Besvart V15, innstillinger og annonsering

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hei.

Jeg har ikke sett noen diskusjonstråd, som blir opprettet i samband med diskusjoner og forventninger rundt V15, så jeg antar at denne tråden vil inkludere litt av det også (evnt flytte den fra spørsmål seksjonen).

Av ren nysjerrighet - hva er det egentlig du, Dakapo, og Innogames driver med? Jeg trodde dere hadde lært litt fra forrige gang. Kanskje høre litt mer på hva spillerene ønsker? Jeg er sikker på at med flere spillere som viser interesse, så blir det større fortjeneste også. Virker som at vår kjære CM er for tafatt, mens Innogames kjører på med de penge-griske verdnene sine. Kan ramse opp noen punkt som jeg gjerne ønsker et litt bedre svar på. Fra Dakapo, så klart, da hun er den som tar kontakt mellom spillerene sine ønsker på .no og Innogames.

1. Før ble det gikk forvarsel/annonsering på gjerne 1-2 uker før en verden gikk on-line, nå er det 2-3 dager. Dette ble det gitt kritikk på under lanseringen av V14, alikevel ser vi det igjen nå, under V15 sin oppstart. Noen spesiell årsak? Eller bare veldig dårlig kommunikasjon og planlegging?

2. Alle premiumfunksjoner? Really? Det har blitt diskutert tidligere blandt spillerene her, der de går klart frem at de ønsker seg en verden uten de funksjonene som påvirker spillet direkte (kjøpe mynter, halvering av byggetid, insta-bygg m.m). Jeg tror at en ny verden med tilsvarende settings som var på V2 ville vært meget populært blandt spillerene.

3. Reklamering, som ble påpekt her før lansering av V14, hadde også vært noe vi burde få en update på. Kanskje ikke så lurt med reklame rundt V15 siden det er håpløse settings og håpløst kort tid før den går live, men til V16 bør det bli kommet noe på bordet - enten litt reklame eller en beklagelse til TW samfunnet her at et sånt forslag klarer dere ikke gjennomføre på grunn av latskap, eller tafatthet.

En annen ting som kan være negativt, er når relativt nye spillerene får servert løgn i trynet, selv av deg, Dakapo. I denne tråden (07.07) ble det stilt spørsmål om en ny verden, der svaret han fikk var;

Dakapo skrev:
Foreløpig kommer det ingen ny verden - v14 åpnet for ikke så fryktelig lenge siden, og ingen åpner opp en ny verden når det er sommer. Kanskje til høsten, men det er fortsatt også usikkert. Jeg gir beskjed når vi får vite noe.

Noen uker senere, så kommer denne(22.07), der det blir "gitt beskjed" i god tid at V15 blir fyrt opp om 2 dager fra når det ble informert om. Si meg, er sommeren over?


Det er også mangel på informasjon knyttet opp til V15. Nok et eksempel på et veldig slapt og overvåkent team som ikke annonserer godt nok. Det er greit at dere/du ikke orker å få pushet ut litt reklame for tw.no samfunnet, men på tw.no sin egen framside kunne dere da i det minste putta litt info?


- Kenn/Hakkespetten
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
1. Før ble det gikk forvarsel/annonsering på gjerne 1-2 uker før en verden gikk on-line, nå er det 2-3 dager. Dette ble det gitt kritikk på under lanseringen av V14, alikevel ser vi det igjen nå, under V15 sin oppstart. Noen spesiell årsak? Eller bare veldig dårlig kommunikasjon og planlegging?

Grunnen er egentlig ganske enkel; jeg er på ferie uten spesielt mye tilgang på nett. Jeg prøvde å få flyttet på starten da jeg fikk vite om startdatoen, men det lot seg dessverre ikke gjøre.


2. Alle premiumfunksjoner? Really? Det har blitt diskutert tidligere blandt spillerene her, der de går klart frem at de ønsker seg en verden uten de funksjonene som påvirker spillet direkte (kjøpe mynter, halvering av byggetid, insta-bygg m.m). Jeg tror at en ny verden med tilsvarende settings som var på V2 ville vært meget populært blandt spillerene.

Jeg mener at jeg har vært inne på dette før, og hvis ikke så har det i så fall skjedd oppe i hodet mitt. Alle verdener framover vil ha premiumfunksjoner aktivert, det er også derfor jeg prøver å ha minst mulig premium aktivert på HP.

3. Reklamering, som ble påpekt her før lansering av V14, hadde også vært noe vi burde få en update på. Kanskje ikke så lurt med reklame rundt V15 siden det er håpløse settings og håpløst kort tid før den går live, men til V16 bør det bli kommet noe på bordet - enten litt reklame eller en beklagelse til TW samfunnet her at et sånt forslag klarer dere ikke gjennomføre på grunn av latskap, eller tafatthet.

Reglene til Innogames når det kommer til reklamering er omfattende, og det må gjøres på sånn og sånn måte. Dessverre er det ikke bare å kjøpe opp en liten plass på vg.no f.eks.



En annen ting som kan være negativt, er når relativt nye spillerene får servert løgn i trynet, selv av deg, Dakapo. I denne tråden (07.07) ble det stilt spørsmål om en ny verden, der svaret han fikk var;



Noen uker senere, så kommer denne(22.07), der det blir "gitt beskjed" i god tid at V15 blir fyrt opp om 2 dager fra når det ble informert om. Si meg, er sommeren over?

Det var faktisk ikke en løgn. Når jeg ga det svaret hadde jeg ingen tro på at Innogames kom til å åpne opp en ny verden en kort stund etterpå. Jeg er ikke synsk, og kan derfor ikke bli tatt for "løgn" når jeg akkurat da ikke en gang visste om verden 15. Hvem i allverden åpner opp en ny verden midt på sommeren liksom. Jeg ble overrasket selv når startdatoen for verden 15 kom.


Det er også mangel på informasjon knyttet opp til V15. Nok et eksempel på et veldig slapt og overvåkent team som ikke annonserer godt nok. Det er greit at dere/du ikke orker å få pushet ut litt reklame for tw.no samfunnet, men på tw.no sin egen framside kunne dere da i det minste putta litt info?

Selvfølgelig blir det dårlig informert når jeg er på ferie og må åpne opp en helt ny verden.
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener at jeg har vært inne på dette før, og hvis ikke så har det i så fall skjedd oppe i hodet mitt. Alle verdener framover vil ha premiumfunksjoner aktivert, det er også derfor jeg prøver å ha minst mulig premium aktivert på HP.

Dette er kanskje det tristeste man kan lese med hele TW og dets framtid. Vi er forbi det stadiet der hva man har lært om spillet i løpet av årene som har gått har noe å si. Nå er det bare aktivitet og økonomi som teller for innogames.

For folk som meg som driter loddrett i HP virker det som om det nærmer seg kroken på døra. Innogames er rett og slett ikke interessert i beholde spillere som meg lenger ettersom jeg ikke orker å spa ut x-antall kroner i oppstarten.
 

DeletedUser

Guest
Dakapo skrev:
Jeg mener at jeg har vært inne på dette før, og hvis ikke så har det i så fall skjedd oppe i hodet mitt. Alle verdener framover vil ha premiumfunksjoner aktivert, det er også derfor jeg prøver å ha minst mulig premium aktivert på HP.

Jeg liker det at du prøver å holde HP fri for premium funksjoner!

Når det kommer til vanlige verdener så håper jeg at man kan bli enige om hvilke premium funksjoner man missliker mest, og fokusere på å unngå disse premium funksjonene på nye verdener.

Den premiumfunksjonen jeg missliker mest er den som lar deg kjøpe adelsgrense! Da får man i praksis skapt ressurser fra akademiet på få minutter som hadde krevd flere ukers ressurser fra ressfelt eller farming. Jeg tror dette må være den mest ubalanserte premiumfunksjonen som finnes på tribalwars. Den hadde blitt mer balansert om prisen hadde fult adelsgrensen man allerede har. Det er et eneste unntak fra denne premiumfunksjonen, og det er hvis adelsgrense-prisen er konstant.
 

Pineapple Trees

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
INGEN nye verdener uten premiumfunksjonene???? InnoGames er bare ute etter å suge penger av oss, og bryr seg jo ikke om å høre etter hva spillerne faktisk vil. Det er en grunn til at antall TW-spillere synker.
 

DeletedUser

Guest
Da er det offesielt av V1 blir min siste verden. Noe premiumfunksjon orker jeg rett og slett ikke.
 

DeletedUser

Guest
Når det eneste som feiler spillet er Innogames så synst eg at det har gått alt for langt i feil rettning...
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Grunnen er egentlig ganske enkel; jeg er på ferie uten spesielt mye tilgang på nett. Jeg prøvde å få flyttet på starten da jeg fikk vite om startdatoen, men det lot seg dessverre ikke gjøre.

Er da flere i teamet som evnt kan steppe inn, som du stoler på og har nok kunnskap/kunne lært de opp før du stakk på ferien din? Tilbake til saken - som CM på .no så burde du da ha noen rettigheter? No offence, men for meg virker det som at du er nikkedukken til innogames. Synes du bør redegjøre for de hvor stor missnøye dette skaper, og at dette garantert vekker missnøye på de andre internasjonale serverene også. Utsette en startup dato burde man da ihvertfall få til. Du kan ikke se om du får presset de litt?


Jeg mener at jeg har vært inne på dette før, og hvis ikke så har det i så fall skjedd oppe i hodet mitt. Alle verdener framover vil ha premiumfunksjoner aktivert, det er også derfor jeg prøver å ha minst mulig premium aktivert på HP.

Da tror jeg nok at antall spillere vil falle ytterligere. De er enkelte PP funksjoner som vekker stor missnøye, ta f.eks det at man kan kjøpe adelsmenn. Det er noe som påvirker spillet veldig mye.. Synes også at det med bytting av ressurser på marked for PP er ganske håpløst også, da forsvinner plutselig alt som omhandler byttehandler IG. Før i tiden så måtte man bla seg mellom ulike tilbud, nå skriver man bare inn noen tall og betaler 10PP..

Reglene til Innogames når det kommer til reklamering er omfattende, og det må gjøres på sånn og sånn måte. Dessverre er det ikke bare å kjøpe opp en liten plass på vg.no f.eks.


Så hva er det endelige svaret på tråden jeg opprettet? At du ikke klarer å stelle i stand noe på egen hånd, eller legge skylden over på Inno for at de ikke har tatt seg bryet med å skaffe reklame-kampanjer for oss? Er viktig at du som CM for .no pusher på dette.

Det var faktisk ikke en løgn. Når jeg ga det svaret hadde jeg ingen tro på at Innogames kom til å åpne opp en ny verden en kort stund etterpå. Jeg er ikke synsk, og kan derfor ikke bli tatt for "løgn" når jeg akkurat da ikke en gang visste om verden 15. Hvem i allverden åpner opp en ny verden midt på sommeren liksom. Jeg ble overrasket selv når startdatoen for verden 15 kom.

Vel, sånn det står i dag så er det nok kvalifisert som en løgn, for det stemmer da ikke med hva som er realiteten. Igjen - jeg ville forhindret at denne gikk on-line at all costs. Bedre reklamering og annonsering er viktig for at man skal få med seg flere spillere. Jeg tror nok at Innogames vil høre etter bare man gir en klar nok beskjed på at SÅNN kan vi IKKE ha det, hverken nå eller i fremtiden.

Selvfølgelig blir det dårlig informert når jeg er på ferie og må åpne opp en helt ny verden.

Andre i teamet kan jo ta i et tak, bedre kommunikasjon og litt mer samspill med hva spillerene ønsker (yes)

INGEN nye verdener uten premiumfunksjonene???? InnoGames er bare ute etter å suge penger av oss, og bryr seg jo ikke om å høre etter hva spillerne faktisk vil. Det er en grunn til at antall TW-spillere synker.

Vel, sånn kan man vel si det, på sett og vis.
 

DeletedUser

Guest
Eg synst hvertfall at du som CM virker litt som Kennth sier, en nikkedukke for Innogames... Om du har prøvd å fortelle de at slik det blir gjort nå så lager det stor missnøye hos spillerene og de ikke hører på deg, eller hva det nå er de sier, så er det ikke bare å sette seg tilbake å si det ikke er mer du kan gjøre. Da blir det vertfall ikke noe bedre. Om du på egenhånd ikke klarer å utrette noe hos Innogames så må du gå vidre. TW finnes nå i 30 land + Beta.net og Tribalwarsmaster.net Tror du ikke de sitter med samme problemene? Da må det jo gå an å slå seg sammen med andre CM'er for å kjempe mot det felles mål?
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Det som skulle bli gjort er og hatt en internasjonal avstemning om dette. Der man stemmer på hva man synes om de nye pp-funksjonene.

Kan lett se for meg hva flertallet hadde stemt der, og når Inno selv ser at det er SÅ mange misliker disse nye pp-funksjonene, kanskje de DA hadde tatt til vett?

Stemmer det ikke at du, Dakapo har sagt ifra til Inno hva folket synes om disse nye funksjonene og at de ikke hører på deg? La de nå se hva flertallet av spillerne vil, og kom med et slikt forslag evt om en internasjonal avstemning. Kanskje de DA som sagt endelig ser hva folk synes og tenker seg om litt.
 

Pineapple Trees

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Hørt rykter om at .net gir ut hver 2. verden uten disse heftige premiumfunksjonene.

Hadde vært veldig fint med et lignende opplegg her på .no.com også. Det er lett å legge mye av skylda på CM i dette tilfelle. Men det er vel InnoGames som bestemmer mye av det, og Dakapo får vel ikke gjort så mye med det.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Vi må huske på at Dakapo bare er en type videreformidler av det InnoGames bestemmer seg for, og at det ikke er Dakapo som bestemmer noe rundt dette på egenhånd.

Jeg er redd for at jeg kommer til å legge opp min TW-karriere dersom TW nå går inn i en periode der samtlige verdener går over til å være en slik PP-verden, der alt kan kjøpes for penger og der erfaring, kunnskap og vilje ikke lenger spiller noen som helst rolle for hvordan du gjør det. Jeg hadde gledelig betalt for PK, og noen andre få funksjoner som bygningsreduksjon, men når InnoGames setter grådighet framfor logikk og vennlighet ovenfor egne spillere så blir det kroken på døra for meg.

Jeg håper du, Dakapo kan fortelle pampene i InnoGames hva i synes. Såpass kan vi forvente. Hadde også satt pris på om du tok en runde rundt i de andre serverne å forhørte deg med de andre CM´ene om hva deres spillere synes om dette.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Disse pp funksjonene ødelegger spillet.. så alle med super økonomi kan kjøpe seg 100 am.. å begynne å adle helt vilt. nærmest som å kjøpe seg seiern... Synes du, Dakapo. Skal si ifra til inno med missnøyen rundt dette. du jobber under inno ja. men du jobber også for at vi skal ha det best mulig på .no. Det oppnåes ikke med disse pp funksjonene. Tipper minst 1k slutter pga pp funksjonene. tipper tallet kan bli høyere. men .no mister mange profilerte spillere å spillere som har spillt her lenge. du kan framme forslag om dette. evt ha annen hver server med dette. altså 1 med pp funksjoner og 1 som v1 evt v2.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Jeg mener at jeg har vært inne på dette før, og hvis ikke så har det i så fall skjedd oppe i hodet mitt. Alle verdener framover vil ha premiumfunksjoner aktivert, det er også derfor jeg prøver å ha minst mulig premium aktivert på HP.

Jeg håper for guds skyld at du virkelig kødder nå at detta er en late april spøk.
 

DeletedUser

Guest
Er null poeng for meg og spille dette spillet nå. Har ikke penger til alle premiumfunksjonene. Å for meg ødelegger det alt morroa. Om jeg skulle lagt mye tid i spillet for og prøve komme meg langt. Også se alle kjøpe seg til seier er for meg demotiverende. Og fjerner all min lyst for og spille. Og de var heller ikke bare noen få fordeler pp skulle gi deg da. Hadde vært bedre å tjent mindre penger men fordelt på flere spillere, istedenfor mye fra de som kjøper seg til top 20. Må si pp systemet på dette spillet er grusomt, noe som er trist siden jeg elsker spillet :trist:
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Er null poeng for meg og spille dette spillet nå. Har ikke penger til alle premiumfunksjonene. Å for meg ødelegger det alt morroa. Om jeg skulle lagt mye tid i spillet for og prøve komme meg langt. Også se alle kjøpe seg til seier er for meg demotiverende. Og fjerner all min lyst for og spille. Og de var heller ikke bare noen få fordeler pp skulle gi deg da. Hadde vært bedre å tjent mindre penger men fordelt på flere spillere, istedenfor mye fra de som kjøper seg til top 20. Må si pp systemet på dette spillet er grusomt, noe som er trist siden jeg elsker spillet :trist:

Dette er et kroneksempel på hva InnoGames driver med. Er det slik dette spillet skal bli, Dakapo/InnoGames?

@Daenerys: Det er trist å se, men dessverre er det slik at dette ikke bare ødelegger for nybegynnere, men det ødelegger like mye for oss etablerte som faktisk har brukt flere hundre og kanskje tusenvis av kroner på dette spillet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener at jeg har vært inne på dette før, og hvis ikke så har det i så fall skjedd oppe i hodet mitt. Alle verdener framover vil ha premiumfunksjoner aktivert, det er også derfor jeg prøver å ha minst mulig premium aktivert på HP.


Som nok også er årsak til at antallet spillere vil gå ned fremover.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Er null poeng for meg og spille dette spillet nå. Har ikke penger til alle premiumfunksjonene. Å for meg ødelegger det alt morroa. Om jeg skulle lagt mye tid i spillet for og prøve komme meg langt. Også se alle kjøpe seg til seier er for meg demotiverende. Og fjerner all min lyst for og spille. Og de var heller ikke bare noen få fordeler pp skulle gi deg da. Hadde vært bedre å tjent mindre penger men fordelt på flere spillere, istedenfor mye fra de som kjøper seg til top 20. Må si pp systemet på dette spillet er grusomt, noe som er trist siden jeg elsker spillet :trist:

Veldig enig.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dakapo er en nikkedukke.

Ikke verre enn å nekte på tillatte disse PP-funksjonene på neste verden, og true med å gå av. Stå litt opp for engangs skyld Dakapo. Bare unnskyldninger fra din side. Orker du ikke være CM? Gå av, bedre å ikke ha noen CM enn en tafatt en.

Min mening.
 
Topp