Faktabørs

DeletedUser

Guest
har ikkje sagt at det går forferdelig, men e likevel enig med at det e en lattelig fordelig av farms. de burde ha fjerna 3 ganger så mye bb byer i starten.. MINST!! men det måtte jo være en arrrr spiller som ikkje var enig, sier seg jo selv. går ann å være oppegående selv om en har fått store fordeler i starten.

store fordeler var vell og ta i, verden er så liten og speeden så rask at alle har rask tilgang på alle gråbyene i verden
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Giri: Fordi det kun tar 1 time til 1 by 10 felt unna kan du ikke si at det er mindre ille fordi da speeden er høy.

For har du da 5 bb byer med 10 min unna så kan du faktisk få farmet 6 byer på den tiden den andre får farmet 1.

Forholdet er like mye av distanse uansett hastigheten.
 

DeletedUser

Guest
ta michael bolton som eksempel. 17 bb byer innefor 7x7 mulig noen av de e selv lagd seff... but still, får ikke så mange på de svenske serverne engang
 

DeletedUser

Guest
haha, en som ikke gjør det så bra som han trodde han skulle

Dette blir bare tull, forstår at du er fornøyd med situasjonen:D Men å rakke ned på andre som prøver å sette fokus på noe blir lavmål!


Uansett hvor aktive vi andre er så kan ikke vi ta igjen dere andre som har vært så mye mer heldig med kartet, vi har rett og slett ikke nok byer å farme!! Som du sier så er ikke dette deres feil, dere har vært heldige. Det er ok det, men vi må få lov å sette fingeren på dette for det.


Vinneren av HP avgjøres om 2 mnd, når det går så fort så er det utrolig viktig at forholdene er like for alle.


Så hvorfor ikke kartet er laget likt for alle?
 

DeletedUser

Guest
Dette blir bare tull, forstår at du er fornøyd med situasjonen:D Men å rakke ned på andre som prøver å sette fokus på noe blir lavmål!


Uansett hvor aktive vi andre er så kan ikke vi ta igjen dere andre som har vært så mye mer heldig med kartet, vi har rett og slett ikke nok byer å farme!! Som du sier så er ikke dette deres feil, dere har vært heldige. Det er ok det, men vi må få lov å sette fingeren på dette for det.


Vinneren av HP avgjøres om 2 mnd, når det går så fort så er det utrolig viktig at forholdene er like for alle.


Så hvorfor ikke kartet er laget likt for alle?

han kan snakke p... til meg og jeg ikke til han? haha


hvorfor kartet ikke er likt for alle er vertfall ikke noen av spillerne sin feil, og blir servern restartet så vil dette bare ødelegge for de som faktisk har stått på og klart seg bra. spillerne skal ikke straffes på grunn av at teamet ikke gjevnet gråbyene bedre
 

DeletedUser

Guest
i dette tillfellet e det jo faktisk spillere sin feil då!!!!! jeezzes
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
hvis dette er sant så er det jo helt på trynet, det ødelegger jo hele vitse nmed en hp server som skulle få mer folk til og spille og få opp motivasjonen til spillere.

Og av det jeg leser her så blir det bare barnslig av deg giri raja og begynne og sutre på hvem som får snakke med hvem, slik jeg forstår det her så sutrer disse spillerne over serveren og hvor uheldig farms er blitt fordelt rundt, og jeg er veldig enig, om det er sant, at slike fordeler burde ikke blitt gitt, og spesielt ikke på en så rask server som snart skal være ferdig.
Dem sutrer ikke på deg, selv om du tydeligvis er en av dem som drar nytte av dette, dem sutrer på opplegget rundt det, mens du derimot synker til det lavmål og kritisere spillerne som skriver dette.

Du kan da i det minste være ydmyk og si at det er urettferdig og dårlig fordelt, selv om du er en av dem som drar nytte av det, noe alle selvfølgelig selv ville gjort om dette skjedde med dem.
Når det først er slik så må du jo for all del bare kose deg med gråbyene, men det burde jo aldri vert et slik opplegg.
 

DeletedUser

Guest
hvis dette er sant så er det jo helt på trynet, det ødelegger jo hele vitse nmed en hp server som skulle få mer folk til og spille og få opp motivasjonen til spillere.

Og av det jeg leser her så blir det bare barnslig av deg giri raja og begynne og sutre på hvem som får snakke med hvem, slik jeg forstår det her så sutrer disse spillerne over serveren og hvor uheldig farms er blitt fordelt rundt, og jeg er veldig enig, om det er sant, at slike fordeler burde ikke blitt gitt, og spesielt ikke på en så rask server som snart skal være ferdig.
Dem sutrer ikke på deg, selv om du tydeligvis er en av dem som drar nytte av dette, dem sutrer på opplegget rundt det, mens du derimot synker til det lavmål og kritisere spillerne som skriver dette.

Du kan da i det minste være ydmyk og si at det er urettferdig og dårlig fordelt, selv om du er en av dem som drar nytte av det, noe alle selvfølgelig selv ville gjort om dette skjedde med dem.
Når det først er slik så må du jo for all del bare kose deg med gråbyene, men det burde jo aldri vert et slik opplegg.

skjønner godt jeg at spillere blir pissed, men og restarte en verden, på grunn av noen få spillere sin skyld, er for dumt, jeg vet med sikkerhet at arrr har ingenting med at det er så mange gråbyer her. etter det jeg fikk høre så var det noen uttenfor norge, som bestemte seg for og lage haugevis med kontoer så de fikk mange farmer, disse ble også straffet etter hva jeg hørte, og ingen i arrr har blitt utestengt eller noe slikt
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
nei for all del.. ingen skyld deling herifra, eller fra de andre heller så eg har forstått :)

men situasjonen e jo litt nissa då, med tanke på serveren og det... folk sutrer på (forståelig nok) at vanlige verdener blir avgjort for kjappt og at det er en stamme som markerer seg/tar over alt for tidlig, og så skal de prøve noe nytt, og så blir det tullball første runden allerede, og en stamme har nesten avgjort ting allerede om jeg forstår dette riktig? selv om det nettopp er begynt.

kan forstå at det er frustrerende, og at de gjerne burde vurdert og bare restarte den... ellers detter spillere fra med engang og hele vitsen er vekke, og når dem skal kjøre igang hp2 så vil ikke folk spille der heller pga den dårlige erfaringen fra hp 1..

og det er jo ikke slik vi vil ha det på .no hvor vi liksom ønsker og få opp antall aktivespillere :)
 

DeletedUser

Guest
nei for all del.. ingen skyld deling herifra, eller fra de andre heller så eg har forstått :)

men situasjonen e jo litt nissa då, med tanke på serveren og det... folk sutrer på (forståelig nok) at vanlige verdener blir avgjort for kjappt og at det er en stamme som markerer seg/tar over alt for tidlig, og så skal de prøve noe nytt, og så blir det tullball første runden allerede, og en stamme har nesten avgjort ting allerede om jeg forstår dette riktig? selv om det nettopp er begynt.

kan forstå at det er frustrerende, og at de gjerne burde vurdert og bare restarte den... ellers detter spillere fra med engang og hele vitsen er vekke, og når dem skal kjøre igang hp2 så vil ikke folk spille der heller pga den dårlige erfaringen fra hp 1..

og det er jo ikke slik vi vil ha det på .no hvor vi liksom ønsker og få opp antall aktivespillere :)

om de restarter verden, så vil det også gjøre dårlig reklame, er mange spillere som faktisk gjør det bra, og som har betalt pp, og vet med sikkerhet de vil bli forbannet om verden blir restartet. grunnen til at michael bolton er rank en er jo for at de farmer som gal, der går det i et hele tiden, så jeg synst ikke det er noe merkelig at de er rank 1, de har også mest oda, så en del av farmingen er helt sikkert spillere også. og de spillerne er vell som regel nærmest? og de har vell også hatt tilgang på de samme gråbyene?
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
det er der jeg mener du begynner og bli barnslig ;)

klart folk vil bli frustrert av det ene og det andre, men selv om du er rank 1 så kan du vell klare og se at ting er urettferdig fordelt?

Og jeg tviler sterkt på at rank 1 er eneste som farmer konstant, det bør da vell alle gjøre i en start + det er speed 4?
men som en viss zippy sa lengre over så vil jo 2 stk som farmer konstant fremdeles komme ut av det forskjellig om den ene har 17bb vyer vegg i vegg og den andre har kun 1?


Og det med Oda vet jeg ingenting om her, men om jeg skulle prøvd og argumentere mot det uten og ha peiling, så ville jeg sagt at ren logikk tilsier at noen med 17bb byer vegg i vegg vil ha ekstremt mye mer tropper etter 3 dagers konstant farming en en med 1-5-8 eller 13 bb byer.. og med masse mer tropper kommer vell oda automatisk ?
 

DeletedUser

Guest
det er der jeg mener du begynner og bli barnslig ;)

klart folk vil bli frustrert av det ene og det andre, men selv om du er rank 1 så kan du vell klare og se at ting er urettferdig fordelt?

Og jeg tviler sterkt på at rank 1 er eneste som farmer konstant, det bør da vell alle gjøre i en start + det er speed 4?
men som en viss zippy sa lengre over så vil jo 2 stk som farmer konstant fremdeles komme ut av det forskjellig om den ene har 17bb vyer vegg i vegg og den andre har kun 1?


Og det med Oda vet jeg ingenting om her, men om jeg skulle prøvd og argumentere mot det uten og ha peiling, så ville jeg sagt at ren logikk tilsier at noen med 17bb byer vegg i vegg vil ha ekstremt mye mer tropper etter 3 dagers konstant farming en en med 1-5-8 eller 13 bb byer.. og med masse mer tropper kommer vell oda automatisk ?

har ikke sagt at det ikke var urettferdig, men hva er vitsen med og ødelegge for spillere som har satset skikkelig, for noe noen andre har gjort?
det jeg mente er at det er ikke bare michael bolton som er vegg i vegg med de gråbyene, hvorfor er da ikke de store?
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
vitsen med og "ødelegge" for spillere som satser, er jo helt klart den at det skal bli mere likt for alle slik at alle kan spille skikkelig og ikke bare en 5-10 spillere i hvert kontinent..
Tror ærlig talt det vil være kjekkere for de spillerne som spiller om det faktisk er litt motstand og litt action i verdenen enn bare total overkjøring..
så i teorien vil det vel være bedre for alle parter om det hadde blitt lagt skikkelig opp på serveren, og ikke minst bedre for .no
 

DeletedUser

Guest
poenget her e vel at runden allerede sannsynligvis er ødelagt for mange pga av den skjeve fordelingen. noen få har kommet godt ut av det. mange har kommet dårlig ut av det..
 

DeletedUser

Guest
Heile poenget mitt er: Skal det være en runde der du kårer vinner etter 2 mnd så må alle stå likt i utgangspunktet. Grå byer må være likt fordelt, om noen da er veldig gode på og farme naboer så kan ingen klage. Sånn som det er nå så har en stamme et hav av grå byer og andre stammer deler på en by?

Sånn kan det ikke være på en så rask server.


p.s. Eg har farmer på en grå by og to stakkars naboer det siste døgnet (er ikke mer og farme) og har gått opp ca 100 poeng, samtidig så har MB kontoen gått opp 600 poeng. Han har 20 grå byer under 10 minutt unna. (Dette er ikke kritikk mot MB, men mot de som har satt opp runden sånn)
 

DeletedUser

Guest
p.s. Eg har farmer på en grå by og to stakkars naboer det siste døgnet (er ikke mer og farme) og har gått opp ca 100 poeng, samtidig så har MB kontoen gått opp 600 poeng. Han har 20 grå byer under 10 minutt unna. (Dette er ikke kritikk mot MB, men mot de som har satt opp runden sånn)

Heha. Til info så farmer jeg minst hele kontinentet mitt (ja, det er i k45, men still). Utifra måten jeg tolker det du skreiv der så har du farma 3 byer på et døgn nå? Isåfall er jo det jo ikke rart at det går sakte opp.

Er forsåvidt også enig i at det er ganske skeivt fordelt, og det er jo selvfølgelig dumt. Men syns også det ikke går an å restarte serveren nå. Da blir folk som har satsa hardt litt småsinte og gidder ikke starte på nytt der. Foreslår heller at dere skriver en utfyllende ticket/post til en admin og forklarer hvordan dere vil ha det neste runde ang planlegging. Og da heller håpe på at om det samme skjer neste runde så gjlr admins det bedre ut av det.
 

DeletedUser

Guest
Folk er under nybegynner beskyttelse rundt meg, men uansett så var det et dårlig eksempel! Eg er fullstendig klar over at eg kan farme folk lenger unna, men det veier ALDRI opp for fordelingen av grå byer.

Poenget mitt er at GRÅ skeivt fordelt og at det ikke kan være sånn på en runde som skal kåre vinner etter 2 mnd.
 

DeletedUser

Guest
ticket ble sendt et par timer etter server start..... då skulle admins igjen gå over gråby situasjonen igjen og se på fordelingen, men lite ble gjort... det viser vel egentlig at de bare synest det e greit med skjev fordeling, sååå .. så du mener det at en restart som vil ødelegge for et par spillere men vil gi flere 100 en fair sjanse e feil? ka vet du om at ikkje andre spillere farmer døgnet rundt? og likevel kun får inn en brøkdel av hva du får.....
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Kan avkrefte at sabotasjefolka var utenlandske, og at spilleren som har gjort dette også spiller fullt ut her på Classi :eek:
 
Topp