v8 - En ikke akkurat spennende verden.

Ziggi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Må si meg enig!

Den eneste verdenen jeg syntes det var bra og spille på var v
.

Der var det krig mellom alle sammen nesten, noe som gjorde det for andre små stammer og bli gode!


V. ??

Da jeg spilte i Rome på v2 var det ganske artig.

Domini gjorde det jo bra.. var jo en stamme som ble opprettet sent i spillet men kom langt, så det var en artig verden:)

v4 var også greit:)
 

DeletedUser

Guest
hehe mente v2 ja!:) Spilte selv i OTK/Domini. da var det 3 frontskriger nesten. Birki, Elite og Law69(?).
 

DeletedUser

Guest
Da jeg ikke kjenner til alle detaljer rundt alt, blir dette en veldig generell tekst. Mulig mye feil. Men for at det ikke skal være helt offtopic skal jeg prøve så godt jeg kan å dytte inn v8 stammenavn i teksten, for å få litt tilknytting akkurat til denne verdenen.

Det kan stemme at veldig mange stammer fort tar ledelsen på nye servere. Har du tenkt videre på hvorfor det er tilfellet? Ikke minst at mange av de samme spillerne ofte gjør det bra på flere servere, er i gode stammer på hver eneste server?

Jeg har ikke videre noe fasitsvar på spørsmålet over, men kan selvfølgelig være noe å tenke på, Ziggi. Noe av det jeg kommer frem til, er samholdet fra tidligere servere, hovedsakelig v1 og v2, som ofte går igjen i lederstammene på nyere servere. Det er ikke nødvendigvis i alle tilfeller at gode spillere fra tidligere servere bestemmer seg på forhånd om å lage en stamme med gode folk. Men ofte at de finner hverandre via at de blir lagt merke til på kartet, selv med skjult nick o.l. Så begynner de å snakke sammen og plutselig finner de ut at de har spilt sammen tidligere og begynner derfor igjen å ha ønske om å finne på noe på en av de nyere serverne de begge har startet uavhengig av hverandre. Det vil være en dårlig ide å prøve å bryte bånd som har holdt så lenge. Så det er kanskje ikke allverdens man kan gjøre med akkurat det.

Videre i topicet ditt skriver du at verdenen blir kjedelig, at det ikke blir noe spenning. At alle vet at 3.14 og TSFS vinner tilslutt. Men den holdningen der, vinner du/dere aldri hvert fall. Da har du lagt deg dø og innerst inne gitt opp. Du er lite engasjert til å utvikle deg og vennegjengen din. Ikke minst det å bli kjent med nye folk. Der du med tiden, kanskje neste server for eksempel starter opp med en god vennegjeng med potensielle medlemmer. Samtidig at dere trener opp mindre gode spillere, der du også samtidig lærer og utvikler deg. Ikke bare in game men også ditt sosiale nettverk her på TW. Jeg vil påstå at 90% av en god stamme, går på det sosiale. Om dere er sosiale, engasjerte. Så kan dere utrette det meste, smitte hverandre med positiv holdning. Da har dere folk å snakke med/diskutere med, holde dere gira og ikke minst utfordre hverandre innad i stammen. Serveren blir automatisk mer spennende. Det er ikke bare en konkurranse mot andre stammer men også internt i stammen. Eneste man da må passe på, er å ikke bli for kjepphøy. Ikke irritere på dere mer enn dere kan bite over.

Hovedpoenget mitt er at 3-14 og TSFS har ikke noe magisk, hemmelige ponny'er som gir dem muligheten til å eie så mye. Det er vel fortjent både kamper på spillbrettet og det sosiale internt i stammen og med andre stammer. Da vil jeg påstå at det heller de som burde klage på kjedelig server og lite action om de ofte eller nesten hver gang oppnår det å bestå som toppstamme mnd etter mnd. Du derimot har muligheten til masse spenning og action ved å bruke tid på å slå disse spillerne på andre servere når du er mer forberedt, bygge et godt nettverk osv.

Som ex-con har vært innpå tidligere. Dere har hatt muligheten til annet diplomati. Samt det er feil å si at dere virkelig har prøvd å slå dem. Dere har nå hatt IAP med dem. Så det ønsket har ikke stått dere sterkt. Ikke før det tiden trolig er for knapp. Det at dere kommer ut negativt på forumet som bakstabbere, dårlige sosiale/diplomatiske antenner, som blir bevist med folk som vil ut av stammen fordi de ønsker å ta serveren på et litt høyere nivå enn de andre osv. Vel det er ikke sånn du/dere burde bygge nettverk. Den burde gå på lojalitet. Det er selvfølgelig mulig at dere engang måtte krige mot hverandre, men som tidligere IAP'er må den avsluttes ordentlig, men litt planlegging fra begge sider. Da får du action når begge til en viss grad er forberedt på hva som skjer. Ikke minst krigen blir ikke så anspent med drittslenging og styr frem og tilbake. Blir fokus på å slåss mot tidligere gode samarbeidspartnere, venner o.l. Det åpner også dører for at evt. andre stammer ønsker å bli med både den ene eller andre siden. Her ligger definitivt 3.14 mest på det lojale, ordentlige, profesjonelle nivået diplomatisk. Da hadde det vært merkelig om TSFS hadde valgt TD som opp trådde mer useriøst, uprofesjonell. Normalt orker ikke gode spillere/stammer slikt styr.

Med andre ord, jeg tror dere har lagt opp til situasjonen dere er i nå, på helt egenhånd. Dere burde i hvert fall ikke legge skylden for denne situasjonen på andre stammer som ikke da evt. henger seg på elns. Dere har lagt opp til at det ikke er ønskelig, akkurat dette. Pga. deres opptreden.

I hvert fall noen ord å tenke på :) Enten må du tenke anderledes fremover ellers får du prøve å se i stallen til 3.14 og TSFS om de har noen magiske ponny'er som får dere i gang :)

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
må jo le litt da ziggi. du sier at alle verdenene på .no er feige . da lurer jeg på hva feks v7 er da ? der snipe fighter mot alle og fortsatt gjør det bra . selv etter en verdens merge . du kan jo prøve og få til det her også :S ohh noo masn kan bare ha 25 i en stamme :S what too doo (går det ikke ann og merge ) hehehe om det er så kjedelig ziggi skulle dere gjort noe for laaang tid siden . og hvem er det som egentlig sutrer på disse trådene ??
 

Ziggi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Ganondorf...

Jeg har sagt gjentatte ganger i denne tråden at vi ikke skylder på noen andre.
Vi valgte bevisst å gå inn i denne krigen så jeg skjønner ikke hvorfor alle hele tiden skal si at det er vår egen skyld at vi er der vi er nå, for det er vi veldig klare over selv!

Vi har vært positive lenge og er det fortsatt. Vi holder motet oppe og fighter på.
Om vi allerede hadde gitt opp ville jo stammen vært oppløst, så det at vi fortsatt eksisterer tyder jo på at vi fortsatt holder på.
Det at vi har 8 adlede byer fra 3.14 sier jo sitt om at 3.14 ikke har hatt det altfor lett.

Du sa noe om at noen spillere leaver fordi vi ikke bygger stammen på lojalitet?

Det er kun to spillere som har forlatt oss av den grunnen at de vil til en ny stamme og de er Rick Ross og Nooben.

Når to spillere i ledelsen stikker fra en stamme ødelegger det moralen utrolig mye, jeg synes jeg kan kalle dette for sabtoasje innad stammen.


Vi kommer til å fortsette denne krigen og vil ikke gi oss med det første.
 

DeletedUser

Guest
Poenget mitt er at dere kunne ha gjort ting veldig mye anderledes. Da dere er klar over at rank 1 og rank 2 stammen har såpass mange gode spillere. Så tenker dere først og fremst på en IAP med dem, i istedenfor å ta andre diplomatiske valg for å ta dem. Så backstabber dere dem fordi ønsket tydeligvis lenge har vært å ta dem ut. Eller undervurderte dere dem, for alt jeg vet. Dere vant lite på det offentlig. Måten ting ble gjort på, derfor tror jeg at et slikt topic som dette, som ofte har lite virkning, spesielt i deres situasjon vil ha lite virkning. Da stammen som evt. blir med på krigen trolig blir satt under dårlig lys, etter hvordan dere valgte å gjøre ting. Det med at deler av ledelsen gikk ut, er ny info for min del. Bare leste noe i det andre topicet om at folk gikk over/ønsket seg over fordi de ikke ville stå for det samme som dere. Jeg er usikker på om du er lederen for stammen, men er vel i hvertfall antageligvis med i ledelsen. Da gikk nå ting i hvertfall veldig galt om dere ikke engang greier å få den kjernen av stammen til å fungere. Da er det nok ingen utenfra som har sabotert. Men antageligvis det stammen står for og opererer som har endret seg.

Jeg skrev også over at om dere skulle vært venner for alltid kunnen nok ikke fungert, med tanke på utviklingsbehov. Men årsaken til at rank 1 og rank 2 står sammen nå, er nok for alt jeg vet, mye pga. mangel på andre valgmuligheter da de ikke ønsker å samarbeide med dere, pga. tidligere hendelser. Deres stammer legger ut en dårlig CV for andre stammer om å bli med. Derfor føler jeg som endel andre her, at topicet er veldig et nødskrik om hjelp. Men dere har vist for lite siden serverstart, som gjør det vanskelig å skulle velge deres side i krigen elns.

Men, men, jeg tipper nå at et eller annet snart vil skje, så rakner hele stammen opp. Som du nevner, moralen blir redusert når deler av ledelsen ikke ønsker å ta del i stammen lengre. Blir veldig imponert om stammen står sammen til slutten :)

- Tobben
 

Ziggi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Har funnet ut at jeg ikke gidder engasjere meg så veldig mye i hva som skjer lenger.

Bestemt meg for å ta det som det kommer:)
 

DeletedUser

Guest
Tror fortsatt at TD og Co kommer til og greie seg! selv om de ikke har fått det så lett!;)
Stå på!
 

DeletedUser

Guest
Så langt ser det jevnt ut, men ting kan fort forandre seg. Og jeg synes at flere stammer burde engasjere seg, enten på TD sin side eller 3.14. Hadde vært fett om 15 av topp 20 stammen joina krigen ^^

De fleste har en sånn rar strek med noe greier under :S kjører KISS reglen ;)

Woodbear
 

DeletedUser

Guest
Ganon med lange sider igjen ja ^^
alltid artig.

Men v8 er ikke kjedelig. Utfordrende ja, men kjedelig? Nei!
Det et -Play- ble oppløst og krigen mot TSFS og 3.14 som ser dyster ut, betyr ikke at verden blir kjedelig. Siden vi er i et tidlig stadium, må man være flere spillere for å ta ut en spiller og dette utnytter ikke dere godt nok.

v8 er vanskelig, utfordrende, morsom, engasjerende og nye nytt og spennende! :)

Har selv erfart motgang og medgang. :p
 

DeletedUser

Guest
Magic det blir kjedelig vis 3.14 vinner krigen:( Da er det bare TFSF og 3.14 som er igjen? Alle de stammene under 15 har ikke en sjans, vis TD og de ikke har det.


Men jeg ser poenge...
 

Ziggi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Etter min mening er det kun 5 gode stammer på v8.

Hvem de er vil jeg ikke si i tilfelle noen blir lei seg:(
 
Topp