V20 - Spørsmålsrunde

DeletedUser

Guest
trolig rank 1 ut om ikke noen klarer og bruke hodet mer

hvorfor går ikke DL - o.s - høpløs mot utopia ? som har sole klar ledelse og kommer til sånn det ser ut nå og vinne innen ikke såååå lang tid hvis ingen som har litt hjernekapasitet klarer og gå til krig mot utopia som har 4 mil poeng også under stamme 800k 2-3 ally's mot bam og lemmy. om dem faller så har resten av kartet et stor problem for utopia vill adle alle byene dem's så dere andre en etter en utopia må tas alle mot utopia så blir det faktisk en spennende verden når dem er borte :p
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
trolig rank 1 ut om ikke noen klarer og bruke hodet mer

hvorfor går ikke DL - o.s - høpløs mot utopia ? som har sole klar ledelse og kommer til sånn det ser ut nå og vinne innen ikke såååå lang tid hvis ingen som har litt hjernekapasitet klarer og gå til krig mot utopia som har 4 mil poeng også under stamme 800k 2-3 ally's mot bam og lemmy. om dem faller så har resten av kartet et stor problem for utopia vill adle alle byene dem's så dere andre en etter en utopia må tas alle mot utopia så blir det faktisk en spennende verden når dem er borte :p

Det spørsmålet var så elendig formulert at jeg såvidt klarer å forstå hva du skal frem til. Men du kjenner ikke situasjonen, og du kjenner ikke til avtalene som er gjort mellom stammene. Uansett, sett at en stamme bytter side - hva skjer da når/om den siden vinner? Stammen vil møte på nøyaktig det samme problemet, selv om vi ikke har planer om å adle våre allierte.

Hvor lang tid tar det før Generalløs får ban igjen?
 

DeletedUser

Guest
1 time om jeg vill

hvorfor er det ingen som liker meg :crybaby:
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Det spørsmålet skal jeg ikke svare på, for da vet jeg ikke om hadde kunnet skrevet noe mer på forum..

Neste på top25 som blir adlet ned?
 

DeletedUser

Guest
0 poeng henrich



Et ordentlig svar ;) Gjerne fra noen i DL.

generalløs jan. 09, 21:07
hvofor hvorfor ikke gå til krig mot utopia are you a pussicat ?

Vixen jan. 09, 21:08
Beklager.. Jeg tenker bare taktisk og smart. Ifroholden til deg som har 700 poeng nå ..

generalløs jan. 09, 21:10
hahahah jeg har 10 ganger så mange tropper som poeng ikke under vurder meg men serr utopia tar dere etter bam og lemmy gå med dem mot tha rest så vinner dere å vente på at utopia blir dobbelt så stor er vell ikke noe vits da hadde jeg ikke giddet og spilt på en 400k konto uten en sjanse til og vinne var utopias første ally se hvor jeg er hahaha :p

Vixen jan. 09, 21:16
Nei.

generalløs jan. 09, 21:20
:p you will lose come back to me when your down 7feet under a tree :* i will digg you upp

Vixen jan. 09, 21:26
Ok, takk. Skal huske det.

hvorfor liker DL og være øverst på søtthetsskalaen til utopia ?
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
0 poeng henrich






hvorfor liker DL og være øverst på søtthetsskalaen til utopia ?

Hahaha, du driter deg ut så til de grader. Vixen har mer vett i hue enn du noen gang kommer til å ha (ikke at det skal så mye til). Holdningen din er jo også morsom, du førte selv GK til grunnen der mange av spillerne kunne ha eksistert i beste velgående i dag dersom du ikke hadde dummet deg ut - du ødela spillverdenen for dine egne allierte, gratulerer.

Videre kan jeg gjenta meg selv. Ved å skrive at vi tar ut DL etter en eventuell seier mot BAM/Lemmy, betyr at du mener at kun én stamme kan vinne/overleve - noe som er feil. Og hva tror du da skjer dersom BAM/Lemmy, sammen med DL, tar ut oss i UTOPIA? Tror du DL overlever lengre da, eller tror du situasjonen vil være nøyaktig den samme? Folka i DL er nok langt smartere enn deg, og har nok vurdert denne saken og de forskjellige alternativene langt mer enn du noen ganger kommer til å tenke i hele det triste livet ditt. Og som sagt, du vet ikke hva slags avtaler som er gjort mellom stammene/spillerne.

Det er jo også morsomt at du skryter av troppemengden din. Tror du spillet handler om å ha mest tropper? Vel, til dels gjør det det, men når du er ubrukelig til alt annet enn troppeproduksjon, som å bruke troppene fornuftig, hjelper det like mye som ditt forsøk på propaganda mot oss her på forumet - altså lite. Du skrøt jo lenge av at du lå høyt på OD-ranken mens Chaosis ikke gjorde det. Hvordan er den situasjonen nå? Tar jeg ikke helt feil ligger du et stykke bak Chaosisalex både i ODA og ODD. Tribal Wars er et strategispill, om du tror det er om å gjøre å få mest OD i starten stemmer nok dette like godt som alt annet du skriver - det vil tas igjen av en god spiller i det lange løp. Du og Toeless får kose dere, og ta en øl sammen for 1. plass til 10.000 OD-milepælen - selv har vi satt oss litt større ambisoner enn den. Tribal Wars er et strategispill - det handler om å tenke strategisk, og disponere troppene best mulig - særlig i starten. Så ender man kanskje opp med 1. plass istedenfor i underkant av 800 poeng.

Ut ifra OD'en nå er det vel du som er den feige, dårlige, spilleren som ikke bidrar for å hjelpe siden din (BAM/Lemmy, som du åpenbart håper vinner). Sammen med å ha ødelagt verdenen for en håndfull spillere har du jaggu mye positivt å ta med deg videre til neste verden.



Hva må til for at Lemmy skal kunne stoppe Sennep og General112?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
hahahahahhah

Ut ifra OD'en nå er det vel du som er den feige, dårlige, spilleren som ikke bidrar for å hjelpe siden din (BAM/Lemmy, som du åpenbart håper vinner). Sammen med å ha ødelagt verdenen for en håndfull spillere har du jaggu mye positivt å ta med deg videre til neste verden.

jeg har 5k deff hos bam jeg og det får ikke jeg odd av uansett hvis du har greie på tw :)

dere ødela for gk dere fucka opp for oss etter vi hjalp dere uten gk hadde dere hatt en rekke stammer ap despawn og sparta sparta w som gk tokk dere ga oss masse skryt for.... og etter masse døde tropper lå gk lenge på topp odd også oda dobbelt så mye som den under med null hjelp fra taktiske utopia så slutta 3 spiller fordi dem ikke fikk byer for all jobben

bare fordi dere svetter mest tw ser jeg ingen grunn til og være på deres side bare for og få deres fantastiske vennskap til neste verden
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Videre kan jeg gjenta meg selv. Ved å skrive at vi tar ut DL etter en eventuell seier mot BAM/Lemmy, betyr at du mener at kun én stamme kan vinne/overleve - noe som er feil.
Hvordan vet du at det er feil? I følge vinnerkravet må "En stamme ha minst 80% dominanse og ha vunnet minimum 10 stammekriger (vunnet) med minimum 20 erobringer per krig." Det ser for meg ut som om det blir en enslig stamme som vinner v20, ikke et knippe allierte stammer (Utopia+BBB og DL+HPLØS). Jeg vet at det har skjedd tidligere at to allierte stammer har fått vinne en verden sammen, men det var på v7, som er ganske lenge siden. På den tiden var det svært uvanlig å vinne verdener, og verdenene varte mye lenger. Det var derfor mye mer naturlig den gangen å avslutte verdenen tidligere (ved å la to stammer vinne) enn det er nå. Verdenene på .no er korte nok fra før, jeg tviler på at teamet vil la v20 bli enda kortere ved å la 4 stammer vinne sammen.

Og hva tror du da skjer dersom BAM/Lemmy, sammen med DL, tar ut oss i UTOPIA? Tror du DL overlever lengre da, eller tror du situasjonen vil være nøyaktig den samme?
Nei, situasjonen vil ikke være den samme. Dersom Utopia vinner over Bam og Lemmy (slik det ser ut som resultatet vil bli nå), vil det gi DL et mye dårligere utgangspunkt i den uunngåelige krigen mot Utopia som vil følge etterpå enn dersom DL går mot Utopia nå, og DL, Bam og Lemmy vinner krigen og deretter må krige mot hverandre.

La meg illustrere med noen forenklede "kart" over potensielle utfall for v20. Slik som dette ser saken ut nå:

pPWtnY3.png


Dersom Utopia får herje fritt og vinner over Bam og Lemmy, vil kartet etterhvert trolig se noenlunde slik ut:

EdzsuKj.png


DL vil sikkert ha noen byer oppe i nord, men ikke særlig mange. Dersom DL derimot går mot Utopia nå, kan vi heller få en situasjon som ser slik ut:

L9vhnVg.png


Forutsett at det blir krig mellom de 2 eller 3 gjenværende stammene etter denne krigen (og i følge vinnerkravene må det bli det) så vil DL ganske åpenbart ha et bedre utgangspunkt dersom de går i mot Utopia nå i stedet for senere. Dersom DL spiller kortene sine riktig kan de til og med beholde alliansen sin med enten Bam eller Lemmy også etter krigen, og slik slippe å måtte kjempe mot begge to samtidig.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Hvordan vet du at det er feil? I følge vinnerkravet må "En stamme ha minst 80% dominanse og ha vunnet minimum 10 stammekriger (vunnet) med minimum 20 erobringer per krig." Det ser for meg ut som om det blir en enslig stamme som vinner v20, ikke et knippe allierte stammer (Utopia+BBB og DL+HPLØS). Jeg vet at det har skjedd tidligere at to allierte stammer har fått vinne en verden sammen, men det var på v7, som er ganske lenge siden. På den tiden var det svært uvanlig å vinne verdener, og verdenene varte mye lenger. Det var derfor mye mer naturlig den gangen å avslutte verdenen tidligere (ved å la to stammer vinne) enn det er nå. Verdenene på .no er korte nok fra før, jeg tviler på at teamet vil la v20 bli enda kortere ved å la 4 stammer vinne sammen.


Nei, situasjonen vil ikke være den samme. Dersom Utopia vinner over Bam og Lemmy (slik det ser ut som resultatet vil bli nå), vil det gi DL et mye dårligere utgangspunkt i den uunngåelige krigen mot Utopia som vil følge etterpå enn dersom DL går mot Utopia nå, og DL, Bam og Lemmy vinner krigen og deretter må krige mot hverandre.

La meg illustrere med noen forenklede "kart" over potensielle utfall for v20. Slik som dette ser saken ut nå:


Dersom Utopia får herje fritt og vinner over Bam og Lemmy, vil kartet etterhvert trolig se noenlunde slik ut:


DL vil sikkert ha noen byer oppe i nord, men ikke særlig mange. Dersom DL derimot går mot Utopia nå, kan vi heller få en situasjon som ser slik ut:



Forutsett at det blir krig mellom de 2 eller 3 gjenværende stammene etter denne krigen (og i følge vinnerkravene må det bli det) så vil DL ganske åpenbart ha et bedre utgangspunkt dersom de går i mot Utopia nå i stedet for senere. Dersom DL spiller kortene sine riktig kan de til og med beholde alliansen sin med enten Bam eller Lemmy også etter krigen, og slik slippe å måtte kjempe mot begge to samtidig.

Mente ikke at begge stammene vinner på den måten, men på samme måte som med MyTH og SUP på v14. Dårlig formulering av meg.

DL vil ikke nødvendigvis få et dårligere utgangspunkt. Sett at DL går mot oss nå, og vi holder fokus på dem istedenfor, kan det fort ende raskere for DL enn det ville ha gjort om vi forble allierte. Sett at vi tar ut DL, og BAM/Lemmy vinner krigen mot oss, da har ikke DL tjent noe på det. Sjansen deres er borte. Som sagt har de nok vurdert de fleste mulighetene, de er ikke like dumme som Generalløs. Og nei, krigen mellom UTOPIA og DL er ikke uunngåelig. ;)

hahahahahhah

Ut ifra OD'en nå er det vel du som er den feige, dårlige, spilleren som ikke bidrar for å hjelpe siden din (BAM/Lemmy, som du åpenbart håper vinner). Sammen med å ha ødelagt verdenen for en håndfull spillere har du jaggu mye positivt å ta med deg videre til neste verden.

jeg har 5k deff hos bam jeg og det får ikke jeg odd av uansett hvis du har greie på tw :)

dere ødela for gk dere fucka opp for oss etter vi hjalp dere uten gk hadde dere hatt en rekke stammer ap despawn og sparta sparta w som gk tokk dere ga oss masse skryt for.... og etter masse døde tropper lå gk lenge på topp odd også oda dobbelt så mye som den under med null hjelp fra taktiske utopia så slutta 3 spiller fordi dem ikke fikk byer for all jobben

bare fordi dere svetter mest tw ser jeg ingen grunn til og være på deres side bare for og få deres fantastiske vennskap til neste verden
Wow, 5k deff. Selvfølgelig får du ikke ODD av det, når deffet fortsatt lever. Dessuten, det var du som begynte med OD-pratet, så nå skyter du bare deg selv i foten. Argumentene dine tidligere var nettopp det, at Toeless var først til 10k OD. Hva vet du om Chaosis hadde deff hos Ola og Petra Nordmann på den tiden?

Vi ødela ikke for GK, det vet du like godt som meg. Jeg var ikke i UTOPIA på den tiden, så skal være litt forsiktig med å uttale meg - men denne diskusjonen har både vi, og du mot flere UTOPIA-spillere, vært gjennom tidligere - der du har tapt samtlige. Når spillerne deres heller vil la Chaosisalex få byene deres enn de i sin egen stamme sier det ganske mye om hvor dårlig jobb du/ledelsen gjorde, det gjør det også når du/dere "tillater" at vi holdt på så ille som du mener at UTOPIA var. Jeg har lest gjennom alle PMene som er sendt, og alle foruminnleggene som er skrevet på UTOPIA sitt stammeforum. Du prøvde ikke engang å forbedre ting/få til en avtale, du lot det bare skje, før du sa ifra etter at ting allerede hadde skjedd, og da det faktisk var mulig å mekle frem en avtale hadde dere allerede gått til krig og sendt tog uten noe som helst form for forvarsel eller beskjed om at ting burde ha vært annerledes. Jeg gjentar; Du ødela v20 for flere GK-spillere enn det vi visstnok gjorde.
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Hvordan gjorde MyTh og SUP det? Merget? Hvordan har dere tenkt å merge 4 stammer sammen når stammegrensen er på 8?
 
Topp