Diskusjon Tiltak for å øke medlemsmassen på .no

Status
Stengt for ytterligere svar.

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Må stoppe deg litt der zippy. Banning ser man ikke i stor grad i barnehagen. Man kan kanskje høre et ord fra de største barna, men det er absolutt ikke akseptert med banning. Det gjelder skolen også. Så hvis vi skal akseptere banneord, så blir dette forumet et helt feil forbilde for barn og det må da kanskje settes en aldersgrense på spillet. Man skal ikke lære barna å banne, fordi om de plukker opp et ord her og der. Synes man fint kan klare å finne bedre forsterkende ord i en diskusjon enn å ty til banning.

Jeg regnet med at du ville gjøre det.
Uansett, når det gjelder dette med barnehage, så er det utbredt. Bakgrunnen for at jeg uttaler dette er at jeg har jobbet i en barnehage om det skulle være av interesse. At man får litt fyfy kan kanskje stemme, men når vi beveger oss til skolen blir "fyfy"-greia også borte. Vi lærer ikke barna å banne ved å banne, dessuten har jeg liten tro på at målgruppa er 5 år og yngre for TW, og ser derfor ingen grunn for at vi skal tilrettelegge oss for dem.

Så hadde jeg satt pris på om det hadde vært mulig å diskutere noen av de andre temaene og.
 

DeletedUser

Guest
Du regner med en del ser jeg. Jeg jobber i en barnehage, og det er ikke så utbredt. Om "fyfy" greia blir borte i skolen er det skolen sin feil. Det er uansett ikke greit med banning. Om man ikke kan diskutere uten å banne kan man like greit lukke pc'en med en gang og finne på noe annet.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Kopierer inn definisjonen på banning.

Banneord er ord i språket som er brukt til å uttrykke følelser eller for å fornærme andre. Banneord kan også være ord som blir sett på som stygge eller frekke, og de blir derfor brukt for å provosere eller å «fargelegge» en dialog. Banneord oppfattes som upassende å bruke i det offentlige, selv om variasjoner finnes. Ofte tøyes grenser for bruken av slike i underholdningsbransjen der banning kan brukes for å karakterisere mennesketyper eller skape en dramatisk eller humoristik effekt.

Ord kan ofte ha en uskyldig eller tilnærmet betydning når det brukes alene, men i kombinasjoner med andre ord kan det fremkomme som et grovt provoserende uttrykk. Banning har forekommet til alle tider og i alle sammenhenger, men hvor mye som bannes, er svært avhengig av kultur. Språk som polsk og russisk har et veldig stort forråd av ord, det samme har engelsk. Norsk er i denne sammenhengen blant de mer uskyldige språkene når det gjelder banning.

Banneord er det vel bare kreativiteten som setter grenser for. Som påpekt ovenfor, så blir banneord benyttet mest i en negativ setting, eller når man vil fremheve noe på en meget sterk måte. De mest brukte banneordene pdd her i Norge har vel opphav i religion, eller litt mer spesifikt, djevelen(fanden) og helvete. Jeg har selv ikke noe i mot banning da jeg benytter et helt vokabular av de IRL, men mener alikevel at vi bør oppføre oss og følge reglene som har blitt satt. Som i kirken, på fotballbanen, i rådhuset, i barnehagen, på skolebenken og i allmenheten - banning er ikke tillatt.

"Sup Kenniboi, hva er det du vil frem til?"

1) Hva sammenheng er det mellom å tillate banning /øke medlemsmassen på .no? Greit nok at du fremhever egne poeng for å øke medlemstallet, men jeg tror ikke at å tillate banning vil hjelpe på i noen nevneverdig grad, ei heller det motsatte(?).

2) Alle burde akseptere regelverket og det faktumet at man ikke kan benytte banneord her. Selv jeg, som sogning, og Tom, som nordlending, har klart å kvitte oss med de stygge ordene på forumet, så da tror jeg jaggu det er håp for resten også. Har du stort nok ordforråd så går det fint. If not, ha deg tilbake på skolebenken (giggle)

3) Reklame, tilbakemeldinger fra Inno, endringer i dagens fremgang mtp utvikling og annet er alle punkt som kanskje burde nevnes og innføres/gjennomføres. Jeg har nevnt det noen ganger tidligere, og nevner det igjen - dere som moderatorer må da kunne gjøre noe mer enn hva som blir gjort pdd. Hovedansvaret ligger på Dakapo, som er vår kjære CM. Kan du ikke gjennomføre en undersøkelse IG, så får vi se hva alle mener?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Du regner med en del ser jeg. Jeg jobber i en barnehage, og det er ikke så utbredt. Om "fyfy" greia blir borte i skolen er det skolen sin feil. Det er uansett ikke greit med banning. Om man ikke kan diskutere uten å banne kan man like greit lukke pc'en med en gang og finne på noe annet.

2 forskjellige barnehager. Men nå var ikke denne tråden ment for å diskutere om barnehagebarn bruker banneord i annenhver setning eller ikke, det har liten relevans da de ikke er en del av målgruppen (forhåpentligvis). Hvem sier at det ikke er greit med banning? Allmenheten sier at det er greit gjennom formidlingen av språket generelt.

Kenn93x:

Vi lever ikke i 1950 lenger, fanden og helvete (sitat fra deg) kan godt være religiøse banneord, men da Norge ikke har noen statstreligion og svært få aktive kristne gjennom kirkegåing har jeg liten tro på at svært få tar disse ordene ille opp fra et religiøst ståsted.

Jeg sier ikke at vi skal trosse reglene som er satt opp (selv om det er noe som må bli gjort enkelte ganger etter min mening), men at vi må endre forumreglene. Noe som er påpekt flere ganger av meg.

1) Banning har ikke noe med rekrutteringen av nye medlemmer, er få som starter et sted for å få banne da det er tillatt på 90% (ren gjetting) av nettsteder. Det er snakk om å øke aktiviteten på forumet ved å la mer gå gjennom fingrene. Det skapes en vegg mellom teamet og spillerne og kan være med på å demotivere spillere til å være aktive på forumet.

2) Vi snakker om en endring, ikke om en bør følge reglene eller ei. Forøvrig har det at du og Kenneth klarer å ikke banne lite med saken å gjøre.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
:eek:ff topic:

Jeg er Kristen :)
PRAY.jpg

:eek:ff topic:

Det er jeg som er off topic, Btw ;-)
 

DeletedUser

Guest
Jøye meg, hvordan i f... (oOoo) gikk dette fra å være en diskusjon om å øke spillermassen på .no til banning i barnehager og skole?

Det er listet opp flere sentrale temaer som kunne verdt nyttig å få en diskusjon om. Likevel har dere fokusert på et emne som mest sannsynligvis har null relevans for spillermassen på .no.

@antonine; Beklager, ser virkelig ikke meningen med denne posten i det hele tatt. Virker som dere unngår temaet bevisst fordi det kan føre til 'ubehagelige' diskusjoner for deres part.

Synd at en tråd som dette, som faktisk ER konstruktiv og lister opp FLERE sentrale problemstillinger, skal bli tatt så useriøst av mods eller hva nå enn dere prøver å fremstå som.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Hvordan du presterte å bryte forumregelen jeg nettopp siterte i innlegget rett ovenfor, er hinsides min fatteevne...
I alle fall, over til resten av innlegget ditt.

De fleste av disse temaene har blitt tatt opp ved flere anledninger tidligere, og noen av disse blir også addressert av Dakapo i hennes innlegg i denne tråden. Alt som er skrevet i tråden er lest, og blir tatt til etterretning, men det betyr ikke nødvendigvis at vi har noen kommentarer til absolutt alt som blir sagt og foreslått. Det er eksempelvis lite hensiktsmessig for meg å begynne og diskutere "hierarkiet" som vi har i denne organisasjonen, da det ikke er opp til meg å avgjøre hvordan den skal se ut. Det er opp til Community Manager's arbeidsgiver å bestemme dette, og de har bestemt at CM er deres representant på de forskjellige domenene. CM er ansvarlig for daglig drift og evt. endringer som skal skje på akkurat dette domenet.

At vi skal ha noe spesielt mye makt, er jeg for øvrig ikke enig i. Ja, vi har litt mer innflytelse i hva som skjer, da vi er en del av teamet til CM, og vi er ansatt av henne for å bistå henne i avgjørelser, vurderinger, og generell drift av domenet. Vi gjør denne jobben fordi vi ønsker å bidra til å drive dette spillet som betyr en del for oss, ikke fordi det gir oss masse fordeler ingen andre spillere har. Faktisk er det folk i teamet som ikke spiller TW mer heller, og de er her kun fordi de ønsker å bidra å drive dette spillet som betyr en del for dem.

Hvordan du får det til at vi ikke tar dette seriøst, klarer jeg i alle fall ikke fatte hvor du har i fra, men jeg forstår at folk med forskjellige synsvinkler vil reagere forskjellig på forskjellige innlegg, og evt. tolke disse innleggene feil. At vi velger å fokusere på de feltene vi faktisk har svar på, evt. har meninger om, betyr ikke at vi ikke har lest, oppfattet, og tatt til etterretning hva som har blitt sagt i de andre punktene.

Faktisk er flere av disse forslagene noe vi allerede har jobbet med tidligere, og fortsatt jobber med å realisere. Kan si så mye som at en av disse forslagene vil bli realisert i nærmeste fremtid, uten at jeg kan fortelle nøyaktig hva det er før det faktisk er klart.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg må spørre; Av alle de utfordringene som TW står ovenfor, så henger dere opp i om banning er utbredt i barnehagen? C'mon, trodde de fleste av oss var forbi nettopp det stadiet der? Er det et punkt jeg ikke bryr meg nevneverdig om så er det om banning er utbredt i barnehagen eller ei, eller om banning skal være tillatt eller ikke.

Dersom det er noen som virkelig brenner for å innføre banning på dette forumet mot å bidra til noe mer konstruktivt så må jeg neste bare le litt for meg selv her jeg sitter å ser på at Norge knuser alle andre i lagprinten.

Jeg er dog helt enig, reglene for banning er fine og de ønsker jeg skal bestå. Jeg vil gjerne se at noe tillates hvertfall. Isåfall er jeg mer spent enn flere andre her, at Dakapo har planer for å markedsføre TW da hun dessverre må ta dette fra egen lomme.
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566

Det var visst en regel ja, skulle tro det skulle ligget under 1.1 - Oppførsel? Jaja, meningen min rundt det er likevel det samme.

Rundt Lulli sitt innlegg:
[SPOIL]
Jøye meg, hvordan i f... (oOoo) gikk dette fra å være en diskusjon om å øke spillermassen på .no til banning i barnehager og skole?

Det er listet opp flere sentrale temaer som kunne verdt nyttig å få en diskusjon om. Likevel har dere fokusert på et emne som mest sannsynligvis har null relevans for spillermassen på .no.

@antonine; Beklager, ser virkelig ikke meningen med denne posten i det hele tatt. Virker som dere unngår temaet bevisst fordi det kan føre til 'ubehagelige' diskusjoner for deres part.

Synd at en tråd som dette, som faktisk ER konstruktiv og lister opp FLERE sentrale problemstillinger, skal bli tatt så useriøst av mods eller hva nå enn dere prøver å fremstå som.

Banningen var det eneste teamet hadde interesse av å diskutere tror jeg.

Det som faktisk er trist, er at de ikke tar til seg kritikken.[/SPOIL]

Rundt Torquemada sitt innlegg:
[SPOIL]
Hvordan du presterte å bryte forumregelen jeg nettopp siterte i innlegget rett ovenfor, er hinsides min fatteevne...

Må ha vært til stor fare for forumbrukerne og må være fryktinngivende å se en slik forferdelig språkbruk, er nok mange som flykter fra forumet nå, for ikke å snakke om den elendige påvirkningen dette gir på de andre forumbrukerne, fysj og fy!

De fleste av disse temaene har blitt tatt opp ved flere anledninger tidligere, og noen av disse blir også addressert av Dakapo i hennes innlegg i denne tråden. Alt som er skrevet i tråden er lest, og blir tatt til etterretning, men det betyr ikke nødvendigvis at vi har noen kommentarer til absolutt alt som blir sagt og foreslått. Det er eksempelvis lite hensiktsmessig for meg å begynne og diskutere "hierarkiet" som vi har i denne organisasjonen, da det ikke er opp til meg å avgjøre hvordan den skal se ut. Det er opp til Community Manager's arbeidsgiver å bestemme dette, og de har bestemt at CM er deres representant på de forskjellige domenene. CM er ansvarlig for daglig drift og evt. endringer som skal skje på akkurat dette domenet.

Dakapo tok opp et tema, markedsføringen, også noe hun har fortalt om før. Ikke noen av de andre temaene. Når det kommer til hierarkiet her så er det ikke opp til meg å avgjøre hvordan den skal se ut, men jeg kan prøve å påvirke ved å ta det opp på forum og dermed kanskje bringe saken videre, at du påstår at du ikke kan gjøre noe med det blir feil. Du kan ikke direkte endre makttyraniet her, men du kan bidra til å endre det gjennom debatter.

At vi skal ha noe spesielt mye makt, er jeg for øvrig ikke enig i. Ja, vi har litt mer innflytelse i hva som skjer, da vi er en del av teamet til CM, og vi er ansatt av henne for å bistå henne i avgjørelser, vurderinger, og generell drift av domenet. Vi gjør denne jobben fordi vi ønsker å bidra til å drive dette spillet som betyr en del for oss, ikke fordi det gir oss masse fordeler ingen andre spillere har. Faktisk er det folk i teamet som ikke spiller TW mer heller, og de er her kun fordi de ønsker å bidra å drive dette spillet som betyr en del for dem.

Hierarkiet er mest rettet mot CM-posisjonen, jeg er ikke i tvil om at dere ønsker/prøver å gjøre TW til et bedre spill, jeg sår bare tvil på om det faktisk er det noen av dere gjør, og at det kanskje kunne vært gunstig med noen utskiftninger og fått noen andre synsvinkler inn i teamet. Det er viten kjent at dere ikke får noen direkte fordeler i spillet ved å sitte i teamet, foruten større påvirkningskraft. Om folk i teamet spiller eller ikke spiller TW har lite å si rundt dette med utskiftninger å gjøre.

Hvordan du får det til at vi ikke tar dette seriøst, klarer jeg i alle fall ikke fatte hvor du har i fra, men jeg forstår at folk med forskjellige synsvinkler vil reagere forskjellig på forskjellige innlegg, og evt. tolke disse innleggene feil. At vi velger å fokusere på de feltene vi faktisk har svar på, evt. har meninger om, betyr ikke at vi ikke har lest, oppfattet, og tatt til etterretning hva som har blitt sagt i de andre punktene.

Jeg tror & håper dere tar dette seriøst, men gjennom deres innlegg på forum får en inntrykk av at dere ikke gjør dette. Dette går mye på f. eks det innlegget Jeeeeeeright hadde:

din mening om teamet er, vel, din mening.
hva du synes om oss i forhold til forumet tror jeg ikke ikke jeg vil gå inn på, men når det gjelder support vil jeg gjerne høre det om du har noe å klage på.
det samme gjelder "måten å snakke på" - her skjønner jeg ikke hva du mener eller er ute etter, men er åpen for en prat om kommunikasjon og oppførsel på generelt grunnlag om du vil det.

teoriene dine rangerer fra innlysende til riv ruskende, og jeg velger bevisst å ikke kommentere dem ettersom jeg blander roller da siden jeg både er spiller og moderator.

Ang. forum så hadde ikke det vært noe problem om det kun hadde vært jeg som hadde ment det, men da det er andre som faktisk også mener det så er det kanskje noe en bør gidde å diskutere? Å bare si at teoriene blir rangert fra innlysende til riv ruskende uten å påpeke hva en mener om de forskjellige emnene er bare nok et eksempel på hvordan dere i teamet pleier å skrive på forumet, og som ikke viser at dere bryr dere i særlig grad (utad).[/SPOIL]

Så vil jeg ta opp et par andre temaer som dere i teamet ikke har svart på:

- Muligheten for å øke PK/KA-kostnadene på enkelte verdener med fjerning av da andre PP-funksjoner.
- Fornye teamet (er noe Dakapo får svare på)
- Straffen for regelbrudd (at den er altfor hard)
- Lengre differanse mellom nye verdener
- Opplæring av nye spillere, gjennom brukervennlighet på forum og i direkte tiltak i velkomstmelding og i form av quizer/oppdrag IG.
- Avslutning av verdener når de faktisk er avgjort (HP10 er et eks.)


-Zipp
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Så vil jeg ta opp et par andre temaer som dere i teamet ikke har svart på:

- Muligheten for å øke PK/KA-kostnadene på enkelte verdener med fjerning av da andre PP-funksjoner. Enig!
- Fornye teamet (er noe Dakapo får svare på) Uenig! Synes Teamet gjør en god jobb slik den er. Med rutinerte moderatorer får vi også ganske lik behandling.
- Straffen for regelbrudd (at den er altfor hard)Les reglene og forhold deg til dem så vil ikke dette være noe problem. Urelevant.
- Lengre differanse mellom nye verdener Slik jeg har forstått det er ikke dette noe Dakapo kan forhindre da alt dette blir kjørt samtidig på flere servere og er 100% opp til InnoGames å bestemme.
- Opplæring av nye spillere, gjennom brukervennlighet på forum og i direkte tiltak i velkomstmelding og i form av quizer/oppdrag IG. Og du vil åpne for mer banning på forumet?
- Avslutning av verdener når de faktisk er avgjort (HP10 er et eks.) Mener nå at de fleste verdener er blitt avsluttet, men hvis det er slik at kriteriene er oppnådd og verdene ikke er stengt burde dette terpes på


-Zipp

Min mening i bold. Ikke at noen bryr seg, men jeg følte det var passende.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Min mening i bold. Ikke at noen bryr seg, men jeg følte det var passende.

1. Straffelengde er da på all måte relevant, i hvertfall når en blir straffet for regler som dukker opp i etterkant. Straff skal stå i samsvar med "regelbrudd".
2. Dakapo kan påvirke InnoGames til å få en større differanse mellom verdenene. En "daglig leder" har gjerne påvirkning i slike type saker.
3. Ja, jeg vil åpne for at banning er lov, gjør det ikke mindre brukervennlig for nye spillere akkurat.
4. Det snakkes om sunn fornuft, for å fortsette mitt eksempel rundt HP10 så styres 99,77% av DW, dette har vært status i nesten 2 uker nå, likevel er ikke verdenen avsluttet og ikke er muligheten for restart stengt heller. Jeg vet ikke med deg, men jeg hadde ikke sett på et spill der en må starte på nytt hver 2. dag som særlig motiverende å spille.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Svar på Scarborough sitt første innlegg:
[SPOIL]
Jeg må spørre; Av alle de utfordringene som TW står ovenfor, så henger dere opp i om banning er utbredt i barnehagen? C'mon, trodde de fleste av oss var forbi nettopp det stadiet der? Er det et punkt jeg ikke bryr meg nevneverdig om så er det om banning er utbredt i barnehagen eller ei, eller om banning skal være tillatt eller ikke.

Nei, det ble nevnt i sammenheng med mange andre emner som også er vesentlig, desverre var dette noe Hophoolio hang seg opp i og som ble en trend blant flere andre. Dog er det et tiltak jeg mener kan bidra til å skape mer aktivitet på forum. Ikke direkte, men indirekte.

Jeg er dog helt enig, reglene for banning er fine og de ønsker jeg skal bestå. Jeg vil gjerne se at noe tillates hvertfall. Isåfall er jeg mer spent enn flere andre her, at Dakapo har planer for å markedsføre TW da hun dessverre må ta dette fra egen lomme.

Nå er du også inne på dette med banning, men når du sier at du gjerne vil se at noe tillates er det nettopp det vi også ønsker. Ta f. eks Lulli sitt innlegg ovenfor her så synes jeg det er tullete at et slikt innlegg skal bli sett på som forbudt og bli slettet (evt. bruke krefter på å redigeres). Svært få (ingen?) som henger seg opp i det vil jeg tro. [/SPOIL]
 

DeletedUser

Guest
Nei, det ble nevnt i sammenheng med mange andre emner som også er vesentlig, desverre var dette noe Hophoolio hang seg opp i og som ble en trend blant flere andre.

Hadde vært fint om du kunne støtte dette utsagnet opp med et sitat? Jeg har da ikke hengt meg opp i et enkelt utsagn, jeg har bestandig kommentert ditt forrige innlegg i sin helhet. Hvis jeg har "hengt meg opp i" noe som helst må det være fordi ditt svar omhandlet veldig få emner :hmm:. Skal også sies at det var du som tok opp det gitte eksempelet først, og noen andre har påstått det har vært et dårlig eksempel da det er direkte feil. Du kunne ha kommet med et bedre eksempel, men istedet forsvarer du det med at andre henger seg opp i dine faktafeil?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hadde vært fint om du kunne støtte dette utsagnet opp med et sitat? Jeg har da ikke hengt meg opp i et enkelt utsagn, jeg har bestandig kommentert ditt forrige innlegg i sin helhet. Hvis jeg har "hengt meg opp i" noe som helst må det være fordi ditt svar omhandlet veldig få emner :hmm:

Ditt første innlegg er på 3 avsnitt.
Der det første omhandler hvem som har brukt mest PP på .no (ikke relevant i denne tråd)
Ditt andre innlegg omhandler banning.
Ditt 3'de innlegg handler om et spørsmål om jeg mente kun Dakapo eller hele teamet når jeg sier teamet.

Altså heiv du deg ut på en debatt på kun 1 emne, banning. Altså var det her fokuset ditt var:

Skal du få sitatet ditt og ;)
Enig med eirikeik23. De jeg vet som har brukt mest PP på hele TW.no må nok være Ekans, Michele Zagaria, Ralph Lauren og Torquemada. I alle tilfellene har det vært snakk om PP-funksjoner man kan kjøpe ressurser enten direkte (lavere bytte-ratio enn 1 eller vintereventen) eller indirekte (kjøpe adelsgrense).

Det med banneord forstår jeg ikke? Det blir ikke gitt ut infractions til hvem som helst og for hva som helst. Skriver du et banneord vil jeg tro de aller fleste sensurerer og gir advarsel. Jeg tror heller ikke at moderatorer sitter på forummet og leter etter regelbrudd og prøver å ferske forumkontoer så de kan få infraction.

Når du sier Teamet mener du da hele teamet eller bare Dakapo? Det er tross alt bare Dakapo som får betalt for arbeidet i teamet og resten er der fordi de vil bidra til å gjøre TW et bedre sted for alle.

Skal også sies at det var du som tok opp det gitte eksempelet først, og noen andre har påstått det har vært et dårlig eksempel da det er direkte feil. Du kunne ha kommet med et bedre eksempel, men istedet forsvarer du det med at andre henger seg opp i dine faktafeil?

Om du kan forklare hva du mener her så hadde jeg satt pris på det, da jeg bare står med et ? etter å ha lest det.

Så ville jeg også satt pris på om vi kunne gått tilbake til de andre emnene som blir tatt opp her.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg kan svare på de to jeg er i stand til å svare på.

- Muligheten for å øke PK/KA-kostnadene på enkelte verdener med fjerning av da andre PP-funksjoner.
Dette er noe som kan bli foreslått for InnoGames, ja. Men PK/KA-kostnadene måtte ha blitt økt ekstremt mye for å klare å parere det de tjener på de andre PP-funksjonene, og jeg vil derfor ikke anse det som et veldig godt forslag. Dette fordi jeg vet med stor sikkerhet at InnoGames ikke er interesserte i å gjøre endringer som fører til et direkte tap av profitt, noe en slik endring vil gjøre. I tillegg er det en vesentlig forskjell mellom en fast kostnad på noe hver mnd. og de sporadiske inntektene de får gjennom generell PP-bruk til andre ting, og det er nok også en ekstra grunn til at det ikke er et realistisk forslag, da jeg tror at de vil tjene utrolig mye ekstra i perioder dersom de holder det slik det er nå.

At jeg er enig i at de kunne økt kostnaden på PK/KA og heller ha mindre PP-funksjoner, er - bare så det er sagt - noe jeg personlig hadde vært for. Men jeg vet at dette også ville rammet de som ikke bruker annet enn PK og KA ganske hardt, da de ofte ikke har midlene til å betale så mye mer for disse funksjonene. Spesielt da mange av de som spiller TW er under 18 år, og ikke har fast inntekt.

Derfor blir det også veldig egoistisk av meg å fremme min side av den saken, da det faktisk er slik at denne endringen også har positive og negative sider ved seg.

- Lengre differanse mellom nye verdener

Dette er noe som InnoGames bestemmer helt selv. Det har vært forsøkt å overtale dem til å ikke åpne verdener så ofte, men vi har ikke fått noe gjennomslag der heller. Rett og slett fordi dette følger et internasjonalt mønster de har innført for en tid tilbake. De ønsker ikke å gi oss noe unntak fra det.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Ditt første innlegg er på 3 avsnitt.
Der det første omhandler hvem som har brukt mest PP på .no (ikke relevant i denne tråd).

Jeg sa meg enig med TMS. Svaret handlet ikke direkte om hvem som har brukt mest PP på .no, men jeg nevnte de tilfellene der jeg husker at PP har vært mest ødeleggende, hvor noen har invistert ekstremt mye PP (over 5k!!) på PP funksjoner som pumper inn ekstra ressurser på serveren. Hvis du trenger oppfriskning av hukommelsen så brukte Ekans markedsfunksjonen til å kjøpe seg ress og booste varehuset. MZ kjøpte over 50 adelsplasser. Torquemada brukte noen tusen kr på vintereventen (les: fylle opp alle varehusene med ress). RL brukte også vintereventen til å kjøpe ress % i varehusene. Beklager for at innledningen i det avsnittet fikk mer fokus enn poenget.

Ditt andre innlegg omhandler banning.
Jeg skrev at jeg ikke forstod problemstillingen din med banning på forummet, noe du klargjorde i ditt neste innlegg. Takk!
Ditt 3'de innlegg handler om et spørsmål om jeg mente kun Dakapo eller hele teamet når jeg sier teamet.

Mitt 3. innlegg var faktisk et veldig detaljert svar på ditt 3. innlegg.

Hvis du mente 3. avsnitt så ja, der trengte jeg også en klargjørelse om du egentlig mente Dakapo siden du skrev "og spesielt Dakapo". Du kan ikke klage på at support/forummoderatorer har for mye makt. De har nøyaktig nok makt til å gjøre den jobben de skal gjøre. Den eneste med "ubegrenset" makt på TW.no er Dakapo. Om denne makten blir missbrukt eller ikke må den som er over Dakapo igjen bestemme.

For å utfordre deg litt da Zippy: hvordan mener du Teamet, utenom Dakapo, sin makt kan reduseres uten at det går ut over de arbeidsoppgavene de må gjøre?

Altså heiv du deg ut på en debatt på kun 1 emne, banning. Altså var det her fokuset ditt var:
Jeg tolket forumsregel-avsnittet ditt slik at du ønsker å diskutere regelbrudd på forummet, noe som ikke kommer til å skje. Stedet for å diskutere regelbrudd er over ticket. Diskuterer du regelbrudd på forummet får du infraction. Er man i gråsonen så vet jeg av erfaring at minimum 2 forummoderatorer gir advarsel i form av post i den tråden det gjelder.

Resten av det avsnittet handlet hovedsaklig av banning, men nevnte også kritikk og personangrep på slutten. Det med kritikk på forummet er også bare tull. Folk kan kritisere så mye de vil så lenge det ikke overlapper diskusjon av regelbrudd. Personangrep er jeg enig i skal fortsette å være en regel.

Det eneste som er igjen nå er banning og infractions. Jeg syns det var veldig forvirrende at banning skulle være et tema her i det heletatt. Så vidt jeg vet så har ingen blitt ban'a for å banne. Hvis man har blitt ban'a for å banne vil jeg tro det er indirekte for å banne, og direkte for å ikke høre på forummoderatorene etter flere redigerte innlegg og advarsler/infractions.

Skal du få sitatet ditt og ;)
Takk! Nå forstod jeg i hvert fall hvilke innlegg du snakket om. Jeg mener fortsatt ikke det er å henge seg opp i et enkelt avsnitt når avsnittet måtte klargjøres.

Om du kan forklare hva du mener her så hadde jeg satt pris på det, da jeg bare står med et ? etter å ha lest det.

zippymaster skrev:
Ikke hakk på banneord, folk uttrykker seg gjerne gjennom dem, så kan en diskutere om det er et godt ordforråd eller ikke, men noe brudd på forumreglene bør det ikke være. Det har blitt en del av den norske kulturen, man sier det samtidig som man sier tiss og bæsj i barnehagen. Det er ingen som reagerer negativt på det, foruten at ordforådet kanskje er dårlig.

Antonine skrev:
Må stoppe deg litt der zippy. Banning ser man ikke i stor grad i barnehagen. Man kan kanskje høre et ord fra de største barna, men det er absolutt ikke akseptert med banning.

zippymaster skrev:
Uansett, når det gjelder dette med barnehage, så er det utbredt. Bakgrunnen for at jeg uttaler dette er at jeg har jobbet i en barnehage om det skulle være av interesse. At man får litt fyfy kan kanskje stemme

Antonine skrev:
Du regner med en del ser jeg. Jeg jobber i en barnehage, og det er ikke så utbredt.

zippymaster skrev:
Men nå var ikke denne tråden ment for å diskutere om barnehagebarn bruker banneord i annenhver setning eller ikke

Scarborough skrev:
Jeg må spørre; Av alle de utfordringene som TW står ovenfor, så henger dere opp i om banning er utbredt i barnehagen? C'mon, trodde de fleste av oss var forbi nettopp det stadiet der? Er det et punkt jeg ikke bryr meg nevneverdig om så er det om banning er utbredt i barnehagen eller ei, eller om banning skal være tillatt eller ikke.

og så svarer du:

zippymaster skrev:
Nei, det ble nevnt i sammenheng med mange andre emner som også er vesentlig, desverre var dette noe Hophoolio hang seg opp i og som ble en trend blant flere andre.

Dette er mitt første innlegg som i det hele tatt handler om den både usanne og tåpelige påstanden din i det første innlegget. Jeg har ikke diskutert eksemplet ditt før min forrige post. Jeg diskuterte banning med lik linje med flere andre - som ikke var et svar på mine innlegg, men ditt innlegg. Det er tydelig at det er mange som er uenig med deg(og flere) når det kommer til banning på forummet.

Så ville jeg også satt pris på om vi kunne gått tilbake til de andre emnene som blir tatt opp her.

Takk, jeg også!

Får se om jeg får tid til å svare på førsteinnlegget ditt i løpet av kvelden :)

Syns også det er litt rart av deg å be folk diskutere andre emner enn banning når det faktisk var en stor del av ditt forum-avsnitt. La folk diskutere de temaene de vil. Ønsker de bare å si noe angående banning så får vell det holde?
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Hvor lang tid det er mellom åpning av nye verdener burde da vært avhengig av hvor langt de åpne verdenene har kommet. Er da ingen vits i å vente 4 måneder (feks) på en verden dersom alle de daværende verdenene er avgjort. Man kan feks ta å se på HP10 nå.. Hvorfor står den enda åpen?

Atm er det bare v17 som nye spillere kan ha noen mulighet for å gjøre en forskjell for sluttresultatet på. Dette er en verden som er veldig liten sammenlignet med andre norske verdener, så at det er den eneste som står åpen burde være positivt, men samtidig kan det hindre enkelte spillere i å starte hvis de feks. ikke liker innstillingene. Det er vanskelig å avgjøre hva som kan være best for veksten, men jeg tror det ville hjulpet stort om CM selv kunne bestemt når nye verdener skulle startet da h*n mest sannsynlig har bedre oversikt enn Inno om hvordan det ligger ann på de åpne verdene.
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg sa meg enig med TMS. Svaret handlet ikke direkte om hvem som har brukt mest PP på .no, men jeg nevnte de tilfellene der jeg husker at PP har vært mest ødeleggende, hvor noen har invistert ekstremt mye PP (over 5k!!) på PP funksjoner som pumper inn ekstra ressurser på serveren. Hvis du trenger oppfriskning av hukommelsen så brukte Ekans markedsfunksjonen til å kjøpe seg ress og booste varehuset. MZ kjøpte over 50 adelsplasser. Torquemada brukte noen tusen kr på vintereventen (les: fylle opp alle varehusene med ress). RL brukte også vintereventen til å kjøpe ress % i varehusene. Beklager for at innledningen i det avsnittet fikk mer fokus enn poenget.

Da er det vel best å prate litt om hvorfor det er ødelegge, og så referere til eksempler. Når det gjelder dine eksempler vet jeg i hvertfall at MZ er et dårlig eksempel på ødeleggelse gjennom kjøp av PP da vi var forholdsvis sent ute med det, og det at vi kun kjøpte 50 adels? (chuckle)

Jeg skrev at jeg ikke forstod problemstillingen din med banning på forummet, noe du klargjorde i ditt neste innlegg. Takk!

Ingen årsak :)

Hvis du mente 3. avsnitt så ja, der trengte jeg også en klargjørelse om du egentlig mente Dakapo siden du skrev "og spesielt Dakapo". Du kan ikke klage på at support/forummoderatorer har for mye makt. De har nøyaktig nok makt til å gjøre den jobben de skal gjøre. Den eneste med "ubegrenset" makt på TW.no er Dakapo. Om denne makten blir missbrukt eller ikke må den som er over Dakapo igjen bestemme.

For å utfordre deg litt da Zippy: hvordan mener du Teamet, utenom Dakapo, sin makt kan reduseres uten at det går ut over de arbeidsoppgavene de må gjøre?

Lengden på straff har kanskje de andre i teamet for mye makt i, altså at de kan i dømme deg svært lange straffer. Dette har dog ikke vært noe problem for min del (Foruten Dakapo) :tunge:
Så en kan vel si at rundt dette med makt så er det vel Dakapo jeg må rette min kritikk mot. Er også henne jeg retter mest kritikk mot i forhold til tickets.

Jeg tolket forumsregel-avsnittet ditt slik at du ønsker å diskutere regelbrudd på forummet, noe som ikke kommer til å skje. Stedet for å diskutere regelbrudd er over ticket. Diskuterer du regelbrudd på forummet får du infraction. Er man i gråsonen så vet jeg av erfaring at minimum 2 forummoderatorer gir advarsel i form av post i den tråden det gjelder.

Jeg vil takke deg for at du i de 2 første linjene forteller meg en forumregel som jeg er svært viten om og som jeg har fått mange infraction om. Jeg opplyser faktisk om dette i det aller første innlegget mitt:

La folk få utrykke seg mer fritt og la dem nå få diskutere regelbrudd såfremt vedkommende selv er komfortabel med det.

Ticket er gjerne et dårlig virkemiddel rundt dette da det gjerne er de som har gitt deg straff som behandler den.

Resten av det avsnittet handlet hovedsaklig av banning, men nevnte også kritikk og personangrep på slutten. Det med kritikk på forummet er også bare tull. Folk kan kritisere så mye de vil så lenge det ikke overlapper diskusjon av regelbrudd. Personangrep er jeg enig i skal fortsette å være en regel.

Kritikk på forum er ikke lett, referer til forumregel 1.1 - Oppførsel:
Det er ikke lov å provosere moderatorene på måter som ikke er spillrelatert. Tråder/innlgg som blir laget for å skape konflikt mellom spillere og teammedlemmer vil bli slettet og brukeren vil bli straffet. Spillere som motarbeider samfunnet vil bli nektet adgang til forumet.

Denne regelen har også hatt tilbakevirkende kraft på sak(er) og har blitt brukt til å gi infraction når det rettes kritikk.

Det eneste som er igjen nå er banning og infractions. Jeg syns det var veldig forvirrende at banning skulle være et tema her i det heletatt. Så vidt jeg vet så har ingen blitt ban'a for å banne. Hvis man har blitt ban'a for å banne vil jeg tro det er indirekte for å banne, og direkte for å ikke høre på forummoderatorene etter flere redigerte innlegg og advarsler/infractions.

Nå er det svært få personer som har blitt bannet overhodet, så at banning har gitt utestengelse vet jeg heller ikke om. Men det har vært en vanlig praksis at man får infraction (som i en viss størrelse kan gi utestengelse), når jeg tenker meg om lurer jeg på om jeg har blitt bannet etter gjentatte slike innlegg. Det er forøvrig direkte gjennom at det er av banningen du får infraction av, ikke av at du skriver flere innlegg.


Ah, så det er barnehageeksemplet du prater om, forøvrig er det ikke noe feil ved den påstanden. Hva er ditt grunnlag for å påstå at den er feil?
Jeg mener ikke at du fikk tråden til å omhandle barnehage-eksemplet, men fokuset på banning da det var her du hadde fokus i ditt første innlegg, som jeg da responderte på.

Dette er mitt første innlegg som i det hele tatt handler om den både usanne og tåpelige påstanden din i det første innlegget. Jeg har ikke diskutert eksemplet ditt før min forrige post. Jeg diskuterte banning med lik linje med flere andre - som ikke var et svar på mine innlegg, men ditt innlegg. Det er tydelig at det er mange som er uenig med deg(og flere) når det kommer til banning på forummet.

Jeg tok opp banning med maks 1/10 av mitt innlegg som kun en liten del av en større masse i hva slags tiltak som kunne bli gjort, dette var det eneste du hadde fokus på, men du har korrekt i at jeg nevnte det i mitt startinnlegg. Har jeg heller ikke benektet. Men det var du som tok å gjorde om tråden til omhandle kun dette med banning. Mange som er uenige med meg? Det er deg, Torquemada & antonine. Så er jeg usikker på om kenn93x var i mot det eller at en bare burde følge reglene som var oppsatt.

Kan gi et eksempel på hva slags type innlegg jeg mener en ikke bør straffe.

Syns også det er litt rart av deg å be folk diskutere andre emner enn banning når det faktisk var en stor del av ditt forum-avsnitt. La folk diskutere de temaene de vil. Ønsker de bare å si noe angående banning så får vell det holde?

Korrekt, av mitt forumavsnitt. Ikke av hele innlegget ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp