Stormakt?

chiltarc

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
L-13 er ikke så gode da :p De leder kanskje, men denne verdenen har "nettopp" beggynt, og ingen spillere har over 100k :p Vis dere tenker ser dere at for eks at 176-176 har plyndret mer byer en reiseverket :p Min mening er at de har mange poeng horer, jeg selv er med i P-X som er betraktet som en ganske god og stabil stamme :) Vi er en normal stamme i v5 :D

P-X for life :D

ingen på Verden har over 100k. så teite argument.

om du skal kverulere på internadlinga til RV, så er det flere i l-13 som har "tatt" flere byer en RV?

bella donna har flest. jeg har straks like mangen byer som 176-176


ikke døm en stamme etter 1 person?
 

chiltarc

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Delta og P-X er nå et resultat av siste dagers omstrukturering, og framstår nå som en kjernefamilie

Vårt hovedområde er K55, men noe rundt det kan gå. Så har du lyst å joine oss,og tilfredstiller våre krav:
-har over 500 poeng.
-har mere enn 100 spyd å 100 sverd.
-ligger i K55/56



tatt fra stamme profil, ser ut som en hardcore stamme som er kommet for å bli :D
 

Alexi lalas

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
L-13 er ikke så gode da :p De leder kanskje, men denne verdenen har "nettopp" beggynt, og ingen spillere har over 100k :p Vis dere tenker ser dere at for eks at 176-176 har plyndret mer byer en reiseverket :p Min mening er at de har mange poeng horer, jeg selv er med i P-X som er betraktet som en ganske god og stabil stamme :) Vi er en normal stamme i v5 :D

P-X for life :D

hmmm... u want to try me? Mer poeng = flere byer = mulighet for flere tropper:cool:

Hva så om 176-176 har plyndret mer en reisverket? hvordan kan du se det? begge har jo plyndret 1 mill ressurser. har du sånt eget script som viser nøyaktig anntall for hva hver enkelt har plyndret eller? :p

hadde det ikke vært for: Inntil 8.5. 17:41 kan målet kun angripes eller bli angrepet hvis forholdet i poeng mellom angriper og forsvarer ikke er mer enn 20: 1. så hadde jeg sendt et angrep på deg bare for å vise at jeg faktisk har 1 ram og 1 speider;)
 

Alexi lalas

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
176-176 er plyndrer level 4 mens RV er plyndrer level 3 :p

Kan lese jeg oxo da;) men begge har fått over 1 mill ress. 176 har bare plyndret flere byer totalt sett, skjønner ikk hvorfor dette får oss i L-13 til å være poenghorer uten tropper;) hehe.. eller Rv da som er tatt i eksempelet til apekatten her.
 

DeletedUser

Guest
dette med medaljer kan jo måles litt feil. Noen kan jo finne på å farme med 10 lk per angrep, bare for å øke antall plyndringer utført ;)
 

DeletedUser

Guest
dette med medaljer kan jo måles litt feil. Noen kan jo finne på å farme med 10 lk per angrep, bare for å øke antall plyndringer utført ;)

Uuuuu....kjempe forslag!!! Det skal jeg begynne med dolabo, takk for tips:D
 

chiltarc

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
plyndring medaljer etc. kommer jo ann på hvor store og gode farms man har etc. noen kan bruke en dag på å tømme 100 byer og noen kan gjøre det på noen timer. kommer enn på ress lvlene etc i farmsa.


så blir feil å ta utgangspunkt i det. RV har flere byer en 176-176 så han trenger flere mynter osv. så vil nå tro han farmer sin del :p
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
hmmm... u want to try me? Mer poeng = flere byer = mulighet for flere tropper:cool:

Hva så om 176-176 har plyndret mer en reisverket? hvordan kan du se det? begge har jo plyndret 1 mill ressurser. har du sånt eget script som viser nøyaktig anntall for hva hver enkelt har plyndret eller? :p

hadde det ikke vært for: Inntil 8.5. 17:41 kan målet kun angripes eller bli angrepet hvis forholdet i poeng mellom angriper og forsvarer ikke er mer enn 20: 1. så hadde jeg sendt et angrep på deg bare for å vise at jeg faktisk har 1 ram og 1 speider;)

Du kan jo se det på medaljene !!!
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Så det etter jeg popstet det :p

Men serriøst, L-13 er en poeng hore stamme :p Alle vill være med i den siden de har mest poeng, det betyr ikke at de er best da :p
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Så det etter jeg popstet det :p

Men serriøst, L-13 er en poeng hore stamme :p Alle vill være med i den siden de har mest poeng, det betyr ikke at de er best da :p

Tja ville vel ikke brukt ordet ALLE. Det er heldigvis fortsatt noen her på .NO som heller tar utfordringen inn-game i forhold til L-13. Med tanke på hva du sier så vil jeg påstå at det er andre stammer her på .NO som har vært mye mer aktiv på den fronten enn hva L-13 har vært til nå. Er vel et stykke igjen før L-13 kan sammenlignes med det VARG gjorde..
 

DeletedUser

Guest
Delta og P-X er nå et resultat av siste dagers omstrukturering, og framstår nå som en kjernefamilie

Vårt hovedområde er K55, men noe rundt det kan gå. Så har du lyst å joine oss,og tilfredstiller våre krav:
-har over 500 poeng.
-har mere enn 100 spyd å 100 sverd.
-ligger i K55/56



tatt fra stamme profil, ser ut som en hardcore stamme som er kommet for å bli :D

Wohoo! Endelig en stamme til og med jeg klarer opptakskravene til! :cool:
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Delta og P-X er nå et resultat av siste dagers omstrukturering, og framstår nå som en kjernefamilie

Vårt hovedområde er K55, men noe rundt det kan gå. Så har du lyst å joine oss,og tilfredstiller våre krav:
-har over 500 poeng.
-har mere enn 100 spyd å 100 sverd.
-ligger i K55/56



tatt fra stamme profil, ser ut som en hardcore stamme som er kommet for å bli :D

Les også


Vår søknad skal inneholde:

- Alder
- Erfaring
- Tropper
- Kunne forklare dodging, sniping, nuking, faking og minst 2 script (hjelpemidler).
Og en kontosjekk



Og vi har oppdatert

Vårt hovedområde er K55, men noe rundt det kan gå. Så har du lyst å joine oss,og tilfredstiller våre krav:
-er en aktiv spiller.
-har mere tropper enn poeng.
-ligger i K55/56
 

DeletedUser

Guest
USA hadde ikke vært en supermakt uten dems allierte (Norge/Nato).

Hvis vi anser USA som en supermakt alene (Bos v3) ville de gått under.
I krig med Japan (Yakuza) og dems allierte Tyskland (resten av v3) ville de ikke hat en sjangse.

Derimot USA (VARG v4) med dems allierte Nato (Easy v4)
vil ri av alle kriger som seiersherrer oO



Men alle som har en hydrogenbombe bør vel ses på som en supermakt?

Nei. For det finnes avanserte forsvarssystemer mot dem. Dessuten er det mange restriksjoner mot dette og på lang sikt ser vi at det ikke går. Dessuten er det risikabelt å lage atombomber i stor skala fordi det krever mye sikkerhet og skaper mye giftig avfall.

Du har rett der, men en supermakt defineres som en stat med sor nok militær makt til å gå til angrep hvor som helst på kloden. Det er ikke snakk om evnen til å gå i krig med hele verden. :D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Som med alle empirier som har vært igjennom historien så faller de og en ny supermakt/empire vil reise seg. Dette er noe historien har vist gang på gang.

I dag så har verden bare et empire, USA. Men som historien har vist tidligere så vil noe annet ta over. Det er klart det er vanskelig å se for seg at noe som USA vil falle, men tiden har forandret seg så det fører til at det er flere måter å falle på.. Nokk om det.

I V3 så var BOS den verdenens empire, V4 så var VARG den verdens empire. Så har vi V5 hvor L-13 er denne verdenens empire. Men som historien viste i V3 så hadde det empire et fall slik som det er i den virkelige verden.
Når det kommer til V4 så hadde det empire muligens større potensial i utgangspunktet, men de fant nøkkelen deres til å få sitt empire til å overleve lengst mulig...
Så vil det bli veldig interessant å se om V5 sitt nåværende empire vil klare å forbli verdens stormakt ved at også her vil de andre stammene/landene dyrke dets storhet.

Selv så håper jeg på at vi vil kunne få se noen skifter slik den virkelige verden har vist oss i flere tusen år.

Alle tidligere imperier har vært stormakter, ikke supermakter.
 
Topp