Besvart V15, innstillinger og annonsering

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hehe! Tror du seriøst at det funker å true med at jeg skal slutte om det kommer flere verdener med premiumfunksjoner? De er ikke småbarn som du kan true med at de ikke får lørdagsgodteri om de ikke oppfører seg. Om jeg velger å slutte i protest vil ikke ha noen effekt i det hele tatt.

True noen er vel ganske teit, ja. Du får jo gi en lyd til de at det er store uenigheter? Og at du skal ha tilbakemelding, det er da noe du burde kreve fra de.

Hvilken er det?

Kjøpe adelsmenn, antar jeg. Evnt halvering av byggetid.

Ja, de visste at jeg var på ferie. Jeg reagerte veldig på startdatoen jeg fikk, men fikk beskjed om at de likevel ønsket å åpne opp verden da de har en slags "intervall" som de ønsker å følge når det kommer til oppstart av nye verdener.

Så du har ikke blitt informert om denne intervallen? Rart, veldig rart siden du er CM'en for .no.. Klag.

Ja, er klar over det. Beklager!

Np, går fint :cool:. Fint om dette kan bli tatt litt mer seriøst i fremtiden.

Så igjen, kommunikasjon er nøkkelen til suksess. Du må konfrontere de & presse de, og ikke gi deg med en gang om du får "nei".
 

DeletedUser

Guest
Minner meg om begynnelsen på V13 da alle støtte trådene mine i forumet også bare forsvant.
 

the corona men

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
helle support fra norge burde gå av, makan til strutser skal du se langt etter

det eneste dere gjør er og stikker hodet dere under sand når dere får trøbbel, og vær gang noen faktisk klager truer dere enten med og banne eller perm banne ip'ene, og ja , om dere faktisk hadde giddet litt mere en det dere gjør så hadde vi hadd verdner uten ein jævla pp dritt utenom fa/ka og pk. Mens dere gidder ikke og sier på vær jævla verden vi skal prøve og få bort pp-funksjonene , jo neimen se igjen er de her..

Ta enten og gå av eller faktisk kjempe for en verden uten pp.

for om dere gidder og prøve litt så blir de nok mindre pp verdner, men dere gidder ikke.

så da sier jeg gå av eller skjerp dere, for det dere har gjort de siste verdnene er svakt.

Før i tiden kunne man glede seg til og spille utenom og bruke tusenvis av kroner på verdner, men nå må du iallefall bruke 200 månden og mere.

Så ja,gidder dere får dere det til,gidder dere ikke gå av :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe! Tror du seriøst at det funker å true med at jeg skal slutte om det kommer flere verdener med premiumfunksjoner? De er ikke småbarn som du kan true med at de ikke får lørdagsgodteri om de ikke oppfører seg. Om jeg velger å slutte i protest vil ikke ha noen effekt i det hele tatt.

Jeg vil gjerne henvise til dette innlegget ditt, hvor du uttrykker at når det ikke blir noen merkbare konsekvenser av misnøye, så er det en sterk implisitt nøytralisering av klagen. Essensielt at klaging på noe man bruker gjør at klagen mister sin gyldighet. Selvfølgelig, dette er et helt håpløst poeng, noe jeg begrunnet tidligere. Men dersom du fortsatt skulle mene at poenget ditt der var godt, så gjennomfører du nå en implisitt støtte til innføringen av samtlige ekstra premiumfunksjoner.

Det er derimot noe jeg vil poengtere - og det er at det finnes veldig mye mellom det å true med å slutte, og det å uttrykke en sterk misnøye med noe. Jeg får ikke inntrykket av at du har gjort det siste.

Dersom du faktisk ønsker å representere spillermengden opp mot InnoGames, så er du nesten nødt til å støtte fjerningen av en eller flere av de ekstra premiumfunksjonene. Jeg føler meg veldig sikker på at dersom du faktisk ba om argumenter og støtte for denne saken, så ville du ikke mangle på hjelp. Eller du kunne lese de mange, mange innleggene på forumet om denne saken.

Siden det faktisk finnes folk i det voksne arbeidslivet som både truer med og gjennomfører det å slutte dersom noe fortsetter, så blir din sammenligning med det barnslig oppførsel litt dårlig. Den blir betydelig dårligere når man tenker over at det er et dårlig forsøk på en feilaktig sammenligning. Det som typisk anses som barnslig oppførsel er å krangle og true uten rasjonelle argumenter. Du vil derimot være i den situasjonen at du kan legge fram flere rasjonelle argumenter for enten en fjerning eller en innskrenking av premiumfunksjonene. Derfor er sammenligningen din uakseptabel i enhver seriøs diskusjon (noe jeg antar dette er).

Ellers vil jeg også påpeke at den - i mine høyst subjektive øyne - patroniserende og overlegne tonen i ditt svar på Zippymaster er upassende en CM, og ikke fører til seriøse diskusjoner. Jeg anbefaler en mer seriøs tone, og også et innhold som tar spillermengden sine synspunkter litt mer på alvor.

Et siste viktig poeng er også at selvfølgelig ville det hatt en effekt dersom du valgte å slutte. Det ville fort føre til en kollaps av det norske teamet, og InnoGames vil være nødt til å enten legge ned .no eller ansette en ny CM, som kan tid. Da du vel er den lengst sittende CM'en vi har hatt her på .no så ville det ikke være direkte trivielt.

Som en kort oppsummering: Ditt svar der var fullstendig håpløst, er ikke en konstruktiv del av en seriøs diskusjon og det ligger noen forslag til forbedret respons på innlegg ovenfor her.

Dakapo skrev:
Hvilken er det?

Antakeligvis den han skrev et velformulert innlegg om tidligere i tråden her. Det kan ofte være en fordel å lese gjennom alle innleggene i en tråd man svarer på, spesielt når tråden er så liten som denne.

Jeg liker det at du prøver å holde HP fri for premium funksjoner!

Når det kommer til vanlige verdener så håper jeg at man kan bli enige om hvilke premium funksjoner man missliker mest, og fokusere på å unngå disse premium funksjonene på nye verdener.

Den premiumfunksjonen jeg missliker mest er den som lar deg kjøpe adelsgrense! Da får man i praksis skapt ressurser fra akademiet på få minutter som hadde krevd flere ukers ressurser fra ressfelt eller farming. Jeg tror dette må være den mest ubalanserte premiumfunksjonen som finnes på tribalwars. Den hadde blitt mer balansert om prisen hadde fult adelsgrensen man allerede har. Det er et eneste unntak fra denne premiumfunksjonen, og det er hvis adelsgrense-prisen er konstant.

Dakapo skrev:
Ja, de visste at jeg var på ferie. Jeg reagerte veldig på startdatoen jeg fikk, men fikk beskjed om at de likevel ønsket å åpne opp verden da de har en slags "intervall" som de ønsker å følge når det kommer til oppstart av nye verdener.

Det åpenbare spørsmålet er da følgende: Er det nytt for deg at InnoGames har faste intervall på når de liker å åpne verdener? Hvis svaret på spørsmålet er ja så anbefaler jeg deg gjøre en innsats for å finne ut mest mulig om hvorfor og hvordan og når nye verdener åpnes da du tydeligvis kan mangle kunnskaper på dette feltet.

Dersom svaret på det spørsmålet er nei så er svaret ditt kun en grusomt dårlig unnskyldning for å unngå å innrømme forbedringspotensialet i din arbeidsinnsats.

Dakapo skrev:
Ja, er klar over det. Beklager!

Dette punktet ble, blant annet, tatt opp for over et år siden. Siden den gangen har du, Dakapo, bommet på dette utallige ganger. Inkludert to tilfeller nevnt i denne tråden.

Det er under all kritikk. Det er åpenbart at det du gjør for å huske på å oppdatere på forsiden ikke er tilstrekkelig. Da har du valget mellom å fortsette å gjøre en for dårlig jobb på dette punktet, eller å endre på dine rutiner. For eksempel kan du ha en sjekkliste for hva du må gjøre hver gang noe skal annonseres.

~~~0~~~

La meg til slutt påpeke at jeg har skjønt at noen har blitt hardt straffet for å "motarbeide teamet". La meg påpeke følgende.
  • Det står ingenting i regelverket om at det er ulovlig å motarbeide teamet eller CM. Det er ulovlig å motarbeide samfunnet, som er noe helt annet. Dersom det ikke er åpenbart, si ifra så kan jeg forklare.
  • Konstruktiv kritikk er noe helt annet enn det å motarbeide noe. Faktisk så er det gjerne det fullstendig motsatte.
  • Dette innlegget er innenfor "konstruktiv kritikk", da jeg har vært bevisst på å komme med konkrete forbedringspunkter. Dersom det er noen punkter jeg ikke gjorde det på, så vil jeg selvfølgelig kunne bidra med forslag på konkrete forbedringspunkter.
 

DeletedUser

Guest
Ja, de visste at jeg var på ferie. Jeg reagerte veldig på startdatoen jeg fikk, men fikk beskjed om at de likevel ønsket å åpne opp verden da de har en slags "intervall" som de ønsker å følge når det kommer til oppstart av nye verdener.

Hvorfor velger de å starte en ny verden på en sånn måte når det eneste de har klart med denne "tvangsstarten" er å skape et nesten unisont misfornøyd samfunn?

Det er ulovlig for spillere å motarbeide samfunnet, men det er altså ikke noe galt i at Innogames skaper et samlet misfornøyd samfunn... Ser noen en feil en plass?

Det hadde vært fint om du kunne forklare litt grundere denne merkelige taktikken til innogames. Er det sånn at de mener vi bare skal godta alt, og samtidig fortsette å øse ut penger når det virker som om de jevnt over driter i oss og hva vi mener og ønsker?
 

DeletedUser

Guest
I tilfellet det ikke var åpenbart (noe det er), så er det minst fire-fem innlegg her i tråden som det nok burde komme skikkelige svar på fra teamet. Da regner jeg ikke med det innlegget fra Zippy som fikk han permbannet, selv om jeg syns det óg fortjener en respons.

Jeg vil også henvise til retningslinjene for svartid, som igjen ikke overholdes.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Denne damen vil aldri svare på kritiske spørsmål og du må forberede deg på å bli ignorert/bannet.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Ser at man ikke kan kjøpe adels så betyr det at du har fått inno til å fjerne den? :awesome:
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Nei, å kjøpe adels er i en egen kategori, så når Dakapo skrev "Alle premiumfunksjoner", trodde ca. alle at man kunne kjøpe adels, men Tom oppdaget dette, og fikk Dakapo til å rette opp i det ;)

Dakapo skrev:
Premiumfunksjoner Alle*


* Muligheten til å kjøpe adelsmenn er ikke aktivert på denne verden!
 

DeletedUser

Guest
Har det med nattbonusen blitt ordnet opp i enda? har glemt å sjekke.
 

DeletedUser

Guest
En liten påminnelse om at det savnes svar her :)

900x900px-LL-03082843_1897363-holy_thread_resurrection.jpeg
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvorfor velger de å starte en ny verden på en sånn måte når det eneste de har klart med denne "tvangsstarten" er å skape et nesten unisont misfornøyd samfunn?

Vi får sjeldent god tid på oss til å hope sammen noen innstillinger til en verden. Ferien min ødela nok en del av planleggingen fra Innogames sin side også. Ikke bare for min del som plutselig fikk panikk.

Det hadde vært fint om du kunne forklare litt grundere denne merkelige taktikken til innogames. Er det sånn at de mener vi bare skal godta alt, og samtidig fortsette å øse ut penger når det virker som om de jevnt over driter i oss og hva vi mener og ønsker?

Jeg vet dessverre ikke hva folka på kontoret tenker, men jeg ser også at de ønsker å holde et slags skjema når det kommer til verdener. Det at jeg tok ferie akkurat i den perioden de ønsket å åpne opp en ny verden, er vel heller en mer uheldig tilfeldighet.

Nå har vi uansett fått en ny verden lenge før tiden som et slags plaster på såret.

--


Utover det, ja det er nytt for meg at Innogames har faste intervaller på når de liker å åpne verdener. Likevel tror jeg dette er noe nytt som har blitt gjort etter at det kom en ny Product Manager for en stund siden. Mest sannsynlig for å holde bedre kontroll på når vi åpner verdener! Jeg har uansett fått beskjed om hva disse intervallene sånn ca er på, og vet dermed mer om det.

Jeg har kjempet mot premiumfunksjonene siden de først ble presentert, og gjør det sånn ca hver eneste gang en ny verden skal starte. Fakta er den at Innogames tjener ganske bra på dem, og de blir veldig mye brukt på våre verdener. For hvert argument jeg har mot de, har de enda flere motargument. Så det er feil å si at jeg ikke prøver, men jeg vet også hvorfor de ønsker å ha de der.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har kjempet mot premiumfunksjonene siden de først ble presentert, og gjør det sånn ca hver eneste gang en ny verden skal starte. Fakta er den at Innogames tjener ganske bra på dem, og de blir veldig mye brukt på våre verdener. For hvert argument jeg har mot de, har de enda flere motargument. Så det er feil å si at jeg ikke prøver, men jeg vet også hvorfor de ønsker å ha de der.

Og hvis vi ble presentert for disse motargumentene (annet enn fortjenesten) så ville vi enten fått bedre forståelse for situasjonen, eller kunne bidratt med nye motargument igjen.
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns det er bra at man ikke kan kjøpe adelsgrense på de nye verdene, enda de andre premium-funksjonene er der!
 
Topp