Bak masken til Cllect

DeletedUser

Guest
Jag har lest detta forum i flera år och bestämt mig för att inte skriva något på grund av den låga standarden på dom som skriver här. Ett forum skall vara för alla och inte bara för dom med egen beundran av sig själva, Ja jag ger er en smäll för att ni har låg nivå på era diskussioner med påhopp och i en del fall personangrepp. Men det som har retat mig mest är flatheten från forums moderator som inte tar och utesluter den eller dom som gång efter gång överträder grensegern.

Men til varför jag ger ett inlägg är att jag spelar på verden men har ingen koppling til några av dom stammar som har haft en luft fait (" diskussion ") här på forumet. Jag tror att det inte finns rök utan ild utan sanningen ligger nog någon stans i mitten av dom två sidornas förklaring.
Men det som är mest intressant är varför vi hamnar i denna situationen. Som jag sa så har jag i flera år ca 5 år spelat och lest forumet och det har visat sig att det har blivit så många sämre spelare med åren. ( oj sa han sämere ) är det säker flera som säger. Ja det menar jag. I starten var det ca 90-95% ensam spelare som gjorde ett gott jobb och spelade spelet som det i minan ögon skall spelas. Idag är det 3-? spelare på massa av konton och det gör upp före start att vissa konton skall adlas in vid en vis tid för att det skall gå mycket lättare att få poäng och om inte det var tillräckligt så finns det både skript och robotar som används för att komma så högt på listan som möjligt. Jag tycker inte att det är bra spelare när det sitter flera st på ett konto det visar bara att ni inte klarar att spela spelet själva. Skulle jag göra så så tror jag att jag skulle lidit av "mindervärdeskomplex" ( Jag måste vara högst uppe på alla listor.)

Nu sitter det säkert någon som tycker jag säger emot mig själv om låg nivå. Men detta har hållit på så länge och det kommer att ta död på TW.no för allt fler orkar inte spela längre med dom kontouppsättningar som är idag. Är det inte mer trevligt att vinna själv på ett konto. Många vill inte skriva på forumet på grund av dom tråkiga kommentarer som kommer efter inlägg tänk på det.

När det gäller sanning och lögn så har ni inte rent mjöl i påsen någon av er väx upp och försök att vinn med fair play .

Mvh
Enok99
 

Exodus

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Jeg vil høre hva en fjerdepart, som ikke kommer fra HBT, Collect eller SDS har å si om saken.

Tror du Collect hadde planer om å backstabbe SDS?
Nå snakker jeg kun på vegne av meg selv, og ikke Tlou.

Det sitter igjen med etter alt som er skrevet på forum er at Collect ikke hadde noen planer om å backstabbe SDS.
Kort oppsummert så tror jeg utgangspunktet for overgangen til SB var å komme seg mer aktivt inn i krigen mot HBT.
Han fikk noen byer i front mot HBT med hjelp av oss. Nettopp for å bidra mer aktivt.
Vi registrerte at Lillegutt adlet seg innover IFO område i nord, og etablerte seg på grensen der oppe. Eneste mulighet SB hadde for å få front mot HBT(uten å adle i evigheter ELLER gå på oss i Tlou ELLER Collect for den sakskyld) var å få hjelp i sør. Men de byene han fikk i front ligger jo en evighet unna SDS byer. Å få stack på de byene som allerede ligger der er jo ikke noe problem. MEN å få stacket opp evt byer han hadde greid å ta fra HBT ville blitt readlet på null komma niks.
Så overgangen i seg selv er ganske lett å forsvare med det at Collect hadde et mye bedre utgangspunkt til å deffe opp, kjøre felles aksjoner med både deff og off.
Så kommer trivsel og alt annet i tillegg.
SB var og ER en stor konto på V27. Det er kun naturlig at han hiver seg inn i krigen.
Hvor gøy er TW egentlig om det eneste man skal gjøre er å internadle, gråbyadle og adle småspillere?
Skal man markere seg som en verdig vinner så mener jeg at kontoen må være aktiv i alle de store krigene. Å bruke 70% av en servertid på å bygge seg opp til endgame er ikke verdig.(I mine øyne)

Det er klart jeg ser SDS sitt dilemma og frykt for at SB skulle klemme på medlemmer. Men dere er jo såpass store at dere lett hadde greid å holde imot. Dere har jo sittet såpass lenge uten noe særlig motstand, så en del deff må dere jo ha. Med 5,67 Mill ODD så har dere møtt få angrep.

Så min oppsummering er at her er det tatt valg utifra antagelser og dårlig impulskontroll. Fra begge sider.
SDS må ikke glemme at det medlemmet de tok inn fra Collect er åpenbart bitter som F, å koker suppe på spiker.

Det at Bobil engasjerer seg i denne diskusjonen er ikke overraskende. Er det noen som har noe å vinne på denne krigen så er det han og HBT.
ALLE andre taper på det.
 
Sist redigert:

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Det at Bobil engasjerer seg i denne diskusjonen er ikke overraskende. Er det noen som har noe å vinne på denne krigen så er det han og HBT.
ALLE andre taper på det.


Bra jeg ikke kjører amerikansk bobil :O

-A
 

memelord

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Jag har lest detta forum i flera år och bestämt mig för att inte skriva något på grund av den låga standarden på dom som skriver här. Ett forum skall vara för alla och inte bara för dom med egen beundran av sig själva, Ja jag ger er en smäll för att ni har låg nivå på era diskussioner med påhopp och i en del fall personangrepp. Men det som har retat mig mest är flatheten från forums moderator som inte tar och utesluter den eller dom som gång efter gång överträder grensegern.

Men til varför jag ger ett inlägg är att jag spelar på verden men har ingen koppling til några av dom stammar som har haft en luft fait (" diskussion ") här på forumet. Jag tror att det inte finns rök utan ild utan sanningen ligger nog någon stans i mitten av dom två sidornas förklaring.
Men det som är mest intressant är varför vi hamnar i denna situationen. Som jag sa så har jag i flera år ca 5 år spelat och lest forumet och det har visat sig att det har blivit så många sämre spelare med åren. ( oj sa han sämere ) är det säker flera som säger. Ja det menar jag. I starten var det ca 90-95% ensam spelare som gjorde ett gott jobb och spelade spelet som det i minan ögon skall spelas. Idag är det 3-? spelare på massa av konton och det gör upp före start att vissa konton skall adlas in vid en vis tid för att det skall gå mycket lättare att få poäng och om inte det var tillräckligt så finns det både skript och robotar som används för att komma så högt på listan som möjligt. Jag tycker inte att det är bra spelare när det sitter flera st på ett konto det visar bara att ni inte klarar att spela spelet själva. Skulle jag göra så så tror jag att jag skulle lidit av "mindervärdeskomplex" ( Jag måste vara högst uppe på alla listor.)

Nu sitter det säkert någon som tycker jag säger emot mig själv om låg nivå. Men detta har hållit på så länge och det kommer att ta död på TW.no för allt fler orkar inte spela längre med dom kontouppsättningar som är idag. Är det inte mer trevligt att vinna själv på ett konto. Många vill inte skriva på forumet på grund av dom tråkiga kommentarer som kommer efter inlägg tänk på det.

När det gäller sanning och lögn så har ni inte rent mjöl i påsen någon av er väx upp och försök att vinn med fair play .

Mvh
Enok99

u wot m8?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
@Exodus Så det du sier er at det er greit for en konto å merge med masse kontoer i en stamme, flere ganger ha stammen nuke for seg, ha agressive meldinger mot stammen og prøve snakke over flere kontoer til annen stamme. At alt dette er greit fordi de ikke følte seg "velkommen" i stammen?

Tenker du prøver sette deg litt mer inn i saken før du uttaler deg, blir nesten som om æ går ut å sier Trump er en fantastisk president som kun blir å gjøre det bra fordi æ ikke vet om noen av uttalsene hans.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Absolutt ikke, Benja. Du prøver ikke engang å se det fra vår side. Skal sies at du fortsatt er litt mer åpen enn det HBT-gutta er, for de melker bare denne kua så godt de kan. Jeg vil høre hva en fjerdepart, som ikke kommer fra HBT, Collect eller SDS har å si om saken.

Tror du Collect hadde planer om å backstabbe SDS?

Hehe var en spøk da :)

Men fint å se noen nøytrale kommentarer på saken. Viser at det jeg ser på som klare bevis ikke er like tydelige for andre.

Kan jo være jeg har tatt feil angående Cllect, men Storebror vet jeg ville adle spillere i SDS om han fikk frie tøyler. Dette siden jeg spilte litt på lag med han i skype samtaler, hvor han virkelig slapp opp guarden.

Jeg kan innrømme at jeg kan være litt sta. Ser jeg en spade, så er det en spade. Derimot kan det være at jeg konkluderte litt kjapt om hva resten av Cllect hadde som hensikt.
Tror fremdeles ikke jeg har tatt feil der, men skal åpne opp for at det er en mulighet. Hadde de forsøkt å sperre Storebror inne hos oss, så hadde han enten gått grå eller gått til angrep. Alt etter hvor frie tøyler han hadde fått. For som han selv argumenterte for, han vil være størst og han vil ikke sperres inne.

Uannsett så endrer det ikke noe nå. Vi hopper ikke på diplomatiske avgjørelser uten grunn.

Gjort er gjort, og spist er spist.

Ser også helt klart at dette har vært det morsomste alternativet, om alle de største kontoene skulle gått inn til Cllect, samt SDS og Tlou skulle støttet Cllect så ville det blitt en særdeles kjedelig verden.
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Vi ber ikke om mer. Forståelig at dere går til krig. Helt fair det, men vi vil ikke ha på oss at det er vår feil, og at vi ønsket krig. Denne tråden har prøvd å få oss til å bli den store stygge ulven. Det stemmer ikke, og det er fint at du også begynner å se det litt.

Vi ønsker dere lykke til videre hvertfall.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Vi ber ikke om mer. Forståelig at dere går til krig. Helt fair det, men vi vil ikke ha på oss at det er vår feil, og at vi ønsket krig. Denne tråden har prøvd å få oss til å bli den store stygge ulven. Det stemmer ikke, og det er fint at du også begynner å se det litt.

Vi ønsker dere lykke til videre hvertfall.

Dere er og kommer alltid til å være den store stygge ulven på v27 :)

-A
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Jag har lest detta forum i flera år och bestämt mig för att inte skriva något på grund av den låga standarden på dom som skriver här. Ett forum skall vara för alla och inte bara för dom med egen beundran av sig själva, Ja jag ger er en smäll för att ni har låg nivå på era diskussioner med påhopp och i en del fall personangrepp. Men det som har retat mig mest är flatheten från forums moderator som inte tar och utesluter den eller dom som gång efter gång överträder grensegern.

Men til varför jag ger ett inlägg är att jag spelar på verden men har ingen koppling til några av dom stammar som har haft en luft fait (" diskussion ") här på forumet. Jag tror att det inte finns rök utan ild utan sanningen ligger nog någon stans i mitten av dom två sidornas förklaring.
Men det som är mest intressant är varför vi hamnar i denna situationen. Som jag sa så har jag i flera år ca 5 år spelat och lest forumet och det har visat sig att det har blivit så många sämre spelare med åren. ( oj sa han sämere ) är det säker flera som säger. Ja det menar jag. I starten var det ca 90-95% ensam spelare som gjorde ett gott jobb och spelade spelet som det i minan ögon skall spelas. Idag är det 3-? spelare på massa av konton och det gör upp före start att vissa konton skall adlas in vid en vis tid för att det skall gå mycket lättare att få poäng och om inte det var tillräckligt så finns det både skript och robotar som används för att komma så högt på listan som möjligt. Jag tycker inte att det är bra spelare när det sitter flera st på ett konto det visar bara att ni inte klarar att spela spelet själva. Skulle jag göra så så tror jag att jag skulle lidit av "mindervärdeskomplex" ( Jag måste vara högst uppe på alla listor.)

Nu sitter det säkert någon som tycker jag säger emot mig själv om låg nivå. Men detta har hållit på så länge och det kommer att ta död på TW.no för allt fler orkar inte spela längre med dom kontouppsättningar som är idag. Är det inte mer trevligt att vinna själv på ett konto. Många vill inte skriva på forumet på grund av dom tråkiga kommentarer som kommer efter inlägg tänk på det.

När det gäller sanning och lögn så har ni inte rent mjöl i påsen någon av er väx upp och försök att vinn med fair play .

Mvh
Enok99

Takk for ett ærlig og objektivt svar Enok99. Enig her, det norske forumet blir bare dårligere og dårligere på kvaliteten fra år til år. Forumet begynner å ligne enn skype chat.

Objektivt og kort sammendrag av situasjonen:

Collect tok inn Storebror for å skaffe seg større sjanse for å konkurrere om seieren på verdenen.
SDS tok dette som en krigshandling, noe jeg også ville gjort.
Collect og SDS går mot hverandre, alle mot HBT æraen er over.
Noen av svakhetene til en verdensallianse, og noe som jeg har trekt frem når vi har disuktert internt i stammen om diplomati, er at snart vil de andre stammene bli nødt til å krige, hovedsaklig handler ikke dette om intriger, men at det ikke blir plass for den tidligere alliansen til å ekspandere, utenom mot HBT som er harde byer å adle. Noe som allerede har skjedd, hvis man tenker på stammer som IFO og PoE.

Det å koordinere 5-6-7 stammer i angrep mot 1 stamme, hvor alle stammer består av ulike nivåer blir ganske vanskelig. Forutsetningene og forventningene blir helt ulike for hvert enkelt ledd i samarbeidet. Det kom vel aldri en bra, samlet, gjennomført aksjon fra alliansen mot HBT.
En annen svakhet er at alle stammer vil ønske å få en størst bit av kaken, for hva ville skjedd når HBT forsvant? Jo da ville man måtte krige mot sine tidligere samarbeidspartnere, og man vil vel ikke gi sin fremtidig fiende for stor vekst? For god posisjon mot en selv?
Jeg ser det går igjennom at det kun er HBT som vinner på dette, hvorfor kommer det slike påstander?

Det er klart at HBTs vinnermuligheter øker med at andre stammer kriger mot hverandre, og det ikke er en "alle" mot HBT situasjon lenger. Men dere tar da for gitt at vi ville vunnet mot hver enkel stamme 1 mot 1. Det er å rose oss opp i skyen, og beskrive alle andre stammer på verdenen som uegnet for å ta en seier. Mener dere virkelig det? Den som taper mest på dette er enda uvist, det spørs på krigen mellom SDS og Collect. Taperen i denne krigen vil være den største taperen på endringen i diplomatiet. Det ser ut som Collect har tatt for gitt at de vil vinne en krig mot SDS. Jeg respekterer forsøket, og det er ett godt strategisk valg, om de får momentum mot SDS. Da vil de sikre seg ett større område og bedre front mot HBT når de kommer seg igjennom TLOU.

Slik situasjonen blir når/om Collect taper krigen, vil man få to store stammer i vest og øst. Forskjellen ved det tidligere verdensbildet om HBT hadde tapt ville vært det samme, men du ville fått en stamme i sør-vest og en i nord-øst (sånn cirka). En annen faktor er at TLOU kunne overlevd og blitt en vippepinne i en eventuell krig mellom Collect og SDS. I det reelle senarioet kommer ikke disse "vippestammene" til å bli igjen, da HBT ikke kommer til å frede TLOU.
 
Sist redigert:

Exodus

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
@Exodus Så det du sier er at det er greit for en konto å merge med masse kontoer i en stamme, flere ganger ha stammen nuke for seg, ha agressive meldinger mot stammen og prøve snakke over flere kontoer til annen stamme. At alt dette er greit fordi de ikke følte seg "velkommen" i stammen?

Tenker du prøver sette deg litt mer inn i saken før du uttaler deg, blir nesten som om æ går ut å sier Trump er en fantastisk president som kun blir å gjøre det bra fordi æ ikke vet om noen av uttalsene hans.


Om du leste hele innlegget mitt og ikke tok poenget mitt så er det synd for deg. Men igjen så sitter du på den ene siden i denne diskusjonen å er nok ganske navlebeskuende.

For å bruke din terminologi-> Vil det vært lurt av Kina(SDS) å angripe USA(Cllect) fordi at Trump(SB) er blitt president(Medlem av Cllect) OG potensielt utgjør en fare mot Kina(SDS)?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Om du leste hele innlegget mitt og ikke tok poenget mitt så er det synd for deg. Men igjen så sitter du på den ene siden i denne diskusjonen å er nok ganske navlebeskuende.

For å bruke din terminologi-> Vil det vært lurt av Kina(SDS) å angripe USA(Cllect) fordi at Trump(SB) er blitt president(Medlem av Cllect) OG potensielt utgjør en fare mot Kina(SDS)?
Potensielt er feil ord,og du forstår virkelig ikke hva det mener? Kan sikkert gi deg en liten Storebror roman med grunner, men hvis du selv forklarer degselv hva som er galt og ikke forstår vår erklæring på SB så gir æ opp :)
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Potensielt er helt riktig ordvalg her. Han ville ikke vært en direkte fare i dag, dersom ikke krigserklæringen kom.
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Jeg ser det går igjennom at det kun er HBT som vinner på dette, hvorfor kommer det slike påstander?
Fordi dere har hatt alle mot dere siden alltid. Fordi dere alikevell har holdt trøkket oppe og hatt rank 1 frem til vi rekrutterte den. Fordi dere har flinke spillere på store kontoer. Hvem andre vinner på det om jeg tør å spørre? Resten av verden utenom Collect og SDS vinner på denne krigen, men alle vet at det er HBT som vinner aller mest.

Jeg kan ikke se at vi har ureint mel i vår pose. Vi har vært åpne hele tiden, og all fakta ligger på bordet fra vår side. Det lille sporet av "usportslighet" man kan finne hos oss i denne situasjonen var at vi godtok at Storebror ville over til oss. Men hvem ville ikke ønsket daværende rank 1, som i tillegg var vår nabo, i sin stamme?
 

Exodus

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Potensielt er feil ord,og du forstår virkelig ikke hva det mener? Kan sikkert gi deg en liten Storebror roman med grunner, men hvis du selv forklarer degselv hva som er galt og ikke forstår vår erklæring på SB så gir æ opp :)

Kjære Olve.
Jeg kan forstå at DERE frykter han, jeg forstår at det er mange piler som peker forskjellige veier.
Det jeg derimot IKKE forstår er de valgene som ble tatt pga dårlig impulskontroll.
Hadde dere hatt litt is i magen, så hadde dere antagelig sittet i en ally med Cllect, hvor dere kunne fokusert på den stammen som ligger ett hestehode forran resten.

SB er en stor konto, men som stamme så er dere vel rutinerte nok til å evt ta grep om det faktisk skulle blitt en realitet at SB ville angripe dere?
Dessuten så må jo SB forholde seg til det diplomatiet Cllect fører.


Og utifra det jeg greier å skjønne, så ønsket ikke Cllect en krig mot dere. Derav ikke angrep fra SB heller.
Min oppsummering er derfor at stammehoppet primært dreide seg mot å etablere seg i front mot HBT


Håper du forstår meg rett.
Jeg er ikke her inne for å diskutere med deg.
Det ble etterlyst en "nøytral" part, jeg valgte derfor å uttale meg.
Krigen er ett faktum, SB er i Cllect, SDS er ally med HBT og Bobil har senebetennelse i armen.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Så Exodus, du sier at "vi frykter" en konto som har planlagt gå til Cllect i lang tid, men fortsetter adle oppover inni SDS. I tillegg så får vi meldinger der de prøver på LG kontoen med til Cllect og at vi skal adle stammen og så ta HBT easy, i tillegg får vi se en chat fra Cllect der de konstant hinter til "SDS blir easy target", "LG blir nok demotivert og slutter når vi backstabber han".

Cllect ønsket ikke krig mot oss der vi valgte premissene, skal love deg de ville gjort nyaktig det samme vi gjorde mot SB om de fikk lov. For hvem sitter egentlig å vurderer forskjellige måter å enkelt adle ned allyen din og aktivt prøver rekrutere toppkontoene fra allyen din.

Har hatt et par verdener med allianser, og selv hørt på hva folk sier. Har hørt en gang disse tankene kom opp, ikke mer. Og den gangen så var det mot en stamme uten diplomati som det ble erklært på like etter, men dere i TLOU får sitte inni skallene deres og prate ut mens dere adler alt grått i nord.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Jeg er tom for popcorn, kan dere begynne å spille litt nå i stedet? Ble litt kjedelig i lengden dette her :/
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Vi har vært eplekjekke om at SDS bør være et greit target DERSOM det skulle utvikle seg en krig. Vi hadde ikke erklært krig dersom dere hadde tatt Ras al Ghul feks fra oss. På grunn av at vi ikke ville ofret et eventuelt sammarbeid med dere. Det ville gitt HBT fordelen. Vi ville selvsagt vært skuffa over Ras, men det hadde gått over, og vi hadde sammen stått mot HBT om det hadde skjedd. Ikke at jeg tror at noen fra Collect ønsker å bytte stamme, fordi vi gjør det fortsatt greit, og vi storkoser oss sammen både på skype og IG.

Aktivt prøve å rekrutere? Vi sa ja til Storebror da han spurte om det var plass. Vi var åpne om det til SDS. Vi la alle korta på boret. Vi var forøvrig ikke allierte på det tidspunktet. Det at Storebror tok de byene i nord mens han visste at han skulle til oss er jeg enig med deg Olve. Det var nok feil. Men nå har dere jo fått tak i de byene, så ingen skade skjedd. Dere har vel mista færre nukes der enn det Storebror gjorde for å ta ut Legacy?

Må da være lov å diskutere litt, Starboy? :p Hvor spiller du forresten?
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
spiller ikke mer. for kjipe innstillinger for meg. for kjipe regler til at jeg orker.
 
Topp