17918 spillere - hva skjer og hvorfor skjer det?

king herodes

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Nå må man jo si at ledelsen har gjort noen gode ting, og de er veldig effektive. Men er enig i at jeg ikke liker reglene så godt som de forrige. Dette er .no med færre spillere. .net har maaaange verdner og alt mulig, og der er slik straff greit fordi de ikke risikerer å miste så mange spillere. Det at regel endringer kommer så ofte er jo også på tryne. Det er HELT ok å gjøre regler klarere, men endringer.. fyfy.

Jeg er enig med at ledelsen er bedre enn den forrige... men det er en del regeler som er blitt uklarere her siden forrige team. Det må fikses på før .no serveren blir lagt ned:O
 

DeletedUser

Guest
Reglene til .no må være tilpasset .no
Ja, å ta utgangspunkt i .net sine regler er veldig bra, men de er tilpasset .net..

Men for å unskylde ledelsen litt, så er de ganske nye også.
 

DeletedUser

Guest
hvis .no nedlegges kan vi jo bare ta storminvasjon av .co.uk, .dk eller .se da, er ikke enden av verden :0
 

chiltarc

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
HVIS det noen ganger går så langt at .no legges ned flytter de sikkert verdnene våre over til .net eller .se

er det ikke nettopp dette vi vill unngå da?

syns det er korrekt att folk som jukser skal straffes men alt med måte. skal jo ikke totalt ødlegge spillerens intresse.

målet må jo vere å få spiller anntallet opp. så .no kan satse høgere og med tid får mer å tilby spillerene.

men det viktigste her må jo vere SPILLERENE er vi som må stå i fokus.
visst vi ikke blir tilfreds ( sier ikke att ledelsen skal legge seg flatt på alt. men må da gå ann å møtes på midten en plass ) så vil jo fler og fler slutte. og da har vi ikke noe .no .

Det er viktig å holde på brukerne av tw. og få¨ett godt miljø. men att vi trenger noen til å holde oss i tøylene er jo ikke tvil. men er jo forskjell på innføre mye nytt på engang og nesten kjøre "diktatur" styre, ser jo hvor bra det har funka i verdens historie oppgjennom tida.

kort sagt: Forbruker og levrandør må møttes på midten, og finne en løsning alle kan godta.


ble litt rot dette, men skylder på mangel av søvn.

chiltarc.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Når har jeg kalt deg juksemaker?:confused:

I en av action trådene, når vi pratet om hvordan krigen startet.
"Juksemakere burde bli perm banna hele hurven" og noe slikt, når vi pratet om mitt regelbrudd.




Men må også si at vi endelig har fått en CM som faktisk får ting gjort. Så har ikke noe i mot selve personen.

Syns bare straffene er altfor drøye i forhold til regelbrudd.
 

DeletedUser

Guest
I en av action trådene, når vi pratet om hvordan krigen startet.
"Juksemakere burde bli perm banna hele hurven" og noe slikt, når vi pratet om mitt regelbrudd.




Men må også si at vi endelig har fått en CM som faktisk får ting gjort. Så har ikke noe i mot selve personen.

Syns bare straffene er altfor drøye i forhold til regelbrudd.

Du tok i allefall regelbruddet med et smil, selv om det ble en krig av det... :)
 

DeletedUser

Guest
Det gleder meg at du velger å understreke mitt poeng i måten du svarer på. Fortsett slik, så vil kanskje enda flere spiller melde seg på debatten her.

Jeg prøvde å utheve bruk av begrepet HOLDNINGER, men det gikk tydeligvis ikke inn. Og tror du virkelig at jeg er den eneste som så det sitatet fra deg? Slik ganondorf sa tidligere - folk snakker. Det sprer seg raskt gjennom MSN og Skype samtaler. Det kan da umulig være så vanskelig å forstå?

Det handler om din holdning og innstilling til brukerne av dette spillet, altså kundene. Du sier det jo igjen her, forresten:


Hvem er det som har no med hvem som straffes og hva de straffes for, hvis det ikke er brukerne? Er det kun teamet som har en hjerne her? For jeg liker å tro at folk som spiller dette spillet helt fint klarer å tenke selv og skille rett og galt. Flere har allerede sagt at de er uenig i måten teamet straffer regelbrudd - og det er bl.a. det dette innlegget handler om.


Det jeg, og flere, ønsker er en revurdering av hele måten systemet drives nå. Hvordan folk straffes for ulike regelbrudd. Folk mener det er urimelig og inkonsekvent. Det er det som skrives i det første innlegget. Les det gjerne igjen om det er vanskelig å forstå.



Jeg kunne godt tatt med masse sitater og slikt, men det var strengttalt ikke nødvendig for å få frem poenget. Beklageligvis for deg hadde du uttalt deg på en måte som passet som eksempel i dette tilfellet. Jeg mener heller ikke at ALLE moderatorer gjør en dårlig jobb. De fleste prøver å gjøre det beste de kan utifra omstendighetene. I mange tilfeller er det systemet som krever at mange må opptre på måter som spillerne igjen synes er ufine og inkonsekvente.

Hvis du føler for å fortsette å dra ting jeg sier helt ut av sammenheng, for all del, kjør på. Jeg vil påstå at de fleste som leser gjennom det som har blitt skrevet er i stand til å fatte sine egne slutninger. Hvis man ikke liker regelene, ta det opp før man faktisk blir straffet for dem.

Med tanke på at du ser ut til å være en av de eneste som har noe imot meg her, plager det meg egentlig ikke. Du har tross alt vist ved tidligere anledninger at du ikke er i stand til å se objektivt på noe når jeg er med i bildet.


On-topic: Vil du ikke miste byer, ikke bryt regler. Det er fullt mulig å overføre kontoer videre uten å vite om passordet selv, for eksempel.

Have a nice day.
 

DeletedUser

Guest
Tror ikke meningen med denne tråden er at Moderatorene skal krangle med spillere. Minner meg egentlig om en topic som handler om Elite vs arica^^
 

DeletedUser

Guest
Bra sagt glitter , men jeg er uenig med deg i det at det skal være mye forskjell på .no og .net serverene. .no ble ikke laget for at noen skal kunne lage reglene selv , de ble laget sånn at de norske skulle få en plass der det majoriteten av spillerene er norske.
 
Reaksjonspoeng
3
På meg virker det som om det eneste det klages på her, er regelen med deling av passord...

Enig med magic dude i at teamet virker mer målrettet enn det forrige og bystraffen er positiv. Når du bryter reglene kan du for f*** ikke klage på at du blir straffet for det etterpå.

Ta Ganondorf som et eksempel. Hvis han har brukt fakescript til den meste av adlingen sin, så er det ikke urimelig at han mister over 50% av byene sine for det. Hvis du bryter reglene får du ta følgene av det.

Men som sagt; på meg virker det som om det eneste det klages på er passordregelen...
 

DeletedUser

Guest
Når du bryter reglene kan du for f*** ikke klage på at du blir straffet for det etterpå.

Ta Ganondorf som et eksempel. Hvis han har brukt fakescript til den meste av adlingen sin, så er det ikke urimelig at han mister over 50% av byene sine for det. Hvis du bryter reglene får du ta følgene av det.

Men som sagt; på meg virker det som om det eneste det klages på er passordregelen...

Det er altfor drøyt spør du meg. Hadde det skjedd med meg hadde jeg slutta.. Selv om den straffen er veldig morsom å gi, så har den mange negative sider spesielt på .no
Det finnes muligheten å banne i x dager. :p
Du forstår at du har gjort noe galt da også... Det å miste masse byer, blir som et slag i magen.
 

DeletedUser

Guest
Personlig ser jeg på problematikken rundt .no for tiden. Der svært mange slutter. Selvfølgelig det er sol og sommer, folk slutter av den grunn også, har jeg sett. Men jeg ser at det nesten ikke går en dag uten at folk klager på reglene på ulike stamme chatter jeg er i. Vet også om flere som har spurt men virker ikke fornøyd med svarene de har fått og stiller på samme måte spørsmålstegn som tidligere.

Mye av det jeg personlig lurer på er hvor mye man mister av ulike regelbrudd. Mener også det er relevant når folk klager på en straff. At de har noe å forholde seg til. For å ta et raskt eksempel som egentlig handler om det samme, men litt som skiller. Det er for eksempel om jeg bruker “lage gullmynt scriptet” og fakescript. Så vet jeg ikke om jeg blir like hardt straffet for det, når begge er ulovelige script(tror jeg, hvis det er lovelig later vi som at det ikke er det ;P). Gullmynt scriptet skader ingen, fakescript gjør. Så da burde det i teorien være strengere straff for fakescript. Selv om begge deler går under ulovelig script. Slike ting har jeg ikke peiling på.

Så begynte jeg å komme med flere eksempler, men det ble plutselig så langt, så dropper det inntil videre.

Poenget mitt er uansett at det hadde vært greit med litt flere knagger å henge ting på, for å vite hvordan reglene og straffer fungerer, med tanke på å klage i ettertid. Selvfølgelig finnes det massevis av tilfeller, så vanskelig å komme med noe mal på alt. Som koordinering av angrep, om det går på antall angrep man koordinerer eller om det går på antall real angrep, eller om det ikke spiller noe rolle hvilken grad man koordinerer, der koordinering er koordinering.

Men slikt jeg har hørt, så er det mange som er sure på at de føler seg urettferdig behandlet når det er vanskelig å klage, fordi man ikke har nok utgangspunkt å gå etter, om straffet er urettferdig eller ikke, fordi man ikke vet hva som er normalt.

Oki, dette ble kanskje bare masse rot ;P Bah

Hadde også vært fint med en måte å straffe folk på ved å gi dem en lærepenge slik at de ikke gjør det igjen. I stedet for å drepe spillergleden med å miste 25-50% av byene sine får regelbrudd som å dele PW. I flere tilfeller burde folk som bryter reglene få tidstraff og de kan få en advarsel med det samme mot å miste byer. Så ja, blir det også lettere for TW teamet i ettertid med tanke på klager. En klage stiller ikke like høyt når vedkommende har blitt straffet tidligere og vist at han/hun ikke har lært.

Men som jeg har belyst, er ikke alt dette som er så lett for TW teamet å gjennomføre blant annet fordi det finnet vandvittig store mengder med ulike tilfeller som da må belyses. Det igjen kan fort bli rot. Men litt bedre beskrivelse hadde vært fint.

Jau, jeg tror folk overreagerer litt med tanke på at .no skal skille seg helt totalt ut. TW er TW. Men til en viss grad burde ting gjøres litt annerledes på ,no enn på .net. Mye pga. medlemstall. Jau, jeg er bekymret for .no og dens medlemstall. Virker ikke som om jeg er den eneste.

Til slutt vil jeg legge til at jeg ikke mener TW teamet er dritt, er glad for å ha noen som orker å bruke så masse tid på å holde orden, er ikke noe lett jobb. Samtidig ikke lett å gjøre alle glad til en hver tid. Som i rettssaker, selvfølgelig er ikke alle enige i en dom.

Men ønsker å belyse at det finnes ting teamet kan gjøre, for at ting skal generelt bli bedre på .no og håper og tror de jobber målrettet for å finne ut hvordan de kan gjøre dette og håper det vil skje via og se på hva spillermassen har å komme med ;)

forskningsprosjekt 001: Bah, meg som eksempel ;P Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har prøvd fakescript. Men har lyst til det, på en server der det er lov. Ofte føler jeg at jeg sender fakes minst like fort når jeg hører andre som har brukt det tidligere på lovelige servere. Men mulig man sparer noen tastetrykk ;)

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Utrolig bra skrevet Glitter, cred for dette! Men jeg syns det er flere punkter .no kan forbedre seg på. Om man ser på f.eks .se, så har dem kommet mye lengre, og organisert flere ting som TW Treff, TW - radio, scandinavian war, speed osv... Teamet der ser ut til å fungere utrolig bra, og serveren utvikler seg stadig.

Jeg vil påstå at langt over 90% av spillerne på .no ønsker seg flere godkjente script. Teamet har en usedvanlig streng grense på dette, hvor til og med de minste uskyldige scripts ikke går igjennom! Shame on you! >:|

For å "piffe" opp forumet noe, så har co.uk laget et eget forum (/topic?) som brukes generellt til GFX (Cadapult Graphic Systems). Meget populært der, har tro på mange photoshoppere i .no :p

Det jeg har nevnt fortløpende her er forslag til hvordan man kan trekke til seg flere spillere. For å få til dette må teamet selvfølgelig fungere, og synes teamet bør være 1. prioritet her, da teamet virker nokså upopulært til tider...

Har bosatt meg i .no for litt over 1 års tid nå, jeg tar forbehold om feile utsagn:p
 

13revolvoris

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Hvem er det som har no med hvem som straffes og hva de straffes for, hvis det ikke er brukerne? Er det kun teamet som har en hjerne her? For jeg liker å tro at folk som spiller dette spillet helt fint klarer å tenke selv og skille rett og galt. Flere har allerede sagt at de er uenig i måten teamet straffer regelbrudd - og det er bl.a. det dette innlegget handler om.

Men da kunne jo liksom alle i Elite klaga på Fardin utestenginga feks
Da kan alle i stammen bare klage for og holde poenga oppe.
Alle stammer i krig hacka en spiller og klaga på at han som gjorde de blir straffa.
Skal de vere sånn:confused:
 

DeletedUser

Guest
også på co.uk forumet ,har de premade tribes forum :p det likte jeg veldig, ellers er jeg enig med tobben..
 

DeletedUser

Guest
Men da kunne jo liksom alle i Elite klaga på Fardin utestenginga feks
Da kan alle i stammen bare klage for og holde poenga oppe.
Alle stammer i krig hacka en spiller og klaga på at han som gjorde de blir straffa.
Skal de vere sånn:confused:

Når det gjelder fardin sin bann og straff har jeg ingen grunn til å klage på denne. Han vant helt klart byer på det regelbruddet han begikk, så ser at det kan være retferdig at han mistet noen byer.

vil også påpeke det jeg ar sagt tidligere, som det ser ut som iallefall en her misforstår: Jeg mener ikke at det er teamets medlemmer som er problemer, det er systemet de jobber etter. Holdninger ble tatt opp, ja, men dette er ikke et problem for flertallet av medlemmene i teamet. De fleste medlemmene av teamet forsøker nok så godt de kan, men når hele systemet er vanskelig oppbygd og krever uretferdige straffer så blir det jo ti lat de må føye seg etter dette.

Når det gjelder Grim sitt innlegg... IOM at du er moderator bør du være i stand til å tenke før du poster, så jeg overser simpelthen at det som var rettet mot min person. Du er trossalt den eneste som har svart her på en slik... Umoden måte. Du har virkelig ikke skjønt poenget med denne tråden hvis du føler deg tvunget til å skrive dette:

Vil du ikke miste byer, ikke bryt regler. Det er fullt mulig å overføre kontoer videre uten å vite om passordet selv, for eksempel.

Tråden er laget NETTOPP fordi det er dette vi ønsker å få revurdert. Hvis du har tenkt å stå bombastisk på det nåværende systemet ser jeg ikke hvorfor du deltar i denne tråden. Folk ønsker trossalt å gjøre noe med det eksisterende, det er derfor de skriver her. Slik jeg ser det er det ingen måte folk kan tvinge systemet i endringer hvis alle moderatorer sitter med din holdning.


MCTwist:
Morsomt at du nevner TW-radio og slikt da. Fikk da ordnet med .se før jeg gikk av at vi kunne ha scandinavian tw-radio, men vet ikke hvordan det gikk. TW-treff har jeg arrangert flere ganger, og nå snart har jeg og POKE arrangert et nytt, så der skal jeg snart iallefall. Gleder meg ;P
 
Sist redigert av en moderator:
Topp