~~Varjagergarden ~

DeletedUser

Guest
Jeg satt i ledelsen da alt klusset rundt IAP'n med Capes fant sted, og fulgte med/var med på forhandlingene. Inntrykket jeg sitter igjen med fra Capes sin stil er ikke pent, mildt sagt. De har en måte å spille på som jeg ikke setter pris på.
 

DeletedUser

Guest
Sitter igjen med ligne erfaringer, men mine er helt tilbake fra MID, tiden (sep - okt 09). Da grunnlaget til Capes blev laget og frem til Capes blev oppløst. Maken til måte og oppføre seg. i forhandlinger,og samtaler med folk mistet all respekt de spillerene den gangen, og siden har de ikke kunne overbevise meg og at jeg tok feil.


But Capes is history now :p
 

DeletedUser

Guest
Haha, latterlig john! Du kan ikke sammenligne BNP og VARG når det kommer til hvem som har hatt mest og gjøre! Dere hadde EN front og konsentrere dere på som da vil si at fronten vil bli veldig stacket... VARG derimot hadde så og si en 360 graders front og mange andre stammer og ta hensyn til noe som også gjenspeilte seg på ODen til VARG. Hadde det vert VARG alene mot BNP hadde dere fått bank enkelt og greit!

Latterlig i dine øyne, ja.. så er kanskje din post latterlig i andres..

Så er det verdt å merke seg at BNP oppsto som en liten stamme utpå rimmen, som vokste seg til en mektig krigerstamme som senere skulle stå i spissen i Varg-kirgen. V4 for rundt 1 år siden:
[spoil]
796480.jpeg
[/spoil]
[spoil]Rød: NW-familien
Lyseblå: Easy
Mørkeblå: Varg
Oransj: BNP
Lilla: ITV
Hvit: ~SA~
Mørkegrønn: Bulls
Gul: Capes m/ familiestammer (TIUR/GJØK, og her har jeg også tatt med 7Keys - som tydeligvis aldri var deres understamme)[/spoil]

V4 nå:
[spoil]
796549.jpeg
[/spoil]

Jeg skal ikke skryte på meg å huske hvor mye poeng BNP, Easy og GHB hadde på den tiden (GHB var vel ikke opprettet på det tidspunktet), men jeg vil tro Varg var i besittelse av den god del mer poeng - og altså byer. En goood del. Midt uti krigen er jo dette noe helt annet, men det tyder vel strengt tatt bare på at vi (BNP i første omgang - tenkte bare å klargjøre det for dere som evt skulle kverrulere på det punktet :p) tok såpass mange byer at maktbalansen plutselig var til vår fordel. Uansett om BNP bare hadde èn front, og det samme med Easy og GHB.
 

DeletedUser

Guest
Latterlig i dine øyne, ja.. så er kanskje din post latterlig i andres..

Så er det verdt å merke seg at BNP oppsto som en liten stamme utpå rimmen, som vokste seg til en mektig krigerstamme som senere skulle stå i spissen i Varg-kirgen. V4 for rundt 1 år siden:
[spoil]
796480.jpeg
[/spoil]
[spoil]Rød: NW-familien
Lyseblå: Easy
Mørkeblå: Varg
Oransj: BNP
Lilla: ITV
Hvit: ~SA~
Mørkegrønn: Bulls
Gul: Capes m/ familiestammer (TIUR/GJØK, og her har jeg også tatt med 7Keys - som tydeligvis aldri var deres understamme)[/spoil]

V4 nå:
[spoil]
796549.jpeg
[/spoil] Må si at 7BULLS har vokst veldig :p

Jeg skal ikke skryte på meg å huske hvor mye poeng BNP, Easy og GHB hadde på den tiden (GHB var vel ikke opprettet på det tidspunktet), men jeg vil tro Varg var i besittelse av den god del mer poeng - og altså byer. En goood del. Midt uti krigen er jo dette noe helt annet, men det tyder vel strengt tatt bare på at vi (BNP i første omgang - tenkte bare å klargjøre det for dere som evt skulle kverrulere på det punktet :p) tok såpass mange byer at maktbalansen plutselig var til vår fordel. Uansett om BNP bare hadde èn front, og det samme med Easy og GHB.

Jeg har alltid hatt respekt overfor BNP. Synes det er en fin stamme ;)
 

DeletedUser

Guest
Selv om BNP tok veldig mange byer i starten og en god stund etter det, så er faktumet fortsatt at de i den siste tiden før alt gikk nedover møtte stor motstand, og Varg pushet faktisk litt smått tilbake. Så å gå ut ifra at bare fordi BNP tok veldig mange byer i starten så ville de uansett klart å ta hele Varg tilslutt, alene, om de bare hadde fått nok tid, blir bare feil. For det tror jeg faktisk ikke. Har prøvd å si det flere ganger jeg, Varg falt ikke pga en stamme, men som et resultat av krig fra tre stammer koordinert, så skjønner ikke hvorfor de forskjellige stammene skal prøve å ta all æren her. Men JA, BNP var først ute, og i mine øyne fortjener de mest credz. Som jeg har sakt føøør :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
lol...
Og hva har det med min post å gjøre? Jeg har aldri sagt at BNP ikke har hatt negative stats, men den STORE forskjellen er at BNP ikke har gitt seg, selv med masse innkommende og negative stats. Du får lese hva våre fiender skriver om oss, at det er akkurat den pågangsviljen fra BNP som er imponerende, selv om vi ikke vant noe særlig med nye byer over en periode.

At jeg skriver at det gikk BNP sin vei, er jo klart å tydeligt for alle å se. Varg som stamme har gitt seg, mens BNP som stamme kjemper videre...

Kan ikke se noe logisk fornuft i din post på argumentasjon.. Men så er det sikkert bare meg :)

Som sagt av Dagi under her, så hadde BNP bare 1 front, imens VARG har hatt front hele veien rundt.

Har da heller ikke sagt noe jeg heller om at BNP ikke har gitt seg. Men BNP har alltid hatt bare 1 front. Så det at VARG i det hele tatt gikk i pluss mot dere er noe å skryte av, fordi dere hadde hele stammen mot VARG, de hadde 1/3 av stammen mot dere. Enten så betyr det at BNP fronten ikke er spesielt gode/aktive i/på Tribal Wars, eller så er visst VARG en stamme man kan skryte av.

Du kan ikke sammenligne BNP og VARG når det kommer til hvem som har hatt mest og gjøre! Dere hadde EN front og konsentrere dere på som da vil si at fronten vil bli veldig stacket... VARG derimot hadde så og si en 360 graders front og mange andre stammer og ta hensyn til noe som også gjenspeilte seg på ODen til VARG.

Vel å merke hva som skrives her også;
Jeg skal ikke skryte på meg å huske hvor mye poeng BNP, Easy og GHB hadde på den tiden (GHB var vel ikke opprettet på det tidspunktet), men jeg vil tro Varg var i besittelse av den god del mer poeng - og altså byer. En goood del. Midt uti krigen er jo dette noe helt annet, men det tyder vel strengt tatt bare på at vi (BNP i første omgang - tenkte bare å klargjøre det for dere som evt skulle kverrulere på det punktet :p) tok såpass mange byer at maktbalansen plutselig var til vår fordel. Uansett om BNP bare hadde èn front, og det samme med Easy og GHB.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha, latterlig john! Du kan ikke sammenligne BNP og VARG når det kommer til hvem som har hatt mest og gjøre!
-dagi

Har vel egentlig aldri påstått noe om hvem som hadde mest å gjøre, har jeg vel min venn :) Du er en av de enkeltspillerne jeg snakket om, som var for god i en stamme som Varg. Hadde Varg vært en så god stamme, så hadde de aldri latt deg falle med so9ce kontoen, selv om den var litt kanonsprengt når du tok over den. Allerede i BNP sin begynnelse burde Varg tatt oss mer seriøs, og stoppet vårt BNP tog i hele K43 og deler av K44 etter min mening. Det skjedde ikke, og BNP fikk bli for stor og sterk.

De skikkelige gode Varg spillerne holdt til i Vest, aka deg, fjord1, Donnes og Nolaw (foruten US som låg lengre bort). Med en kanongod stamme, så hadde dere i Vest fått mye mer hjelp enn hva dere fikk. Både du og jeg vet at selv om du fikk endel støtte til å redde en knust so9ce konto, så fikk du egentlig altfor liten hjelp, og da spiller det ingen rolle hvem styrer kontoen, og hvor god vedkommende er, TW er ikke et solospill, men lagarbeid :)
 

DeletedUser

Guest
Må nesten få kommentert denne såkalte 360 graders krigingen.
Stemmer det ikke at Varg hadde EASY som IAP/alliert i perioden BNP gikk vesentlig i pluss?
Stemmer det ikke at Varg selv satt opp capes som fiender?
Stemmer det ikke at Varg fikk støtte av Easy, selv om dere var mye større enn oss?

Utvoer høstparten var aktiviteten i BNP på et bunn-nivå og Varg tok flere byer enn oss,
men før EASY joinet laget ble dere grust i en krig hvor dere faktisk fikk inn støttebyer, og
krigen foregikk hovedsaklig i en 100 graders vinkel.

Så dere kan kalle det en 360 graders krig, men i realiteten var dette bare de siste mndene.
Spillerne i BNP var vel ganske lei etter en kjedelig og evigvarende krig mot Varg.
Men tilbakevendt blod og enkelte spillere som tok tak, kom motivasjonen sterkt tilbake i slutten
av november og starten av desember.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Som sagt av Dagi under her, så hadde BNP bare 1 front, imens VARG har hatt front hele veien rundt.

Har da heller ikke sagt noe jeg heller om at BNP ikke har gitt seg. Men BNP har alltid hatt bare 1 front. Så det at VARG i det hele tatt gikk i pluss mot dere er noe å skryte av, fordi dere hadde hele stammen mot VARG, de hadde 1/3 av stammen mot dere. Enten så betyr det at BNP fronten ikke er spesielt gode/aktive i/på Tribal Wars, eller så er visst VARG en stamme man kan skryte av.

Rart hvordan dere kun ser det fra den ene siden... Er det ikke slik at Easy, BNP og GHB også satt med en rimelig stor front? Selv om vi er tre forskjellige stammer, hadde Varg flere byer enn oss, og i teorien burde vi blitt grust. Så å dra "Varg hadde 360 graders front"-argumentet blir bare teit.
Og det var heller ikke uten grunn at de satt med en såpass stor front.. (henviser til Pippi sin post).


Selv om BNP tok veldig mange byer i starten og en god stund etter det, så er faktumet fortsatt at de i den siste tiden før alt gikk nedover møtte stor motstand, og Varg pushet faktisk litt smått tilbake. Så å gå ut ifra at bare fordi BNP tok veldig mange byer i starten så ville de uansett klart å ta hele Varg tilslutt, alene, om de bare hadde fått nok tid, blir bare feil. For det tror jeg faktisk ikke. Har prøvd å si det flere ganger jeg, Varg falt ikke pga en stamme, men som et resultat av krig fra tre stammer koordinert, så skjønner ikke hvorfor de forskjellige stammene skal prøve å ta all æren her. Men JA, BNP var først ute, og i mine øyne fortjener de mest credz. Som jeg har sakt føøør :)

Ja, dere pushet de tilbake, det skal dere selvfølgelig ha credz for. Men det er vel nettopp dette Johvij mente; at dere kunne, og burde, ha stoppet dem da de gjorde sitt inntog på v4.. noe dere hadde gjort om dere hadde stått mer samlet. Min erfaring er at hver spiller jeg møtte på sto temmelig alene i krigen, og med litt kjør fra meg og mine naboer tok det ikke lang tid før de røk. Jeg kommer i farten på 5-6 spillere som røk ganske fort, noe dere egentlig burde ha greid å forhindre..
Og ang. Varg vs BNP... var det ikke slik kampen så ut i store perioder, mens Easy ennå satt på sidelinjen og så på? Du sier jo her at dere lett hadde greid å ta de ut.. vel, hvorfor skjedde ikke dette? :p Uten at dette egentlig har noe med saken å gjøre da :p
Det med å ta all æren må du nok utdype litt...
 

mrmalle

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Flere byer, mindre spillere, mer å holde oversikt over på hver enkelt konto. Er vell grenser for hvor lenge en skal gidde å ta imot konstant inkommende, selv for superhelt gjengen varg :)
 

DeletedUser

Guest
Det jeg sa, Newsted, er at selv om BNP hadde store fremskritt i starten, er det ikke dermed sakt at de bare kunne fortsatt slik innover hele Varg-land. Og her backer jo statestikken meg opp. Jeg har heller aldri påstått at vi lett hadde greid å ta de ut, hvor i all verden får du det fra? Virker som om du bare her er ute etter å finne noe å pirke på, så derfor prøver du å plassere ord i munnen min. Sorry, gidder ikke bite på. Jeg har sakt mitt, og gidder ikke svare noen mer nå, så lenge de ikke leser hele inlegget mitt, istede for utvalgte deler som passer dem best.

Jeg har ikke lenger noen grunn til å skape propaganda rundt Varg, for å få oss til å fremstå bedre, jeg sier bare mine egne meninger nå.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har heller aldri påstått at vi lett hadde greid å ta de ut, hvor i all verden får du det fra?

Yeah, ser nå at jeg tabbet meg ut der, beklager :eek: Gikk litt for fort å svingene, og da er det ikke like alltid like lett å holde tungen beint i munnen når det gjelder navn.. kommentaren var selvfølgelig rettet mot Dagi sin følgende påstand:
Hadde det vert VARG alene mot BNP hadde dere fått bank enkelt og greit!


Det jeg sa, Newsted, er at selv om BNP hadde store fremskritt i starten, er det ikke dermed sakt at de bare kunne fortsatt slik innover hele Varg-land. Og her backer jo statestikken meg opp.

Vel, tydeligvis kunne de bare det. Som sagt skal dere ha credz for å begynne å pushe de tilbake før det gikk nedover igjen, men det er ikke "nok" for meg, hehe. Jeg står framdeles på min påstand om at dere ikke sto samlet nok til å slå oss tilbake.. hadde dere gjort det, tror jeg det hele hadde endt ganske annerledes. Men det er kun min mening.

Virker som om du bare her er ute etter å finne noe å pirke på, så derfor prøver du å plassere ord i munnen min. Sorry, gidder ikke bite på. Jeg har sakt mitt, og gidder ikke svare noen mer nå, så lenge de ikke leser hele inlegget mitt, istede for utvalgte deler som passer dem best.

Først og fremst: sjæl! Virker ikke som du har gjort annet enn å dra fram noen setninger og ord i hytt og pine, og kommentere dem. Da blir det litt for teit å klage på at jeg gjør det, er du ikke enig?
Skulle du derimot ha noe skikkelig å tilføye innleggene mine, er det bare å poste det.

Jeg har ikke lenger noen grunn til å skape propaganda rundt Varg, for å få oss til å fremstå bedre, jeg sier bare mine egne meninger nå.

Tenkte jeg skulle dra fram denne her, bare for å gjøre det klart for dere som evt skulle lure... Hva jeg skriver her er utelukkende mine meninger, og på ingen måte hva Easy står for. Det er dessuten ikke et forsøk på å skape propaganda, men å prøve å korrigere påstander o.l. jeg syns er feil. Et eksempel på dette er Dagi sin påstand ovenfor..
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
så lenge BNP, Easy og resten av V4 ikke er histoire som Varg er så får vi vel ikke noe 110% ærlig syn fra alle her. Propaganda er på så lenge alt som skrives kan påvirke stammene som fremdeles er med i v4.

Foreslår at vi alle kommer tilbakers når alle involverte har gitt seg eller noen har vunnet V4. DA kan vi kanskje få litt mer substanse fra alle. ;)


Sett fra sidelinjen her så har vel begge parter sterke og gode poeng. Men tror BNP folka har litt rett i at varg burde funket bedre som en enhet, i hvertfall siste halvåret++.

Varg sovnet litt av på toppen kan det virke som. Og burde tenkt mer langsiktigt. Feks. så burde dem hatt mer kontakt med nye stammen som kom og viste stor vekst. Kan feks. vise til egen stamme (7keys), her burde dem jo faktisk gjort noen fremstøt for og sikre seg vårt mandat. Istedenfor så ble vi buddy's med BNP. Men hadde varg vist sin intresse så hadde det i det minste vært med i diskusjonen (ikke sikkert vi hadde valgt noe anderledes av den grunn, men et eks. på at en som toppstamme bør ha kontroll på hva som skjer i verden og være tidligt ute med fiskestangen!) ;)
 

DeletedUser

Guest
Herregud folkens!

Varg gikk under pga inaktivet i de fleste frontene, folk hadde ikke motivasjon... I min siste tid i Varg så var det vanskelig å finne kv for en helg når kontoen ikke var under angrep og alt som man måtte gjøre var å kjøre mass rec og gm script.
Som dere alle vet så var Varg en veldig offasiv stamme, noe som ikke de andre stammene her var. Det kan man se på ODA, ergo mindre def i forhold til de 3 andre stammene tilsammen! Skjønner ikke at dere må kritisere for alt mulig, Varg fikk de siste 3-4mnd en (nesten) 360graders front. Alt som manglet var Bulls.
Og som du sier her newsted, at vi skulle gruset dere. Helt feil å si det, dere hadde 3 gang så mange medlemmer enn oss, ergo hvert medlem i Varg fikk front mot opptil flere spillere og det er ikke like lett som du tror å ta ut flere spillere alene... Drit lei av å få høre det samme hele tiden, det ble alt for mye å holde stand mot, Varg var alt for inaktiv til å holde ut. Folk forsvant uten å si fra/skaffe seg kv, så stakk jo hele østfronten (meg, dagi, pezz osv.) Dagen etter jeg forlot så kom denne tråden opp på forumet av U.S (Varg gikk under). Grattis dere(de 3 stammene vant). Ledelsen i Varg sletta seg, resten av medlemmene fant seg ny stamme (fienden eller SDDN då). Men siden dere ikke klarer å forstå hvordan det var for Varg å ha en front omtrent hele veien rundt så kan dere sette deres egen stamme i midten mot resten da, dere hadde ikke klart å holdt stand heller. Alt for opptatt av deres front mot èn stamme! Ta dere sammen! Varg var en av de mest solide stammene på hele .no som noen gang har eksistert. Ikke noe mer å si om den saken.
 

DeletedUser

Guest
Enig med Blood her, det er lett og tenke at VARG gikk under pga det. Men Unknown Soldier var sikkert en kjempe bra leder og har hjulpet meg med TW en del. Så det var synd da han og mangen andre slutta. :(
 

DeletedUser

Guest
Vekker liv i en gamel tråd? Da er det bare og se frem til masse diskusjoner rundt dette temaet igjen...
 
Topp