Besvart Treg(e) servere

DeletedUser

Guest
Syns det er kjempeflott at Innogames har starta å skru av serverane no og da, og dermed tar tak i problemet dei har skapa, nemleg den veksande gruppa med tw-avhengige barn og vaksne. Endelig får vi strekt litt på beina, tatt til oss næring, utøvd personleg hygiene etc. Viss ikkje hadde eg feks aldri funne ut at det er sol i dag, at snøen er i ferd med å tine og at Wenche Foss er død. Det einaste eg saknar er ein timeplan som fortel når tw er oppe for gitt dag. Slik det er no blir eg sittande å oppdater sida annakvart sekund. Eg klarar altså ikkje å lausrive meg skikkelig, og dermed fungere ikkje serverstenginga heilt slik som eg antar at Innogames hadde tenkt.
Og kva med ein avstemming om når tw skal vere oppe? Eg stemmer for 10-15 og 23 til 01. Kanskje nokon kan lage ein poll? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Virker ikke helt som at de har stengt serveren, heller som at den crasha igjen?

EDIT 11:43
Our administrators are working full speed on solving the issue, right now we do not have a ETA.

EDIT 11:10
New issues with the same loadbalancer has started again. We are working on solving it as quick as possible.
 

DeletedUser

Guest
Syns vi kunne fått den meldingen om fred IG, så alle ser den før de begynner å sende dagens angrep. Jeg vil tro at de fleste gjør seg ferdig med morrarutinen IG før de logger på forumet?
 

DeletedUser

Guest
Syns vi kunne fått den meldingen om fred IG, så alle ser den før de begynner å sende dagens angrep. Jeg vil tro at de fleste gjør seg ferdig med morrarutinen IG før de logger på forumet?

Veldig enig - undertegnede sendte ihvertfall ut en 70+ runder ut hvor 2 gikk igjennom, før resten av "troppene dine besøkte xxx|yyy" rapportene ramlet inn.... (regner helt sikkert med at det er flere der ute som er i samme båt som meg (om ikke en større enn farmingsmessig ;) ) samt at det er også sikkert flere som har hatt angrep sendt ut som nå kanskje mister overraskelses momentet de evt besatt.... :(
 

DeletedUser

Guest
Ser Pab'en poster at freden fortsetter inntil videre - noen ny tid som blir satt som en SIKKER tidsfrist at den ikke opphører FØR - feks kl 18 i første omgang eller kl 19 etc ???
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Ser Pab'en poster at freden fortsetter inntil videre - noen ny tid som blir satt som en SIKKER tidsfrist at den ikke opphører FØR - feks kl 18 i første omgang eller kl 19 etc ???

EDIT 15.51
We are currently slowly going back up again. We are hoping that we from this point on can continue without problems. If we are problem free for 1 – 2 hours, we will deactivate the peace times 1 – 2 hours after that.

http://devblog.tribalwars.net/
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
EDIT 15.51
We are currently slowly going back up again. We are hoping that we from this point on can continue without problems. If we are problem free for 1 – 2 hours, we will deactivate the peace times 1 – 2 hours after that.

http://devblog.tribalwars.net/


Da vi er usikre på stabiliteten velger vi å fortsette freden inntil videre.
Det sa PABben for 15 minutter siden.

Men sier jo imot seg selv, at han og bloggen sier noe helt forskjellig;

EDIT 15.51
We are currently slowly going back up again. We are hoping that we from this point on can continue without problems. If we are problem free for 1 – 2 hours, we will deactivate the peace times 1 – 2 hours after that.
 

DeletedUser

Guest
EDIT 15.51
We are currently slowly going back up again. We are hoping that we from this point on can continue without problems. If we are problem free for 1 – 2 hours, we will deactivate the peace times 1 – 2 hours after that.

http://devblog.tribalwars.net/

Lest den der ;) Håpet derfor på at Pab'en i sin annonserings-tråd (som vi ikke kan kommentere eller stille spm i) da feks ville si at ny fred varer ihvertfall til kl 18-19-20 feks - på den måten berolige hjertene til mange spillere rundt omkring ;)
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Lest den der ;) Håpet derfor på at Pab'en i sin annonserings-tråd (som vi ikke kan kommentere eller stille spm i) da feks ville si at ny fred varer ihvertfall til kl 18-19-20 feks - på den måten berolige hjertene til mange spillere rundt omkring ;)

Er fullstendig enig i at et konkret tidspunkt hadde vært på sin plass...
 

DeletedUser

Guest
Hadde vært på sin plass med en total timeplan over hvordan de fikser problemet.

"Nå skal vi dille med [insert teknisk duppeditt] i en halvtime, så skal vi [insert teknisk verb] i to timer etter det. Så tar vi lunsj i en time, før vi fortsetter med [insert whatever] i 2 timer og 37 minutter. 30 sekunder etter det igjen garanterer vi at alle verdener er oppe og går, og freden blir avsluttet etter ytterligere 15 sekunder. Dette er 100 % til å stole på, fordi vi er Guder."
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Eller at det gikk ut en PM til alle brukere, med et tidspunkt for når freden blir avsluttet, slik at folk har noe håndfast å gå etter?
 

DeletedUser

Guest
Da ville folk regne med at freden er over på det tidspunktet, og sende angrepene sine til å lande etter freden går ut. Men som du ser så sier beskjedene fra innogames at "IF we are problem free..." Altså kan de ikke gi noe konkret tidspunkt.
 

DeletedUser

Guest
De vil selvfølgelig starte opp igjen ordentlig så fort som mulig, ellers kunne de jo bare holde seg til det første tidspunktet, kl 16 i morgen. Men svært få ville vært fornøyd med en velfungerende verden som hadde fred et ekstra døgn bare fordi noen forlangte et konkret tidspunkt for når freden går ut.
 

DeletedUser

Guest
skjønner du syns det morsomt og være sarkastig her Wynja :mad:, men jeg ba ikke om en absolutt nøyaktig tidsfrist for når freden skulle gå ut. - Mer en garanti for at den ihvertfall ikke gikk ut FØR et bestemt klokkeslett (feks satt til kl 19 i kveld) slik at man faktisk kunne forlatt denne maskina og gjort noe annet i mellomtiden uten og lure på om freden hadde gått ut...



Edit: mente da post 52 fra wynja - har jeg da tolket feil, legger jeg meg flat og sier unnskyld - syns bare det er litt frustrerende og ikke ha noe mer konkret og forholde seg til....
 
Sist redigert av en moderator:

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Det er jo..uhm..Dumt!

Jeg har byer jeg burde stacke atm, til i natt..Men om den freden er der da - Slipper jeg jo det, og kan spare på troppene...
 

DeletedUser

Guest
Edit: mente da post 52 fra wynja - har jeg da tolket feil, legger jeg meg flat og sier unnskyld - syns bare det er litt frustrerende og ikke ha noe mer konkret og forholde seg til....

Var til Amstaff sitt mer bastante innlegg om konkrete tidspunkter og hva som er på sin plass :)

Beklager jeg også, om jeg misforsto det innlegget fra Amstaff, selv om det neste fra ham ser ut til å bekrefte hvordan jeg tolket det.
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Hvorfor er det ikke sendt en IG melding om situasjonen? Det er bare en brøkdel av brukere som vet om/sjekker forumet. Vil tro det er mye usikkerhet ute og går..
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Dere har et godt poeng angående når freden tidligst blir avsluttet. Vi kan love at freden ikke blir avsluttet før 2100. Klokken 1900 kommer det ny oppdatert info i denne tråden
 
Topp