dette vil jo videre kunne gjøre det lettere for stammer å vite når man får angrep, en direkte favorisering av store stammer gir den ikke (dette kan jeg være enig i). Men synes du det er viktigere å kanskje kunne vite hvilken enhet som er tregest i angrepet, eller det å være pålogget når angrepet (eventuelt noen minutter etter) tikker inn og før det lander i din by?


Jeg tror ikke TakTimer gjør tagging e.l. så fryktelig mye mer tidsbesparende enn det allerede er, eller gir større stammer en større fordel. Argumentene for dette kan man vel se ovenfor av flere spillere.

Sender kontoadmin én email per angrep du får inn?
 

DeletedUser

Guest
Den kan sende e-mail for alle nye angrep, jeg regner med at man vet når man skal holde seg aktiv og ikke da?
 

DeletedUser

Guest
De mer aktive stammene sender flere angrep, og får derfor et bedre grunnlag for å finne ut når angrepene mot dem er sendt. Derfor kan enkeltmedlemmer i de aktive stammene være borte fra TW og fremdeles kunne tagge angrepene sine enkelt og greit, mens enkeltmedlemmer i mindre aktive stammer har drastisk færre angrepsID'er lagret.

Og på hvilken måte kan ikke dette misbrukes selv nå den dag i dag? De fleste aktive stammer har allerede kunnskap om attack-id - dette kan ikke sies om alle de mindre aktive stammene. Er ikke dette urettferdig?

Anyways, det inntrykket jeg har fått i den tid jeg har spilt TW er at mindre stammer har flere aktive spillere, mens store stammer har flere mindre aktive spillere - dette for å veie opp for det mindre antallet aktive spillere.
 

DeletedUser

Guest
Og på hvilken måte kan ikke dette misbrukes selv nå den dag i dag? De fleste aktive stammer har allerede kunnskap om attack-id - dette kan ikke sies om alle de mindre aktive stammene. Er ikke dette urettferdig?

Det du snakker om er ikke misbruk :p

Alle stammer kan lage seg et arkiv over angrepsID, men det krever veldig mye å holde et slikt arkiv up to date på en slik måte at det er brukbart og effektivt. Scriptet vil, såvidt jeg skjønte, gjøre dette ganske så automatisk.

Det er ikke urettferdig at noen har mer kunnskap enn andre, det er slik det skal være.
 

DeletedUser

Guest
Yeye, feil bruk av ord :joverrasket:


Anyways, gapet er der allerede, og dette scriptet vil ikke gjøre (som du sier) gapet større. Jeg vil antageligvis heller tro bruken av attack id bli mer brukt, noe som kun vil styrke .no sine spillere.
Som jeg har forklart så pleier små stammer å ha større aktivitet per spiller, mens store stammer kompenserer aktiviteten med å ta inn flere spillere. Så jeg vil tro at det er like positivt for begge sider å kunne bruke dette verktøyet (eller scriptet om du vil).


Som Grimlock har sagt før så vil dette verktøyet være effektivt på få antall angrep. I tillegg til dette er det flere argumentasjoner som er skrevet i denne tråden hvorfor dette ikke nødvendigvis vil gjøre det mer effektivt for store stammer versus små stammer.
 
Sist redigert av en moderator:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp