Den store verdenskrigen

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
V2 har sett endel spennende utviklinger, som man må forvente når man spiller et spill over så lang tid. Jeg for min del er meget glad for utfordringene dette presenterer. Hva hadde spillet vært om man ikke måtte tenke kreativt? Folk slutter jo bare når ting blir for vane-dannende. Så applaus til dem som har skapt liv og røre! :)

Når det gjelder bruk av ordet ingrider... Det ordet kan være negativt ladet, men jeg må si det at for min del er ikke v2 en intrigefull server i negativ forstand. Intrigene på v2 er ganske uskyldige, og går skjeldent over grensen til å bli for personlige. Intrigene på TW generelt er jo et must - For små ting kan forandre kartet TOTALT. ;)

Har som flere vet spilt v1 en god stund nå, og den serveren tok intriger til et heeelt nytt nivå etter hvert. Intrigene resulterte i at bl.a. en hel stamme på top 3 forsvant og flere kontinenter gikk grå. Selv om v1 mistet mange profilerte og flinke spillere, ga det også en helt ny dimensjon til spillet. Når AriCa, eller deres alierte, etterhvert bryter noen alianser håper jeg det bare forbedrer serverens kvalitet og gir flere spillere i utkanten av kartet en sjanse til å vise hva de er gode for! :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hva har hendt siden siste oppdatering?

Side 1:
Tribes: -Rome- =ROME= Føn K-m-S NS OliCo V-m-S X-V Xig 1 ~ROME~ AriCa
Players:

Side 2:
Tribes: Elite RoEm BIRKI
Players:

Timeframe: 15/11/2009 14:00:00til18/11/2009 15:30:00

total erobringer:

Side 1: 767
Side 2: 298
Forskjell: 469

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 204
Side 2: 113
Forskjell: 91

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 6,193,378
Side 2: 2,579,339
Forskjell: 3,614,039

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 1,891,929
Side 2: 1,029,530
Forskjell: 862,399

image.php
 

DeletedUser

Guest
Voldsomt mange på den ene siden >.<
Men på den andre siden, så er de 3 stammene ganske store, (elite, BIRKI og RoEm).
 

DeletedUser

Guest
Jeg mente selvfølgelig at det kun er Elite og BIRKI som deltar aktivt fra vår "allianses" ståsted.

Mens det selvfølgelig kun er 4-6 som kriger mot Elite fra deres allianses ståsted. ;)

Okey, da kutter du deres bånd til deres allierte? Elite against the world (2). Skal ikke krangle der ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg kutter ikke mine bånd til noen som helst, jeg bare formidler fakta. ;)

Sorry, var en del øl i hodet i natt. Ikke at det er noen unnskyldning for å være teit.

Usikker på hva jeg helt mente der. Men selv om min side har inneholder mange stammer, så er det bare et fåtall som faktisk er aktive i krigen.

Så spar meg for mange-mot-en propagandaen :p
 

DeletedUser

Guest
Opphever min selvpålagte karantene litt.

Torq snakker ikke om noe mange mot en propaganda i det hele tatt, siden han tar med BIRKI som meget aktive i krigen.

At Elites siden side i denne kriger er vesentlig mindre kan vel knappest diskuteres engang, men det blir som du tidligere har nevnt en naturlig del av det å ligge på toppen.

Elite har definitivt møtt motstand, det skal ikke stikkes under en stol. Og ingen har sagt at alle på den andre siden er like aktive i krigen heller (kanskje noen har sagt det, hvem husker alt som er skrevet)

Dere er uansett flere enn oss, og dere var lenge mye mer aktive enn oss. Sånn at krigen har utviklet seg slik den har så langt er langt fra overaskende.

Men hvem vet, Elite og våre allierte slår gjerne tilbake når dere minst venter det.;)
 

DeletedUser

Guest
Opphever min selvpålagte karantene litt.

Torq snakker ikke om noe mange mot en propaganda i det hele tatt, siden han tar med BIRKI som meget aktive i krigen.

At Elites siden side i denne kriger er vesentlig mindre kan vel knappest diskuteres engang, men det blir som du tidligere har nevnt en naturlig del av det å ligge på toppen.

Elite har definitivt møtt motstand, det skal ikke stikkes under en stol. Og ingen har sagt at alle på den andre siden er like aktive i krigen heller (kanskje noen har sagt det, hvem husker alt som er skrevet)

Dere er uansett flere enn oss, og dere var lenge mye mer aktive enn oss. Sånn at krigen har utviklet seg slik den har så langt er langt fra overaskende.

Men hvem vet, Elite og våre allierte slår gjerne tilbake når dere minst venter det.;)


Det er fordi alliansen har stått frem med sine allierte. Elites side har ikke gjort det samme... Det er mange stammer som fremdeles ikke har stått frem. AriCa har ikke et diplomatisk forhold til disse, så da tar jeg dem med i beregninga av stammer som vi må jobbe mot.

Eksemplet OliCo er en del av denne verdenskrigen fordi de har valgt side. Men de deltar ikke aktivt i krigen fordi de ikke har en front mot Elites side.

Så at alliansen er så mange mot få, er en noe tynnslitt propaganda som dere ikke selv kan tro helt på. Hvis dere føler dere bedre av å kalle dere underdogs, så skal ikke jeg ødelegge moroa. Men det er jo bare tull og feighet fra deres side å påpeke dette.
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det er fordi alliansen har stått frem med sine allierte. Elites side har ikke gjort det samme... Det er mange stammer som fremdeles ikke har stått frem. AriCa har ikke et diplomatisk forhold til disse, så da tar jeg dem med i beregninga av stammer som vi må jobbe mot.

Eksemplet OliCo er en del av denne verdenskrigen fordi de har valgt side. Men de deltar ikke aktivt i krigen fordi de ikke har en front mot Elites side.

Så at alliansen er så mange mot få, er en noe tynnslitt propaganda som dere ikke selv kan tro helt på. Hvis dere føler dere bedre av å kalle dere underdogs, så skal ikke jeg ødelegge moroa. Men det er jo bare tull og feighet fra deres side å påpeke dette.

Jaja. Da kan jo du ta bort OliCo og RoEm da :)
 

DeletedUser

Guest
Det er fordi alliansen har stått frem med sine allierte. Elites side har ikke gjort det samme... Det er mange stammer som fremdeles ikke har stått frem. AriCa har ikke et diplomatisk forhold til disse, så da tar jeg dem med i beregninga av stammer som vi må jobbe mot.

Det finnes en mange problemer det åpenbart er feil å prøve å løse, og din propaganda er et av disse. Jeg skjønner ikke helt hvor du tar det fra at Elite/BIRKI/ROEM ikke har stått frem som alierte. Vi har gjentatte ganger sagt at vi samarbeider, at vi har et fellesmål. Det er ingen hemmelighet at det er variende deltakelse fra de ulike stammene. Den eneste stammen i vår alianse som kriger mot alle frontene er Elite. BIRKI på sin side kriger i hovedsak mot -Rome-, mens RoEm for det meste ikke er i nærhten av dem en gang, men hjelper med det de kan på andre fronter.

Eksemplet OliCo er en del av denne verdenskrigen fordi de har valgt side. Men de deltar ikke aktivt i krigen fordi de ikke har en front mot Elites side.

Jeg begynner noen ganger å lure på hvordan du/dere definerer "å krige aktivt". For dere har tydeligvis en helt annen definisjon av dette. I min bok deltar man aktivt i det øyeblikket man setter noen som fiende og ønsker å fjerne dem fra kartet. Dere har også stått frem som alierte - og det er påvist at de sender angrep mot oss. Så når du sier OliCo ikke deltar aktivt i krigen, mener du de er ubetydelig og inaktiv stamme da? At de ikke sender angrep og støtte? OliCo, FØN og andre stammer som ikke har medlemmer helt oppi elite er altså... ubetydelige for dere?

Du har også gjort det til en vane å kritisere Elite's måte å drive diplomati. Vel, det er en enkel grunn til at vi ikke har hatt 15 alierte/iap's på en gang. Vi ønsker kun å gi løfter vi kan holde. Vi ønsker ikke å måtte stikke noen i ryggen ubegrunnet ved senere anledninger. :)

Hvis dere får gjennomført målet om å fjerne undertrykkerne i Elite, må dere igjen revurdere alianser og iap'er, og hvor vidt disse er "nyttige" for dere. Det er jo allerede fastlått at det er flere i deres alianse dere anser som ubetydelige i krigen, og dermed ikke noen viktige stammer for dere "å samle på". Så, i deres tilfelle er en alianse en avtale som er bindende for den svakeste av partene. Om AriCa får det som de vil, og står igjen på toppen vil de da automatisk være de nye undertrykkerne. Og, som jens Bjørneboe sa; Når de undertrykte kommer til makten, blir de selv undertrykkere - og er ikke bedre enn sine fiender. ;)

Du må gjerne kverulere på det, men det beviser bare nok en gang at det verste med propganda-vitser er at noen av dem blir trodd. :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det finnes en mange problemer det åpenbart er feil å prøve å løse, og din propaganda er et av disse. Jeg skjønner ikke helt hvor du tar det fra at Elite/BIRKI/ROEM ikke har stått frem som alierte. Vi har gjentatte ganger sagt at vi samarbeider, at vi har et fellesmål. Det er ingen hemmelighet at det er variende deltakelse fra de ulike stammene. Den eneste stammen i vår alianse som kriger mot alle frontene er Elite. BIRKI på sin side kriger i hovedsak mot -Rome-, mens RoEm for det meste ikke er i nærhten av dem en gang, men hjelper med det de kan på andre fronter.

Jeg snakker om de som fremdeles ikke har valgt side i denne verden. Jeg vet at PE - eller hva de heter - har støttet dere en del. Så da bør vel de også føres opp?

Og RoEm har ikke alltid vært så langt unna oss f.eks, de ble tatt ut her borte.

Jeg begynner noen ganger å lure på hvordan du/dere definerer "å krige aktivt". For dere har tydeligvis en helt annen definisjon av dette. I min bok deltar man aktivt i det øyeblikket man setter noen som fiende og ønsker å fjerne dem fra kartet. Dere har også stått frem som alierte - og det er påvist at de sender angrep mot oss. Så når du sier OliCo ikke deltar aktivt i krigen, mener du de er ubetydelig og inaktiv stamme da? At de ikke sender angrep og støtte? OliCo, FØN og andre stammer som ikke har medlemmer helt oppi elite er altså... ubetydelige for dere?

Nei, det mener jeg på ingen måte. Har full tiltro til OliCo. Jeg mener bare at de, siden de ikke har en aktiv front mot dere, heller ikke kan lage de største problemene for dere. Og når alt dette maset om at Elitesiden er minst, så begynner jeg å lure på hva dere egentlig tenker?

Underdogs-stemplet har dere forsøkt å skaffe dere, men dere har ikke klart det. Det har vi hatt mange og lange diskusjoner på allerede.

Må bare få svare på det elendige forsøket ditt her... Føn, OliCo - ubetydelige for oss? NEI. Ta f.eks OliCo; de er gode venner av oss, og de har samme ideologi som oss. De er å betrakte som fullverdige allierte. Men aktiv i krigen mot Elite. Nei, ikke enda.

Veeeeldig interessant tankegang du har der. Ubetydelige... Det er vel nettopp slik DU tenker ;)

Du har også gjort det til en vane å kritisere Elite's måte å drive diplomati. Vel, det er en enkel grunn til at vi ikke har hatt 15 alierte/iap's på en gang. Vi ønsker kun å gi løfter vi kan holde. Vi ønsker ikke å måtte stikke noen i ryggen ubegrunnet ved senere anledninger. :)

Mange av våre allierte er jo nettopp det fordi det ikke vil være lønnsomt å føre krig mot stammer som misliker dere. Dette ville jo være å hjelpe Elite.

Og AriCa vil aldri dolke noen i ryggen. Jazcan sine spådommer, er intet annet enn spådommer...

Min tidlige propaganda var å oppfordre spillere og stammer til å gå mot Elite. Ikke fordi dere er slemme, men fordi dere leder serveren. Og nå er vi her...

Hvis dere får gjennomført målet om å fjerne undertrykkerne i Elite, må dere igjen revurdere alianser og iap'er, og hvor vidt disse er "nyttige" for dere. Det er jo allerede fastlått at det er flere i deres alianse dere anser som ubetydelige i krigen, og dermed ikke noen viktige stammer for dere "å samle på". Så, i deres tilfelle er en alianse en avtale som er bindende for den svakeste av partene. Om AriCa får det som de vil, og står igjen på toppen vil de da automatisk være de nye undertrykkerne. Og, som jens Bjørneboe sa; Når de undertrykte kommer til makten, blir de selv undertrykkere - og er ikke bedre enn sine fiender. ;)

Du må gjerne kverulere på det, men det beviser bare nok en gang at det verste med propganda-vitser er at noen av dem blir trodd. :)

Det at noen stammer er ubetydelige, er dine egne ord. Og dermed også gjenstand for din egen tankegang og ideologi ;) Vondt når ens egne ord biter deg i baken? ;)

Som tidligere skrevet, vil du ikke få oppleve at AriCa dolker allierte i ryggen.

Jens Bjørneboes ord er vise, men dette er verden 2. Jeg har selv sagt noe lignende. Og jeg siterer meg selv:

Shanks82 skrev:
Om AriCa kommer til makten, så må vi huske å ikke styre v2 som Elite - for da vil vi ikke være noe bedre enn dem.
 

DeletedUser

Guest
Jeg snakker om de som fremdeles ikke har valgt side i denne verden. Jeg vet at PE - eller hva de heter - har støttet dere en del. Så da bør vel de også føres opp?

Og RoEm har ikke alltid vært så langt unna oss f.eks, de ble tatt ut her borte.
PE har to-tre spillere som støttet oss, og vi har heller ikke PE som fiende. Du må gjerne føre dem opp som endel av "vår" side, hvis det hjelper deg på noen måte, men når du gjør sånt et stort opplegg av å nekte for at folk hos dere har en aktiv rolle i krigen fordi de er unna fronten, så blir det jo å snakke mot deg selv å kreve at enkeltspillere som sender støtte skal føres opp på vår side. Men, det er uretferdig for PE sin del at de skal tvinges til å velge side i en krig fordi noen av deres meldemmer har PA med spillere i Elite.

Nei, det mener jeg på ingen måte. Har full tiltro til OliCo. Jeg mener bare at de, siden de ikke har en aktiv front mot dere, heller ikke kan lage de største problemene for dere. Og når alt dette maset om at Elitesiden er minst, så begynner jeg å lure på hva dere egentlig tenker?
Så, du mener at når OliCo nuker for dere og sender dere støtte, så har det ingen betydning? Slik jeg ser det er nukene deres like effektive som nukene til AriCa. De bruker ikke så ekstremt mye lengre tid frem til oss heller. Eneste forskjellen er at de ikke får noe cred for det de gjør når AriCa adler byene i stedet for at de gjør det.

Underdogs-stemplet har dere forsøkt å skaffe dere, men dere har ikke klart det. Det har vi hatt mange og lange diskusjoner på allerede.
Vi har sagt vi er UnderDogs, og det står vi for. Det eneste som mangler før dere er tvunget til å godta det er at vi gir opp første plassen. Du har jo selv sagt at vi ikke kan være underdogs når vi har rank 1. Så det sekundet det skjer igjen, så må du nok godta stempelet. :)

Må bare få svare på det elendige forsøket ditt her... Føn, OliCo - ubetydelige for oss? NEI. Ta f.eks OliCo; de er gode venner av oss, og de har samme ideologi som oss. De er å betrakte som fullverdige allierte. Men aktiv i krigen mot Elite. Nei, ikke enda.
Hvis du skal være spydig, må du være kort. For å gjøre et elendig forsøk, må man vel strengtalt forsøke på noe. Jeg har ikke forsøkt på noe slik jeg ser det. Jeg har kun konstantert hvordan din totale motvillighet til å anerkjenne at Føn og OliCo m.f. gjør en forskjell kan tolkes. Og bare så det er sagt, så er det ingenting bedre enn å bli forsøkt hånet, uten at det gir noe resultat. ;)

Mange av våre allierte er jo nettopp det fordi det ikke vil være lønnsomt å føre krig mot stammer som misliker dere. Dette ville jo være å hjelpe Elite.

Og AriCa vil aldri dolke noen i ryggen. Jazcan sine spådommer, er intet annet enn spådommer...
At AriCa aldri vil dolke noen av sine nåværende alierte må man være blind for å tro på. Dem som har spilt TW en stund, noe du later til å ha gjort, vet at for å vinne må man krige og for å krige må man ha fiender. Hvis dere skal vinne verden må dere altså dolke noen av deres nåværende alierte/iap's før eller siden. Hvis ikke er det jo ingen grunn til å i det hele tatt starte kampen om verdensdominanse.


Det at noen stammer er ubetydelige, er dine egne ord. Og dermed også gjenstand for din egen tankegang og ideologi ;) Vondt når ens egne ord biter deg i baken? ;)

Som tidligere skrevet, vil du ikke få oppleve at AriCa dolker allierte i ryggen.
Har jeg på noe tidspunkt sagt at noen stammer ubetydelige for meg? Nei. Har du noen gang lest hva jeg har skrevet ordentlig før du tordner løs på tastaturet? Antakeligvis ikke.

Det eneste du gjør her nå er å komme med unnskyldning etter unnskyldning for hvorfor dere handler som dere gjør uten å ta i betraktning at folk faktisk kan se kartet de også. Og i min bok, finnes det ingen unnskyldning for mennesker som er fulle av unnskyldninger. De som stadig må minne folk på at de kan stoles på, er for det meste de du ikke kan stole på uansett. Så, slutt med alle disse halvsannhetene og fordummingen. Du tror kanskje folk er idioter, men de fleste skjønner at realiteten er en annen en 'dans på roser og treehuging' for de mindre av deres alierte.

Uansett, jeg skal forsøke å ikke skrive mer her i kveld. Har eksamenslesing å forsette med. :)
 

DeletedUser

Guest
Vi har sagt vi er UnderDogs, og det står vi for. Det eneste som mangler før dere er tvunget til å godta det er at vi gir opp første plassen. Du har jo selv sagt at vi ikke kan være underdogs når vi har rank 1. Så det sekundet det skjer igjen, så må du nok godta stempelet. :)

Eneste grunnen til at dere er hunder, er at vi er deres motsetninger. Og vi er katter.

Dere er ikke og kan ikke bli underdogs i denne verdenen. Dere har jo ledet og vært størst så lenge alle kan huske. At dere nå taper terreng til alliansen, gir ikke dere en underdogs-tittel. Med din tankegang vil en slik tittel hoppe mellom stammer etterhvert som ranken forandrer seg.

Hvis du skal være spydig, må du være kort. For å gjøre et elendig forsøk, må man vel strengtalt forsøke på noe. Jeg har ikke forsøkt på noe slik jeg ser det. Jeg har kun konstantert hvordan din totale motvillighet til å anerkjenne at Føn og OliCo m.f. gjør en forskjell kan tolkes. Og bare så det er sagt, så er det ingenting bedre enn å bli forsøkt hånet, uten at det gir noe resultat. ;)

Mente ikke å være spydig, men jeg blir forbanna når du fremstiller det som om AriCa ikke anerkjenner stammer som OliCo. Jeg har sagt det før og kan si det igjen; OliCo og Føn anerkjennes som stammer her i verden 2.

At AriCa aldri vil dolke noen av sine nåværende alierte må man være blind for å tro på. Dem som har spilt TW en stund, noe du later til å ha gjort, vet at for å vinne må man krige og for å krige må man ha fiender. Hvis dere skal vinne verden må dere altså dolke noen av deres nåværende alierte/iap's før eller siden. Hvis ikke er det jo ingen grunn til å i det hele tatt starte kampen om verdensdominanse.

Man kan faktisk oppheve en allianse på et legalt grunnlag. Så en stamme kan oppheve en allianse med en annen uten at man dolker den andre i ryggen.

Har jeg på noe tidspunkt sagt at noen stammer ubetydelige for meg? Nei. Har du noen gang lest hva jeg har skrevet ordentlig før du tordner løs på tastaturet? Antakeligvis ikke. Det eneste du gjør her nå er å komme med unnskyldning etter unnskyldning for hvorfor dere handler som dere gjør. Og i min bok, finnes det ingen unnskyldning for mennesker som er fulle av unnskyldninger. For de som stadig må minne folk på at de kan stoles på, er for det meste de du ikke kan stole på. Så, slutt med alle disse halvsannhetene og fordummingen. Du tror kanskje folk er idioter, men de fleste skjønner at realiteten er en annen uansett.

Uansett, jeg skal forsøke å ikke skrive mer her i kveld. Har eksamenslesing å forsette med. :)

Det er jo du som har sagt at jeg mener andre stammer er ubetydelig for AriCa. Ren ønsketenkning fra din side og en slags projeksjon av egne tanker og filosofi.

Selvfølgelig kommer jeg til å svare på slike utsagn. Og de dystre spådommene dine om at AriCa vil dolke sin allierte i ryggen er feilslått propaganda fra din side.

Kan du slutte å legge ord i munnen min? Jeg har da aldri påstått folk her er dumme. Vis meg den respekt at du faktisk bruker det jeg skriver når du skal diskutere. Det er ikke rart du sier jeg er inkonsekvent, når det er du som skriver halvparten av det jeg mener.

Jeg bruke utallig tid her inne til å måtte forsvare meg. Jeg gidder ikke bruke tid på å forsvare ting jeg ikke har skrevet eller sagt. Det viser at du går tapende ut av denne diskusjonen når du faktisk må finne på hva jeg liksom skal mene.

Dessuten kommenterte du ikke mitt sitat i forrige innlegg. Det var inspirert av selveste Jens Bjørneboe ;)
 

DeletedUser

Guest
bah, jeg sa jo jeg ikke kunne skrive mer nå... :s

Eneste grunnen til at dere er hunder, er at vi er deres motsetninger. Og vi er katter.

Dere er ikke og kan ikke bli underdogs i denne verdenen. Dere har jo ledet og vært størst så lenge alle kan huske. At dere nå taper terreng til alliansen, gir ikke dere en underdogs-tittel. Med din tankegang vil en slik tittel hoppe mellom stammer etterhvert som ranken forandrer seg.
Hvordan definerer du underdogs da? For det er tydelig at du har et ønske om at det ikke betyr å være i undertall.
Mente ikke å være spydig, men jeg blir forbanna når du fremstiller det som om AriCa ikke anerkjenner stammer som OliCo. Jeg har sagt det før og kan si det igjen; OliCo og Føn anerkjennes som stammer her i verden 2.
Du kan jo starte med å anerkjenne deres aktive rolle i krigen, for det nekter du stadig å gjøre.
Man kan faktisk oppheve en allianse på et legalt grunnlag. Så en stamme kan oppheve en allianse med en annen uten at man dolker den andre i ryggen.
Og hvordan har du tenkt å fjerne alierte da? Fortelle dem at nå er det på tide at dere tar dem fordi det er ikke andre å angripe lengre? For iom at de er mye av årsaken til at dere i det hele tatt gjør det bra nå, så ser jeg ikke hvordan du skal kunne bryte aliansen. Disse stammene sender dere støtte, nuker byene så dere kan noble dem, gir dere krigserfaringen de selv ikke kan få fordi de ligger bak fronten. Og likevel nekter du å anerkjenne at de er aktive i krigen.
Det dere gjør er å lede dem inn i en felle hvor dere har vokst dere store på deres nukes, fått krigserfaring og fotfeste, mens de kun har noblet småspillere og hjulpet dere.
Det er jo du som har sagt at jeg mener andre stammer er ubetydelig for AriCa. Ren ønsketenkning fra din side og en slags projeksjon av egne tanker og filosofi.

Selvfølgelig kommer jeg til å svare på slike utsagn. Og de dystre spådommene dine om at AriCa vil dolke sin allierte i ryggen er feilslått propaganda fra din side.
Det jeg skriver er at du nekter å anerkjenne at de deltar aktivt i krigen og dermed er ubetydelige for deres resultater. Og det gjør du. Spørsmålet er nemlig ikke om dere må revurdere alianser, spørsmålet er hvilke dere revurderer. Det kanviske som du tror at velvalgte ord dekker over selv de hesligste og innlysende faktum. Og alle kart, all erfaring og alle tidligere utsagn dere har hatt offentlig, tyder på at dere må dolke de "ubetydelige" stammene som ikke deltar aktivt i krigen mot Elite - fordi du påstår de ikke utgjør noen forskjell for statestikkene og dermed ikke er en nyttig alianse.
Kan du slutte å legge ord i munnen min? Jeg har da aldri påstått folk her er dumme. Vis meg den respekt at du faktisk bruker det jeg skriver når du skal diskutere. Det er ikke rart du sier jeg er inkonsekvent, når det er du som skriver halvparten av det jeg mener.
Du må lære deg å lese hva jeg skriver. Jeg vet du ikke er vant med å føre bevis for dine utsagn på forum, men for min del pleier jeg å gjøre det hvis det trengs. Jeg har ikke skrevet at du mener folk er dumme, har jeg? Jeg har skrevet det er mulig du tror de er det ... Etterfulgt av mer. Når du skal tilbakebevise mine antakelser bør du lese hva som står der først. Du vet, det tar 2 år lære seg å snakke, men 50 år å lære seg å tie.
Jeg bruke utallig tid her inne til å måtte forsvare meg. Jeg gidder ikke bruke tid på å forsvare ting jeg ikke har skrevet eller sagt. Det viser at du går tapende ut av denne diskusjonen når du faktisk må finne på hva jeg liksom skal mene.
Det gjør faktisk ikke jeg heller, så dermed sier jeg det igjen; Les hva jeg skriver før du svarer. Det er meningsløst å diskutere med noen som ikke svarer på det faktiske innholde i foregående innlegg. Du leser tydeligvis det som passer deg og utelater resten.
 

DeletedUser

Guest
Hvordan definerer du underdogs da? For det er tydelig at du har et ønske om at det ikke betyr å være i undertall.
Du kan jo starte med å anerkjenne deres aktive rolle i krigen, for det nekter du stadig å gjøre.

Jeg har forklart min mening i en annen tråd. Da jeg viste til slaget ved Bannockburn. Elite vil aldri bli under dogs med mindre dere restarter alle kontoene deres og danner en ny stamme med navn: Under Dogs.

Og hvordan har du tenkt å fjerne alierte da? Fortelle dem at nå er det på tide at dere tar dem fordi det er ikke andre å angripe lengre? For iom at de er mye av årsaken til at dere i det hele tatt gjør det bra nå, så ser jeg ikke hvordan du skal kunne bryte aliansen. Disse stammene sender dere støtte, nuker byene så dere kan noble dem, gir dere krigserfaringen de selv ikke kan få fordi de ligger bak fronten. Og likevel nekter du å anerkjenne at de er aktive i krigen.
Det dere gjør er å lede dem inn i en felle hvor dere har vokst dere store på deres nukes, fått krigserfaring og fotfeste, mens de kun har noblet småspillere og hjulpet dere.

Slik du vinkler dette så virker det som om at vi ikke bryr oss om våre allierte. Og da legger du ord i min munn. For de allierte er viktig for oss. Og at de stiller opp for oss, vil bety at vi vil stille opp for dem.

Jeg har tidligere trukket frem OliCo når Elitemedlemmer har klaget over at det er så mange mot dem. Da har jeg vist til at OliCo, for å ta et eksempel, ikke har en front mot dere, så de er derfor ikke en stamme som har mulighet til å adle Elite fra kort hold.

Det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner dem som verdige allierte. Det er ønketenkning fra deg. Jeg og AriCa har et godt forhold til OliCo. Vi har mange venner der. De er våre brødre.



Men jeg skal ta for meg begrepet allianse og mine tanker om dette.

En allianse i mine øyne skal være en gjensidig avtale for begge involverte stammer (parter). Man kan f.eks ha et felles mål (eksempelvis Elite), man kan støtte hverandre i krigen, ja rett og slett en pakt hvor man går sammen for å oppnå et spesifikt mål eller flere.

Gjensidighet er et nøkkelord for meg. Så om begge stammene ikke lengre tjener på å ha hverandre som allierte. Så kan denne oppheves uten at det vil være å dolke noen i ryggen.

Hva vi tjener på f.eks OliCo og hva de tjener på å ha oss som allierte er ingen sak for deg.

Men dystre spådommer om hva AriCa skal gjøre i fremtiden, er rett og slett bare spådommer fra din side. Intet annet.

Det jeg skriver er at du nekter å anerkjenne at de deltar aktivt i krigen og dermed er ubetydelige for deres resultater. Og det gjør du. Spørsmålet er nemlig ikke om dere må revurdere alianser, spørsmålet er hvilke dere revurderer. Det kanviske som du tror at velvalgte ord dekker over selv de hesligste og innlysende faktum. Og alle kart, all erfaring og alle tidligere utsagn dere har hatt offentlig, tyder på at dere må dolke de "ubetydelige" stammene som ikke deltar aktivt i krigen mot Elite - fordi du påstår de ikke utgjør noen forskjell for statestikkene og dermed ikke er en nyttig alianse.

Selvfølgelig bidrar stammer forskjellig i denne krigen alt etter hvor de er lokalisert, hvor store de er o.l. Jeg forventer ikke av f.eks OliCo at de skal plutselig adle 100 Elitebyer på en natt. Jeg anerkjenner deres aktivitet i denne krigen. Og deres bidrag til bl.a oss takker vi dem for. Vi stiller på ingen måte noen krav til dem, som de ikke kan stille til oss. Gjensidighet.

Selvfølgelig spiller du på hva vi kan gjøre i fremtiden. Men inntil vi gjør noe, så ber jeg deg vurdere hva vi faktisk gjør eller har gjort. Disse ønsketenkningene fra din side har ingenting med virkeligheten å gjøre. Og tro det eller ei, så svekkes deres argumenter ved at dere må spå hva vi kan gjøre i fremtiden siden dere ikke har noe på oss nå ;)

Ta meg f.eks. Jeg holder min kritikk til hva dere har gjort og gjør nå. Ikke meningsløse spekulasjoner om hva dere kan finne på i fremtiden. Hører du deg selv her? Det viser jo bare at du ikke har noe på oss i nuet. Og jeg er lei av å hele tiden må redegjøre for dette.


Du må lære deg å lese hva jeg skriver. Jeg vet du ikke er vant med å føre bevis for dine utsagn på forum, men for min del pleier jeg å gjøre det hvis det trengs. Jeg har ikke skrevet at du mener folk er dumme, har jeg? Jeg har skrevet det er mulig du tror de er det ... Etterfulgt av mer. Når du skal tilbakebevise mine antakelser bør du lese hva som står der først. Du vet, det tar 2 år lære seg å snakke, men 50 år å lære seg å tie.

Jeg trenger ikke bevise mine meninger, glitter. Det er mine meninger.

Du skrev noe som om at du trodde jeg undervurderte den mentale kapatiteten til våre lesere. Det har jeg aldri sagt. Og når du tar det opp, så virker det som om jeg skulle ha sagt noe lignende. Det er et manipulasjonstriks fra din side. Heldigvis avdekker jeg det nå. Så den som undervurderer forumbrukerne her, det er du glitter.

Det gjør faktisk ikke jeg heller, så dermed sier jeg det igjen; Les hva jeg skriver før du svarer. Det er meningsløst å diskutere med noen som ikke svarer på det faktiske innholde i foregående innlegg. Du leser tydeligvis det som passer deg og utelater resten.

Så for å oppsummere bør du holde dine spådommer for deg selv. Du dømte tidlig AriCa når vi var nyetablerte. Den spådommen tok feil. Dine andre spådommer vil få samme utfall.

Kritiser AriCa for det vi gjør eller har gjort. Ikke for noe du tror vi vil gjøre i fremtiden. Det er spådommer og spekulasjoner.
 
Sist redigert av en moderator:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Siden du, Shanks, har vanskelig for å forstå hva definisjonen av "underdog" er - legger jeg ved en link som kan forklare det hele til deg her.

Du har flere ganger sagt at Elite kommer til å tape, og det går vel for det samme som at du forventer at Elite taper, gjør det ikke? ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp