Grunnen til at vi avslutter verden 2 og at vi går ut med såpass kort varsel er for at spillere ikke skal kunne registrere seg nå for så å kunne ha en innflytelse på siste levetiden av verden. Det vil være urettferdig mot spillere som har vært lenge på V2 dersom man kunne komme opp til samme nivå i løpet av halve tiden.
Det er urettferdig mot vi som har spilt her så lenge at dere setter denne fristen, som et endelig tidspunkt for slutten på V2, når dere ikke vet hvordan serveren vil se ut da. Man kan gjette, men det vil fortsatt bare være gjetting.
At spillere kan komme seg opp på samme nivå på halve tiden er en unnskyldning, ja, men på den samme tiden de bruker så vil vi som allerede er her ha vokst
ganske så mye mer! Halve tiden, forresten? Heh. Det er jo
bare et år det, siden V2 har holdt på i over 2 år. De spillerne som blir tatt igjen kan i så fall bare skylde på seg selv for at de ikke er aktive nok. Og la oss være ærlige - det er mer enn nok byer å ta av, så lenge man er villig til å flytte litt på seg.
De spillerne som starter nå vil ha en lang og hard vei opp. Hvorfor? Har du sett rimmen i det siste nå? Det er trangt! De som vil overleve nå gjør det fordi de har noen større som passer på seg. Disse større vil da lett kunne booste de mindre spillerne ( prisen for én adels for meg tilsvarer 45 adels eller noe for en nystartet spiller ), noe som allerede kan kalles urettferdig for de av oss som ikke hadde sammen fordelen. Dette spillet er som idrett - det er ikke fullstendig rettferdig.
Det du sier om påvirkning av serveren blir, i min øyne, en smule rart. Skal bare de som har spilt lengst kunne påvirke serveren? For å ta et eksempel, så har for eksempel LDonna påvirket serveren. Hun har "bare" 2.6 mill poeng. Det ville ikke vært et spesielt stort problem for meg å booste en spiller opp til samme nivå på et par-tre måneder, selv uten halv adelspris. Det er ikke bare størrelsen på en spiller som sier noe om innflytelsen den spilleren har eller kan ha på en server.