Besvart 17.Mai fred?

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ja, jeg kan godt ta høyde for at jeg er elendig i å informere og det har jeg allerede beklaga. Nå har det også vært fred de siste årene, så at det blir fred i år også burde i teorien ikke komme som en kjempebombe.

for meg så er det det. en bombe og som vanlig har jeg masse ute på tur som treffer i denne perioden, så vil gratulere deg med sein info igjen. Hva gjøres med angrep som er sendt flere dager før du så stolt kommer med denne infoen???? Har vendt meg til din holdning til spilleren Dakapo. Så kommer vel ikke som noe sjokk at infoen kommer sent og at alle må vite dette her.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
for meg så er det det. en bombe og som vanlig har jeg masse ute på tur som treffer i denne perioden, så vil gratulere deg med sein info igjen. Hva gjøres med angrep som er sendt flere dager før du så stolt kommer med denne infoen???? Har vendt meg til din holdning til spilleren Dakapo. Så kommer vel ikke som noe sjokk at infoen kommer sent og at alle må vite dette her.

Kan noen svare på hva som blir gjort med angrep som allerede er ute og har vært ute i flere dager FØR infoen om fred kommer så utrolig seint?? og som treffer i denne perioden. blir det kompansert, kan teamet framskynde eller forsinke disse angrepene slik at de treffer utenfor freden ? Gjerne framskynde dem hadde vært fint.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
for meg så er det det. en bombe og som vanlig har jeg masse ute på tur som treffer i denne perioden, så vil gratulere deg med sein info igjen. Hva gjøres med angrep som er sendt flere dager før du så stolt kommer med denne infoen???? Har vendt meg til din holdning til spilleren Dakapo. Så kommer vel ikke som noe sjokk at infoen kommer sent og at alle må vite dette her.

nei dette er ikke et sjokk.....
Foreslår at dem som gidder å sitte inne denne dagen, skal få den lille fordelen av det, og avlyse hele freden....
Selv driter jeg i om jeg mister en by eller flere, når jeg ikke er online....
Fred støttes ikke fra min side...
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
for meg så er det det. en bombe og som vanlig har jeg masse ute på tur som treffer i denne perioden, så vil gratulere deg med sein info igjen. Hva gjøres med angrep som er sendt flere dager før du så stolt kommer med denne infoen???? Har vendt meg til din holdning til spilleren Dakapo. Så kommer vel ikke som noe sjokk at infoen kommer sent og at alle må vite dette her.

Som jeg og Dakapo sa så har det alltid vært fred den 17.mai. Hvorfor skulle det være noe annet i år, egentlig?
Og skulle jeg tro fra erfaring fra samtlige andre år det har vært fred den 17.mai, så vil troppene vende tilbake igjen, noe som også har vært praksisen når en har angrep som treffer i en "fredsperiode". Enten det er 17.mai eller julaften/nyttårsaften.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Som jeg og Dakapo sa så har det alltid vært fred den 17.mai. Hvorfor skulle det være noe annet i år, egentlig?
Og skulle jeg tro fra erfaring fra samtlige andre år det har vært fred den 17.mai, så vil troppene vende tilbake igjen, noe som også har vært praksisen når en har angrep som treffer i en "fredsperiode". Enten det er 17.mai eller julaften/nyttårsaften.

mulig du husker sånt, du er i teamet og blir informert om det som skjer, men jeg er ikke i teamet og for meg så kommer det som en bombe og jeg har angrep ute som treffer i freden, jeg forstår at det er vanskelig for Dakapo og sende ut denne infoen og at hu ikke bryr seg så mye med om infoen blir sendt ut i god tid. ikke noe nytt ved det, det jeg spør om er hva blir gjort med angrep som er sendt ut lenge før infoen ble gitt og som treffer i fredsperioden??
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
mulig du husker sånt, du er i teamet og blir informert om det som skjer, men jeg er ikke i teamet og for meg så kommer det som en bombe og jeg har angrep ute som treffer i freden, jeg forstår at det er vanskelig for Dakapo og sende ut denne infoen og at hu ikke bryr seg så mye med om infoen blir sendt ut i god tid. ikke noe nytt ved det, det jeg spør om er hva blir gjort med angrep som er sendt ut lenge før infoen ble gitt og som treffer i fredsperioden??

Nå synes jeg du drar ting litt vel langt PaalOdin. Det å si at jeg ikke bryr meg er bare bullshit, og jeg skjønner at du er sur over freden.. men det å gå såpass til angrep som du gjør på meg nå, har jeg veldig lite til overs for.

Vær så sur du bare vil pga freden, men 17. mai fred har vi hatt de siste årene. At det ikke ble annonsert for over 1 mnd siden beklager jeg, men jeg må få ting godkjent som stort sett alt annet jeg gjør eller ikke gjør.

Angrep som treffer i freden blir besøk, og drar rett hjem igjen.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
mulig du husker sånt, du er i teamet og blir informert om det som skjer, men jeg er ikke i teamet og for meg så kommer det som en bombe og jeg har angrep ute som treffer i freden, jeg forstår at det er vanskelig for Dakapo og sende ut denne infoen og at hu ikke bryr seg så mye med om infoen blir sendt ut i god tid. ikke noe nytt ved det, det jeg spør om er hva blir gjort med angrep som er sendt ut lenge før infoen ble gitt og som treffer i fredsperioden??

At jeg er i Teamet betyr ingen verdens ting. Jeg oppfordrer deg til å ta en liten research nå, paal. Det har alltid blitt annonsert fred på denne serveren, alltid. Det ble annonsert julefred og nyttårsfred, det ble også annonsert fred etter 22.Juni-tragedien. Jul og nyttårsfred samt 17.mai fred som alltid blitt annonsert. At du ikke husker det kan du strengt talt ikke bruke som et argument som angår en hel server, vel? Synes du ikke det er litt urimelig?

Jeg har ingen angrep som treffer i 17.mai. Årsaken er ikke at jeg er i teamet, men jeg har gått utifra at det vil bli fred, og dermed time angrepene mine deretter. Hele Teamet ble faktisk oppmerksom på freden på lik linje som alle andre ble det i dag, så dette kom like fort på meg om på deg, paal.

Angrep som treffer under freden går kun på besøk. Noe det alltid har gjort - og kommer også til å skje nå også. Jeg kan ikke se at omstendighetene rundt har endret seg overhodet til å skulle gi noen som helst kompensasjon for noe.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nå synes jeg du drar ting litt vel langt PaalOdin. Det å si at jeg ikke bryr meg er bare bullshit, og jeg skjønner at du er sur over freden.. men det å gå såpass til angrep som du gjør på meg nå, har jeg veldig lite til overs for.

Vær så sur du bare vil pga freden, men 17. mai fred har vi hatt de siste årene. At det ikke ble annonsert for over 1 mnd siden beklager jeg, men jeg må få ting godkjent som stort sett alt annet jeg gjør eller ikke gjør.

Angrep som treffer i freden blir besøk, og drar rett hjem igjen.

hvis dette er en regelmessig fred, hvorfor trenger du godkjenning for dette og hvorfor er ikke dette implementert i spillet, så en blir informert/advart mot at en angriper i denne planlagte freden som du da trenger godkjenning for og så kan informere spillerne, jeg må vente i 13-14 dager på nukes og angrep skal besøke en fiende. Ja jeg blir litt pissed når infoen ikke blir gitt ut da ja, det stemmer det.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
hvis dette er en regelmessig fred, hvorfor trenger du godkjenning for dette og hvorfor er ikke dette implementert i spillet, så en blir informert/advart mot at en angriper i denne planlagte freden som du da trenger godkjenning for og så kan informere spillerne, jeg må vente i 13-14 dager på nukes og angrep skal besøke en fiende. Ja jeg blir litt pissed når infoen ikke blir gitt ut da ja, det stemmer det.

17. mai er en fred som er tilpassa Norge, andre land har ikke nødvendigvis den samme fridagen som vi har. Da må det gis beskjed.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Skjerp deg Paal!

Du skylder på dakapo for at DU har dretet deg ut. Kan love deg at du ikke hadde vert så imot 17.mai fred viss du hadde tenkt deg om når du sende angrep, og noen fra fienden ikke hadde tenkt på d.

Håper i d minste at angrepene ikke var planlagt å treffe 17.mai, for da vil jeg si du spiller råttent :mad:
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Skjerp deg Paal!

Du skylder på dakapo for at DU har dretet deg ut. Kan love deg at du ikke hadde vert så imot 17.mai fred viss du hadde tenkt deg om når du sende angrep, og noen fra fienden ikke hadde tenkt på d.

Håper i d minste at angrepene ikke var planlagt å treffe 17.mai, for da vil jeg si du spiller råttent :mad:

Nei de er ikke planlagt til 17. mai, men V1 er en veldig stor verden med store avstander, angrepene er sendt for flere dager siden og de bruker lang tid ergo, veldig lang tid tilbake etter besøket. Det er frustrerende å sende ut masse angrep også kommer Dakapo med dette her noen få dager før freden inntrer, hun og teamet burde vite at på V1 har vi store avstander og at info som berør spillet burde gis tidlig nok.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nei de er ikke planlagt til 17. mai, men V1 er en veldig stor verden med store avstander, angrepene er sendt for flere dager siden og de bruker lang tid ergo, veldig lang tid tilbake etter besøket. Det er frustrerende å sende ut masse angrep også kommer Dakapo med dette her noen få dager før freden inntrer, hun og teamet burde vite at på V1 har vi store avstander og at info som berør spillet burde gis tidlig nok.

Og det har jeg allerede tatt kritikk for, men 17. mai fred er fortsatt noe som har vært de siste årene og det ville ikke vært dumt å tenke over de før man sendte ut angrep i år også.

Likevel er det min feil, jeg skulle gitt beskjed tidligere.. Nok en gang, sorry.
 

DeletedUser

Guest
Som jeg og Dakapo sa så har det alltid vært fred den 17.mai.

Unntatt i 2008 og 2009, men ærlig talt, hvorfor regne med de to åra? Det er jo bare halvparten av de 17. mai'ene vi har kunnet feire her på TW.no :hmm:

Ahem.

Som sagt, det var ikke fred på 17. mai i 2008 eller 2009. I -08 hadde jeg den gleden av å grense mot tre-fire krigslystne svensker, så det sitter godt i pannebrasken. Når det gjelder 2009 så måtte jeg sjekke det opp litt grundigere, men det virker ikke som om det var fred da heller.

Nå har det vært det de siste par åra, så det er selvfølgelig ikke helt unaturlig å anta at det skulle bli det i år igjen. Men - som Dakapo allerede har tatt selvkritikk for - så var det ganske kort varsel. Det er ikke første gangen teamet er dårlige til å informere om ting, så det er kanskje på tide at man tar å virkelig skjerper seg. Ikke bare sier at man skal gjøre det, men faktisk tar tiltak for å gjøre det.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det stemmer at det ikke var fred i 08-09 perioden, men likevel er det relativt dumt å gå utifra at fred ikke vil skje da det har vært praksisen svært lenge. Årsaken til at det ikke ble fred i 08-09 har jeg ingen som helst informasjon om, men kanskje alle svenskene som var på .no hadde en finger med i spillet på nettopp det spørsmålet? :p

Jeg vet ikke, men at det var en "overhengende stor fare" for at det skulle bli fred på 17.mai burde ikke komme som en overraskelse i det hele tatt for noen, da det etter min mening er en selvfølge på en så stor dag som det:)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det stemmer at det ikke var fred i 08-09 perioden, men likevel er det relativt dumt å gå utifra at fred ikke vil skje da det har vært praksisen svært lenge. Årsaken til at det ikke ble fred i 08-09 har jeg ingen som helst informasjon om, men kanskje alle svenskene som var på .no hadde en finger med i spillet på nettopp det spørsmålet? :p

Jeg vet ikke, men at det var en "overhengende stor fare" for at det skulle bli fred på 17.mai burde ikke komme som en overraskelse i det hele tatt for noen, da det etter min mening er en selvfølge på en så stor dag som det:)

Med ett meget ustabilt team og liten informasjon er det ikke mye en kan ta som en selvfølge mr. scar. Ett team som viser til de grader at de ikke bryr seg stort enda engang.
 

DeletedUser

Guest
Det stemmer at det ikke var fred i 08-09 perioden, men likevel er det relativt dumt å gå utifra at fred ikke vil skje da det har vært praksisen svært lenge. Årsaken til at det ikke ble fred i 08-09 har jeg ingen som helst informasjon om, men kanskje alle svenskene som var på .no hadde en finger med i spillet på nettopp det spørsmålet? :p

Jeg vet ikke, men at det var en "overhengende stor fare" for at det skulle bli fred på 17.mai burde ikke komme som en overraskelse i det hele tatt for noen, da det etter min mening er en selvfølge på en så stor dag som det:)

Sånn rent bortsett fra at det var en like lang periode uten fred den 17. mai som det har vært med fred... Og det kan virke som om den perioden med fred kom ganske brått på. Selvfølgelig, det virket som om det ble tatt lærdom av det, og det var omdiskutert allerede i mars i fjor.

Så hvis man skal gå etter fjorårets praksis ( som jo er halvparten av "svært lenge", som jo må være ganske lenge! ) så ville man fått veldig godt forvarsel. Da man ikke får det er det ikke helt unaturlig å tro at det ikke blir fred. Hvis jeg ikke tar helt feil har det også kommet klager på 17. mai freden, som kan ha nådd fram.

Så kanskje det å anta at man ville få god beskjed dersom det skulle bli fred kun tyder på at man har en feilplassert tillit til teamet? Det slår meg som om det heller er tilfellet enn at man har vært relativt dum, som du sier det.

Når det gjelder det med svenskene, så var det ikke spesielt mange av dem tidlig på .no. Jeg var bare usedvanlig uheldig med plasseringa mi på V1.

Ei heller har det ikke vært en selvfølgelig mer enn halvparten av de tidligere anledningene, og det vil alltid være store personlige forskjeller på hvilke dager - og tidspunkter - som fortjener å være en fred.

Når vi først er inne på det, jeg lurer på hvorfor det kan være greit å gi god forvarsel. Kan det være fordi 17. mai ikke nødvendigvis henger i bakhue på folk i lang tid i forveien? Jo, jeg vil faktisk tro det. Nå kan jeg ikke snakke for alle, men jeg kan si at for min del så tenker jeg sjeldent over hvilken dato angrep treffer på, utover en slags generell timing. Langdistanseangrep er noe jeg nesten aldri tenker over datoen på når treffer.

Så for å oppsummere;
  • Teamet dreit seg ut.
  • Dakapo er ansvarlig og tar det på sin kappe ( thumbs up for det ).
  • Ja, det er mulig at Paalodin overreagerer, men jeg vil tro de fleste kan forstå hans frustrasjon hvis de prøver.
  • Folk burde slutte å komme med bombastiske antakelser og påstander uten å sjekke det opp ( som om det kommer til å skje ).

Åja, og en siste liten kommentar; Til den artige fyren som ga meg negativt ryktepoeng for det forrige innlegget her, med følgende anonyme begrunnelse; "Dakapo gjør så godt han hun kan" <--- Rettet det for deg jeg. Fordi jeg er så snill.
 

DeletedUser

Guest
Med ett meget ustabilt team og liten informasjon er det ikke mye en kan ta som en selvfølge mr. scar. Ett team som viser til de grader at de ikke bryr seg stort enda engang.

Nå synes jeg du skal roe deg ned 10 hakk. Du har fått svar på din frustrasjon. Frustrert skal du få lov til å være, men å si at vi ikke bryr oss, der tar du rimelig feil, da hadde ikke noen giddet å svare på noen spørsmål, vi hadde sikkert ikke giddet å gjort noe ig.
Ustabile er vi heller ikke, hvor du tar det fra vet ikke jeg, men jeg føler meg veldig stabil igrunn.
Men det er ingen poeng i å repetere det samme om og om igjen, da svar er gitt, Dakapo har tatt selvkritikk, ferdig med det!
Jeg skal ikke repetere det scar eller dakapo har sagt, men jeg mener akkurat det samme som de.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nå synes jeg du skal roe deg ned 10 hakk. Du har fått svar på din frustrasjon. Frustrert skal du få lov til å være, men å si at vi ikke bryr oss, der tar du rimelig feil, da hadde ikke noen giddet å svare på noen spørsmål, vi hadde sikkert ikke giddet å gjort noe ig.
Ustabile er vi heller ikke, hvor du tar det fra vet ikke jeg, men jeg føler meg veldig stabil igrunn.
Men det er ingen poeng i å repetere det samme om og om igjen, da svar er gitt, Dakapo har tatt selvkritikk, ferdig med det!
Jeg skal ikke repetere det scar eller dakapo har sagt, men jeg mener akkurat det samme som de.

Skal trekke det tilbake med ustabilt team, dere er ett team som stabilt leverer ut lite informasjon som har innvirkning på spillet IG og dere leverer den stabilt for sent. Er det bedre da?? Og dere tar "selvkritkk" Men infoen kommer aldri ut eller den kommer altfor sent. Dette har blitt tatt opp ved mange anledninger her på forumet og alle er enige om at infoen som blir gitt ut kommer for sent. Det er enda ikke blitt gjort noe med. Jeg misstenker da at dere i teamet egnetlig ikke bryr dere så veldig mye om det. Ilsdjeler uten motivasjon/en dyktig leder. noe mangler ihvertfall.
 
Topp