17918 spillere - hva skjer og hvorfor skjer det?

DeletedUser

Guest
MCTwist:
Morsomt at du nevner TW-radio og slikt da. Fikk da ordnet med .se før jeg gikk av at vi kunne ha scandinavian tw-radio, men vet ikke hvordan det gikk. TW-treff har jeg arrangert flere ganger, og nå snart har jeg og POKE arrangert et nytt, så der skal jeg snart iallefall. Gleder meg ;P

Danskene har værtfall kommet å søkt som admin, eller kunne vi starta vår egen radio da..

Går jo ann og sende mail til Conzec.
 

DeletedUser

Guest
Danskene har værtfall kommet å søkt som admin, eller kunne vi starta vår egen radio da..

Går jo ann og sende mail til Conzec.

Har snakket med danskene tidligere, de var klare for Scandinavian radio. Conzec var også for det, men tror det hele stoppet litt opp når det forrige teamet gikk. Får håpe de nye tar opp kontakten.
 

DeletedUser

Guest
Det er altfor drøyt spør du meg. Hadde det skjedd med meg hadde jeg slutta.. Selv om den straffen er veldig morsom å gi, så har den mange negative sider spesielt på .no
Det finnes muligheten å banne i x dager. :p
Du forstår at du har gjort noe galt da også... Det å miste masse byer, blir som et slag i magen.

Ban i noen dager? Ferie!

Jeg vil si det er et par åpenbare problemer med bare å banne folk. Det ene er at noen, som meg, fort vil se på det som en liten ferie fra TW. Spesielt hvis det er unattackable. Det hadde egentlig vært ganske deilig. Belønning for å jukse? Joy.

Selvfølgelig kan man bannes attackable - så vidt jeg vet skjer det nå og da - men det garanterer ikke at man vil bli angrepet. Det popper tross alt ikke opp en melding når man sender angrep på en spiller som er bannet attackable, så det er alt annet enn sikkert at fiendene vil ta fordel av dette. Altså vil en slik "straff" fort bli litt bingo om man faktisk blir straffet eller ikke.

Ødelegger ikke det litt av poenget med en straff? Det bør helst oppfattes som en straff.

Nå har jeg som sagt ikke noe med det som skjer in-game å gjøre, men de tar sikkert imot andre forslag... :)

@glitter: Hvis jeg hadde kjedet meg, hadde jeg tatt et obskurt sitat av deg, uten sammenhengen det var sagt i, for så å vri ut en eller annen feilaktig tolkning av det for å "bevise" et eller annet poeng. Men ærlig talt, det hadde vært ganske teit.
 

DeletedUser

Guest
Mente bannet med attackable. :p

De straffene som jeg har sett i det siste, har vært ganske store da utifra regelbruddet.

Men de som virkelig jukser og vrir i systemet, fortjener alt av alle straffer :D
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det er ille når en ærlig kar som Theodoric, som har jobbet i et år for stammen sin, dag ut og dag inn, mister en stor del av byene sine fordi han blir framet.

Man bør heller straffe de som hele tiden spiller på kanten av regelverket, og gjerne bryter det når man vet det ikke blir oppdaget eller blir ignorert.
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg ser virkelig ikke problemet. Man kan sette spillereen som har sluttet opp som kontovakt, og så har man 60 dager på å finne en ny konto. Dersom man vet passordet, og velger å logge på kontoen uten å bruke kontositting, så har ikke TW-teamet kontroll på hvor lenge siden det var denne spilleren sluttet. Det hadde vært så utrolig mye enklere om folk sluttet å bruke passordet å logge inn, og bare satt opp en i stammen som kontovakt for så å bruke 60 dager på å finne en ny spiller til kontoen. Det kan virkelig ikke være i noens interesse å sitte å spille på halvparten av stammens kontoer?

Jeg regner med at utfallet på dette blir at det kommer en kunngjøring om at man har en viss frist til å slutte å bryte denne regelen, og etter det vil regelbrytere straffes hardt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ser virkelig ikke problemet. Man kan sette spillereen som har sluttet opp som kontovakt, og så har man 60 dager på å finne en ny konto. Dersom man vet passordet, og velger å logge på kontoen uten å bruke kontositting, så har ikke TW-teamet kontroll på hvor lenge siden det var denne spilleren sluttet. Det hadde vært så utrolig mye enklere om folk sluttet å bruke passordet å logge inn, og bare satt opp en i stammen som kontovakt for så å bruke 60 dager på å finne en ny spiller til kontoen. Det kan virkelig ikke være i noens interesse å sitte å spille på halvparten av stammens kontoer?

Jeg regner med at utfallet på dette blir at det kommer en kunngjøring om at man har en viss frist til å slutte å bryte denne regelen, og etter det vil regelbrytere straffes hardt.




Ja, og når de 60 dagene er slutt da, hva da?
Man må jo få gitt passordet videre for at en annen kan ta over kontoen.
Er umulig å eie en konto vis du ikke har passordet, og kunne spille fritt, Har du spillt tribalwars, eller gjør du deg dum i den posten???


Problemet er jo at man blir straffet for å vite passordet til en annen konto, og blir straffet selv om man ikke logger in, men blir starffa for å vite passordet, uten å bruke dem, bare å gi det til den nye eieren
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har jeg missforstått noe eller kan jeg sende mitt passord til hvilken som helst spiller på TW.no med passord, per PM. Derretter rapportere dette via ticket og få han/henne bannet pga. at jeg sende passordet på PM, UTEN at dette blir brukt? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Har jeg missforstått noe eller kan jeg sende mitt passord til hvilken som helst spiller på TW.no med passord, per PM. Derretter rapportere dette via ticket og få han/henne bannet pga. at jeg sende passordet på PM, UTEN at dette blir brukt? :rolleyes:

ja, det virker jo sån, slik jeg har hørt at folk har blit straffet for, selv om jeg velger å tro at ingen har gjort dette, men i prinsipet virker det slik.




Edit: kan vær jeg tar feil, men virker som at det går
 
Reaksjonspoeng
3
@ Naisirk: Jeg regner med at du er smart nok til å skjønne at dersom man er litt forsiktig, kan man sende passordet til hvem som helst. Bruk msn, skype, telefon eller kommuniser med spilleren på en annen måte utenfor TW. Så setter spilleren deg opp som kontovakt, og du har 60 dager på å finne en ny spiller til kontoen. Så lenge du ikke bruker passordet i TW-sammenheng, er det ingen som bryr seg om at du er i besittelse av det. Jeg vet ikke hvem som prøver å gjøre seg dum, men jeg vet ihvertfall hvem som skriver uten å tenke...
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
@Poke me: Kunne ikke sagt det bedre selv.

Personlig så syntes jeg ikke straffene er for strenge. Ja, jeg skal si meg enig i at noen er uklare, men det vil mest sannsynlig bli rettet på.

Så lenge noen i In-game teamet finner bevis på noen regelbrudd, vil dette bli straffet. Og nei, det er ikke tilfeldige straffer som blir delt ut.

Les reglene og følg dem folkens. Så lenge det blir gjort vil ikke du bli straffet. Det er ikke vanskeligere.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Har jeg missforstått noe eller kan jeg sende mitt passord til hvilken som helst spiller på TW.no med passord, per PM. Derretter rapportere dette via ticket og få han/henne bannet pga. at jeg sende passordet på PM, UTEN at dette blir brukt? :rolleyes:
Hvis han rapporterer deg for å ha sendt passordet er det du som blir straffet lille venn.
 

alurn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Vell noen av reglene kan vere rare og kansje ikke passende men så lenge de er der må vi følge dem. og vi bør også kunne protestere mot de. reglene på forumet kan kansje virke tungt og lese.

og ja jeg mener regler bør vere forselig fra .no og .net . av to grunner, det er en annen gruppe de sikter mot og ikke minst en mindre gruppe begge de bør gi andre regler en .net.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Har jeg missforstått noe eller kan jeg sende mitt passord til hvilken som helst spiller på TW.no med passord, per PM. Derretter rapportere dette via ticket og få han/henne bannet pga. at jeg sende passordet på PM, UTEN at dette blir brukt? :rolleyes:

Yep. Så lenge ikke han som mottar passordet rapporterer deg først.

Da er du screwed.

En ny type krigføring dette.

Pennen er virkelig kraftigere enn sverdet i TW om dagen :(
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
@ Naisirk: Jeg regner med at du er smart nok til å skjønne at dersom man er litt forsiktig, kan man sende passordet til hvem som helst. Bruk msn, skype, telefon eller kommuniser med spilleren på en annen måte utenfor TW. Så setter spilleren deg opp som kontovakt, og du har 60 dager på å finne en ny spiller til kontoen. Så lenge du ikke bruker passordet i TW-sammenheng, er det ingen som bryr seg om at du er i besittelse av det. Jeg vet ikke hvem som prøver å gjøre seg dum, men jeg vet ihvertfall hvem som skriver uten å tenke...

Men hvorfor må det være så tungrodd?

Hva er forskjellen med å få et passord på MSN eller på ingame post?

Det er bruken av passordet som egentlig er ulovlig. Regelens utforming er for at det skal bli vanskeligere å gi fra seg passordet sitt, men det er jo ikke det, bare å logge på msn det.
 

alurn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
de kan ikke sjeke om en bruker passordet eller ikke etter de har modtat det. (kan jo altids bruke andre netverk etc.)
 

DeletedUser

Guest
I en av action trådene, når vi pratet om hvordan krigen startet.
"Juksemakere burde bli perm banna hele hurven" og noe slikt, når vi pratet om mitt regelbrudd.




Men må også si at vi endelig har fått en CM som faktisk får ting gjort. Så har ikke noe i mot selve personen.

Syns bare straffene er altfor drøye i forhold til regelbrudd.

Ah, visste ikke at det var deg det gjaldt. Vel ja, hvis du har jukset så er perm ban passende straff. Definisjonen av juks er enda uklar da mtp at mange av reglene er laget for å kun passe zergere.
 
Topp