Besvart IG regler.

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg tar opp igjen denne, for jeg fikk ikke noe skikkelig svar på denne: Hvordan kan dere sikre forskjellsbehandling?

En betraktning på spørsmålet dit. Med slike tolkninger som har kommet fram her og som man ser fra modereringen, så må det bli forskjellsbehandling, dette må teamet selv ta tak i da det er de som lar tolkninger gå foran hva som egentlig er skrevet i reglene, har opplevd at de gjør det og de velger å ikke lese regelen eller vise hvordan de kan tolke en regel til hva de påstår. Jeg vet ikke hvordan anke muligheten opp mot innogames er, men jeg vil tro at Innogames må spørre noen om de norske IG reglene og tipper vel at de da spør teamet, så de kan på det samme tolkningsgrunnlaget ta en avgjørelse på en anke opp til dem.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg kan ta et eksempel på noe vi godtar. Vil ikke kalle det egne regler, men greit nok.

La oss si at "Per" har en konto med 20-30 frontbyer, resten ligger trygt. "Per" kan da sende ticket til support å gi beskjed om at de 20-30 frontbyene hans skal adles av stammen da han ikke er aktiv nok til å holde på dem. Alt annet på kontoen må da stoppes opp, noe som betyr at "Per" ikke kan adle nye byer før de frontbyene er adlet. Starter stammen derimot og adler andre byer enn de frontbyene som først ble "avtalt", så er avtalen brutt.


Da regner jeg med at du har fått svar på spørsmålet ditt og setter denne som besvart. Velger samtidig å minne på dette innlegget skrevet av Tracey tidligere idag.

La oss ta dette som utgangspunkt da. Si hvis stammen til Per får disse byene i fronten fra Per. Hva blir definert som en front by? og jeg regner med dere har informert spilleren i denne "bindende" avtalen hva som defineres som en front by slik at han vet hvordan dere definerer en front by, det kan jo varierer stort fra spiller til spiller.
 

DeletedUser

Guest
Det kan jo også endres meget fort med tanke på at frontene forflytter seg. Skal vi også ta med hvordan man skal behandle en slik sak i ettertid, så står moderatorene utfor en umulig jobb om det skulle komme en eventuell straffesak.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er fullstending enig med Grim her. Det trengs virkelig et møte for å få 100% klarhet i tolkninger ifra teamet.
Samtidig oppfordrer jeg til at det nye regelverket blir så konkret som mulig, og at tolkninger blir et minimum.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg er fullstending enig med Grim her. Det trengs virkelig et møte for å få 100% klarhet i tolkninger ifra teamet.
Samtidig oppfordrer jeg til at det nye regelverket blir så konkret som mulig, og at tolkninger blir et minimum.

Vi har kommet med vår noe forbedret regeloversikt. Reglene vil etterhvert bli mer forståelige, så hvis dere ønsker å hjelpe oss med det finnes det allerede en tråd om dette.

Dersom vi i tillegg skal skrive hvordan samt definere hvert enkelt tilfelle så tror jeg du vil få en regelbok på størrelse med Norges Lover. Det vil virke mot sin hensikt. Uansett så skal reglene bli lettere å forstå, men ta en tur innom tråden å se om det er noe du/dere kan hjelpe/bidra med.

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
@Scar: Jeg tror ikke noen forventer at hvert bidige realistiske eksempel skal skrives ned. Men at dere innad i teamet burde være nogenlunde enige om hva reglene faktisk sier? Ja, det er det tydeligvis behov for. Men det er nok ikke noe dere trenger å ta opp utenfor teamet.

Det som derimot kan være realistisk er en tråd her i generelt eller i annonseringer som dere oppdaterer hver gang dere finner på noen relativt viktige endringer i reglene. Eventuelt tar for dere noen nye problemstillinger.
 

DeletedUser

Guest
Er det viktige endringer, så blir det annonsert. Jeg tror også nå når reglene er skrevet tydeligere, så vil det ikke være store problemer med å være enige. Dere har også nå muligheten til å hjelpe oss med det vi kan se oss blind på når det gjelder reglene som er skrevet.
 

DeletedUser

Guest
Det er godt å høre, Anto :) Men hva med endringene som er viktige, men ikke viktige? For eksempel et svar i tråden som nå har annonsert de nye reglene.

Muligheten til å hjelpe dere er jo allerede tatt godt i bruk, men jeg håper det også senere vil være mulig å stille spørsmål eller kommentere rundt reglene :)
 

DeletedUser

Guest
Dakapo tar seg av den tråden dere diskuterer de nye reglene nå, og hun svarer når hun finner noe å svare på.

Jeg synes det er helt greit at dere stiller spørsmål eller kommenterer reglene, så lenge det er konstruktivt. :)
 

DeletedUser

Guest
Ah, når jeg mente svar i den tråden så tenkte jeg da på forholdsvis viktige endringer - eller tolkninger - som skulle komme seinere, men som ikke er, ahem, verdige en egen annonsering.

Siden vi er inne på konstruktive spørsmål rundt reglene... Så her kommer et spørsmål om et spørsmål om reglene; Hvorfor har det ikke kommet et svar på Paalodin sitt spørsmål - som har blitt slettet hvor mange ganger nå? - om hva som regnes som en frontby? Nå har det vært nevnt at det fram til nå har vært mulig å avtale med teamet ang. adling av sine frontbyer. Det virker jo relevant å ha en viss idé om hva som oppfattes som frontbyer. Det er jo tross alt et veldig fleksibelt og variabelt begrep, avhengig av for eksempel hvordan kontoen ligger an ( det noen oppfatter som trygge byer er kanskje bare mindre utrygge enn resten av byene ), eller hvor paranoid spilleren er. Ahem. Ikke at jeg vet noe om det å være paranoid på forsvarsfronten IG.
 

DeletedUser

Guest
En front by er vel en by som ligger i første rekke. Men å definere hvor den linjen går er vel ganske vanskelig ettersom det kan være forskjeillig i vært enkelt tilfelle. Så hvis det har noe med regler og regelbrud å gjøre bør vel dette avtales med teamet på forhånd?
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan ikke forestille meg noe konkret definisjon på dette feltet, Grim.
Det måtte evt være hvor mange timer du er unna nærmeste fiendeby, ser ikke noe annen måleenhet vi kan bruke..?
 

DeletedUser

Guest
Jeg er helt enig i at det er mildt sagt vanskelig å finne ut av en fornuftig definisjon på det, Redswan. Men det var egentlig ikke spørsmålet mitt - jeg lurte på hvorfor Paalodin ikke fikk svar på det, og heller fikk innlegg/tråder slettet. Det er jo ikke så vanskelig å gi et bra svar på det - som Poke så elegant demonstrerer.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er helt enig i at det er mildt sagt vanskelig å finne ut av en fornuftig definisjon på det, Redswan. Men det var egentlig ikke spørsmålet mitt - jeg lurte på hvorfor Paalodin ikke fikk svar på det, og heller fikk innlegg/tråder slettet. Det er jo ikke så vanskelig å gi et bra svar på det - som Poke så elegant demonstrerer.

Joda, jeg forstod det. Og er enig i at et svar hadde vært på sin plass. Men det er, som sagt, ikke et lett spørsmål å svare på.
Vi får vel holde pusten og vente i spenning ^^
 

DeletedUser

Guest
Kan ikke tenke meg at det skulle være relevant å definere hva en frontby er heller. Spilleren i eksempelet har et visst antall byer han vil gi bort fordi han ikke har tid til å holde på dem. Om han har vært klar i sin melding til teamet, og sagt hvilke eller hvor mange byer han vil gi bort, så gjelder det vel de byene han har definert, ikke hvorvidt de er å regne som frontbyer?
 

DeletedUser

Guest
Nei, jeg er helt enig Wynja, med unntak av hvor relevant det er å definere en frontby. Jeg fikk inntrykk av at det var greit å adle ned nettopp frontbyer, generelt, fordi de var, vel, ved fronten. Var utsatt, og hele den pakka. Så det kan da være relevant hvor hvilke byer man i så fall kunne avtale å få adlet ned ( selv om jeg vil fremdeles påstå at det ikke er noe i reglene som nekter noen å adle ned byer i hytt og pine uten å lage noen avtaler ).

For å gjenta meg selv; Det jeg lurer på er hvorfor det er så vanskelig for noen i teamet å svare på dette, i den grad at Paalodin fikk minst to tråder slettet for dette uskyldige spørsmålet.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Så vidt meg bekjent ble trådene til PaalOdin slettet fordi han har fått svar på dette flere ganger på ticket. Enten så likte han ikke svaret, eller så ville han fortsette dette på forumet. Da tickets generelt sett ikke skal diskuteres på forumet, så ble de derfor slettet. Når PaalOdin samtidig begynner å opprette flere tråder om dette, så blir det sett på som spam.

Hva som blir definert som en frontby er jeg også usikker på, og jeg ville også brukt "gangavstanden" som måleenhet og fokusert på gangavstanden til en adelsmann, da det er denne enheten du bruker for å utvide nettopp fronten din. Hvor mange timer som skal til vet jeg ikke, men dersom det er avtalt å internadle nettopp frontbyene til spilleren, så må en jo selvfølgelig ta utgangspunktet i selve avtalen mellom admin og spilleren. Det er hvertfall min oppfatning.
 

DeletedUser

Guest
Så vidt meg bekjent ble trådene til PaalOdin slettet fordi han har fått svar på dette flere ganger på ticket. Enten så likte han ikke svaret, eller så ville han fortsette dette på forumet. Da tickets generelt sett ikke skal diskuteres på forumet, så ble de derfor slettet. Når PaalOdin samtidig begynner å opprette flere tråder om dette, så blir det sett på som spam.

Hvis han har fått svar på et generelt spørsmål ( som dette jo var ) så ser jeg ikke problemet med å gi svaret igjen. Det kan jo hende det var noen andre som var interessert i hva teamet hadde å si om dette. Jeg svarte jo faktisk på en av trådene selv, før den ble slettet, og uttrykte min nysgjerrighet. Merkelig nok har ikke så veldig mange tilgang til admin CP'n for IG moderering. Men det ble tydeligvis slettet uansett.

Dersom han hadde tatt opp en spesiell sak så hadde jeg skjønt at det ble slettet, men det gjorde han ikke. Ja, det var nok inspirert til en konkret sak. Men dersom man ikke skulle få lov til å ta opp generelle spørsmål angående regelverket på forumet som er inspirert av en generell sak så tror jeg mye hadde blitt tatt opp.

Så nei, jeg syns ikke den begrunnelsen henger helt på greip. Det ville vel tross alt vært første svaret på forumet.

Det er nesten så man skulle tro at dere i teamet ikke ønsket å svare på ting rundt regelverket på forumet. Spesielt da ikke det gamle - men jeg skal innrømme at jeg ikke kommer mer enn en håndfull eksempler som støtter opp under dette :rolleyes:
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Tickets skal ikke ut på forumet, spesielt når spørsmålet var rettet mot en spesiell og meget stor sak som gikk over ticket. Vi slettet begge trådene til PaalOdin rett og slett fordi vi ikke ønsket å ha flere plattformer hvor ulike svar skulle dukke opp eller andre faktorer som hadde gjort løsningen av saken mer komplisert.

PaalOdin var ikke fornøyd med det svaret han fikk, og begynte isteden å dra det inn på forumet noe som er totalt unødvendig når han har fått samme svar flere ganger. Når han da oppretter flere tråder om det samme, så blir de også selvfølgelig slettet.

Så nei, jeg syns ikke den begrunnelsen henger helt på greip. Det ville vel tross alt vært første svaret på forumet.

Nei, det forstår jeg godt, men nå er det slik at det ble tatt en avgjørelse på bakgrunn av saken som går, og da ble det bestemt at trådene skulle slettes.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Tickets skal ikke ut på forumet, spesielt når spørsmålet var rettet mot en spesiell og meget stor sak som gikk over ticket. Vi slettet begge trådene til PaalOdin rett og slett fordi vi ikke ønsket å ha flere plattformer hvor ulike svar skulle dukke opp eller andre faktorer som hadde gjort løsningen av saken mer komplisert.


Du skriver "Vi". Paalodin skrev jo på V1 forumet, vil det si at du benyttet dine rettigheter til og fjerne den?:hmm: . Paalodin hadde da ikke stilt det samme spørsmål på ticket som han gjorde på V1 forumet, selv om jeg skjønner at det er unødvendig og opprette flere tråder enn nødvendig.

PaalOdin var ikke fornøyd med det svaret han fikk, og begynte isteden å dra det inn på forumet noe som er totalt unødvendig når han har fått samme svar flere ganger. Når han da oppretter flere tråder om det samme, så blir de også selvfølgelig slettet.


Nei, det forstår jeg godt, men nå er det slik at det ble tatt en avgjørelse på bakgrunn av saken som går, og da ble det bestemt at trådene skulle slettes.

Er det ikke bedre med en warning i stedenfor infraction? De fleste får bare warning ved spam.. Men det kan jo hende at ting blir behandlet forskjellig når det kommer til personene det gjelder da... Det har vi jo sett..

Sånn ellers så sløyfer jeg meg på Grimmy sine besvarelser, gogo!
 
Topp