Topp 20 spillere

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Også sier vi at motstanderen taper 150 øks og 50 lk da.

Det vil føre til et ressurstap på:

18,5k jern
9,5k leire
15,25k tre

Sum: 43.250

Det er litt mer enn 7,1k ressurser ;)

Samtidig så kan man jo trekke ut at grunnet ikke produsering av tropper har spart mye mer enn det tapet på 7,1k ressurser. Samtidig som man har fått ressursfeltene enda høyere enn dem som har produsert tropper. Så det tapet av ressurser grunnet millits tror jeg du bare kan ta bort.

150 øks og 50 LK vil jo også gi en god del innkommende ressurser gjennom farming. Det du sammenligner her går det vel egentlig ikke an å sammenligne.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
150 øks og 50 LK vil jo også gi en god del innkommende ressurser gjennom farming. Det du sammenligner her går det vel egentlig ikke an å sammenligne.

Igjen viser du din uvitenhet da vi prater om tropper utover det du trenger for å nå maks limit av farming. Derfor så vil ikke disse 150 øks og 50 lk hjelpe noe med innkomende ressurser gjennom farming.

Kanskje du burde opparbeide deg litt mer før du uttaler deg igjen ;)
 

Zaivo

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Igjen viser du din uvitenhet da vi prater om tropper utover det du trenger for å nå maks limit av farming. Derfor så vil ikke disse 150 øks og 50 lk hjelpe noe med innkomende ressurser gjennom farming.

Kanskje du burde opparbeide deg litt mer før du uttaler deg igjen ;)

Jeg har vært på limiten siden dag 2 og godt over den også, føler jeg har ett greit antall tropper og hvis noen angriper meg så dogder jeg bruker opp alle ressurser (NPC til hjelp) og aktiverer ikke milits da taper ingen noe og jeg står igjen som vinneren, når folk begynner med katas tjener jeg da så mye mer enn de fleste at jeg kan skaffe meg nok off eller deff til å ta dem greit
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg har vært på limiten siden dag 2 og godt over den også, føler jeg har ett greit antall tropper og hvis noen angriper meg så dogder jeg bruker opp alle ressurser (NPC til hjelp) og aktiverer ikke milits da taper ingen noe og jeg står igjen som vinneren, når folk begynner med katas tjener jeg da så mye mer enn de fleste at jeg kan skaffe meg nok off eller deff til å ta dem greit

Liker at du faktisk klarer å gå over limiten, det er bra gjort må jeg si! (Y)

Når det kommer til at du ikke gidder å aktivere millits så er det etter min mening et feilgrep. Motspilleren taper mye mer enn deg og kan heller ikke få farmet lenger da han har mistet troppene sine. Dette vil sette han mye mer tilbake enn tapet for deg. Noe som igjen er gunstig for din del. Dessuten så er det mer ressurser i byene nærme deg og du trenger derfor heller ikke nødvendigvis så mange tropper for å nå farmelimiten som igjen betyr at du kan spare ressurser på produsering av tropper.
 

DeletedUser

Guest
Liker at du faktisk klarer å gå over limiten, det er bra gjort må jeg si! (Y)

Når det kommer til at du ikke gidder å aktivere millits så er det etter min mening et feilgrep. Motspilleren taper mye mer enn deg og kan heller ikke få farmet lenger da han har mistet troppene sine. Dette vil sette han mye mer tilbake enn tapet for deg. Noe som igjen er gunstig for din del. Dessuten så er det mer ressurser i byene nærme deg og du trenger derfor heller ikke nødvendigvis så mange tropper for å nå farmelimiten som igjen betyr at du kan spare ressurser på produsering av tropper.

er vel bare idioti og aktivere milits om det ikke er katt som kommer . og uanset vet du ikke hva motstanderen kommer med . lurt og dogde første angrep ,tømme byen for ress . se hva som kommer . stacke opp om det er mye og knuse troppene på neste angrep . motstanderen taper uansett tid og ress på og angripe og ikke få farmet på noen timer
 

Zaivo

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Liker at du faktisk klarer å gå over limiten, det er bra gjort må jeg si! (Y)

Når det kommer til at du ikke gidder å aktivere millits så er det etter min mening et feilgrep. Motspilleren taper mye mer enn deg og kan heller ikke få farmet lenger da han har mistet troppene sine. Dette vil sette han mye mer tilbake enn tapet for deg. Noe som igjen er gunstig for din del. Dessuten så er det mer ressurser i byene nærme deg og du trenger derfor heller ikke nødvendigvis så mange tropper for å nå farmelimiten som igjen betyr at du kan spare ressurser på produsering av tropper.

mente med godt over at jeg har svært god kontroll og slipper å stresse sånn over den. Hvis motstanderen mister tropper stanser han opp og bygger kun tropper. Hvis dette da var typen jeg ville adle er det dumt at byen har mindre poeng, siden de fleste sannsynlighvis ikke har så mye mer tropper enn limiten tilsier så synes jeg det er unødvendig.
 

DeletedUser

Guest
Hvordan angriperen mister 150 av 300 øks og 50 av 100 lk kun mot milits er for meg et godt spørsmål. Forklar zippy :)
 

DeletedUser

Guest
Liker at du faktisk klarer å gå over limiten, det er bra gjort må jeg si! (Y)

Når det kommer til at du ikke gidder å aktivere millits så er det etter min mening et feilgrep. Motspilleren taper mye mer enn deg og kan heller ikke få farmet lenger da han har mistet troppene sine. Dette vil sette han mye mer tilbake enn tapet for deg. Noe som igjen er gunstig for din del. Dessuten så er det mer ressurser i byene nærme deg og du trenger derfor heller ikke nødvendigvis så mange tropper for å nå farmelimiten som igjen betyr at du kan spare ressurser på produsering av tropper.

Synes du har hatt en del fine poeng gjennom hele denne samtalen.

Men, tenker du at motstanderen er naboen din eller en et stykke unna?
Noen tanker om dette?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hvordan angriperen mister 150 av 300 øks og 50 av 100 lk kun mot milits er for meg et godt spørsmål. Forklar zippy :)

Dette viser at du ikke har lest.

Sa at angriperen sender 150 øks og 50 lk. Du må nesten vise hvor jeg skrev at fyren angrep med 300 øks og 100 lk.

Du tar forøvrig 150 øks og 50 lk ved mur 5 og litt dårlig lykke hvertfall, ikke det at jeg har sett så mye på det.

3nsion: Om angriperen er et stykke unna så har du jo lite å vinne på å aktivere millits, dog kan det sies at om det er en stor trussel for deg kan det jo være smart å sette han litt tilbake evt.
Når det kommer til om fienden er nærme så må man jo se an, du må vurdere de positive og negative sidene ved å aktivere millits. Som Zaivo sier så er det jo dumt å sette et adelsmål så langt tilbake at du taper på dette når du skal adle han. Men er dette en person du ikke skal adle med engang så er det jo fornuftig å sette fyren tilbake så du slipper en hardere kamp senere i spillet.

Alt dette er jo noe man må vurdere ut i fra beligenhet og omgivelsene rundt seg.
 

DeletedUser

Guest
Jo, for når du produserer 300 millits så vil motspiller miste antageligvis over 50% av troppene sine mens du ikke mister mer enn kanskje 1-2 lvler i muren.

Også sier vi at motstanderen taper 150 øks og 50 lk da.

Det vil føre til et ressurstap på:

18,5k jern
9,5k leire
15,25k tre

Sum: 43.250

Det er litt mer enn 7,1k ressurser ;)

Samtidig så kan man jo trekke ut at grunnet ikke produsering av tropper har spart mye mer enn det tapet på 7,1k ressurser. Samtidig som man har fått ressursfeltene enda høyere enn dem som har produsert tropper. Så det tapet av ressurser grunnet millits tror jeg du bare kan ta bort.

Var iallefall slik jeg tolket det, men var ikke sikkert det var ment slik.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil også nevne at jeg på ingen måte er uoppmerksom, men heller oppmerksom. Jeg har nettopp hatt om kommunikasjon på skolen så kan si såpass at om mottakerne tolker budskapet feil, er det senderen som har formulert seg feil, og ikke mottakeren som er dum. Bare til info til den som ga meg rødt ryktepoeng :)
 

Zaivo

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Jeg vil også nevne at jeg på ingen måte er uoppmerksom, men heller oppmerksom. Jeg har nettopp hatt om kommunikasjon på skolen så kan si såpass at om mottakerne tolker budskapet feil, er det senderen som har formulert seg feil, og ikke mottakeren som er dum. Bare til info til den som ga meg rødt ryktepoeng :)

jo som den smarte personen rustern er sa du vell egentlig her at han angrep med 300øks og 100lk
 

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Ikke noe frekt Rustern, men her tok du faktisk feil.

Om Zippymaster forventet at du (mottakeren ) faktisk hadde OK leseferderdigheter og et snev av logikk i sin tankegang så kan du ikke kritisere han for det.
 

DeletedUser

Guest
Vel, faktisk ikke. Hvis han skriver at angriperen taper 50% av sine styrker og mister 150 øks og 50 lk, så vil jo det si at 100% av troppene til angriperen er 300 øks og 100 lk.
 

DeletedUser

Guest
OJOJ! All den fiendtligheten da! Slutt!
Får vondt i hodet :/
 

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Vel, faktisk ikke. Hvis han skriver at angriperen taper 50% av sine styrker og mister 150 øks og 50 lk, så vil jo det si at 100% av troppene til angriperen er 300 øks og 100 lk.

Det et to forskjellige svar, og to forskjellige eksempler. Logikk er ikke din store side kan jeg se :p
 

DeletedUser

Guest
Nope, er nok ikke det :) Men er fint om du kan komme med en forklaring på det du sier. Godt mulig det kan være jeg som er litt treig og uoppmerksom her dagen derpå.
 

DeletedUser

Guest
hehehe :D vet ikke det bare er meg jeg . men lurr på om vi ikke har kommet litt ut av spor med tanke på trådens overskrift (wasntme)
 
Topp