Diskusjon rundt Topp 20 stammer.

DeletedUser

Guest
Ja jeg så det i ettertid DarkMoon:D orket bare ikke å redigere posten min.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Er jo andre spennende ting som skjer nå også... Flere av toppstammene rotter seg sammen i K44...

Tenker da på koalisjonen CN - E=Mc2 og L-13.

Men, det ser ut til at E=Mc2 er dødsdømte om utviklingen fortsetter; folk "flykter" i søkk og kav vekk fra stammen - noen har gått til B-g (spioner og litt rekruttering), andre har byttet til CN? (litt usikker på om det har skjedd, men det er vel ikke utenkelig at det skjer snart i ihvertfall) og ikke minst den store "flukten" inn i L-13 "maskineriet"...

Kan jo ikke være moro og være i E=Mc2 når til og med en av de 2 brødrene som har vært leder der stikker til fordel for L-13 (oopelpow).

CN er jo en hummer og kanari gjeng som vel er et resultat av 3-4(muligens fler) stammer totalt merget sammen om man begynner og splitte de opp. Er en del gode spillere der, og litt annet rask er det der vel også - Virker som om de samarbeider bra ihvertfall:)

Personlig kan jeg ikke se poenget med denne voldsomme rekrutteringen L-13 holder på med - men det får være deres sak. Personlig tror jeg det er vanskelig og bygge opp det som er et skikkelig samhold med så mange stammeskifter 137 var det sist gang jeg sjekket nå...

Ihvertfall så er det en kjent sak at disse 3 stammene samarbeider, så kan de som vil kalle det allianse og de fra andre siden kan kalle det utvidet IAP, krigsmessig samarbeid uten videre forpliktelser osv - "bunnlinja" ser lik ut uansett :rolleyes:


-S-
 

bone

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kan ikke se at det er noen voldsom rekruttering i L-13 akkurat, fortsetter samme trend så er vi tomme for medlemmer i løpet av sommeren... De få som har kommet inn underveis er jo folk som ligger i områder der vi er i kraftig i undertall, så dette er ikke for å sikre oss selv, men heller for å faktisk kunne kjempe på flere fronter. Og det er jo det vi vil! KRIG!!!

Angående antallet stammeskifter Simply... En "Underdog"-stamme som B-g har flere stammeskifter(3,5 mot 2,8 per medlem) enn L-13 i forhold til størrelsen på stammene faktisk. 84 skifter og 24 medlemmer...
 

DeletedUser

Guest
Angående antallet stammeskifter Simply... En "Underdog"-stamme som B-g har flere stammeskifter(3,5 mot 2,8 per medlem) enn L-13 i forhold til størrelsen på stammene faktisk. 84 skifter og 24 medlemmer...

Å regne ut fra medlemmer bli helt feil. Det er bare manipulering av tall fra din side for å dekke over deres storstilte rekrutering.
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kan ikke se at det er noen voldsom rekruttering i L-13 akkurat, fortsetter samme trend så er vi tomme for medlemmer i løpet av sommeren... De få som har kommet inn underveis er jo folk som ligger i områder der vi er i kraftig i undertall, så dette er ikke for å sikre oss selv, men heller for å faktisk kunne kjempe på flere fronter. Og det er jo det vi vil! KRIG!!!

Angående antallet stammeskifter Simply... En "Underdog"-stamme som B-g har flere stammeskifter(3,5 mot 2,8 per medlem) enn L-13 i forhold til størrelsen på stammene faktisk. 84 skifter og 24 medlemmer...

Her er det mye man kan plukke på..

Ser andre har tatt for seg tall manipuleringen din så da kan jeg ta for meg ditt syn på krig..

Du skriver De få som har kommet inn underveis er jo folk som ligger i områder der vi er i kraftig undertall, så dette er ikke for å sikre oss selv, men heller for å faktisk kunne kjempe på flere fronter. Og det er jo det vi vil! KRIG!!!

Her må jeg le :D
Dere vil ha krig så da rekrutterer dere fienden?
Det er ikke for å sikre dere selv men det rekrutterer fienden? Skal vi regne det som veldedighet da kanskje?
De få stedene dere er i kraftig undertall er jo de eneste stedene dere kan krige, vis du ser bort i fra de fryktede gråbyene da..
Men for all del kall det å "kjempe" på flere fronter.. Klarer ikke helt å skjønne at ordet KJEMPE er riktig å bruke når de som er igjen er som miniatyrer å regne i forhold..
 

DeletedUser

Guest
Ållraight! Etter det jeg har observert ser det store bildet for top 20 stammene ca sånn her ut

top20.jpg




Ser ikke bort ifra mange stridigheter innad i grupperingene men blå farge representer vel sånn ca de som er imot L-13? Og rød farge de som hjelper L-13 på et eller annet vis.

Grønn farge har jeg ingen formening om, så her er det bare å komme med inputs. Dette gjelder selvfølgelig også hvis jeg har tatt helt feil i min vurdering av "sidene"

PT er med fordi jeg har et usedvanlig stort markeringsbehov :cool:


Sånn størrelsesmessig så er det ikke så stor forskjell

Rød gruppe 3*858*364 poeng
Blå gruppe 4*210*019 poeng
Grønn gruppe 2*319*899 poeng

Så her kan mye avgjøres av grønn gruppe. Alt ettersom hvilken side de er på :)
 

DeletedUser

Guest
Kan ikke se at det er noen voldsom rekruttering i L-13 akkurat, fortsetter samme trend så er vi tomme for medlemmer i løpet av sommeren... De få som har kommet inn underveis er jo folk som ligger i områder der vi er i kraftig i undertall, så dette er ikke for å sikre oss selv, men heller for å faktisk kunne kjempe på flere fronter. Og det er jo det vi vil! KRIG!!!

Angående antallet stammeskifter Simply... En "Underdog"-stamme som B-g har flere stammeskifter(3,5 mot 2,8 per medlem) enn L-13 i forhold til størrelsen på stammene faktisk. 84 skifter og 24 medlemmer...

Er klar over om du regner det slik nå, men hvis du først skal bruke tallene - må du heller ikke glemme at B-g hadde et langt større antall medlemmer før...


Pilletrille: Genialt kart - informativt og spekulativt - dette liker vi :D
 

DeletedUser

Guest
hvis du først skal bruke tallene - må du heller ikke glemme at B-g hadde et langt større antall medlemmer før...

Så det du mener med dette, er at de medlemmene som forlater en stamme ikkke kan regnes med???...wow
 

DeletedUser

Guest
Så det du mener med dette, er at de medlemmene som forlater en stamme ikkke kan regnes med???...wow

Nei - Skal se om jeg kan forklare på litt annet vis, så du forstår meg... (Vil egentlig ikke spamme ned med dette etter pilletrilles fine kart, men må man så må man...)

Først må man telle opp antall medlemmer som har blitt med og sluttet i henholdvis L-13 og B-g.
Hvis B-g (for.eks) startet med 50 spillere og er nå på 24 har de hatt en ca 84 stammeskifter men har ikke hatt noe tilsig av spillere men heller frafall.
Hvis L-13 startet med 40 og er 47 nå med 137 stammeskifter så kan det ha vært opptil 40 spillere i gjennomtrekk...

Har ikke gått igjennom og fintelt, men tror at om du gjør nettopp dette selv - så vil du se at dine tall ikke holder "mål" etterpå ;)


-S-
 
Sist redigert av en moderator:

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Jasså, feiringen og hangoveren er over? Håper du fikk utbytte av russefeiringen!
L-13 hadde et spesielt godt samarbeid med noen få spillere fra E=mc², og de ble av flere grunner invitert over samtidig som vi avsluttet IAP´en med E=mc². Jeg ønsker ikke å gå i detaljer her. Det er mange hensyn, og flere av disse må de selv svare for. For vår del var de med på å styrke et område vi ikke følte oss sterke i. Det er slitsomt å skulle forsvare spillere som ligger langt unna resten, men nå fremstår vi mer samlet.

Jeg sa tidligere at vi ikke skulle ha noen diplomatiske forbindelser på leeeenge. Verden var for ung til å gjøre strategiske valg av samarbeidspartere da.
Nå har det politiske landskapet blitt mer stabilt, og det er ikke lenger et like stort sjansespill å velge seg noen samarbeidspartere. Men vi har altså ingen allierte. Vi har kun to IAPs, det er med PC og CN. Jeg synes ikke det faller inn under kategorien "Hugs", og vår ODA underbygger dette.

1. Posta du denne posten i den tråden på pure f eller leste du bare ikke det siste jeg skrev. Som jeg nå btw har gått tilbake og uthevet.
2. Russetiden ender 17ende mai ja. Så eksamenstider. Så sommertider med SSS. Sprit, sex og sommer(sol)! :)
Russetiden var penpen den :)
3. Takk for et godt svar. Selv om jeg ønsker litt flere detaljer, men respekterer at du ikke ønsker å gå i detaljer der. Og når det kommer til diplomatiet deres så mener jeg å huske at du skrev at dere ikke skulle ha noe diplomati at all. Som i aldri.

Men etter en aldri så liten research ser jeg at jeg mest sannsynlig har tatt feil og du har rett her.
Sikter da blant annet til dette som du skrev i en tidligere post

Reisverket i dag klokken 10:21
Den beste søknaden om diplomati jeg har fått noen gang, kudos! Men Lucky-13 skal ikke ha noen diplomatiske relasjoner til noen, ihvertfall ikke på lenge.

Så beklagerer det spørsmålet, da det var med dårlig fakta innhold.

....og om det er noen som lurer på hvor jeg fant dette sitatet så dere åpne spoileren og se innlegget han postet her. ;)
[SPOIL]
Jeg får rundt 100 PMs hver dag, flere andre i Lucky-13 får også mange. De fleste henvendelsene er helt meningsløse. Mye pliiiiiis, plz, PLEEEEEEAAAAAAASSSSSEEEEE og sjeldent noen gjennomført gode forepørsler. Både når det gjelder å søke seg til stammen, eller søke om IAPs eller allianser. Men av og til kommer det noen som skiller seg ut, og denne deler jeg med dere for underholdningsverdien.
Jeg velger ikke å anonymisere avsenderen, da denne er morsom pga humoren og virkemidlene, og ikke fordi avsenderen blir driti ut. Heldigvis er det noen PMs som er morsomme fordi de er ment å være det, ikke fordi det er uvitende ferskinger som har skrevet klassisk noobish.


Kcolmirg the Diabolical den 26.03. klokken 22:41
Hei Reisverket,

Jeg vil tro at din tid er meget begrenset da du må bruke mye tid og krefter på å svare på useriøse, idiotiske og generelt sett frustrerende meldinger fra inkompetente, mentalt tilbakestående personer.

La meg forsikre deg om at jeg ikke er en av disse. Ikke hele tiden, i hvertfall.

Etter en overfladiske undersøkelse vil du antakeligvis komme fram til at vår stamme, ALP, kanskje ikke er verdig noen status på deres diplomati. Men jeg er meget uenig i en slik konklusjon.

Nei, vi har kanskje ikke så mange store medlemmer. Faktisk har vi ikke så veldig mange medlemmer i det hele tatt. To stykker, faktisk. Hva viser dette? Jo, det viser at vi ikke masserekruterer! Det er ikke alle og enhver som slipper inn i vår høyst eksklusive stamme. Nåløyet for å komme inn har en diameter tilsvarende bredden av et nøytron. Et relativt lite nøytron, til og med!

En annen viktig ting for oss er geografi. Det at vi er konsentrert på et lite område. Samtlige av våre spillere er i ett kontinent, nemmelig K55. Vi føler at det å skape oss et solid kluster er viktig i denne tidlige fasen av spillet.

Selvfølgelig er det andre ting vi fokuserer på i tillegg, deriblant diplomati. Det er nettopp derfor jeg kontakter deg i dag! Vi ønsker å inngå en allianse med din stamme. Sammen mener vi at vi en dag kan komme til å dominere den serveren, for så å sprenge grensene av serverkapasiteten og mose oss inn på de andre serverene her på TW.no!

Du har naturligvis mange spørsmål nå. Først og fremst er kanskje hva ALP har å tilby, som kan gjøre at denne alliansen vil ha et to-veis forhold som begge parter kan tjene på. Det skal jeg svare på.

Først og fremst er det vår forbløffende proffesjonalitet. Alt vi gjør, gjør vi 100 %! Kanskje mer, i enkelte ekstreme tilfeller! For eksempel hvis vi skal angripe noen, så sender vi ikke bare en 77 % full nuke! Vi sender en 100 % full en! Flere, til og med, hvis vi har flere byer!

Annet enn dette har vi også en god dose erfaring, og arrogansen som hører med. Jeg er for eksempel overbevist om at jeg, hvis jeg ville, kunne ta ut flere stammer på egenhånd! Mens Garsh rett og slett er forbløffende god. I alt. Inkludert synging. Han har en fantastisk stemme.

Sist men ikke minst, så har du vårt gode humør og vår intelligens. Vi livner opp alt. Inkludert de døde, ved tilfeldigheter. Du vet de ryktene om at Jesus kom tilbake til jorda, som beskrevet i Bibelen II? Det var vi som vekket han opp fra hans tilværelse som død. Vår intelligens har heller ingen grenser! Det er allment kjent at den gjennomsnittelige intelligensen for en TW spiller er rundt 83 poeng på IQ skalaen. Garsh og meg selv, derimot, har begge to en IQ på spektakulære 87 poeng! Jeg vet, det er helt utrolig.


Til oppsummering vil jeg bare si at jeg håper du tar denne forespørselen seriøst, og ikke lar en slik gyllen anledning fly vekk på englevinger.

Mvh.
Kcolmirg the Diabolical
Diplomat for ALP

Reisverket i dag klokken 10:21
Den beste søknaden om diplomati jeg har fått noen gang, kudos! Men Lucky-13 skal ikke ha noen diplomatiske relasjoner til noen, ihvertfall ikke på lenge.

Lykke til med å ta kontroll på denne verden, jeg har tro på at dere får det til. :)

Kcolmirg the Diabolical i dag klokken 10:44
Det var synd. Vi får se ved en senere anledning.

Lykke til dere óg!
[/SPOIL]
 
Sist redigert:

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
1. Posta du denne posten i den tråden på pure f eller leste du bare ikke det siste jeg skrev. Som jeg nå btw har gått tilbake og uthevet.

Vel, ikke på pur f, men leste ei heller det siste du skrev. Men jeg lever under mottoet ordnung muss sein, og det å kommentere spørsmål i en tråd over i en annen blir alt annet enn det. Det blir uoversiktelig, rotete og totalt uforståelig og tatt ut av sammenhengen for alle de som ikke tråler samtlige tråder i forumet slik du og jeg gjør. ;)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Vel, ikke på pur f, men leste ei heller det siste du skrev. Men jeg lever under mottoet ordnung muss sein, og det å kommentere spørsmål i en tråd over i en annen blir alt annet enn det. Det blir uoversiktelig, rotete og totalt uforståelig og tatt ut av sammenhengen for alle de som ikke tråler samtlige tråder i forumet slik du og jeg gjør. ;)

Vel nå er det vel slik at moderatorene har sagt at det er slik det skal gjøres i denne sammenhengen (med listene over topp 20 stammer), så burde vel ikke være så vanskelig å følge dette her?
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Hei lurer litt på hvordan L-13 og gammle pure spillere der kan med god samvittighet sitte å se på at gammle stammekompiser blir adlet av L-13 spillere.
Liksom vi stikker fra Pure for vi har det litt hett rundt øra. Ja osså går vi inn i den største stammen i v5 og blir trygge, vi driter i om vi lar de andre i vår gammle stamme blir ståenes alene og vi driter i om l-13 dropper iap for de største spillerene fra pure er jo gått over til L-13.
Mange spillere med sterkryggrad.
Sorry RV må tydligvis poste det her for at du skal måtte lese min meldig da jeg tydlivis ikke er verdt å gi svar IG.
Forøvrig støtter jeg alle angrep mot L-13 og de tøffeste spillerene de har.
NO GUTS NO GLORY
 

DeletedUser

Guest
Jeg er egentlig ikke en god fan av de stammene som planlegger over lang tid at de skal starte i v5 og eie alle. Liker bedre de som bare tar det som det kommer og faktisk klarer å komme langt. Selv om det pleier å gå best for de andre da. Da blir det og ikke noe sann servert plass i en sikret stamme. Det er da min mening.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er egentlig ikke en god fan av de stammene som planlegger over lang tid at de skal starte i v5 og eie alle. Liker bedre de som bare tar det som det kommer og faktisk klarer å komme langt. Selv om det pleier å gå best for de andre da. Da blir det og ikke noe sann servert plass i en sikret stamme. Det er da min mening.

Er bare en måte og sirke det der på, og det er og kjøre random plassering når man starter... Hadde vært moro om det ble slik her en gang - så ville det blitt uforutsigbart...
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
8. -NB-:
B-g sin "understamme"?
Har på følelsen av at denne stammen er lagd for at b-g skal framstå som en elite stamme og ikke en masse rekrutterende stamme med mange medlemmer.
Har en del veldig gode spillere fra blant annet v1 og v2, og jeg selv kommer til å se opp for enkelte av dem senere. De resterende spillerne ble invitert ut av det blå og de har jeg desto mindre kjennskap til.

Til informasjon har ikke -NB- noen allianse eller form for samarbeid med B-g lenger. Det var noe de selv ikke ønsket.
 
Topp