Bak masken til Cllect

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Nå sitter jeg på relativt lite info, men var det ikke SDS som begynte å angripe først?
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Vi har fått sagt vårt om saken hvertfall. Håper den nøytrale spiller kan se at vi ikke har spilt skittent, og har lagt alle kortene våre på bordet. Det siste jeg vil si er at vi aksepterer at vi ble erklært krig mot etter at vi tok inn Storebror. Litt merkelig etter den diskusjonen vi hadde sammen med Lillebror, men det er fult forståelig alikevell. Det vi ikke aksepterer er at det var vi som ville ha denne krigen, og at det var vi som backstabbet noen. Det stemmer ikke.

Takk for meg. Lykke til! :)
 

King Arrow

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
17
Skjønner ikke hvorfor Collect whiner så mye her, De hadde en liten fordel med at de skulle få Storebror og kjørte alt for hardt på denne og prøvde å rekruttere både oss og ZombieFred, Noe som bare viser at de ikke spiller ærlig og at de kun ville vinne verden på å rekruttere de beste spillerne på V27 :)
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
På den positive siden så var gutta på Lillegutt raske med å
d25910e8f4316de9ee9a9506f00c6b06.png
og har vist seg som de løgnerne de er. Endelig kan de to gutta der slippe å tro at bæsjen deres lukter bedre enn vår andres.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Jeg er kun lojal til dem som fortjener det. Når folk går bak ryggen min har jeg ingen problemer med å slå tilbake med de samme spillereglene.
Hadde du kjent meg så ville du vist at jeg ikke stabber verken egen stamme eller diplomati om jeg ikke blir stabbet først.

Dette har også andre spillere fått kjenne på slik som Diddykong på v18 som støttet stammen vi/Nice var i krig med på v18 på det tidspunktet.

Nok historie, godt å se den frekke tonen er tilbake Roxor, du kler ikke å spille fløtepus selv om det var morro å se at du kunne spille den rollen også
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Men Benja... Jeg kjenner deg. Jeg har spilt med deg før, opptil flere ganger. Og det er ikke noe nytt at du tar ekstremt sterke standpunkt og påstår at det rettferdiggjør dine handlinger; faktisk skjer det nesten hver gang du spiller, så vidt jeg har sett.

At du klarer å rettferdiggjøre løgnene dine for deg selv endrer ikke på at du er en løgner.

EDIT
Men dette er et spill, og i spill må man gripe mulighetene som byr seg. Ingen kan klandre SDS for å gå til krig, alt vi kan gjøre er å klandre dem for måten det ble gjort på. Når vi inviterer til åpenhet, hadde det vært fint med åpenhet tilbake.
 
Sist redigert:

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Joakim, det er da ingen hemmelighet at jeg kjenner deg ;)
Derfor jeg synes det er morsomt å se flere av sidene dine. Regner med det er din måte å more deg på denne verdenen at du nå har laget en ny personlighet hvor du kan være litt mer frekk og mindre diplomatisk enn hva du pleier å være.

Jeg pleier da å ha god grunn til å forsvare mine handlinger, rett og slett fordi jeg handler rettferdig ut fra måten spillere behandler meg og min egen stamme.
Er heller ingen hemmelighet at det er mange som liker å spille mer eller mindre skittent enn andre.

Cllect greier ikke å få meg til å tro at de ikke planla å stabbe oss i SDS med alle bevisene jeg har fått.
Vi bare fant ut av dette og kom dere i forkjøpet.

Neste gang du tenker å gå bak min rygg så vet du at du ikke er eneste spilleren som kjenner meg, og selv om jeg pleier å be folk la være å gi meg info så kan man ikke overse infoen når man får den servert rett foran øynene. Og jeg er nok ikke så redd for å bruke infoen til stammens beste når jeg først får infoen.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Er heller ikke nytt at jeg bruker info gitt til meg til å lage innslag på forum.
Dere startet å kalle SDS svikere, jeg viser til info jeg har fått og hvorfor vi handlet som vi gjorde.

Men alt i alt så var det dere som brøt IAP ikke vi, både med hva dere gjorde bak fasaden dere viste til verden, men også fordi dere var dem som angrep oss først. Da vi angrep Storebror så angrep vi tross alt kun egen stamme. Og ingenting i IAP'en som sa at vi ikke kunne kvitte oss med vår egen balast.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Uten å rippe opp for mye i eldgamle saker, husker du -->denne<-- tråden? Der deler av en intern diskusjon ble spredd offentlig, og enkelte brukte infoen til å vri en sak til å se ut som om vår stamme var "backstabbere", til tross for at alt vi hadde gjort var å bli adlet i nattens mulm og mørke, og vært åpne om våre diplomatiske intensjoner? Denne saken på v27 minner ganske mye om det der.

Den gang sto du på motsatt side av diskusjonen. Du sa deg blant annet enig i -->dette<-- innlegget, hvor Knut Storfot påpeker at skjermdumpene bare viser "en normal intern diskusjon", ganske så beslektet med at vi i Cllect her diskuterte hva som ville skje hvis dere plent nektet både å la Storebror gå over til Cllect, og å samarbeide med oss mot HBT.

I samme tråd skriver du også dette:
(...)Men nevner i stede at det er rart vedkommende føler ser lurt da, Joaking er såpass ærlig imot han og forteller han rett ut hva han tenker videre, og dermed involverer RV inn i diskusjonen på en måte der alle viklinger og gevinster blir tatt med.

Det kalles tillit, tillit som RV spytter tilbake i ansiktet hans.
Har ikke disse uttalelsene overføringsverdi til denne saken? Det er jo noenlunde det samme vi har prøvd på her, når vi åpent har inkludert SDS i diskusjonen. Eksternt har vi spilt med åpne kort - vi har inkludert SDS i diskusjonen rundt Storebror, og vi har åpnet for at dere skulle kunne komme med løsningsforslag. Internt har vi vurdert hva som potensielt kan skje dersom SDS gikk fullstendig i lås (kanskje på en flåsete måte, men det er tross alt bare lettbeint drøsing rundt det vi anså som et svært usannsynlig scenario). Hva mer kan man egentlig be om fra en stamme man har IAP med, som ønsker et tettere samarbeid?



EDIT:
Men alt i alt så var det dere som brøt IAP ikke vi, både med hva dere gjorde bak fasaden dere viste til verden, men også fordi dere var dem som angrep oss først. Da vi angrep Storebror så angrep vi tross alt kun egen stamme. Og ingenting i IAP'en som sa at vi ikke kunne kvitte oss med vår egen balast.
Dette blir vel litt i overkant tynn suppe, selv for resonnement-standarden som har vært i denne tråden, eller hva? Det er kanskje lurt å ikke gå for mye inn på hvem som åpnet ild først, når det ikke var Cllect/Storebror som sendte 50+ adelsmenn i nattens mulm og mørke...
 
Sist redigert:

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
At du referer til en sak der to kontoer gikk ut av stammen sin og nattadlet egen stamme sin leder ser jeg ikke helt at skal være relevant til denne saken.
Og saken den gang var jo en soleklar, værste mulige backstabb.
Skal spillere virkelig ikke få lov til å kommentere den slags spill?
Btw så flaks for Aristo den gangen så hadde jeg ustabilt nett og til tider kunne jeg være uten nett i to døgn.
Ellers er det ikke sikkert at den verdenen hadde gått slik den gikk.

Alt i alt en stygg overgang den gangen, men jeg er da ferdig med gamle verdener.

Tw er et spill og jeg har jo også spilt med Jørn og vunnet hp19 for ikke så lenge siden, uten at jeg bar noe nag til det som skjedde på v21.

På tross av at jeg står opp for egne meninger, så nullstiller jeg og glemmer gamle verdener når den er ferdig.
Det er det jeg synes er morsomt, kunne jo selvsagt bare blitt med på en premade eller mergeseier, men sist jeg skulle være med på det så ble det så kjedelig at jeg sluttet og gav byene mine til stammen.
Ingen morro uten en viss motstand, og jeg liker å bli kjent med nye folk og være lojal mot spillerne jeg spiller med der og da, selv om det alltid er trivelig å slå av en prat med en gammel kjenning eller tilfeldigvis spille med dem igjen. Men da ingen premade for min del
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Jeg tror du misforsto innlegget mitt. Som du ser ut fra sitatene jeg trakk frem, er det ikke overgangen til DONslask og Unholy Confession (og en tredjemann som jeg ikke husker hvem var) som er bakgrunnstemaet for sitatene. Sitatene kommer fra da gutta som backstabbet prøvde å forsvare sin backstab ved å prøve å fremstille min åpenhet som leder som negativt og sleipt. (Uten sammenligning forøvrig mellom handlingene til SDS og handlingene til DONslask/Unholy/tredjemann - det er kun argumentasjonen og logikken bak handlingene som sammenlignes her.)

Backstabberne på v21 sine argumenter den gangen bygget på to ting:
1) Jeg hadde rett ut sagt hva min stamme ønsket til en annen stamme, og dermed invitert til diskusjon
2) Vi hadde diskutert samme sak løst og uformelt internt, noe som hadde lekket til det offentlige forumet.

Den gang argumenterte du for at åpenheten var bra, og selv om du ikke nødvendigvis syntes å være enig i alt som hadde blitt sagt og foreslått på det interne forumet, forsto du at det kun var intern idémyldring hvor hver stein måtte snus før en endelig avgjørelse ble tatt.

I vårt tilfelle her på v27 virker du imidlertid å tolke Cllect sin åpenhet som løgn og manipulering, mens de interne meldingene (som også denne gang bare er ment som idémyldring og løsninger på potensielle problemer) tolker du som den egentlige intensjonen til Cllect.

Ser du likheten mellom de to tilfellene nå?
 

Storebror

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
39
Storebror oppklarer


Nå kommer all fakta på bordet. Det er vi som faktisk har sittet bak roret i dette kaoset og vi vet hva som har skjedd hele veien. Vi har ikke tatt del i diskusjonene her på forumet tidligere ettersom vi ikke har brydd oss så mye om hva folk mener om det vi gjorde. Likevel har det nådd et punkt der vi nå ønsker å fortelle dere hva som har hendt.

Storebrorkontoen ble sist sett på v21, der vi gikk på et surt tap mot Aristo. Denne krigen ble tapt pga. stammemedlemmer rundt oss ikke maktet å gi noen særlig motstand mot Aristo. Ser dere twstats fikk kontoen en voldsom odd økning ettersom hele Aristo bestemte seg for å aksjonere mot kontoen. Det var lite å gjøre når en får nukes fra 20 spillere uten en stamme som hjelper en godt nok. Dette er en noe subjektiv mening, men det er hvertfall det inntrykket vi sitter igjen med. Så startet vi opp v27 og ønsket denne gangen å gjøre det bedre. På bakgrunn av dette ville vi gjerne være med i en sterk stamme slik at vi denne gangen kunne vinne verdenen eller tape pga. vi rett og slett ikke er gode nok.

Vi startet dermed i SDS/SPDS ettersom dette var den sterkeste stammen i området. Vi gikk da inn i SPDS som var søsterstamme til SDS. Man kan kun få støttetropper fra sin egen stamme. Vi skulle adle Mufasa og dette viste seg å være vanskelig da radisson hadde samme plan. Vi tok en 6k by i earlygamet, og spurte om støtte fra stammen ettersom radisson angrep byen vi hadde adlet. Vi fikk så lite deftropper at vi måtte gi slipp på byen ettersom vi anså sjansene for små til å beholde den. Vi bestemte oss derfor for å readle byen og fikk hjelp fra lillegutt der han allerede hadde adels hjemme og kunne sende på byen. Vi mistet da 2 fulle nukes mot radisson, tigerpus 1 og lillegutt 1. Radisson forsvarte byen med kun hjelp fra 1 spiller så vidt jeg fikk med meg da. Vi derimot, i en stamme med 7 spillere, klarte ikke å deffe den samme byen. Skal også sies at da vi senere spurte om def mot radisson sendte enkelte spillere lett kavaleri som deftropper... Vi måtte også klare oss med kun 1 adelsnuke til å adle den neste uken. Vi adlet dermed veldig smart de pågående dagene for å kunne fortsette vekst, noe som også resulterte i en lav oda fra starten av. Dette var første gang vi ble beskyldt for å overclaime, og kan godta at på dette stadiet var vi kanskje litt for ambisiøse.

Verdenen gikk videre og vi forstod at Cllect så ut som en potensiell trussel senere i gamet. v21 tapte vi som sagt da stammemedlemmer ga liten motstand. Vi fikk lite støtte fra stammen, og måtte mase oss til det vi faktisk fikk på v21. Vi satt med samme følelse nå at stammen kom til å yte liten motstand og at det ville være vanskelig å få inn nok deftropper til å stå imot Cllect. Stammen inngikk dermed en IAP med cllect, for dette ble ansett som nødvendig. Med på kjøpet fikk vi en grense som ikke skulle adles over. Denne grensen var VELDIG urimlig ovenfor oss som stamme, og for konton vår. Dette likte vi dårlig. Avtalen ble inngått av en representant i stammen veldig brått. Det ble lagt ut på forum at en IAP kunne inngås, men grensen ble aldri diskutert. Vi fikk knapt et ord i avgjørelsen før en IAP og en grense som skulle sikre at all vår vekst skulle opphøre i løpet av kort tid dersom denne skulle tas fult hensyn til. Vi fortsatte likevel å adle ovenfor grensa og da mindre spillere der moral slaktet troppene våre. Nok en gang resulterte dette i lav oda.

Stammens første oppdrag var å ta ut R420 og R420+. Enkelte stammemedlemmer slet med å ta ut disse da R420 var flinke til å støttet hverandre samt moralen var i deres favør. Vi på vår side klarte å adle halve stammen uten å møte på mye problemer. Nok en gang var dette små spillere som ga liten oda uttelling. Jeg tror også det var på dette stadiet at vår claimepreferanser ikke stod i stil med enkelte i stammen. Vi svarte at vi ønsket et sammenhengende cluster og ikke et spindelvev av byer inni oss. Dette var ikke begrunnelse nok og vi måtte fjerne enkelte claims. Noen byer måtte vi da unclaime, som vi senere adlet likevel fordi andre slet som sagt med å adle. Dessverre var stammen preget av til dels inaktivitet og spillere som burde blitt kicked pga. for liten deltagelse. Spillere med null od og svarte knapt på meldinger var fortsatt å se i stammen. Vi var litt urolige for at dersom vi skulle gå til krig, ville fienden kunne adle nabobyene rundt oss for så å kunne adle med 35 min gåtid. Vi passet dermed på å adle alle frontbyene da spillerne som var inaktive ble kicked. Det var førstemann til mølla når det gjaldt disse byene og vi på vår side var fornøyde med å skaffe mer styrke i clusteret og i fronten.

Tidligere på verdene hadde vi avtalt med en spiller om å merge kontoene på et tidspunkt. Da spilleren hadde lite tid ble vi nødt til å ta byene noe tidligere enn forventet. Det var planlagt at spilleren skulle bli med på kontoen, men ikke før litt senere på året. Da den planlagte mergen for vår del ble nyheter i stammen ble det kaos. Mange ville ha byene som var tiltenkt mergen og vi fikk kritikk for å adle vekk fra maincluster. Vi fikk til slutt gjennomført mergen til skepsis av flere.

Vi fortsatte å adle og krysset grensen som var satt som IAP. Vi hadde dårlige alternativer og kunne ikke adle grått og forvente at vi kunne kjempe om topplasseringen samtidig. Nå var kontoen veldig sterk og hadde stor kapasitet til å fortsette vekst. Det ble adlet kontinuerlig helt til Cllect reagerte. Vi måtte gi fra oss byer pga. vi hadde krysset grensen som var blitt avtalt gjennom IAPen. En IAP som ble inngått på et stadie der Cllect var ufarlige mot stammen, og en grense var satt da vi eide ca 8, 9, 10 byer. Enden på visa ble at vi måtte gi fra oss byene og hadde lite adlingsmuligheter. Stammemedlemmer likte dårlig at vi gjorde dette, fordi den kunne utløse en krig mot Cllect, men som sagt den grensen var latterlig å inngå for vår del. De som forhandlet den frem og respekterte lå langt unna området og hadde godt med adlingsmuligheter i motsetning til oss. Så lenge det ikke hindret deres vekst så kunne de godta at det hindret vår vekst, var det vi fikk inntrykk av.

Merging ble på nytt et tema der vi skulle forsterke byene vi tidligere hadde adlet gjennom den første mergen. På nytt var det skepsis angående mergingen vår, og under tvil fikk vi lov til å gjennomføre dette. Igjen fikk vi ikke bestemme selv og måtte gi ifra oss byer som egentlig var en del av mergen.

Nå var det ikke flere byer å adle nede ved main cluster. Stammen gikk til krig mot TH og vi tok del i den. Nå viste det seg at byene i nord var veldig gode å ha. Vi ble på nytt beskyld for å overclaime, og vi måtte fjerne claims som lå "inni" andres cluster/bedre til for andre stammemedlemmer. De urimlige claimsa tok senere andre spillere i stammen og claimet, og de var langt fra bedre enn våre claims. Likevel stilte ingen spørsmål til disse spillerne. De måtte jo få lov til å adle og vokse de. Enden på visa er at vi adlet 14 byer fra TH. Vi ble også beskyldt for å ikke adle innen fristen på claimsa og at vi reclaima når tidsfrister utløp. I tillegg tok vi bare gratisbyer fordi odaen vår stadig var lav. Sannheten er at vi holdt alle tidsfristene mot TH. Selv om vi sier det så blir vi ikke trodd på, men det er dette som er sannheten. At odaen ikke økte vesentlig mot TH er fordi nuksa brukte lang vei opp og andre spillere kom oss i forkjøpet. Andre spillere tok ut stacks med def, mens vi tok lite stacks. Selv om vi ikke clearet mye, så fikk vi da mer oda enn alle unntatt to spillere på denne aksjonen, men det var likevel ikke godt nok.

Vi ønsket nå å bli en del av ledelsen, og det var lettere sagt enn gjort. Tror denne avgjørelsen, som vi vil anse som en relativt grei avgjørelse da vi hadde 1/3 av stammens poengsum, tok dagevis. Vi fikk tvil og skepsis fra flere hold der vi selv anså det som en selvfølge å bli med å bestemme stammens fremtid da vi var en vesentlig del av den.

Vi forstod nå at vi hadde liten respekt innad i stammen da vi så vidt kunne bli en del av lederteamet. Vi tok kontakt med Cllect og luftet muligheten til å bli med hos dem. Da vi fikk vite at vi kunne få en plass i stammen, og at de også kunne tenke seg lillegutt. Vi luftet muligheten for lillegutt og spurte om også de ville være med. lillegutt vegret seg og ville gi stammen en sjanse, men han sa at dersom det skulle gå dårlig med stammen så kunne vi heller vurdere det da.

Vi fikk nå ansvaret til å ta ut radisson. Dette var første gang vi fikk lov til å ha et ansvar av betyning i stammen da vi var spilleren med best front. Vi opererte aksjonen mot radisson med stor suksess. Denne gangen var det vi som clearet alle stacksa. Vi tok ut nesten alt av tropper på den kontoen. De andre spillerne møtte ikke på stacks, de møtte knapt på tropper i det hele tatt. Får de andre noen reaksjoner? Nei, ingen så vidt vi har fått med oss. Bare å sjekke opp twstats for der står det svart på hvitt.

Nå var det svært lite å adle da IAPen med cllect stod, Tlou var imot HBT og HBT var langt unna oss. Vi så oss nødt til å nuke en deffkonto i nord for å fortsette vekst. Og som nevnt av lillegutt så lurte vi muligens å også adle mer av samme konto lenger i nord slik at vi kunne skaffe oss en front mot HBT. Enda en merkelig avgjørelse tydeligvis, men hva skal man gjøre hvis man ikke kan adle noen verdens ting. Vi fant ut at vi ønsket å samarbeide med cllect og fikk tre frontbyer med hjelp fra tlou der cllect hadde hjulpet oss med å komme i kontakt med Tlou. Med de tre frontbyene, og medlemskap i Cllect kunne vi få hjelp til å deffe byer vi adlet av HBT ettersom vårt eget brukte timevis. Mens alt dette pågikk, ga vi beskjed til stammen at nå ønsket vi å bytte stamme. Vi ville takke for samarbeidet og mente at våres veier nå skilte lag. Dette var tydeligvis tungt for flere spillere i stammen. Ledelsen var generelt sett ikke særlig happy for dette, og folk ga til dels virkelig uttrykk for det de mente om dette og måten vi har opptrådt. Vi måtte ta til orde for å forsvare overgangen ovenfor styre og tok ta initiativ til en samtale før avstemningen tok plass. Vi sa dette til styre:


Begrunnelse på hvorfor vi byttet stamme skrev:
Vi her hadde egentlig forventet litt mer respons før vi kommenterte, men vil likevel gjøre det før avstemmingen.


Vi ønsker som nevnt å bli med i Cllect. Dette er både fordi vi er ønsket dit og fordi vi selv har lyst til å bytte stamme. Vi har lenge hatt ambisjoner om å vinne og tror at Cllect vil være hakke kvassere når det drar seg til. Der er det flere sterke spillere og det er noen spillere vi har spilt med tidligere også. De som føler at dette er et stort svik må huske at det vil nå bli dannet en ally mellom SDS og Cllect og at vinnerprosenten er 69%. Det betyr at vinnerstammen mest sannsynlig vil ha en søsterstamme med som seierherre. Det er også mulig å gjøre en merg på tvers av stammene hvis det blir aktuelt på et tidspunkt. På bakgrunn av dette anser vi denne overgangen kun som et stammebytte men at vi fortsatt kan holde en god kontakt. Aksjoner vil være samkjørte og derfor vil stammebytte kun resultere i et utslag på verdensdominansen :)


Denne avgjørelsen tok langt tid og vi burde luktet lunta da det hadde gått tre dager. For på den tredje dagen da avgjørelsen skulle avgis, måtte ledelsen ha ytterligere 24 timer for å bestemme seg. En avgjørelse som ikke hadde trengt mer enn noen timers prat hadde enda ikke blitt tatt. Den dagen lillegutt publiserte at Storebror ville vekk, og at Cllect og SDS skulle inngå allianse, hadde ingen kommentert noe som helst nesten 24 timer etter at innlegget var presentert for ledelsen. Kun Benja hadde sagt sin mening og støttet overgangen da han mente at å holde spillere igjen i stammen mot deres vilje ikke var noen god idé.


Det som så hendte var at vi fikk innkommende angrep kl halv 5 en søndags morgen. Hadde ikke vi vært online da dette skjedde, som sikkert var hensikten med tanke på angrepstiden, hadde vi mistet veldig mange byer veldig kjapt. I løpet av 1-2 timer hadde vi 60 adelsmenn på vei mot byene våre. Hele dagen hadde vi tog og nukes løpende mot oss. Dette angrepet kom totalt overraskende for vår del. Vi hadde stacket frontbyene våre mot hbt ganske så kraftig ettersom det var det eneste stedet der vi potensielt kunne miste byer, trodde vi. Nordclusteret vårt hadde svært lite def på dette tidspunktet da defbyene vi hadde eid lenge var kun halvfulle, enkelte tomme. Troppene som var sendt vekk brukte opp mot 18 timer hjem igjen. I tillegg hadde vi nettopp adlet 13 byer og her var det kun def som var 1-2 dager gammelt. Med andre ord vi hadde ingen sjanse til å forsvare oss når vi var omringet av spillere som angrep.


Og ikke nok med det. Oxcyder ble rekruttert av SDS som svar på at vi ønsket oss bort. Det var med andre ord SDS som brøyt reglene avtalt internt mellom stammene først ved å rekruttere Oxyder uten samtykke fra ledelsen i Cllect. Maincluster ble dermed også omringet og vi eide ikke en eneste safeby. Vi fikk adels fra alle hold. Også flere defbyer ved oxcyder var halvfulle og noen tomme og dermed var det svært vanskelig å stå imot angrepene som kom inne derfra også. Noen av byene som ble adlet av oxcyder var tomme defbyer der troppene brukte 25 timer hjem og det er ikke rart at vi mistet en del når angrepene kommer kl halv 5 om morgenen med prenukes og adels som har gangtid på 1 time.

Vi er litt forundret over hvor mye oppmerksomhet dette har fått av alle andre og hvor mange som kommenterer og mener de har peiling på det som har skjedd. Det er kun et ytterst få som faktisk vet hva disse dagene har inneholdt. At så mange kommenterer og nedverdiger handlingene våre sier mer om dere enn oss. Vi står for det vi har gjort, det er ingen ting å legge skjul på at vi ville bytte stamme. Vi trivdes dårlig og vi ønsker naturlig nok som alle andre å sloss om en seier.

Det at vi sitter igjen som den store skurken oppleves noe urettferdig. Ja, vi byttet stamme, men vi gikk til en stamme som det var en IAP med og ALLY forhandlinger var under diskusjon. Vi sa at vi kunne opprettholde god kontakt videre i spillet og samarbeide gjennom aksjoner. Til slutt ville en seier kunne sikres gjennom 69% som nevnt tidligere med en søsterstamme/merge. At SDS til det fulle kan forsvare en rekrutteringen av et stammemedlem fra Cllect, bryte IAP med Cllect når det forhandles om ALLY og kicke Storebrorkontoen kl 05 natt til en søndag der både vi og Cllect blir holdt for narr om at avgjørelse ikke er truffet enda er det ingen som stiller spørsmål om. Den avgjørelsen var mest sannsynlig tatt før den første svarfristen var ute, for adelstog dukker ikke plutselig opp i nabobyer overalt rundt kontoen vår uten forberedelser. Og alle i stammen er online kl halv 5 natt til søndag klare til å spille tw en hel dag med nuking, faking og adling uten at dette er noe alle er enige om og alle er informert om. Og handlingene begrunnes med at Storebror er en sviker og at Cllect egentlige skulle rekruttere Storebror for så å gå til krig mot SDS. At vi var åpne om å bytte stamme resulterte i å bli kastet ut av vår egen stamme midt på natta, og så få adelstog mot oss på 35 min varsel. At de tilsynelatende gode forholdene ender i det som har skjedd sier noe om behandling vi har fått gjennom hele vår periode i SDS/SPDS. Det er tydelig nå at vi aldri hadde noen særlig respekt hos de fleste tidligere stammemedlemmer.

At oda ble trukket frem i denne avhandlingen er fordi vi alltid har fått kritikk for å adle gratis, når det i realiteten er en god slump moral som har slaktet troppene våre. Og at vi har utnyttet stammen vår stemmer ikke. Vi bidro på flere plan og tok effektivt ut fienden, men vi opparbeidet aldri den tilliten som er nødvendig i en stamme. At vår spillfilosofi står i strid med andres kan vi ikke gjøre så veldig mye med annet enn å prøve å vise forståelse og hensyn for alle parter. Adlinger som ble gjort innad i stammen var det kun to spillere som det egentlig var inernadlinger. Det ble også gjennomført to merginger som ble dårlig mottatt av de fleste, men at vi utnyttet stammen blir feil å si etter vår mening. Og kv-en som ble brukt i earlygamet som vi også får kritikk for er jo fordi det var omtrendt solospilling helt i starten av verdenen. At du selv ikke er online, men et stammemedlem er så må det da være lov å sette opp kv? Og det skal sies at kv aldri trengte å gjøre noe. Til slutt det spørsmålet som er blitt besvart mange ganger, men som ingen kan akseptere svaret på: skulle vi gå til krig mot SDS? Nei, vi skulle adle HBT. Vi hadde akkurat startet å etablere front.



Nå tar vi resten in game, lykke til på slagmarken :)

Cllect ble tatt med buksene nede.

Cllect Storebror ble tatt med buksene nede.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Jeg har jo sagt at det jeg kaller what if scenario ofte vil være lett å missbruke.
Men om dere diskuterte et what if scenario der vi i SDS skulle gå til krig mot dere, hvorfor er du da så tydelig på at vi skulle bli sinte fordi vi ble backstabbet?

Er ikke dette litt selvmotsigende? Da dere nødvendigvis må gå mot oss for at vi skal være backstabbet. Og det jeg har blitt fortalt i samtale med Kalou er at dere diskuterte et scenario om vi hadde valgt å gå til krig mot dere.

Mulig jeg har tolket ting feil, jeg er ikke perfekt og langt ifra det. Skulle bare se hva jeg skrev til Zombifred, der jeg byttet ut HBT med Cllect i ene meldingen. Elelr da jeg sa at jeg skulle angripe bobilen i stede for å si jeg skulle angripe Storebror i samtalen med Bobilen. Ting kommer feil ut, og jeg er mester i å skrive feil.

Men slik det så ut for oss, og fremdeles ser ut for meg, så tror jeg at vi gjorde det rette valget for stammen vår.
Mye mulig jeg skulle være mer åpen i dialogen med dere, men vet ikke om det hadde gjort den store forskjellen.

Der må uannsett ha lykke til i kampen, jeg liker en god kamp og trives både med egen stamme og utviklingen til v27, der jeg imotsetning til enkelte andre ikke mener den er avgjort.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Storebror ja, vi førte deg bevist bak lyset for å la deg slippe guarden da vi fant ut at du allerede hadde tatt et valg om stammehopp.

Kan skrive mer om hvorfor dette valget ble tatt senere, for nå lager jeg mat.
 

Pettulf

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Beklager hvis dere synes jeg er frekk men er ikke det at dere ikke hadde tenkt å krige mot SDS (med det første) litt urelevant som argument?
Og det er ikke noe nytt at du tar ekstremt sterke standpunkt og påstår at det rettferdiggjør dine handlinger; faktisk skjer det nesten hver gang du spiller, så vidt jeg har sett.

At du klarer å rettferdiggjøre løgnene dine for deg selv endrer ikke på at du er en løgner.


Er ikke det Cllect har drevet med fra starten av? o_Oo_O
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Beklager hvis dere synes jeg er frekk men er ikke det at dere ikke hadde tenkt å krige mot SDS (med det første) litt urelevant som argument?
Nei, det er høyst relevant. SDS sin beslutning om å avslutte IAP med oss, kicke Storebror og angripe Storebror ble tatt nettopp fordi de trodde vi hadde planer om å angripe dem. At vi ikke hadde tenkt å angripe dem er derfor svært relevant - det undergraver hele grunnlaget deres for å kicke og angripe Storebror.

Er ikke det Cllect har drevet med fra starten av? o_Oo_O
Som alle andre bruker vi hersketeknikker og hard argumentasjon som virkemidler på forumet, men jeg synes likevel vi stort sett er flinkere enn de fleste til å se ting fra andres perspektiv enn vårt eget. Det er blant annet grunnen til at vi hele tiden har sagt at vi forstår at SDS velger å gå til krig med oss, og at det bare er den feilaktige begrunnelsen vi kjemper imot.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
ettersom hele Aristo

Dette stemmer ikke.
Jeg var på DON slask i v21 når jeg begynte mot storebror...
Jeg var en slu liten jævel som ødela for alle på v21, men det er historie.

Storebror var en konto ingen ville ha med videre når jeg lagde utbryterstamme, og ble da tvunget nedadlet var planen (Som ikke gikk igjennom pga folk var veldig lojale, og bra var det!)

Ellers gadd jeg ikke lese resten av historien din, ble alllllt for lang :)

Men igjen, dette har ingen ting å gjøre med v27, så la oss holde v21 utenfor?

-A

EDIT:
Det jeg mente å sitere, var at du ikke kan påpeke at hele aristo gikk mot storebror når det i realitet før utbryterstammen ble lagt at det kun var meg på DON som adlet og angrep deg. (Lett som bare F om jeg får legge det til)

-A
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Ok jeg leste halvparten av det jeg ser på som syting fra Storebror kontoen, jeg anser det innlegget som nesten ikke verd å svare på en gang, da han selv viser hvilken egotripp kontoen var og fremdeles er.

Det meste av det jeg har lest så langt er også bull. Da SB fikk mulighet til å kommentere grense mot Cllect der vi ville vektlegge hans ønske særlig høyt. Man alikevell valgte han å forbli rolig.
Og liten tvil om at han hadde mer igjen for den IAP'en enn det Cllect hadde, dyktigere spillere enn Storebror hadde adlet han om vi ikke hadde laget en IAP.

Nytter ikke å sutre på denne måten. Av og til må man være en mann også og vise litt lojalitet og sammarbeidsvillighet ovenfor stammen om man skal bli likt.
Nytter ikke bare å si man skal ha og ha og ha.

Lykke til Cllect håper dere er fornøyd med å faktisk ha denne kontoen i stammen deres
 
Topp