Besvart V15, innstillinger og annonsering

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Nå er dere veldig urettferdige her...

Og liker du ikke funksjonene, så ikke benytt deg av de. Ta utfordringen og slå de som bruker de? Sett deg et annet mål enn rank 1? Verden går ikke under selv om man kan kjøpe 20% billigere hovedkvarter og halvere byggetiden, eller kjøpe seg en ekstra adelsmann.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Nå er dere veldig urettferdige her...

Og liker du ikke funksjonene, så ikke benytt deg av de. Ta utfordringen og slå de som bruker de? Sett deg et annet mål enn rank 1? Verden går ikke under selv om man kan kjøpe 20% billigere hovedkvarter og halvere byggetiden, eller kjøpe seg en ekstra adelsmann.

Å kjempe på forskjellige forutsetninger ser jeg ikke på som en utfordring, ei spennende. Det er bare rett og slett kjedelig.
 

DeletedUser

Guest
Derfor det er på tide å slutte, Pål. Vi er så mye bedre enn resten. La oss skylde på det istedet for PP.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Nå er dere veldig urettferdige her...

Og liker du ikke funksjonene, så ikke benytt deg av de. Ta utfordringen og slå de som bruker de? Sett deg et annet mål enn rank 1? Verden går ikke under selv om man kan kjøpe 20% billigere hovedkvarter og halvere byggetiden, eller kjøpe seg en ekstra adelsmann.

Det blir nesten som å tillate doping i sykkelsporten det. Ikke sats på å vinne Touren, men en etappe kanskje? Alle skjønner at det ikke er slik det fungerer, så det er ikke så veldig enkelt som du skal ha det til her, Ole.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Og mange av dere som syter her er jo blandt de aller største premiumbrukerene - om ikke den største Zippymaster. Du sier at du ikke vil konkurrere på lik linje med andre, og det gjør du jaggu meg heller ikke. Du er den som har brukt mest på verden 13.

Det blir nesten som å tillate doping i sykkelsporten det. Ikke sats på å vinne Touren, men en etappe kanskje? Alle skjønner at det ikke er slik det fungerer, så det er ikke så veldig enkelt som du skal ha det til her, Ole.
Elendig sammenligning du kommer med her. Alle med et vist snev av intelligens forstår det at det er behov for penger for å både drive og ikke minst utvikle et spill som Tribal Wars. At noen spillere da betaler for å få en bygning 20% billigere, eller en ekstra adelsmann ser jeg virkelig ikke på som noe stort problem - mer det strake motsatte.

Og om man faktisk skal dra en sammenligning til sykkelsporten så er dette relativt likt sponsorvirksomheten. Det handler om at dette driver hjulene rundt, veldig enkelt og greit. Det bør du og forstå.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Og mange av dere som syter her er jo blandt de aller største premiumbrukerene - om ikke den største Zippymaster. Du sier at du ikke vil konkurrere på lik linje med andre, og det gjør du jaggu meg heller ikke. Du er den som har brukt mest på verden 13.

*Host* Ruab *Host* er den som har brukt mest også var vel du den første på v13 som starta å ta ibruk at man kunne kjøpe adelsmenn for fullt som gjorde at andre måtte slenge seg på for å holde følge grunnet limit haul.


Elendig sammenligning du kommer med her. Alle med et vist snev av intelligens forstår det at det er behov for penger for å både drive og ikke minst utvikle et spill som Tribal Wars. At noen spillere da betaler for å få en bygning 20% billigere, eller en ekstra adelsmann ser jeg virkelig ikke på som noe stort problem - mer det strake motsatte.

Greit at dem skal tjene penger men dem trenger da ikke å pålegge pp funksjoner på VÆR eneste verden.
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Og mange av dere som syter her er jo blandt de aller største premiumbrukerene - om ikke den største Zippymaster. Du sier at du ikke vil konkurrere på lik linje med andre, og det gjør du jaggu meg heller ikke. Du er den som har brukt mest på verden 13.

Da må jeg spørre hvorfor du får dett fra? Og det sier vel litt at de "største" PP-brukerne syter, da burde man jo i hvertfall sette ting under diskusjon, når de som drar fordel av PP-funksjonene klager?

Elendig sammenligning du kommer med her. Alle med et vist snev av intelligens forstår det at det er behov for penger for å både drive og ikke minst utvikle et spill som Tribal Wars. At noen spillere da betaler for å få en bygning 20% billigere, eller en ekstra adelsmann ser jeg virkelig ikke på som noe stort problem - mer det strake motsatte.

Tingen er vel at TW har blitt ekstremt dyrt, noen bruker jo flere K i mnd. på spillet. Det er nødvendig at Inno får en viss inntekt, men det er en balansegang. De klarte jo å gå rundt før når det kun var PK og. Selv om da omfanget var mye mindre, så har jo også spillermassen totaltsett økt og.
 

DeletedUser

Guest
Alltid et underholdende emne.

Et poeng jeg føler for å kommentere er påstanden om at de som benytter seg av premiumfunksjonene ikke burde klage. Eller, mer generelt, at det å benytte seg av premiumfunksjonene er en aksept eller implisert støtte av at funksjonene eksisterer. Dette poenget er det tidligere noen som har prøvd seg på, uten at det var gyldig da heller.

Dette er åpenbart tullball, men la meg poengtere hvorfor.
  • Det at man benytter seg av noe har ikke noen implisitt betydning at man liker det. Den som påstår det har den hele og fulle bevisbyrden på sine litt for spinkle skuldre.
  • At noe er "bra nok" betyr ikke at det ikke finnes en bedre løsning.
  • Mange vil gjerne bruke premiumfunksjonene kun for å kunne henge med - de beste spillerne er tross alt som regel veldig glade i å konkurrere, og for å henge med så er man nå veldig avhengig av å bruke store mengder premium.

Når det er sagt, så må jeg også poengtere at etter at denne tråden kom, så dukket det opp en annonsering på forsiden av TW om V15. Jeg vil bare takk Kenn for at han pekte dette ut (noen må tross alt utvise takknemlighet, siden de ansvarlige lar være), slik at det ble fikset. Bra jobb.
 

DeletedUser

Guest
Har null problem med å innrømme at jeg benytter meg av PK-funksjonene. Men som det blir sagt her, så hadde jeg helst sett at dem var fraværende.
At noen bruker flere K pr mnd har jeg vanskelig for å tro på, håper det eventuelt er PP man snakker om da, og ikke kroner.
Jeg har ikke hatt noe problem med å være verst i pp-misbruk om jeg bare gidda, men jeg tror jeg ligger på rundt gjennomsnittet i bruk, altså ikke på grensa til misbruk som de verste kjører.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Hæ, hva, hvor???
Hva er det dere mener dere vil ha svar på her da?

Dette er som Dakapo har sagt en verden vi i teamet ikke ville ha (ikke nå), men hvor vi ble tatt på senga av Innogames som mer eller mindre startet den på egenhånd.
Premiumfunksjonene er det vel helt oppriktig ingen, verken spillere eller vi i teamet som liker, men igjen har vi lite vi skulle sagt på vanlige verdener.
Hva man misliker mest eller minst og hvorfor av dem, er en bortkastet diskusjon ettersom ingen liker noen av de nye premiumfunksjonene, så de som gidder får bare holde på for min del.
 

DeletedUser

Guest
Hva man misliker mest eller minst og hvorfor av dem, er en bortkastet diskusjon ettersom ingen liker noen av de nye premiumfunksjonene, så de som gidder får bare holde på for min del.

Er vell ikke bortkastet hvis teamet kan unngå den minst likte(aka mest ubalanserte) premium funksjonen på neste "premium-verden"?
 

DeletedUser

Guest
Hæ, hva, hvor???
Hva er det dere mener dere vil ha svar på her da?

Dette er som Dakapo har sagt en verden vi i teamet ikke ville ha (ikke nå), men hvor vi ble tatt på senga av Innogames som mer eller mindre startet den på egenhånd.
Premiumfunksjonene er det vel helt oppriktig ingen, verken spillere eller vi i teamet som liker, men igjen har vi lite vi skulle sagt på vanlige verdener.
Hva man misliker mest eller minst og hvorfor av dem, er en bortkastet diskusjon ettersom ingen liker noen av de nye premiumfunksjonene, så de som gidder får bare holde på for min del.

Et slikt svar er i grunnen litt skremmende Remi.

Ikke på grunn av at Innogames har bestemt at verden skal startes, men mer på grunn av måten det gjøres på her.

Unnskyld at jeg sier det slik, men hvilke idioter starter en verden midt i fellesferien i Norge på en norsk server? Hele prosessen her vitner jo om en total mangel på kommunikasjon som det er lenge siden jeg har sett. Når Dakapo i tillegg kommer unnskyldende og bekrefter at hun er på ferie (som jeg forutsetter at Innogames visste om) så blir situasjonen enda mer absurd.

Er jo nesten slik at man kan spekulere i om Innogames går inn for å knekke det norske samfunnet for evt å implementere restene som igjen gidder å spille inn et større fellesskap.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hvorfor var det ikke opplyst om dette på framsiden vår? Jeg skulle sende tog, men det ble flere minutter forsinka. Kunne godt gitt en kort update der, for det er langt fra alle som sjekker forumene..
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dakapo er en nikkedukke.

Ikke verre enn å nekte på tillatte disse PP-funksjonene på neste verden, og true med å gå av. Stå litt opp for engangs skyld Dakapo. Bare unnskyldninger fra din side. Orker du ikke være CM? Gå av, bedre å ikke ha noen CM enn en tafatt en.

Min mening.

Hehe! Tror du seriøst at det funker å true med at jeg skal slutte om det kommer flere verdener med premiumfunksjoner? De er ikke småbarn som du kan true med at de ikke får lørdagsgodteri om de ikke oppfører seg. Om jeg velger å slutte i protest vil ikke ha noen effekt i det hele tatt.


Er vell ikke bortkastet hvis teamet kan unngå den minst likte(aka mest ubalanserte) premium funksjonen på neste "premium-verden"?

Hvilken er det?

Et slikt svar er i grunnen litt skremmende Remi.

Ikke på grunn av at Innogames har bestemt at verden skal startes, men mer på grunn av måten det gjøres på her.

Unnskyld at jeg sier det slik, men hvilke idioter starter en verden midt i fellesferien i Norge på en norsk server? Hele prosessen her vitner jo om en total mangel på kommunikasjon som det er lenge siden jeg har sett. Når Dakapo i tillegg kommer unnskyldende og bekrefter at hun er på ferie (som jeg forutsetter at Innogames visste om) så blir situasjonen enda mer absurd.

Er jo nesten slik at man kan spekulere i om Innogames går inn for å knekke det norske samfunnet for evt å implementere restene som igjen gidder å spille inn et større fellesskap.

Ja, de visste at jeg var på ferie. Jeg reagerte veldig på startdatoen jeg fikk, men fikk beskjed om at de likevel ønsket å åpne opp verden da de har en slags "intervall" som de ønsker å følge når det kommer til oppstart av nye verdener.

Hvorfor var det ikke opplyst om dette på framsiden vår? Jeg skulle sende tog, men det ble flere minutter forsinka. Kunne godt gitt en kort update der, for det er langt fra alle som sjekker forumene..

Ja, er klar over det. Beklager!
 
Topp