Den store verdenskrigen

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hehe, ingen mistforståelse. Leenok nuket byer fra sin egen konto og adlet fra haffe. Bevisene er klinkeklare.
 

DeletedUser

Guest
Dette for være opp til mod. og fikse.
Ingen vet noen ting sikkert før de kommer med den endelige avgjørelsen!
 

DeletedUser

Guest
Av hensyn til reglene så får vi ikke lov til å diskutere dette. Så iallefall vær litt diskret i deres omtale om denne juksemakeren ;)

Det er uansett synd at vi ikke får alle fakta på bordet slik at vi faktisk kan ta denne diskusjonen. Jeg har ikke mye til overs for spillere som jukser.

Men denne tråden vil stenges om vi ikke kutter denne diskusjonen nå...
 

DeletedUser

Guest
skjønner at det er imot reglene, dog er det jo veldig relevant med tema som diskuteres.

regner med det er en misforståelse.

On Topic;
Stats for siste døgn Shankyboy?
 

DeletedUser

Guest
Ja, jeg kan på mange måter forstå at dette ikke skal diskuteres i forumet. Men på en annen side kunne det vært greit å vite. Er han skyldig, er han uskyldig? Det kan spare mods for mye krangling.

Hadde jeg styrt og stelt her inne, ville jeg ikke sydd puter for juksere (nå sier jeg ikke at noen direkte er det altså).

Når det gjelder statistikk, så har jeg ikke tid til å sjekke det opp nå. Dessuten er det vel en del forandringer i stammer etc.

SaD er vel absolutt en del av Aksemakten nå? Kan jeg få en bekreftelse eller benektelse på dette fra deres side?
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Dette er ingenting å diskutere, mods tar seg av dette,så heretter vil jeg ikke ha en komentar fra noen Rome spillere om dette.
Vi skal ikke sitte her tro vi er noe bedre enn andre,dette har også skjedd i vår stamme.
Slik jeg ser dette nå,vil flere komentarer rundt dette ,bli som å sitte å kaste stein i ett glasshus.
 

DeletedUser

Guest
og du shanky bes med samme slutte å bruke ordet aksemakter da det ikke skal brukes -og du kommer til å få en anmeldelse om det neste gang jeg ser deg bruke det. Det faller inn under nazist/rasist propaganda. Og sånt er de visst ikke så glade for tyskerne.
 

DeletedUser

Guest
og du shanky bes med samme slutte å bruke ordet aksemakter da det ikke skal brukes -og du kommer til å få en anmeldelse om det neste gang jeg ser deg bruke det. Det faller inn under nazist/rasist propaganda. Og sånt er de visst ikke så glade for tyskerne.

Det er bare et navn jeg har kalt dere. Ikke noe værre. Dessuten ser jeg at bl.a Kracked og Lord Ollis, som begge er fra Aksemaktene, faktisk har kalt noen av sine byer for nettopp Aksemaktene ;) Ups, der sa jeg det igjen. Men fra et politisk perspektiv, ja rett og slett propaganda.
 

DeletedUser

Guest
jeg kjenner ikke noen Lord Ollis -men har snakket med Kracked, og det er slutt på det nå. jeg sender inn en ticket med samme så er det gjort.

(Det er bare et navn jeg har kalt dere. Ikke noe værre. Dessuten ser jeg at bl.a Kracked og Lord Ollis, som begge er fra Aksemaktene, faktisk har kalt noen av sine byer for nettopp Aksemaktene Ups, der sa jeg det igjen. Men fra et politisk perspektiv, ja rett og slett propaganda.)

Fra Regler for forumet :
"Rasisme eller nasjonalistiske bemerkninger er ikke lov, selv om dette er ment som en spøk."
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er bare propaganda. Og sammenligning er et viktig verktøy. Tenk at jeg måtte skrive det.
 

DeletedUser

Guest
Fra Regler for forumet :
"Rasisme eller nasjonalistiske bemerkninger er ikke lov, selv om dette er ment som en spøk."

Det at jeg kaller Elitesiden for Aksemaktene er intet annet enn ren propaganda fra min side. Så det er hverken en nasjonalistisk eller rasistisk bemerkning. Og det er ikke spøk fra min side.

Så her har du ingenting å fare med, Grieg.
 

DeletedUser

Guest
Kalle NOEN av byene mine aksemaktene? 98?% av dem takk :cool:
Og de kommer til å hete det til vi finner et nytt navn på oss. Jeg liker aksemaktene. Det er ikke rasistisk. Det er bare et ord, et kallenavn!
 

DeletedUser

Guest
Selvom jeg er uenig med Eddie her og at han kanskje overreagerer, så mener jeg at om noen mener at det er veldig negativt ladet, så skal man respektere det.
 

DeletedUser

Guest
Selvom jeg er uenig med Eddie her og at han kanskje overreagerer, så mener jeg at om noen mener at det er veldig negativt ladet, så skal man respektere det.

Ja, det er negativt ladet, men jeg mener det som propaganda. BIRKI og Elite kan i virkeligheten ikke sammenlignes med Nazi-Tyskland og deres allierte under andre verdenskrig.

Dessuten kommer jeg ikke med bemerkninger som går på rasisme og nazisme. Så slike beskyldninger tar jeg tungt. Dette er et spill, og TW er en lekeverden.

Jeg har blitt beskyldt for mobbing og nå for å komme med nazistiske og rasistiske tilnærminger. Jeg tar ikke dette til meg, men det skader mitt TW-rykte, derfor har jeg også rapportert Grieg. Tomme beskyldninger er også rimelig alvorlig i mine øyne.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Man kunne sagt hva som helst da, og slippe unna med det fordi det er "ment som propaganda"? Kanskje vi skulle begynne å kalle dere for Ku Klux Klan elns, eller kanskje "Nazistene". Dere har jo til og med NS på deres side..

Kanskje litt mer drøyt, men i prinsippet er det akkurat samme greia.
 

DeletedUser

Guest
Man kunne sagt hva som helst da, og slippe unna med det fordi det er "ment som propaganda"? Kanskje vi skulle begynne å kalle dere for Ku Klux Klan elns, eller kanskje "Nazistene". Dere har jo til og med NS på deres side..

Kanskje litt mer drøyt, men i prinsippet er det akkurat samme greia.

Ja, du har et poeng. Hehe. Men det morsomme er at det navnet jeg gav dere, brukes selv av dere på her i forumet og noen av dere har faktisk kalt deres byer for "Aksemaktene".

Jeg synes ikke det er drøyt å kalle deres side for Aksemaktene. Kan dere historien deres, så er dette bare en betegnelse på endel land under andre verdenskrig. Jeg kaller på ingen måte noen for nazister.

Å sammenligne er fullt lovlig i henhold til f.eks den norske lov. Her på forumet så kommer det frem at man ikke skal komme med nazistiske eller rasistiske tilnærmelser. Det har jeg heller ikke gjort.

Jeg kan kalle dere for "slemmingene", så kan dere trekke slemminger opp mot nazisme, så blir heller ikke det tillatt. Dere bestemmer selv hva dere legger i dette.
 

DeletedUser

Guest
Kalle NOEN av byene mine aksemaktene? 98?% av dem takk :cool:
Og de kommer til å hete det til vi finner et nytt navn på oss. Jeg liker aksemaktene. Det er ikke rasistisk. Det er bare et ord, et kallenavn!

Jeg har vent meg til navnet, og har ingen ting i mot det.
Ser gjerne at Elite-siden fortsetter å gå under det navnet, jeg liker det. :D

Selvfølgelig vil jeg akseptere det om det kommer et nytt navn da... siden det virker som om enkelte ikke synes navnet er passende. :(
 

DeletedUser

Guest
:confused:
Landene som utgjorde aksemaktene under 2.verdenskrig var Tyskland, Italia og Japan (+ noen andre mindre viktige land).

Termologien aksemaktene har blitt hentet fra ordet akse som betyr følgende;
2 (midt)linje el. midtdel som noe grupperer seg om (ofte symmetrisk): aksene i et koordinatsystem / en bygnings, plantes akse // aksen Berlin-Roma i mellomkrigstiden; (om kommunikasjonsåre) akser fra ringveien til sentrum

Med andre ord det er ikke noe rasistisk, nazistisk eller noe form for politisk knyttet direkte til ordet. Det er bare oppe i hodet deres. Og hvis det er det, så er er det en anbefalning og et håp om at dere slutter å skaper feil assosiasjoner til ordet. Det virker som det er en ren propaganda fra deres side å få flere det til å knytte det til nazisme, noe som er helt hårreisende feil.:rolleyes:

Edit: så at Shanks82 hadde skrevet noe lignende to poster over i ettertid:eek:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp