Den store verdenskrigen

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Shanks har selv sagt at han vet det er et negativt ladet ord, og at han bruker det bevisst som propaganda. Dere kan ikke "trylle vekk" et ords konnotasjoner og fremdeles kunne bruke det som propaganda ;)

Enten er det et verdiladet ord som direkte eller indirekte peker på nazisme/fascisme, ellers er det bare et random ord som det igrunn er latterlig å bruke på Elite/Birki/Roem - iom at vi ser mer ut som et bonzaitre enn en akse om dere ser på kartet.
 

DeletedUser

Guest
Shanks har selv sagt at han vet det er et negativt ladet ord, og at han bruker det bevisst som propaganda. Dere kan ikke "trylle vekk" et ords konnotasjoner og fremdeles kunne bruke det som propaganda ;)

Enten er det et verdiladet ord som direkte eller indirekte peker på nazisme/fascisme, ellers er det bare et random ord som det igrunn er latterlig å bruke på Elite/Birki/Roem - iom at vi ser mer ut som et bonzaitre enn en akse om dere ser på kartet.

Jeg assosierer Aksemaktene med Nazi-Tyskland ja. Men det er bare min assosiasjon. Føler Geirur forklarer dette meget godt.

It's all in your mind ;)

Og at jeg assosierer det med noe negativt er jo ren propaganda fra min side. Det er morsomt er at mange fra Elitesiden faktisk omtaler seg selv som en stamme i Aksemakten ;) Må si den biten var vellykket fra min side.

Jeg kan legge mange føringer her i forumet, men jeg kan ikke bestemme hva dere skal kalle deres side direkte. Men indirekte kan jeg det... :p

Så jeg regner med at sidene i denne krigen fremdeles vil omtales som Alliansen mot Aksemaktene.
 

DeletedUser

Guest
Det hadde vært verdiløst som propaganda om det bare hadde vært dine private assosiasjoner, Shanks.

Og at vår side "adopterer" uttrykket betyr ikke at det var vellykket propaganda fra din side, men heller en av to ting: At de som godtar det ikke er helt klar over hva det betyr (og da snakker jeg om allmenne konnotasjoner) og at propagandaen derfor er lost på dem, eller at uttrykket "aksemaktene" som propaganda fra deres side, endelig er foreldet.
 

DeletedUser

Guest
Det hadde vært verdiløst som propaganda om det bare hadde vært dine private assosiasjoner, Shanks.

Og at vår side "adopterer" uttrykket betyr ikke at det var vellykket propaganda fra din side, men heller en av to ting: At de som godtar det ikke er helt klar over hva det betyr (og da snakker jeg om allmenne konnotasjoner) og at propagandaen derfor er lost på dem, eller at uttrykket "aksemaktene" som propaganda fra deres side, endelig er foreldet.

At andre assosierer det med det samme er en bonus for meg.

Ja, du kan si hva du vil, men det passer meg ypperlig at medlemmer av Aksemakten adopterer denne betegnelsen. Jeg har på en måte fått aksept for min betegnelse på Elite sin side.

Jeg har jo tidligere utdypet at Alliansen er det gode i verden 2, mens Elite det onde. Dere er jo på en måte enige i det jeg sier når dere faktisk vedkjenner dere denne betegnelsen.

Problemet mitt nå er at den propagandaen er ødelagt nå, siden jeg skriver dette...
 

DeletedUser

Guest
At andre assosierer det med det samme er en bonus for meg.

Ja, du kan si hva du vil, men det passer meg ypperlig at medlemmer av Aksemakten adopterer denne betegnelsen. Jeg har på en måte fått aksept for min betegnelse på Elite sin side.

---> Det er vel 2 spillere vi prater om her, ikke store saken altså. Men dere tar vel alle de billige poengene dere kan få? ;)

Jeg har jo tidligere utdypet at Alliansen er det gode i verden 2, mens Elite det onde. Dere er jo på en måte enige i det jeg sier når dere faktisk vedkjenner dere denne betegnelsen.

---> Så det du mener, er at om noen er enige med noe av det du skriver, så må dem automatisk være enige i alt?

Problemet mitt nå er at den propagandaen er ødelagt nå, siden jeg skriver dette...


---> Thebigbang goes BOLD
 

DeletedUser

Guest
Jeg har jo tidligere utdypet at Alliansen er det gode i verden 2, mens Elite det onde. Dere er jo på en måte enige i det jeg sier når dere faktisk vedkjenner dere denne betegnelsen.

Hvah? :p

Er da ikke noe ondt knyttet til "aksemaktene"? That is all in ur head ;)
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
At andre assosierer det med det samme er en bonus for meg.

Ja, du kan si hva du vil, men det passer meg ypperlig at medlemmer av Aksemakten adopterer denne betegnelsen. Jeg har på en måte fått aksept for min betegnelse på Elite sin side.

Jeg har jo tidligere utdypet at Alliansen er det gode i verden 2, mens Elite det onde. Dere er jo på en måte enige i det jeg sier når dere faktisk vedkjenner dere denne betegnelsen.

Problemet mitt nå er at den propagandaen er ødelagt nå, siden jeg skriver dette...

Vel, problemet med det er at det nedverdiger forumet litt å begynne med navnkalling av negativt ladne ord. Særlig når disse kallenavnene sammenligner diverse allianser i 2 verdenskrig med nåværende allianser i et dataspill.

Vi kan jo også begynne med slikt og er vi såpass barnslige at vi gjør det så har dere lykkes i å gjøre forumet til et mer useriøst sted å skrive.

Jeg kunne jo for eksempel spilt på størrelsen deres som jeg kunne sammenlignet med Sovjet. Så kunne jeg skrevet om hvordan Sovjet kastet bort livene til noen millioner soldater, da disse var expendable. Jeg hadde nok researchet litt og funnet arica spillere som har forsvunnet osv, evt blitt behandlet dårlig og laget linker mellom dette. For ikke å snakke om massevoldtekter av underårige tyske jenter når de invaderte tyskland osv osv osv, hadde nok funnet noe å linke dette opp mot også.

Det hadde sikkert vært god propaganda. Men er det verdt det? Naine.

En litt på spissen, Hansemann.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg har ingen problem med å representere det "onde".
Det at navnet er forbundet med noe dårlig er da ikke et problem?

Min innstilling til saken er at jeg gjerne kjemper for det onde. Det er jo bare et spill. :)
 

DeletedUser

Guest
:confused:
Landene som utgjorde aksemaktene under 2.verdenskrig var Tyskland, Italia og Japan (+ noen andre mindre viktige land).

Termologien aksemaktene har blitt hentet fra ordet akse som betyr følgende;
2 (midt)linje el. midtdel som noe grupperer seg om (ofte symmetrisk): aksene i et koordinatsystem / en bygnings, plantes akse // aksen Berlin-Roma i mellomkrigstiden; (om kommunikasjonsåre) akser fra ringveien til sentrum

Med andre ord det er ikke noe rasistisk, nazistisk eller noe form for politisk knyttet direkte til ordet. Det er bare oppe i hodet deres. Og hvis det er det, så er er det en anbefalning og et håp om at dere slutter å skaper feil assosiasjoner til ordet. Det virker som det er en ren propaganda fra deres side å få flere det til å knytte det til nazisme, noe som er helt hårreisende feil.:rolleyes:

Edit: så at Shanks82 hadde skrevet noe lignende to poster over i ettertid:eek:

<------- Pointwhore peker på Geirurs innlegg. Er det så vanskelig å forstå at vi sammenligner dere med posisjonen og tilbakegangen til disse landene GEOGRAFISK i forhold til de allierte, ikke politikken de har ført før og under andre verdenskrig...?

Som Geirur forklarer er Aksemaktene et begrep brukt om noen land som sto på en side under andre verdenskrig, at ihvertfall to av disse landene samtidig hadde nazistisk/facsistisk styre har ikke noe med betegnelsen aksemaktene å gjøre. Selv om de ofte forbindes med det... :eek:
 
Sist redigert av en moderator:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Problemet med Geirurs innlegg...han sier det jo selv.

Med andre ord det er ikke noe rasistisk, nazistisk eller noe form for politisk knyttet direkte til ordet. Det er bare oppe i hodet deres.

Shanks skriver jo at han har negative assosiasjoner med ordet. 4 milliarder mennesker i verden har i dag negative assosiasjoner med dette ordet.
Hva som var grunnen til at de ble kalt aksemaktene i første omgang er totalt uinteressant når det angår denne saken.

Det er hva aksemaktene skapte i form av grusomheter som har gitt navnet assosiasjoner, ikke selve ordets betydning. Djeez.
 

DeletedUser

Guest
Jaja, da får vi være Alliansen og dere trippelententen, det er i allefall to forskjellige navn. Så var det i orden og så håper jeg en mod sletter all offtopicen rundt dette etterhvert.

Da er dette verdenskrigen per i dag:

Trippelententen:
Elite BIRKI RoEm

mot

Alliansen:
-Rome- ~ROME~ K-m-S NS OliCo V-m-S X-V AriCa

Og så en statistikk fra forrige gang:

Trippelententen:
Tribes: Elite BIRKI RoEm
Players:

Alliansen:
Tribes: -Rome- ~ROME~ K-m-S V-m-S NS X-V AriCa OliCo
Players:

Timeframe: 13/12/2009 15:40:00til16/12/2009 19:50:00

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 32
Side 2: 121
Forskjell: 89

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 273,822
Side 2: 1,138,042
Forskjell: 864,220

image.php
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: RoEm
Players:

Side 2:
Tribes: AriCa NS OliCo -Rome- ~ROME~ K-m-S V-m-S X-V
Players:

Timeframe: 13/12/2009 15:40:00til17/12/2009 10:33:12


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 10
Side 2: 0
Forskjell: 10

image.php




Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 73,901
Side 2: 0
Forskjell: 73,901

image.php



Side 1:
Tribes: SaD
Players:

Side 2:
Tribes: AriCa NS OliCo -Rome- ~ROME~ K-m-S V-m-S X-V
Players:

Timeframe: 13/12/2009 15:40:00til17/12/2009 10:33:12


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 9
Side 2: 2
Forskjell: 7

image.php



Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 86,322
Side 2: 12,059
Forskjell: 74,263

image.php
 

DeletedUser

Guest
Ser dere.. Man kan finne mye ondskap på begge sidene.

Jeg har f.eks hørt fra nordmenn som opplevde krigen på kroppen at engelskmenn f.eks var mye mer "ivrig" på voldtekter etc.

Men dette blir veldig off topic. Regner med vi fremdeles skal kalle alliansen for Alliansen og Elites side for aksemaktene :D
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
:D endelig , godt å være med igjen ,,,etter store dataproblemer problemer ,både med hardvare og linje leverandør :) , så nå skal jeg også være med å ta byer fra aksemaktene :) ,
 

fardin

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
:D endelig , godt å være med igjen ,,,etter store dataproblemer problemer ,både med hardvare og linje leverandør :) , så nå skal jeg også være med å ta byer fra aksemaktene :) ,

Dere kaller oss for noe vi ikke vil, da kan vi kalledere for KKK!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp