Bak masken til Cllect

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Liker at dere legger kortene på bordet Cllect, og prøver å ordne opp i dette på en ordentlig måte. For meg så virker det som om en misforståelse som fort oppstår når folk er usikre på fremtiden.
Takk!

PS: Siden vi først bruker kort-metaforen; vi har lagt kortene på bordet siden starten av våre samtaler med SDS. Dessverre har SDS trodd at vi har flere ess i ermet. Men det har vi ikke. Vi spiller med åpne kort.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Du og resten av HBT kan tro hva dere vil, men jeg tror nok at hvis SDS ser på handlingene våre, skjønner de fort at måten vi har handlet på ikke stemmer overens med teorien om at vi hadde planer om å backstabbe dem. Hvis backstab var planen, ville vi hatt alt å vinne på å være langt mer hemmelighetsfulle enn det vi var.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Jeg tror dere faila med backstabben så brutalt, og nå prøver dere å ro dere tilbake i armene til sds, så kommer dere til å backstabbe dem senere. Vi har lært å kjenne cllect sitt skitne spill på v27.

-A
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Det ville jo vært en smule utaktisk av deg å si at du tror på sannheten, så jeg kan jo forstå hvorfor du ser på verden med skylapper foran øynene. Heldigvis er det bare SDS vi må overbevise om at vi aldri hadde svikefulle intensjoner. Forhåpentligvis klarer de å se at puslebrikkene egentlig ikke passer slik de ble lagt ned tidligere i tråden, men i realiteten maler et helt annet - og mer logisk - bilde.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Cllect har lekt med ild hele veien, og først nå har det gått skikkelig galt for dere. Det er lærdom i slike ting. Kanskje ikke pushe ting for langt?
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Det latterlige her er vell bobil som utnytter muligheten alt han kan for å få en sjans til å vinne, til tross for å aldri prestere noe selv
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Spekulasjoner, misforståelser og bedrag. Dramadramadrama! Keep it coming!
 

memelord

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det latterlige her er vell bobil som utnytter muligheten alt han kan for å få en sjans til å vinne, til tross for å aldri prestere noe selv
Spesiell påstand. Føler dette blir litt sånn "fuck-the-logic-jeg-støtter-stammen-min"-innlegg, selv om du kanskje ikke spiller v27 en gang. Jeg synes nemlig heller det hadde vært latterlig om han ikke utnytta muligheten som nå ligger foran ham. Fuckup-en(hvis man kan kalle det det) til SDS og Cllect er jo en gullgruve for dem. Hvis det er forumet og ikke IG du sikter til, så skjønner jeg deg litt da. Mr. Bobil er ofte noe i overkant latterlig. Men er det ikke derfor vi elsker ham?

Det blir egentlig ikke riktig å kalle det Cllect sin feil imo, så det skal jeg la være. Jeg er blant dem som tror at Cllect kommer med mye sannhet i denne saken. Mye skit blir sagt i stammechatter, man koser seg og spekulerer i fremtiden uten å nødvendigvis ha noen helt klare intensjoner enda. Jeg er også blant dem som ikke støtter anklagene mot the collectors i noen særlig grad, langt mindre bryr jeg meg om dem. Likevel mener jeg at denne krigen var helt nødvendig for SDS.

Faktum er at Storebror var på vei ut, noe de hadde tenkt på en stund. Om en sær representant fra SDS' ledelse skulle si nei, så tror jeg neppe de hadde latt seg styre av det. De likte seg tross alt dårlig i stammen, og de hadde sine (gode?) grunner, som flere har påpekt her. Jeg vil derfor påstå at de uansett hadde dratt, til og med om de ikke ble kicka den natten(eller hva det nå var som skjedde). Se det hele nå fra SDS' perspektiv: en av to store carry-kontoer har dratt, Cllect tar rank 1 og blir den nye favoritten til å vinne. Slik jeg ser det har SDS nå to muligheter:

1. Rævsleiking
2. Krig

Mange liker rævsleiking. Det er ofte det trygge valget der og da, og man kan som regel fortsette å vokse uten å bekymre seg for så alt for mye. Jeg tror de jeg spilte med på v20 likevel er enig i at dette er et mye mindre gøyalt alternativ. Mot slutten forsvinner HBT, og Cllect er kanskje 3 ganger så store som sine trofaste rævsleikere. Sjansen er liten for at SDS ikke blir erklært krig mot på noe tidspunkt som helt, mener jeg, godt mulig at jeg tar feil her. Problemet er at SDS' ønske er at SDS skal vinne - noe de har større sjanser til å oppnå om de går for alternativ 2. Av og til må man
d25910e8f4316de9ee9a9506f00c6b06.png
og gjøre det som er best for stammens fremtid, det som fremmer stammens interesser.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Hvis de virkelig ikke ville gi slipp på Storebror, ville det mest fornuftige vært å si nei til stammehoppet og samtidig innledet et mye tettere samarbeid (som mot slutten av verdenen tok sikte på å ende med merge) med Cllect. Det hadde vi i Cllect sagt ja til.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Synd for alle utenom HBT :(


EDIT:
Og TLOU, ett fett for TLOU hva vi andre kuker med. De har sin krig og sitt fokus.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Tenk om tlou også går i mot cllect, de setter krigen med hbt på pause og adler de også :)

Hva skjer da videre? HBT/RSC, SDS og TLOU er 3/4 nokså like store stammer som valser over Cllect! :O

Etter det blir det en 3 sidig krig med HBT/RSC i vest, Tlou i midten og SDS i øst :O Hadde vært stilig :)

(Vi får se hvordan de klarer seg alle mot 1, slik vi hadde det.)

-A
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Hva i all verden er det du raller om nå?

roxor des. 04, 22:23
Har dere fått med dere dramaet i dag? Hvis ja, hvordan forholder dere dere til det som har skjedd?

ferdinand10 des. 04, 22:28
Heisann. Ja, har fått med oss det meste. Vi ønsker i utgangspunktet å holde oss nøytrale. Målet vårt er det samme som fra starten av, nettopp å stå opp mot HBT så lenge vi klarer :)

roxor des. 04, 22:36
Cool, da har vi i det minste én felles fiende :D
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Svar på forsvarstalen til Kalou

Bra dere forsøker å forsvare påstandene mot dere.
Ja det ville ikke være første gang at en stamme blir missforstått fordi man får innblikk i et what if scenario som blir diskutert.
Men selv om Oxcyder sin info var en avgjørende faktor, der man endelig fikk bevis for at magefølelsen siste par dagene var riktige, så var de ikke avgjørende for beslutningen vår.

Da vi tok kontakt for å spørre om en utvidelse av IAP til allianse så var det mye pga en samtale jeg hadde hatt med Storebror.
Han hadde ikke helt trua på stammen, og ville egentlig over til dere om vi ikke kunne få et sterkere bånd med dere.
Jeg har trua på egen stamme og tenkte at med den gode veksten til stammen så ville SB kanskje snart innse at Cllect ikke var det sterkeste alternativet når det sto mellom SDS og Cllect.
Storebror var enig i at dette var lurt og sa han egentlig syntes det var smartest å forbli i SDS.

Vi hadde uannsett lenge snakket om å styrke vennskapet med Cllect så jeg tok kontakt med Kalou, slik Kalou selv beskriver.
Først veldig avvisende, så plutselig veldig pushy på å få en avgjørelse så fort som mulig.

Men det var mer i samtalen enn bare snakk om allianse. Cllect og Storebror hadde vist allerede en avtale om overgang.
Dette sjokkerte meg, og det hadde vært avtalt i lang tid.

Tidligere gav jeg Cllect/ROXOR en kraftig advarsel om å aktivt rekrutere spillere fra stammen vår i starten av november, og her så har Cllect allerede rekrutert Storebror.
i nevnte samtale sa jeg at aktive rekruteringsforsøk ville bli sett på som en krigshandling på lik linje med direkte angrep.

Min iver etter en allianse ble nå kjapt byttet ut med skeptisk, og mens Kalou pushet på for å få landet en avtale så ville jeg ha mest mulig tid til å planlegge og drøfte.
For jeg viste nå hva som måtte til, og at det ikke var annen vei å gå.

Storebror hadde flere ganger forsøkt å få overtalt meg om at stammen var svak, og kommet med ønske om at vi skulle forlate den og adle den.
Dette på tross av at stammen var de som hadde gitt han hele boosten i oppstarten gjennom gratisbyer, nuking og kv hjelp.

Men ja man skal få lov til å velge sin egen vei, men stammen man er i skal få lov til å håndtere sviket på tilsvarende måte.
Akuratt som jeg har tatt inn spillere på eldre verdener fordi disse har ønsket å spille med meg, men jeg har alltid vist om konsekvensene av slike stammehopp, om det ikke er avklart med stammen man rekruterer spilleren fra.

Pga vi ikke kunne la Storebror forlate stammen så satte vi også krav om ingen rekrutering mellom stammene som del av forutsetningene for allianse med Cllect, dette førte til at vi første gangen hørte at Cllect allerede skulle ta inn Storebror og dette var avtalt for lenge siden.
Når dette var sagt så kom første dealbreaker for oss, et valg vi ikke kunne akseptere.

Når det viste seg at dette heller ikek gikk ann å få endret på, så gikk planleggingen i gang, og denne kan folk sikkert føle var litt sleip.

Men vi hadde våre grunner:

Storebror har utnyttet SDS, de sperret spillere inne med urimelige krav og gjennom å holde på claims. I tillegg til å merge inn 4-5 spillere fra stammen, under falsk påstand om merge(dette ble bekreftet da jeg sa det rett ut til dem på skype). Alikevell forsøkte jeg å motivere dem til å bli lojale mot stammen med å inkludere dem i ledelsen og ved å gi litt etter på kravene deres. Når spilleren alikevell da velger å gå over til cllect, med sin innstilling om å adle egen stamme, Så får det en konsekvens.

Storebror ville heller ikke bytte side pga han misstrivdes, han bytter side pga ønsket om å bli større og vinne.
Han spurte meg om vi kunne spille sammen på senere verden, og sa han likte å spille med meg, men trengte en seier.

I tillegg:

db63fd67b4fa3055592eb253bf557fdd.png

b992237b76f344507322f7c7cb2e7662.png


Cllect blir tattt med i dragsuget siden vi fikk info fra Oxcyder, og hvor det viser seg at de faktisk allerede har rekrutert SB til stammen sin lenge før kontakt om allianse ble diskutert. Storebror hadde bare ikke skiftet fysisk side med dem, siden de var redde for konsekvenser og begrensninger dette ville få. Dette mens han fortsetter å adle seg lenger inn i SDS sitt cluster dag for dag, uten noen tanker om å stoppe. Faktisk så spurte SB om å adle byer som til og med lå nord for oss på lillegutt kontoen.

Så er dette ting som tyder på at han skal overholde grensen for adling satt mellom Cllect og SDS? Nei!

Er det innlysende at han har andre hensikter, ja!

Er det innlysende fra meldingene gitt av Oxcydon at også Cllect var med på denne planen? Et definitivt stort ja.

For å tro noe annet enn disse tre påstandene, så må man være blind!


Pluss at man kommer ikke med slike kommentarer om man bare drøfter et what if scenario om krig med SDS:

9860d0d93acd3e15ff6d79c7c09b10b0.png

Det er referert til Lillegutt kontoen og dere sier ordrett at dere skal backstabbe oss.

Cllect kan prøve å vri på alt av info nå i ettertid, men jeg ser et helt klart mønster og helt tydelige setninger hvor dere aldri hadde noen intensjon om å respektere en avtale med oss i SDS.

Cllect ble tatt med buksene nede.

Dere får nå kjenne at SDS ikke er svake eller hjelpeløse.
Vi er langt sterkere enn dere og Storebror trodde, det vil dere kjenne på hele veien til stammen deres er rimmet.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Jaja, dette var trist. Jeg er genuint lei meg over å ikke bli trodd på, men jeg kan ikke gjøre mer enn jeg alt har gjort for å overbevise dere om våre vennlige intensjoner.

Lykke til på slagmarken, beklager at vi ikke var enda tydeligere, noe som gjorde at dere endte opp med å trekke en feilaktig konklusjon, som dere siden låste dere helt til. Jeg skulle ønske dere evnet å se verden litt mer nyansert enn svart/hvitt, men det blir vel fort for mye å be om i et spill som Tribal Wars.

EDIT
Jeg forstår at dere valgte å erklære krig mot oss, på bakgrunn av at vi helt tydelig sa i fra at vi ville rekruttere Storebror. Men da burde dere gjort som oss og vært åpne om at rekruttering ville bety krig, i stedet for å spille med og si at dere var for rekrutteringen (eller måtte diskutere innad), for så å kicke og angripe Storebror (og Cllect) i nattens mulm og mørke.

Å gjøre det er nemlig mer illojalt enn at Storebror var åpen og fortalte at han ønsker å skifte stamme.
 
Sist redigert:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Dere sa jo åpent "Vi vil rekrutere han uansett, han vil jo tross alt over". Så det vi ville mottatt om vi gjorde det var en natterklæring på lik måte.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Vi angrep ikke Cllect, vi håndterte en stammehopper i nattens mulm og mørke og dermed tvang frem at dere skulle bryte IAP'en.


Er en forskjell, og jeg har allerde fortalt hvordan dere tvang frem denne handlingen, som med første øyekast kan se ut som vi handlet feil.
Men med info jeg har presentert så var det eneste riktige valget.

For valget falt på dere eller oss, og dere tvang frem dette valget..

Der vi i beste tilfelle kunne hatt valgene som memelord beskrev, altså vi kunne blitt spyttslikkere og latet som vi forgudet dere.

Selv tror jeg ikke det ville vært et alternativ da du roxor åpent skriver at vi ville bli backstabbet. Og det er ikke det samme som å tenke at vi skulle gått til krig pga dere tok inn Storebror.
Da det påståtte what if scenarioet var om vi valgte å gå til krig pga stammehoppet til Storebror
 
Topp