v8 - En ikke akkurat spennende verden.

DeletedUser

Guest
Selvsagt et smart valg av TSFS og 3.14 for å nå langt, men det er jo hugz på høyt nivå uansett hvordan man vrir og vender på det :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Fortsetter fra forrige tråd hvor jeg postet dette innlegget, i håp om litt flere reaksjoner.

Det er ingen tvil om at dere i de respektive stammene som ligger øverst, driver med feigt spill. Hvor stor utfordring er det å nedsable en nyopprettet stamme, som har vært operativ i 2-3 uker? Enkelte har sagt at ikke undervurderer en fiende, greit nok det, men når stammen har 7x poeng til neste stamme, og har en medlemsliste som huser noen av tw´s kanskje beste spillere, så virker det utspillet nesten som en unnskyldning. Det er heller ikke noe poeng å komme å forsvare denne alliansen, da det heller er ingenting som kan rettferdiggjøre slikt spill. Disse to stammene begynner snart å konkurrere om å adle byer på 116 poeng, og da snakker vi lavmål.

Jeg har dermed ikke sagt at dere ikke skal forsvare stammemedlemmene deres, det har dere all rett til å gjøre, jeg stiller meg kun kritisk til deres måte å spille på. Jeg så et innlegg fra en spiller, tror det var Simplicity, som ba en annen om å gå å spille Sim City elns, og det er litt morsomt for min del, for det virker som du allerede spiller dette spillet, istedenfor tribalwars. Synes det er morsomt å se at folk skyter seg selv i foten, og dette ble ikke noe mindre artig, for å si det sånn.

Igjen spør jeg meg hva dere har å tjene på en slik latterlig allianse? Er dere redde for å krige? Seriøst? Vil dere ikke angripe tidligere venner/stammefrender? Vel, dere spiller et spill kalt tribalwars, trenger jeg virkelig å si mere?

mvh
Scar
 

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Du kan jo sjekke ODD da før du uttaler deg om vi er redde for å krige og bare driver tribalhugging. Jeg definerer sistnevnte annerledes enn deg og innrømmer jeg tribalhugger hoder av fienden.

Og dere får det jo til å høres ut som at hele stammen adler ned en nyopprettet stamme. Hvilket også er helt feil.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Håpløs argumentasjon.

Vi adler jo langt fra 116 poengsbyer, vi snakker heller 6-9k byer her for det meste.
At noen velger å gå til krig mot oss som er 7x mindre er heller ikke vår skyld da vi ser på angrep mot et av våres medlemmer som en krigserklæring og derfor erklærte krig, da at du mener at vi ikke skal angripe de er for meg helt uforståelig.

Om Simplicity spiller Sim City eller ikke bryr jeg meg ikke, bare han er god her noe som han er ;)
Eneste han sa var at han anbefalte den andre som klagde på at vi angrip dem om å bytte til det hvis han ikke likte å få inc mot seg.

Hvorfor er det feigt å ha allies? Alle stammer har et diplomati og hvordan det består av er fordi det skal gjøre at stammen kommer lengst mulig og at fordi vi har en ally med TSFS så mener dere altså at det er feigt? Vel, alle har like muligheter til å lykkes, det kommer for det meste an på vilje og sammarbeid.

Fordi vi 2 stammene er store og har en ally kan du like så greit se på som feigt uten at jeg bryr meg, det er det beste for begge stammer for øyeblikket og da er det vel like greit at vi har det og, for meningen med tw er å vinne på den måten som kreves og om noen da vil kalle det feigt eller ikke, ja det blir fort glemt når man har vunnet. Da hylles man bare, resten blir glemt.

Du snakker heller ikke om hvor feigt det var av TD da f. eks med backstabbingen kl 06.00 en Lørdagsmorgen mot oss der vi hadde en IAP, men det er kanskje ikke vesentlig tenker du, men det er det for oss. For når det da tydeligvis ikke i din mening er feigt kan du ikke kalle vår ally med TSFS feigt, hvis du ser på TD sin backstabbing som feigt, så kan du like gått se på vår metode for å komme til topps som feigt, men spiller alle feigt, så spiller egentlig ingen feigt fordi vi da spiller på lik linje.

-Zippy
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Fortsetter fra forrige tråd hvor jeg postet dette innlegget, i håp om litt flere reaksjoner.

Det er ingen tvil om at dere i de respektive stammene som ligger øverst, driver med feigt spill. Hvor stor utfordring er det å nedsable en nyopprettet stamme, som har vært operativ i 2-3 uker? Enkelte har sagt at ikke undervurderer en fiende, greit nok det, men når stammen har 7x poeng til neste stamme, og har en medlemsliste som huser noen av tw´s kanskje beste spillere, så virker det utspillet nesten som en unnskyldning. Det er heller ikke noe poeng å komme å forsvare denne alliansen, da det heller er ingenting som kan rettferdiggjøre slikt spill. Disse to stammene begynner snart å konkurrere om å adle byer på 116 poeng, og da snakker vi lavmål.

Jeg har dermed ikke sagt at dere ikke skal forsvare stammemedlemmene deres, det har dere all rett til å gjøre, jeg stiller meg kun kritisk til deres måte å spille på. Jeg så et innlegg fra en spiller, tror det var Simplicity, som ba en annen om å gå å spille Sim City elns, og det er litt morsomt for min del, for det virker som du allerede spiller dette spillet, istedenfor tribalwars. Synes det er morsomt å se at folk skyter seg selv i foten, og dette ble ikke noe mindre artig, for å si det sånn.

Igjen spør jeg meg hva dere har å tjene på en slik latterlig allianse? Er dere redde for å krige? Seriøst? Vil dere ikke angripe tidligere venner/stammefrender? Vel, dere spiller et spill kalt tribalwars, trenger jeg virkelig å si mere?

mvh
Scar

Den nyopprettede stammen du sikter til er Wiid? Vi hadde ikke tittet i dems retning engang, før dem faktisk nedadlet ett av våre medlemmer. Da kom det jo tydelig frem at vi burde sikre oss rimmen vår, og ikke la folk som sniper 150ms tog vokse seg store nok til at de faktisk blir en skikkelig pain in the ass for oss å adle senere. Det å sikre rimmen er intet nytt innenfor tribalwars, det er ett strategisk valg alle stammer bør gjøre seg for å sikre sin fremtid.
Vår ally med TSFS har vart fra starten av, vi snur ikke på alliansene bare fordi noen forumtroll synes det er så håpløst å spille at dem vil klage til seg en ny krig. Vi har faktisk kriger så det holder, og det ser du på ODT lista for stammer.
At du kommer her på forum og fiser ut dine meninger er for meg totalt uinteressant, jeg leser jo og liker å svare av og til. Men her får jeg lyst til å merge med TSFS bare for å irritere deg. Synd man bare kan ha 25 medlemmer i en stamme :p
Når du spør om vi ikke vil krige så foreslår jeg at du tar en tur innom v8 og faktisk titter på hva som foregår rundt omkring, er masse kriger. Og vi spiller slik vi vil spille uavhengig av dine meninger.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Vi kan diskutere det vide og det bredet, vi blir aldri ferdige uansett om vi skal ta for oss absolutt alle tilfellene som har skjedd på tw, eller i v8. Jeg har tatt for meg én sak, nemlig koseklubben 3.14/TSFS. At TD backstabbet dere er meg rett og slett likegyldig, ikke det jeg driver å diskuterer her, så jeg hadde vært glad om at dere også forholdt dere til nettopp det.

Årsaken til at jeg uttalte at dere snart begynte å konkurrere om å adle mest 116-byer, er fordi dere er såpass overlegne at dere ikke har noen problem med å adle de byene(9k +) om dere ønsker, og at det ikke finnes andre byer enn de på 116poeng. Se litt mellom fingerne, og se det ironiske i ting, så kommer du langt ;)

Feigt å ha allies? Nei, på ingen måte. Men når vi snakker om at de to desidert største stammene på v8 inngår en slik koseklubb, så ja, da er det litt feil. Jeg vet ikke hva dere har misforstått i spillets navn, tribalwars, men noe er det ihvertfall. Hva har egentlig dere to (stammene) å tjene på en slik latterlig allianse? Skal dere erobre hele v8 før dere går mot hverandre, eller er tingenes tilstand at dere rett og slett ikke tør, eller har lyst/ork om å krige mot en likeverdig motstander som også kanskje har noen av deres "venner" i seg?

Utifra disse to alternativene, så tror jeg dere ville valgt nr.1, da nr.2 vil framstå dere som noen tribalhuggere, men for all del :)

ODD sa du? Veeeeel, å skruse på den bølgen er vel litt for drøyt. Joda, dere har sikkert mye ODD, men det er fra tidligere kriger. Dere angriper små spillere, som har moral = høyere ODD, så den hjelper ikke stort. Det er nesten så jeg begynner å tvile litt på kampviljen til hver av stammene, utifra alliansen, for det betyr, ifra mitt ståsted at dere ikke ønsker å krige mot en likeverdig motstander, at jeg nesten vurderer å huke tak i en konto å nuke dere i stykker, for ærlig talt, det tror jeg ikke vil bli vanskelig at all :p

Hehe, vel. Jeg spiller ikke v8, har en konto der for å bare følge med på hva som skjer videre, for slikt som det er nå, er litt spesielt, med koseklubber osv.

mvh
Scar
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Årsaken til at jeg uttalte at dere snart begynte å konkurrere om å adle mest 116-byer, er fordi dere er såpass overlegne at dere ikke har noen problem med å adle de byene(9k +) om dere ønsker,

Takk for at du tror så godt om oss da :D

Men som sagt tidligere, vi bestemmer selv hvordan vi har lyst til å gjøre ting. Hva du synes og mener fra potta di er for oss revnende likegyldig.

Du er jo ikke akkurat kjent for å ha klart å prestere noesomhelst ingame noensteder. Så for meg så blir det litt som om en snekker sku snakka om hvordan man lager god saus.
 

DeletedUser

Guest
Takk for at du tror så godt om oss da :D

Du er jo ikke akkurat kjent for å ha klart å prestere noesomhelst ingame noensteder. Så for meg så blir det litt som om en snekker sku snakka om hvordan man lager god saus.

Synes ikke det er pent å fornærme snekkere sånn. :eek:
Spilte med en snekker i v6 som prøvestekte ribbe i hele desember med tilhørende sprø svor og ribbesaus. Hørtes da ut som den snekkeren hadde dreisen på sausen sin. :rolleyes:
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Er da snekker selv :p Lager himla god saus jeg og faktisk, mens scar derimot er, vel en polsk tømrer som ikke klarer å skjære rette skiver engang.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Du er jo ikke akkurat kjent for å ha klart å prestere noesomhelst ingame noensteder. Så for meg så blir det litt som om en snekker sku snakka om hvordan man lager god saus.

Vel, når du begynner å argumentere med dette, så viser det jo at jeg traff et ømt punkt et sted :)

Når jeg ser på hvordan dere tribalhugger for tiden, lurer jeg ikke på om det er fakenick ute å går i disse stammene, for jeg ville nå tro at "originalene" var litt mer tent på å krige, istedenfor å samle PM´er som starter med "<3" ^^,
Men ettersom jeg er så dårlig ingame, så har vel ikke jeg noe jeg burde si, det du mener?

Litt off nå, men Gunnar; Husk nå at det er de polse snekkerne/tømrerne som får jobbene da ;)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Nei du har all rett til å ytre deg så mye du vil, jeg prøver bare å poengtere at du som mange andre overraskende nok velger å fjolle på forum istedenfor å gjøre noe med ting og tang ingame. Uansett hva en stamme på topp gjør eller ikke gjør vil kunne bli kritisert av ett forumtroll som deg. Og da er det jo på sin plass og påpeke at du faktisk aldri har fått til noe ingame, slik at folk vet at det er ett forumtroll som sitter å kverner her og ikke noe annet.
 

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Her var det mye rart som ble sagt :D
At du ikke spiller i v8 Scar er tydelig, for du har ikke snøring på hva som beveger seg. Du holder deg til de fakta du kjenner til: 3.14 og TSFS er allierte, 3.14 gikk til krig mot ugresset etter den krigserklæringen de ga gjennom adling. Alt annet du sier er tolkninger og antakelser som ikke har grobunn i fakta.

Motsier vi deg - ja da er det vi som ikke skjønner ironien din. Når vi svarer på samme måte, med ironi og overdrivelser, ja da har du visstnok truffet et ømt punkt.

Og tribalhugging er visstnok ditt mest populære ord å bruke for å ... ja, for å hva? Såre oss? Få oss til å splitte opp alliansen? For å provosere? Og i neste ledd ble også koseklubb et godt brukt ord i ditt vokabular. Det blir litt for latterlig i det store og det hele.
 

DeletedUser

Guest
Skal sies at vi ble ally med TSFS lenge før begge parter hevdet seg i tet. Siden den tid har vi kjempet i lag mot PLAY og nå TD and the gang. At vi har fått det til bra sammen, koordinert og sammarbeidet som et team har ført begge stammer dit vi er i dag. Dere andre som verken var like heldige, eller kloke og skaffet gode allierte kan kysse meg bak, for det er deres egen feil.
 

13revolvoris

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Skal sies at vi ble ally med TSFS lenge før begge parter hevdet seg i tet. Siden den tid har vi kjempet i lag mot PLAY og nå TD and the gang. At vi har fått det til bra sammen, koordinert og sammarbeidet som et team har ført begge stammer dit vi er i dag. Dere andre som verken var like heldige, eller kloke og skaffet gode allierte kan kysse meg bak, for det er deres egen feil.

Skal vel også sies at du var i Overklassen å joina når dei var på topp vel:rolleyes:
Joina 3.14 vel å merke
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Skal vel også sies at du var i Overklassen å joina når dei var på topp vel:rolleyes:
Joina 3.14 vel å merke

Hva har så det med saken å gjøre? Jeg kan forhistorien til 3.14 for det? De var vel topp 5 når jeg emigrerte østover ja.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Nei du har all rett til å ytre deg så mye du vil, jeg prøver bare å poengtere at du som mange andre overraskende nok velger å fjolle på forum istedenfor å gjøre noe med ting og tang ingame. Uansett hva en stamme på topp gjør eller ikke gjør vil kunne bli kritisert av ett forumtroll som deg. Og da er det jo på sin plass og påpeke at du faktisk aldri har fått til noe ingame, slik at folk vet at det er ett forumtroll som sitter å kverner her og ikke noe annet.

Tusen takk for at jeg fikk din godkjenning til å skrive på forum, Gunnar :)

Om du ønsker å diskutere om skills, så er det greit for meg. Jeg skal innrømme at jeg kanksje ikke er å regne som "eliten", noe som virkelig ikke bryr meg nevneverdig. Når alt koker ned til et punkt, så er det slik at jeg og du har akkurat samme spillforståelse. Vi har begge vært med i gamet lenge nok til å kunne lese mellom linjene, og vite hva som er årsaken til at ting blir som det blir. Nå er det sånn at vi ikke kun har én kampplass, som da er Ingame, men vi har også forumet. Jeg kommer sikkert til kort mot deg ingame, men det er versa vica når det kommer til forumet. Vi velger de slager vi tror vi har stor sannsynlighet for å vinne.

Forskjellen mellom oss, er at jeg ikke har brukt tiden min på å sitte foran PC-skjermen å snipet tog. Jeg har en utdannelse som er tidkrevende, å bruker heller tiden min på det. Jeg har også gjort så godt jeg kunne ingame, og jeg har faktisk oppnådd en god del her også. Hadde jeg viet min tid på tribalwars, så kanskje hadde jeg kunne oppnå en masse som spiller, såklart, men dette handler om prioritering, og vi prioriterer ulikt.

At jeg er her for å provosere er i og for seg riktig, men jeg ønsker ikke å se at to totalt overlegne stammer skal drive med denne tribalhuggingen. Vi har noen få verdener, så at en verden skal gå bort i å sende kosemeldinger til hverandre, blir for dumt. Jeg skjønner dere hvis det er slik at dere ikke ønsker å angripe motparten, for hvem vil vel tape? Om en av dere taper, så vil den seirende stammen ha et så vanvittig forsprang at det blir demotiverende. Hvorfor ikke bare gutse på, satse alt på å vinne, slik at dere kanskje vinner v8? Istedenfor går dere rett på defensiven med å alliere dere med andre parten som er på like stort nivå. Vel, feigt.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vel, når jeg startet 3.14 her på v8 så var det kun på flipp, vi fikk raskt en alliert i TSFS. 3.14 er ingen premade som ble laget for å vinne noe som helst, men ett resultat av mange artige rekrutteringer og har til nu blitt en habil stamme som ikke lar seg rive ned helt uten videre. Vi har mange fiender, til og med småstammer flyr på oss, artig det, for all del. Men midt oppi alle disse krigene som vi skal holde stand på så synes du at vi som er så proffe sku vært så kule at vi erklærte krig mot TSFS og. Altså du sier selv at du har ett liv, vel i got a surprise, noen av oss har og det. Vi gidder ikke krige på alle fronter fordi du som sitter i godstolen der hjemme og eter ostepop til du fiser gult støv synes det er kult. Og er vi virkelig så totalt overlegne som du skal ha det til? Sikker på at du ikke stirrer deg blind på poeng her nu? Din spillforståelse virker litt fraværende scar, du har laget deg en fin liten drømmeboble om tingenes tilstand, og jeg får vel bare regne med og håpe at det er denne "tidkrevende" utdannelsen din som gjør at du ikke ser tingenes tilstand.
 

DeletedUser

Guest
@Scar: Har du noensinne vurdert at det rett og slett kan hende vi i 3.14 og TSFS ikke ser noen grunn til å oppfylle de våte drømmene til andre på V8 som ikke har gjort det like bra som oss? Slik du argumenterer kan jeg få følelsen av at du ikke akkurat verdsetter allianser i noen større grad, selv om det selvfølgelig blir kraftig synsing fra min side.

Mer generelt, hvorfor har det seg alltid slik at når noen gjør det bra, så begynner andre å klage på at de burde ta steg for å ødelegge for det de har prestert? Underholdene, forsåvidt, men også litt irriterende.

Off-topic: Ut av ren nysgjerrighet, Scar, hva slags utdannelse er det du tar? :)
 

13revolvoris

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
@Scar: Har du noensinne vurdert at det rett og slett kan hende vi i 3.14 og TSFS ikke ser noen grunn til å oppfylle de våte drømmene til andre på V8 som ikke har gjort det like bra som oss? Slik du argumenterer kan jeg få følelsen av at du ikke akkurat verdsetter allianser i noen større grad, selv om det selvfølgelig blir kraftig synsing fra min side.

Mer generelt, hvorfor har det seg alltid slik at når noen gjør det bra, så begynner andre å klage på at de burde ta steg for å ødelegge for det de har prestert? Underholdene, forsåvidt, men også litt irriterende.

Off-topic: Ut av ren nysgjerrighet, Scar, hva slags utdannelse er det du tar? :)

Bare av ren nyskjerrighet. Hvilklen av byene dine er off og deff. Vet 5 stykk, men finner ikkje ut resten. Mer TW-relatert spørsmål
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
@Scar: Har du noensinne vurdert at det rett og slett kan hende vi i 3.14 og TSFS ikke ser noen grunn til å oppfylle de våte drømmene til andre på V8 som ikke har gjort det like bra som oss? Slik du argumenterer kan jeg få følelsen av at du ikke akkurat verdsetter allianser i noen større grad, selv om det selvfølgelig blir kraftig synsing fra min side.

Mer generelt, hvorfor har det seg alltid slik at når noen gjør det bra, så begynner andre å klage på at de burde ta steg for å ødelegge for det de har prestert? Underholdene, forsåvidt, men også litt irriterende.

Off-topic: Ut av ren nysgjerrighet, Scar, hva slags utdannelse er det du tar? :)

Allianser er med i spillet, så klart. Er ikke det jeg kritiserer og at jeg skal vie mitt admin-liv til å få bort allianse-spill. For all del, ikke misforstå :) Jeg føler at jeg gjentar meg selv, noe jeg ikke er så veldig glad i, men siden du spør så pent. Dere kan spille akkurat på den måten dere selv ønsker, men jeg uttrykker bare det andre spillere som ikke er en del av den alliansen, eller koseklubben, som jeg nå har begynt å kalle det, synes om nettopp den alliansen. Hva i grevens navn har dere å tjene på en slik allianse, og hvorfor ønsker dere ikke en kamp som gir noe tilbake? Dere hugger løs på spillere som kanskje er nye på det spillet her, og jubler over å ha klart å adlet ned en spiller, vel, well done!

Jeg tar master i rettsvitenskap ved UiO.

@Gunnar: Hvorfor dere er så overlegne sier du? Vel, ta første en titt på poeng? Hva ser du da? Etter at du har sett på poengene deres, så går du å ser på spillerne som er i disse stammene. Ser du hva jeg mener da? Ikke nok med at dere har en god del mer poeng enn de andre dere angriper, reff Wiid, men dere huser også de beste spillerne på v8, er det såpass vanskelig å forstå hvorfor de som har mindre erfaring enn dere synes dette er feigt spill når dere i tillegg har en allianse med den andre stammen som også oser over av erfaring? At min spillforståelse er fraværende kan så være, men om du virkelig ikke ser at dette er litt feigt iforhold til de andre, da tviler jeg litt på din forståelse.
 
Topp