Til Jazcan, Elite

DeletedUser

Guest
Den sammenligningen jeg og noen andre hadde var fra v3, og jeg mener den er ganske relevant her da noe av det samme har skjedd her som der.

Shanks du sier at dere ikke har merget dere til andre plassen... Hva er dette for noe? Ren løgn?
Jeg husker da dere hadde 1/4 av poengsummen Elite hadde, men så tok dere inn noen "få" fra NS og doblet deres poeng sum. Som Gåsa vår sier så er vel det en "mini merge" ?! Dere har ikke adlet 100mill poeng. Dere har tatt inn spillere hele veien. Elite har jo også tatt inn mange fra LAW det kan vi vel kalle en vanlig merge?! Men de hadde en utrolig ledelsen på dere før denne mergen også...!
Dere har hvert flinke og adlet mye av Elite men ikke 100mio, kom ikke her å si at dere ikke har rekruttert dere til 2. plassen. Elite har hvert på 1. plass siden starten så de har vel mer eller mindre bare bytta ut noen spillere underveis.
 

DeletedUser

Guest
Våre adelsmenn "rekrutterer" flittig nye byer til AriCa ja, om det er det du mener NikkoP. :rolleyes:

Nå skal ikke jeg påstå å ha tallene før og etter "Gåsemergen" med AS, men du skyter blindt ved å si at vi doblet poengsummen vår på det :p Om du venter til i morra så skal jeg sjekke det opp på TW-stats (om det lar seg gjøre?), så får vi se hvor mange poeng AriCa "gåsemerget" seg til...

Den eneste mergen AriCa har foretatt må være med NiWo etter en lengre periode med godt samarbeid, selv vet jeg jo ikke så mye om dette da jeg var i KZ som var den tredje stammen i den første lille alliansen som ble formet for gjesidig beskyttelse mot Elite når Yamato ble borte.

Etter den mergen har det kun vært snakk om en eller flere spillere som har søkt seg inn i AriCa og fått søknaden sin godkjent som har blitt "rekruttert". Jeg søkte meg selv over dit, da KZ aldri var en stamme med virkelige ambisjoner og med en leder som var mer opptatt av å plukke gråbyer enn å faktisk gjøre noe fornuftig. Spillere har kommet til, litt herfra og litt derfra, helt frem til at 8 (?) store spillere fra AS søkte seg over til oss for å ta del i krigen mot Elite. De øvrige grunnene for det er mange, men det gleder meg at den generelle oppfatningen fra "Elite's" side av leiren er at det var for poengenes skyld. Spionene deres er altså ikke ufeilbarlige de heller. ;)

Så har det seget til flere spillere, som ser hva AriCa står for og hva vi gjør for verden 2 og som gjerne vil delta i dette selv.


AriCa gikk vel forbi Elite på "Gåsemergen" sin, og lå som nr. 1 en stund frem til Elite merget med Law. Om det var for å kapre tilbake 1.-plassen vet jeg ikke, men det var første gang jeg så Glitter si at de tok etter oss i stedet for å føre ann selv... Et tidlig tegn på tilstanden i Elite. Siden Law på det tidspunktet var den 3. største stammen (eller var Rome gått forbi dem allerede da?) skulle det bare mangle at et slikt tilskudd sikret Elite 1.-plassen enda en stund, men som vi nå har sett var det ikke nok. AriCa har tatt igjen ledelsen*, ikke gjennom rekruttering utover det Elite har foretatt seg selv, men gjennom å fortsette med det vi alltid har gjort; Vokse raskere enn Elite, og gjerne på beksotning av deres byer.

Om noen fortsatt mener AriCa har merget seg til posisjonen vi er i nå så får de bare mene det, jeg kan ikke se noen logikk i ett slikt synspunkt, men så påstår jeg heller ikke at min logikk er uovertruffen og den eneste rette heller...

- Pointwhore

* Nå har jeg ikke sjekket hvem som leder i skrivende stund, men etter rekrutteringen av Kennethskog lå Elite knappe 5 byer foran igjen. :(
 

DeletedUser

Guest
AriCa gikk vel forbi Elite på "Gåsemergen" sin, og lå som nr. 1 en stund frem til Elite merget med Law. Om det var for å kapre tilbake 1.-plassen vet jeg ikke, men det var første gang jeg så Glitter si at de tok etter oss i stedet for å føre ann selv... Et tidlig tegn på tilstanden i Elite. Siden Law på det tidspunktet var den 3. største stammen (eller var Rome gått forbi dem allerede da?) skulle det bare mangle at et slikt tilskudd sikret Elite 1.-plassen enda en stund, men som vi nå har sett var det ikke nok. AriCa har tatt igjen ledelsen*, ikke gjennom rekruttering utover det Elite har foretatt seg selv, men gjennom å fortsette med det vi alltid har gjort; Vokse raskere enn Elite, og gjerne på beksotning av deres byer.
(
Rome var forbi ja. Mye på grunn av mergen (ironisk nok) med Wp.

Å rekruttere nye spillere er en del av gamet, og det synes jeg er greit. Likevel så synes jeg det synes ganske godt at Elite er livredde for å miste førsteplassen sin og det er neppe tilfeldig at mergen med LAW skjedde akkurat da AriCa nærmet seg veldig, selv om Elite selvfølgelig vil nekte for dette.

Nå har ikke Elite så veldig mye å rekruttere av lenger da, men det finnes da noen spillere i RoEm. Jeg blir neppe overrasket om noen av de større kommer over til Elite når AriCa er helt oppe i ryggen på de igjen, men det blir da bare spekulasjoner.
 

DeletedUser

Guest
Utrolig moro at det er Eliterepresentanter som skal ta opp dette med merging.

For det var Elite som først gikk ut og klaget på f.eks at AriCa "merget" med noen AS-spillere. Elite som klaget mot -Rome-s merger med Wp og OIM. Så går Elite ut å merger med LAW selv. Like etter den verste kritikken.. :p

AriCa har merget i ordets rette forstand en gang. Og det var med NiWo. Resterende medlemmer som har kommet inn er faktisk ikke annet enn vanlig rekruttering. Og vi i AriCa har hatt en liten gjennomstrømming av medlemmer.

Etter at vi f.eks tok inn noen AS-spillere, så fortsatte AS som stamme (riktignok under et annet navn). Det betyr at det ikke kan kalles en merge. Dere kan mislike at vi tok inn 8 (?) spillere, men dere kan ikke kalle det merge.

Og dessuten blir dette en idiotisk krangel, da stammer overalt merger. Og jeg tviler på at de gjør det for poengene - ene og alene. Fra AriCas side er vi alltid ute etter å forbedre oss. Å ta inn nye medlemmer er en del av denne forbedringsprosessen.

At Elite kritiserer dette som om at vi forsøker å merge oss til førsteplassen, viser bare leserne av forumet hva Elitespillerne faktisk tenker selv... Og slik jeg ser det, så sier dere indirekte hva som er årsaken til deres egne merges - merge for poengene som fortsatt gjør at dere holder førsteplassen.

Hvis du sjekker TWstats så har faktisk AriCa gode statistikker å vise til, og hvis du ser OD'a-en så vil du oppdage at AriCa har hatt størst vekst på dette området. Elite fordømte oss fra dag en, og i starten anså de ikke oss som konkurrenter engang. Senere har dere gitt oss tilnavn som "massestamme", "Yamato II" osv. I krigserklæringen som kom i juni, så skulle dere bølge over oss, gjøre kort prosess av oss... Vi har kommet til november nå.

Elites rykte og det jeg skriver i forumet har en sammenheng. Dere forsøkte å få sympati som selverklærte "underdogs" for noen uker siden.. Det ble slaktet av alliansen. Hva med at dere anerkjenner andre stammer på denne serveren? Det er enda ikke for sent å vise dere fra en litt bedre side.
 

DeletedUser

Guest
Jeg skal ikke legge meg særlig opp i krangelen generellt om merging, men ønsker likevel å påpeke litt om overgangen av AS sine toppspillere til Arica.

Du påstår Shanks at det ikke kan kalles en merg. Neivel, det får være dine ord. Du mener det ikke kan kalles en merg fordi dere kun tok inn toppspillerne i AS. Ok, så langt har du dine ord i behold, Elite merget altså med LAW.... Men nå begynner vi å bli uenige, fordi Elite tok heller ikke inn hele LAW. Bortimot halvparten av spillerne dems gikk nemlig over til BIRKI. I følge dine egne ord kan ikke det heller kalles en merg da.

Argumentet blir vel også at vi tok inn det meste av poeng som var i LAW, men det gjelder jammen det samme i AS.

At Elite meninger om at vi er underdogs ble slaktet av "alliansen" din, kommer ikke som noe sjokk på noe plan. Om vi hadde fått aksept på det ville det vært mer overaskende.

Og helt til slutt må jeg få påpeke at det å være tilhenger av Elite om dagen ikke akkurat er lett. Fordi den såkalte alliansen og deres tilhengere er like nedlatende som Elite og deres tilhengere, bare at dere sålangt klarer å argumentere på en litt bedre måte.
 

DeletedUser

Guest
Eg var NK i [AS] i eit halvt år, difor har eg godt oversikt over denne situasjonen.

Sjølv så var eg hovudarkitekten bak at vi sju spelararane frå gamle [AS] slutta seg til AriCa. Dette går fint an å kontrollere på twstats. I dag er det fire av oss opprinlege som er igjen.

Hovudgrunnen til at vi sju spelarane slutta oss til AriCa, var at ledelsen i stammen trakk seg. Høsten nærma seg, og jobb og studier vart viktigare. Då innsåg vi at vi villle kjempe meir effektivt mot Elite dersom vi i sør la oss under AriCa. [AS] var ein relativt spredt stamme i sør-nord perspektiv. Då vart det enklare å koordinere angrep og forsvar. Dessutan låg vi i sør bra plassert i forhold til AriCa's cluster. Altså vi kunne fungere meir effektivt etterpå. Seinare har det vist seg at denne overgangen av oss sju spelarane har bore frukter i krigen mot Elite.

I dag er gamle [AS] blitt til NS og har hovudsete i nordøst. Det var altså ikkje ein fusjon eller ein merge.

Når vi slutta oss til AriCa så var det altså ikkje for å gi AriCa ein poeng "boost", men av praktiskte årsaker. AriCa steig riktignok i poeng, men langt frå det dobble som eg registrerer blir skrive her på forumet.

At LAW fusjonerte med Elite når vi i AriCa pusta dei i nakken, det må ledelsen frå gamle LAW svare for.
 

DeletedUser

Guest
Du påstår Shanks at det ikke kan kalles en merg. Neivel, det får være dine ord. Du mener det ikke kan kalles en merg fordi dere kun tok inn toppspillerne i AS. Ok, så langt har du dine ord i behold, Elite merget altså med LAW.... Men nå begynner vi å bli uenige, fordi Elite tok heller ikke inn hele LAW. Bortimot halvparten av spillerne dems gikk nemlig over til BIRKI. I følge dine egne ord kan ikke det heller kalles en merg da.
Nærmere bestemt fire spillere. Bare reagerte litt på den påstanden der, så jeg sjekket det opp. Det er nok sant at Elite ikke tok inn alle LAW-spillerne og at de mistet en del på veien. Spørsmålet er da om det var en smart merge?

Bestemte meg bare for å være litt kverulant et lite sekund. Sånn, nå kan dere fortsette å diskutere den.. viktige.. diskusjonen der.. :p
 

DeletedUser

Guest
Bare 4 kom over til oss?
Det kom en del fra Law69 og da...

Men jeg lurer på om du bare er dum, jeg shanks...
Du sier at det "alliansen" gjør er riktig og ingen ting er dumt med det... Greit nok at du sier det, men da kan du drite i å si at alt Elite gjør er dårlig,umoralsk og forkastelig! Spesielt hvis de gjør det samme som dere...
"Gåsemergen" deres med AS er den samme som Elite gjode med LAW. Og du sier at dere aldri reketurer dere oppover ranken... Dere sier at dere massereketurer for å bli en bedre stamme. Hva med Elite? Hvordan kan du si at de gjør det for å holde seg på 1. plass? Kanskje de hadde samme grunner som dere hadde. Så frem til det kommer et bevis som sier at de gjorde det for å beholde 1. plassen, kan du slutte og spekulerer i ting som du ikke har noe bevis for. (Du sier jo det samme til Elite)
 

DeletedUser

Guest
Bare 4 kom over til oss?
Det kom en del fra Law69 og da...
Nå var det jo snakk om LAW og LAW69. Fra LAW69 gikk det vel ingen inn til Elite?

Egentlig en fillesak, men jeg ville bare kommentere en enorm overdrivelse her over.
 

DeletedUser

Guest
Bare 4 kom over til oss?
Det kom en del fra Law69 og da...

Men jeg lurer på om du bare er dum, jeg shanks...
Du sier at det "alliansen" gjør er riktig og ingen ting er dumt med det... Greit nok at du sier det, men da kan du drite i å si at alt Elite gjør er dårlig,umoralsk og forkastelig! Spesielt hvis de gjør det samme som dere...
"Gåsemergen" deres med AS er den samme som Elite gjode med LAW. Og du sier at dere aldri reketurer dere oppover ranken... Dere sier at dere massereketurer for å bli en bedre stamme. Hva med Elite? Hvordan kan du si at de gjør det for å holde seg på 1. plass? Kanskje de hadde samme grunner som dere hadde. Så frem til det kommer et bevis som sier at de gjorde det for å beholde 1. plassen, kan du slutte og spekulerer i ting som du ikke har noe bevis for. (Du sier jo det samme til Elite)

Kommentar til noe av det første du sier; Shanks er ikke dum, det vet du også.

Han påpeker at det Alliansen ser ut til å foreta seg resulterer i at vi gjør det bra mot Elite, da er det nærliggende å tro at det Elite foretar seg fungerer dårligere? :eek:

Law opphørte å eksistere, AS eksisterer fortsatt under et nytt navn i NS. Så å kalle det en merge, i ordets rette betydning blir feil, da det kun var 7 spillere som kom over til oss mens resten ble værende.

Vi sier ikke at vi masserekrutterer for å bli en bedre stamme, vi rekrutterer for å bli en bedre stamme. Om du vil bli tatt seriøst her inne må du slutte å komme med overdrivelser hele tiden, uten å ha det minste belegg for dem!

Som jeg sa kan det være flere grunner til Elite's merge med Law, men timingen og Glitters innlegg på forumet ledet tankene rett inn på Elite's uvilje til å "tape" førsteplassen, dette er fakta. At 1.-plassen var den eneste grunnen til mergen er naivt og tro, det tror jeg alle er enige i. At det derimot ikke spilte inn på timingen for mergen er det mange som tviler på, da den kom rimelig kjapt etter at 7 spillere fra AS gikk over til AriCa. Som resulterte i at vi inntok førsteplassen en kort stund, frem til Elite merget med Law.

Mitt forrige innlegg var også rettet til deg NikkoP, selv om du unngikk å svare på det...

- Point
 

DeletedUser

Guest
Glemte å svare på den Point, men svar kommer til begge innleggene litt senere i kveld. ;)
 

DeletedUser

Guest
Kommentar til noe av det første du sier; Shanks er ikke dum, det vet du også.

Han påpeker at det Alliansen ser ut til å foreta seg resulterer i at vi gjør det bra mot Elite, da er det nærliggende å tro at det Elite foretar seg fungerer dårligere? :eek:

Law opphørte å eksistere, AS eksisterer fortsatt under et nytt navn i NS. Så å kalle det en merge, i ordets rette betydning blir feil, da det kun var 7 spillere som kom over til oss mens resten ble værende.

Vi sier ikke at vi masserekrutterer for å bli en bedre stamme, vi rekrutterer for å bli en bedre stamme. Om du vil bli tatt seriøst her inne må du slutte å komme med overdrivelser hele tiden, uten å ha det minste belegg for dem!

Som jeg sa kan det være flere grunner til Elite's merge med Law, men timingen og Glitters innlegg på forumet ledet tankene rett inn på Elite's uvilje til å "tape" førsteplassen, dette er fakta. At 1.-plassen var den eneste grunnen til mergen er naivt og tro, det tror jeg alle er enige i. At det derimot ikke spilte inn på timingen for mergen er det mange som tviler på, da den kom rimelig kjapt etter at 7 spillere fra AS gikk over til AriCa. Som resulterte i at vi inntok førsteplassen en kort stund, frem til Elite merget med Law.

Mitt forrige innlegg var også rettet til deg NikkoP, selv om du unngikk å svare på det...

- Point

Hva som skjedde i den perioden dere tok inn spillerne fra AS tror jeg vi skal la ligge det det egentlig sverter ettermælet av den stammen på en måte jeg har lyst til å gå inn på da stammen faktisk var min første og der jeg fortsatt har flest venner (Dog ikke så mange igjen her inne). Men likevel er det viktig å nevne at de 7 dere tok inn hos dere var margen i stammen. AS/NS er kun en skygge av en stamme etter at de viktige spillerne gikk over til dere.

Så over til Elite og timing. Ser du kritiserer timingen her Pointwhore og det skal du forsåvidt bare gjøre. Som du også nevner kan det være flere grunner til mergen. Og om dere tenker etter er det i grunnen lett å forestille seg den viktigste grunnen. For det har indirekte vært nevnt flere ganger ;)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Uff, syns dette blir veldig tragisk og lese jeg nå. Hva Elite gjør er/har egentlig ikke oss andre utenfor stammen noe med. Og klage på det i etterkant da er vel helt hodestups idiotisk siden det er ingenting og vinne der untatt en hel haug med krangling. Krangling er vel ikke det man ønsker på forumet, tror jeg...? Vel, i hvertfall så gjør ikke jeg det. Anyways, respekterer Elite sitt valg ang merge med LAW, men stusser fremdeles litt på tidspunktett dem gjorde det på (som også har blitt poengtert av Pointwhore her). Når folk sier det ikke var en merge, er vel det og skyte seg selv i foten? Glitter gikk ut på forumet og annonserte at mergen var på plass, så da trenger jeg ikke grungi noe mer ang det.

AriCa, som også tok inn noen spillere fra en annen stamme, er ikke en merge. En merge er når det blir offentliggjort av ledelsen i den ene eller den andre stammen som skal merge sammen. Om ikke - så er det enkel rekrutering av folk. Så klart ville jeg tatt med meg vennene i en stamme om det ble snakk om og skifte for og komme fremover på den verdnen. Det tror jeg nok alle er enige i. Så det hadde vert fint om vi kunne slutte og diskutere dette, for hva har det egentlig med krigen og gjøre når dette ingen ende tar? Right! Så da går vi tilbake, pent og rolig, og sender adelstogene våre =).

Mvh
Kenn
 

DeletedUser

Guest
Pass på hva du sier. Jeg går ikke på person i den forstand. Det er ikke Jazcan som person jeg kritiserer. Jeg kritiserer propagandaministeren i Elite, den spilleren som sender spådommer til våre allierte stammer.

Jeg poster brevet hans, og kommer med min mening. Hvis du mener det er å gå på person så er du fullstendig blottet for innsikt og forståelse. Og ikke bare dummer du deg ut når du kommer med slike uttalelser, du gjør meg oppriktig forbannet:p

Hvis du skulle mene dette er å gå på deg som person siden jeg kun svarer deg, så kan du se på dette som svar på tiltale.

Shanks82 skrev:
Det er åpenbart at denne tråden gir deg lite mening. Jeg hadde ikke forventet meg noe annet fra din side.
DET, min venn, er å gå på person.

Shanks82 skrev:
Vi har som tidligere sagt ingen planer om å dolke allierte i ryggen. Da adler jeg heller gråbyer. Hvis du forsøker å sette meg fast på noen måte, så er du ikke i nærheten å klare det.
Høyras ut som ein god plan. Stå på.


Shanks82 skrev:
Det var synd Yamatospillerne slettet kontoene sine, hvis det er det du hinter til. Men det har ingenting med meg å gjøre.

Derfor siterte eg ikkje deg, men Zanmato.
 
Topp