TW Champion Diskusjonstråd (TW.no Beste spiller)

DeletedUser

Guest
Om tidspunktet man lærte cancel snipe på er avgjørende for hvem man bør stemme på, tror jeg denne konkurransen er avgjort.

Cancel snipe er ikke basic. Å farme og holde seg og skjønne at det dreier seg ikke om å være venner med alle, det er basic...
 

DeletedUser

Guest
Da har jeg stemt, men synes det er vanskelig dette... Jeg har sånn sett stilt meg i rekken av kritikere til hele opplegget. Men det er nå her, og jeg tenker at det er noen jeg ønsker skal gå videre fordi jeg mener det er det eneste riktige. Da må jeg nesten bidra. Det betyr på ingen måte at jeg har inngående kjennskap, på et slikt nivå at jeg kan påberope meg dømmekraft, til alle disse "deltakerne". Men noen kan jeg si jeg "kjenner godt", og godt nok til at jeg vet de i allefall bør henge med mot de siste rundene.

Jeg føler at man egentlig ikke har noe grunnlag for å stemme med mindre du har observert hva spilleren faktisk kan få til gjennom en lengre periode med vedkommende i samme stamme. Enda bedre er det om det er en spiller man har kriget mot, da vet man hvertfall hvor man har vedkommende. Uannsett om det er en av spillerne som er oppsatt som man ikke kjenner til, er det da riktig å stemme den andre? Den spilleren som man stemmer imot aner man ikke hva står for da. Aldri sett vedkommende og det kan bli feil å basere seg på hva man har hørt.

Mange nye spillere der siden mine dager, over 50% v dem som jeg aldri har sett før. Ser at flere av dem har stemt på "motspilleren" min, når de ikke har en snøring på hva jeg egentlig kunne ha utrettet. Ikke overraskende, uansett hyggelig at noen old dogs her fremdeles husket meg nok til at jeg fikk en notifikasjon til å bli oppsatt i denne konkuransen. Takk for det :)
 

DeletedUser

Guest
I en perfekt verden, ville du ha rett, Shaman.
Men om vi skal få nok stemmer til å gjøre en slik, hypotetisk, konkurranse underholdende, så vil nok dette aldri skje.
Generelt sett synes jeg folk bare bør stemme hva man tror, og ikke ta dette for mer enn det er. En hypotetisk, underholdende konkurranse, hvor for mye alvor sannsynligvis vil ødelegge.
 

DeletedUser

Guest
Må nesten spørre har du røyka sokka dine? :hmm:

Nei. Etter å ha spillt med/mot begge to er jeg 100% sikker på at Simen er bedre enn Zippy.


Selvom vi liker heine Deadpool.. Så er nok paalodin bedre enda!!! Kanskje Heine blir bedre over tid (noe jeg tror), men akkurat i dette øyeblikk er paalodin bedre!

Heine er bedre i oppstart og vinner grunnet forspranget han tilegner seg der. :)
 

DeletedUser

Guest
Heine er bedre i oppstart og vinner grunnet forspranget han tilegner seg der. :)

Der presenterer du faktisk enda et problem! Om du setter to spillere ved siden av hverandre fra verdens start (som i dette tilfellet Paalodin og Heine) og man skal se hvem som er best, vil kanskje en som er rå i oppstart knuse en legende innenfor late. Om du derimot lar dem vokse til en mill, to eller flere, vill kanskje situasjonen se helt annerledes om det kriges. Da vil kanskje den andre banke den som i førsteomgang ville vunnet.

Så det vil være forskjellige begrunnelser og kriterier. Det er de færreste som er komplette, så å stemme kan enkelte ganger være ganske vanskelig. Man kan jo si at late er viktigst, men hva da om de havner ved siden av hverandre? Vet det er en uhøytidelig konkurrangse osv, men likevel ;)
 

DeletedUser

Guest
Ser at det er et par stk som har stemt på vifle i kampen mot meg. Ble veldig nysgjerrig. Har vifle spilt som dual eller på andre kontoer i tillegg?
 

DeletedUser

Guest
Inaktivicy! Jørn er den aktive der nu :D (wasntme) (giggle)

aktiv og aktiv.. Har bare lovet å gi kontoen et lite dytt fremover.. Er jo morsomt å gå inn på en ny konto og klatre litt på rankingen just for fun.. Har ikke de høyeste målene ettersom jeg først gikk inn nå.. Men snipe noen tog og få litt fortgang på krigen kan jeg nok hjelpe med (y)
 

DeletedUser

Guest
Noe jeg begynte å tenke på, som egentlig burde bli innført i twchampionen er et slags lucky loser system hvor man stemmer frem fra 2-6 tapere som fortjener å være med videre. Dette på grunn av at man kan oppleve noen megadølle kamper hvor det er to på et relativt lavt nivå som konkurrerer mot hverandre, mens man samtidig kan finne monsterkamper hvor en som ikke fortjener å ryke så tidlig ryker. Sett at f.eks Are og Mumle skulle møttes i første runde. At en av de kunne ha røket ut med 31 andre "halvgode"(merk: ikke alle er halvgode, noen er veldig dyktige, andre er dårligere enn pinnekjøtt kokt i hestemøkk) spillere blir for meg helt feil. Å ordne et lucky loser system vil kunne gi et litt bedre bilde over hvordan man føler skillshierarkiet på .no er, fremfor sånn konkurransen er oppbygd nå. Populæritetsmomentet vil nok fortsatt råde, men rundenivåene blir kanskje litt riktigere?

Om det er noen som finner en god måte å implementere dette på, så mener jeg det ville vært lurt å ha et slikt system neste delfinale. For min egen del kunne vi godt ha kjørt en lucky loser kampanje nå også, men jeg tror ikke det hadde hatt så mye å si med tanke på hvor mange andre dyktige folk som er i ferd med å ryke denne runden i tillegg til meg.
 

DeletedUser

Guest
Om det er noen som finner en god måte å implementere dette på, så mener jeg det ville vært lurt å ha et slikt system neste delfinale. For min egen del kunne vi godt ha kjørt en lucky loser kampanje nå også, men jeg tror ikke det hadde hatt så mye å si med tanke på hvor mange andre dyktige folk som er i ferd med å ryke denne runden i tillegg til meg.

Dette høres rettferdig ut. Jeg er enig med deg. Annet eksempel er Granpa vs Grimlock. Hadde blitt helt feil om noen av disse 2 skulle ha ryket ut så tidlig.

Men igjen, det har seg slikt at noen dessverre må ryke. Men kanskje med dette systemet, så får man frem en virkelig verdig vinner.

My opinion though...
 

DeletedUser

Guest
Noe jeg begynte å tenke på, som egentlig burde bli innført i twchampionen er et slags lucky loser system hvor man stemmer frem fra 2-6 tapere som fortjener å være med videre. Dette på grunn av at man kan oppleve noen megadølle kamper hvor det er to på et relativt lavt nivå som konkurrerer mot hverandre, mens man samtidig kan finne monsterkamper hvor en som ikke fortjener å ryke så tidlig ryker. Sett at f.eks Are og Mumle skulle møttes i første runde. At en av de kunne ha røket ut med 31 andre "halvgode"(merk: ikke alle er halvgode, noen er veldig dyktige, andre er dårligere enn pinnekjøtt kokt i hestemøkk) spillere blir for meg helt feil. Å ordne et lucky loser system vil kunne gi et litt bedre bilde over hvordan man føler skillshierarkiet på .no er, fremfor sånn konkurransen er oppbygd nå. Populæritetsmomentet vil nok fortsatt råde, men rundenivåene blir kanskje litt riktigere?

Om det er noen som finner en god måte å implementere dette på, så mener jeg det ville vært lurt å ha et slikt system neste delfinale. For min egen del kunne vi godt ha kjørt en lucky loser kampanje nå også, men jeg tror ikke det hadde hatt så mye å si med tanke på hvor mange andre dyktige folk som er i ferd med å ryke denne runden i tillegg til meg.

Du skal ha rett i det ja,, du var litt uheldig med motstandern din i kampen nå, men du er bedre enn mange av de andre som er med og som kanskje går videre.
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Burde nesten heller ha TW champion for den beste Off og Deff spillern. Mye mer Interessant :D
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
De innledende rundene ville nok vært spennende, men alle vet jo at du hadde stukket av med det edleste metallet.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Noe jeg begynte å tenke på, som egentlig burde bli innført i twchampionen er et slags lucky loser system hvor man stemmer frem fra 2-6 tapere som fortjener å være med videre. Dette på grunn av at man kan oppleve noen megadølle kamper hvor det er to på et relativt lavt nivå som konkurrerer mot hverandre, mens man samtidig kan finne monsterkamper hvor en som ikke fortjener å ryke så tidlig ryker. Sett at f.eks Are og Mumle skulle møttes i første runde. At en av de kunne ha røket ut med 31 andre "halvgode"(merk: ikke alle er halvgode, noen er veldig dyktige, andre er dårligere enn pinnekjøtt kokt i hestemøkk) spillere blir for meg helt feil. Å ordne et lucky loser system vil kunne gi et litt bedre bilde over hvordan man føler skillshierarkiet på .no er, fremfor sånn konkurransen er oppbygd nå. Populæritetsmomentet vil nok fortsatt råde, men rundenivåene blir kanskje litt riktigere?

Trur den som blir "TW Champion" vil få den tittelen uansett hvem hun skulle møte i de innledende rundene, uansett hvem hun skulle møte i sine første kamper. At dette er like mye (kanskje mer) popularitetskonk eller basert på rykte som noe annet vil alltid ha en avgjørende effekt. Er gjerne dette som gjør at jeg kom meg videre fra første runden.
Så med mindre folk samler på 2., 3. eller 20. plasser, vil neppe ett "lucky looser" system endre noe på hvem som får beære seg tittelen som "TW Champion".

Dette er min mening og på ingen måte noen fasit.
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes dere burde endre til "TW no's mest likte og beste spiller" ikke bare "TW.no's beste spiller". Jeg ser mange eksempler på at folk som er mye bedre enn den andre blir nedstemt, noe jeg synes bare blir for dumt. Det kan ikke da kalles "TW.no's beste spiller." Kan jo ta et eksempel på meg, tror ikke jeg blir nedstemt, men har fått noen stemmer mot meg. Windsy er en spiller som aldri har gjort det kjempegodt på en verden, beste er vel rank 30? Kilde: twstats. Det kan jo selvfølgelig hende at han har spilt med fler nicks, men ser at han har brukt Windsy på mange andre verdner også. Jeg har også brukt mange forskjellige nicks, både på vanlige verdner og HP-er. Jeg er den som har vunnet flest HP-er i .no's historie, og får litt motstand av en med beste rank som 30, ergo; populæritetskonkurranse. Jeg liker konseptet, men jeg synes tittelen er litt misvisende, og folk mangler innsikt på hva de stemmer på.
 
Topp