Diskusjon rundt Topp 20 stammer.

bone

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hei lurer litt på hvordan L-13 og gammle pure spillere der kan med god samvittighet sitte å se på at gammle stammekompiser blir adlet av L-13 spillere.
Liksom vi stikker fra Pure for vi har det litt hett rundt øra. Ja osså går vi inn i den største stammen i v5 og blir trygge, vi driter i om vi lar de andre i vår gammle stamme blir ståenes alene og vi driter i om l-13 dropper iap for de største spillerene fra pure er jo gått over til L-13.
Mange spillere med sterkryggrad.
Sorry RV må tydligvis poste det her for at du skal måtte lese min meldig da jeg tydlivis ikke er verdt å gi svar IG.
Forøvrig støtter jeg alle angrep mot L-13 og de tøffeste spillerene de har.
NO GUTS NO GLORY

RV kan sikkert svare for seg selv, men jeg ville bare kommentere en liten sak: Tror ikke de ble med i L-13 for å sikre seg selv, heller tvert imot. Det blir nok mer action på de nå som de er i L-13. Det blåser kraftigere på TOPPEN! Og var vel nettopp derfor de kom over. Fordi de er aktive folk som ønsket å være i en aktiv og stamme. Og nei, hvorfor skulle vi ha dårlig samvittighet for å adle røde byer? Vi har vel aldri hatt en offisiell IAP? Var vel bare et løst samarbeid en periode, såvidt jeg har forstått.
 

DeletedUser

Guest
RV kan sikkert svare for seg selv, men jeg ville bare kommentere en liten sak: Tror ikke de ble med i L-13 for å sikre seg selv, heller tvert imot. Det blir nok mer action på de nå som de er i L-13. Det blåser kraftigere på TOPPEN! Og var vel nettopp derfor de kom over. Fordi de er aktive folk som ønsket å være i en aktiv og stamme. Og nei, hvorfor skulle vi ha dårlig samvittighet for å adle røde byer? Vi har vel aldri hatt en offisiell IAP? Var vel bare et løst samarbeid en periode, såvidt jeg har forstått.



Du mente altså at de gikk til mer utrygge tider etter de joinet "the dark side" ?? :D :rolleyes:

Da håper jeg også CN har sørget for en mer formell avtale, så ikke de også bare blir brukt i en Ben Dover stil av L-13 :rolleyes:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Godt forsvart Bone. De vil møte utfordringer, men egentlig ikke så mye. For hvis L-13 er en god stamme som samerbeider mye, vil den spilleren som får mye angrep få et backup, uansett om det er fra en spiller eller fler. Om det er en krig er det noe annet. Jeg tenker på om 2 relativt aktive spillere begynner nærmt et sted. Og han andre begynner å angripe deg og da ser du han har mye mer tropper enn deg. Ja, da vil han nok gå til stammen om det skjer trøbbel. Det kunne han ikke gjort om han hadde begynt alene.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
En IAP er en Ikke AngrepsPakt, for de som ikke visste det. Vår IAP var aldri offisiel, men mer for å merke de ut på kartet slik at L-13 spillere ikke skulle angripe som takk for hjelpen da de støttet Yuma som bodde far far away. Vi har nå gjort opp for oss ved å frede de og støtte de tilbake, og har funnet at det er balanse i regnskapet. Så derfor er de igjen "vanlige røde byer".

Hva L-13 spillere velger å gjøre med røde byer er helt opp til dem, men de fleste av oss foretrekker lyserøde fremfor mørkerøde.
 

DeletedUser

Guest
håper folk blir fortere lei enn meg for da skal jeg slå til!:)
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Ja bra dere er ærlige i l-13 jeg vet jo dere hadde avstemmelse om å vidreføre iap.
Men nå vet vi alle at om du hjelper l-13 så varer det ikke lenge før de står å adler deg som en takk for hjelpen.
Regner med å hoppe over fra pure til l-13 at man står mye dårligere og utsatt til(må være noe av det dummeste jeg har hørt her).
Og stor respekt til spillere som dolker sin (egen)stamme på denne måten:)
 

DeletedUser

Guest
Siden det ikke er alle som skjønner poenget med de 2 trådene fungerer det altså slik at man tar med seg lister/utdrag fra lister etc og kopierer det inn her også kommenterer man og diskuterer man HER INNE:

Top 20 stammer

4. SUN - Helt klart mange med brains her, men er noe som ikke helt stemmer. Helt klart oppskrytt

Kjekt og se at du mener vi ikke er en gjeng med retards ;) Kan også være du har rett i at vi er oppskrytte, men det er da vitterlig ikke vår feil... Tror ikke du finner mange postene her inne hvor det er medlemmer fra SUN som driver og skryter stammen opp i skyene, (om jeg tar feil, vis meg gjerne hvor de postene er ;)) Samtidig må jeg jo få lov til og belyse det faktum at vi har hatt og har fortsatt en meget god OD pr medlem og har siden "tidenes morgen" hatt et bra snitt på medlemmene våre - både på det sosiale plan men også IG (ville ikke vært de foruten)...

Vet at vi har fått mange rosverdige kommentarer - og til de kan jeg jo si tusen takk.

Til slike som kaller oss avskum så sier jeg og takk da det alltid er greit med litt "trash" - men dog (It takes one to know one sies det... :rolleyes: )
 

DeletedUser

Guest
Kjekt og se at du mener vi ikke er en gjeng med retards ;) Kan også være du har rett i at vi er oppskrytte, men det er da vitterlig ikke vår feil... Tror ikke du finner mange postene her inne hvor det er medlemmer fra SUN som driver og skryter stammen opp i skyene, (om jeg tar feil, vis meg gjerne hvor de postene er ;)) Samtidig må jeg jo få lov til og belyse det faktum at vi har hatt og har fortsatt en meget god OD pr medlem og har siden "tidenes morgen" hatt et bra snitt på medlemmene våre

Er veldig lite negativt om dere her inne, litt kritikk fra en til to poster kanskje...det er alt. At dere er litt oppskrytt, tja..kanskje, men du har helt rett Simplicity, det er ikke deres feil at folk skryter av dere:D

Det jeg synes er litt morsomt her på V5, er at så mange har valgt å skifte ut IG nick, mener jeg har lest noen plasser at dette er for å få en fersk start, ikke bli et target, være i fred o.l osv osv....det som slår meg er jo at dere under nye nick, vet hvem som er hvem og disse navne byttene hjelper mest mot oss n00bs, det finnes vel noen der ute, "høyt profilerte .NO spillere" som ingen kjenner til enda. Men strengt tatt kan dere være Kongen selv uten at det sier meg og sikkert mange andre noe.

Spioner lekker dette ut, og jeg kjenner en som kjenner han o.l....bla bla...Men kudos til SUN som ikke har dette problemet og dere har en hyggelig fyr i fjord1(hadde vel en pitte liten tid sammen i VARG), så det er nok håp for SUN:D

Til alle dere ferske der ute, skills kan dere lese dere til på forumet her. Start med å trene på dere selv(send speider tog på dere selv, og øv på snipie disse, det tar ikke sååå lang tid før du skjønner greia:cool:) litt strategisk kløkt er heller ikke dumt å ha i hodet, men nøkkelen til spillet er aktivitet.
 

DeletedUser

Guest
Det jeg synes er litt morsomt her på V5, er at så mange har valgt å skifte ut IG nick, mener jeg har lest noen plasser at dette er for å få en fersk start, ikke bli et target, være i fred o.l osv osv....det som slår meg er jo at dere under nye nick, vet hvem som er hvem og disse navne byttene hjelper mest mot oss n00bs, det finnes vel noen der ute, "høyt profilerte .NO spillere" som ingen kjenner til enda. Men strengt tatt kan dere være Kongen selv uten at det sier meg og sikkert mange andre noe.

Spioner lekker dette ut, og jeg kjenner en som kjenner han o.l....bla bla...Men kudos til SUN som ikke har dette problemet og dere har en hyggelig fyr i fjord1(hadde vel en pitte liten tid sammen i VARG), så det er nok håp for SUN:D

Til alle dere ferske der ute, skills kan dere lese dere til på forumet her. Start med å trene på dere selv(send speider tog på dere selv, og øv på snipie disse, det tar ikke sååå lang tid før du skjønner greia:cool:) litt strategisk kløkt er heller ikke dumt å ha i hodet, men nøkkelen til spillet er aktivitet.


Off-topic: Hadde egentlig ikke tenkt og starte som dette nicket engang, men noen lagde både profilbilde og signatur til meg (dette var tiltenkt .net egentlig), men likte det jeg så, så da ble det nå dette nicket allikevel. Du har så rett ang dette med spioner osv så at det er mange som slipper unna lenge/i lengden med sine fackenicks er nok svinnende liten ja.. ;)

I mine øyne er den største grunnen til og starte med andre nick at man har muligheten til og få inn evt dual'er osv uten at det blir interessekonflikter med andre verdener. Hadde man hatt muligheten til og hatt separate pasord for hver verden hadde vi jo sluppet dette styret, men slik er det jo ikke den dag i dag :)

Og er så definitivt enig i at det er masse og lære om man leser litt forum - guider osv. Vel anvendt tid - spesielt nyttig kan det være og titte litt på .net om man er i stand til og lese engelsk da guideutvalget er betraktelig større/mer utfyllende..

On-topic: Syns det supert med alle de nye listene som har dukket opp de siste dagene :D
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Godt å ha deg tilbake, Simpli. Var en smule bekyrmet en stund, da du glimret med ditt fravær i lengste laget. V5 forumet sliter fortsatt med lavt engasjement, og påstanden "ingen er uunnværlige (ja - tror faktisk det skrives slik!) stemmer nok ikke alltid. For her var det virkelig dødt da du prioriterte annet.

Skulle vi tatt et slag sjakk eller poker snart, som en avveksling?

On Topic: Trodde en stund at Simpli hadde gitt seg, og tror igrunn ikke at SUN hadde overlevd uten ham. Men jeg tar sikkert feil. Ingen er uunnværlige. Eller tar jeg feil?
 

DeletedUser

Guest
Godt å ha deg tilbake, Simpli. Var en smule bekyrmet en stund, da du glimret med ditt fravær i lengste laget. V5 forumet sliter fortsatt med lavt engasjement, og påstanden "ingen er uunnværlige (ja - tror faktisk det skrives slik!) stemmer nok ikke alltid. For her var det virkelig dødt da du prioriterte annet.

Skulle vi tatt et slag sjakk eller poker snart, som en avveksling?

On Topic: Trodde en stund at Simpli hadde gitt seg, og tror igrunn ikke at SUN hadde overlevd uten ham. Men jeg tar sikkert feil. Ingen er uunnværlige. Eller tar jeg feil?

Off Topic:
Var da voldsomt med fine ord i natten, får bare takke og bukke jeg da :D ("prioriterte" ikke annet, men begivenheter av det uheldige slaget i nær familie gjorde at fravær her var påkrevd/nødvendig/behagelig & trist - alt vel nå så ingen grunn til bekymring...) Merker at det var overkommelig med poster her på forum og lese etter mitt fravær, og skulle jo selvsagt ønske det hadde vært langt mer uoverkommelig da jeg var borte i nesten 2 uker...

Sjakk kan vi da spille, eneste kravet jeg stiller er at du vet hva det vil si og bli satt i "gaffel", samt hvilke trekk som bør foretas da du sannsynligvis vil oppleve det mange, mange ganger siden undertegnede er en røver i sjakk :D



On Topic:
Her er det med glede (les hemningsløst dårlig skjult skadefryd :p) jeg kan si du tar feil, da jeg er skråsikker på at de hadde klart seg helt strøkent uten meg... Riktignok ville de savnet mine særdeles udiplomatiske/fornærmende kommentarer av og til, men de hadde nok klart og fylt det tomrommet rimelig kjapt :D Det at snittet sank litt mens jeg var borte var jo bare for at de ikke ville jeg skulle gå glipp av adlingsrush av byer - nok et eksempel på hvor sympatisk den gjengen i SUN er... Du må heller ikke glemme at i SUN er man bare en av "massen" uansett hvem man er, men siden ikke massen er så stor er vi alle klare tydelige individer allikevel (formde som fulgte den retorikken her i natten...) Håper derfor at alle som spiller her i V5 har det minst halvparten så moro som vi har det hos oss, så dør ihvertfall ikke denne verdenen ut med det første...



I tillegg har altså da stammen PC "avgått med døden" (undertegnede gråter tørre tårer...:rolleyes:) - Deler av gjengen har gått over til L-13 (som jeg da kaller moderstammen, enn så feil det måtte være for enkelte :rolleyes:), hva skjer med resten? Samles de i en egen stamme, eller spres på småstammer? Vil PMS ta imot noen, eller Valhall? Anbefaler alle interessert og følge med da det helt sikkert kommer mer info og diskusjoner om dette teamet iløpet av helgen...




-S-
 

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Tror heller vi i PMS ville spist vår egen avføring enn å ta inn folk fra PC. Selvfølgelig er dette noe en liten Vegard bare lurer rundt å hvisker i det stille mtp at vi ikke har hatt det beste "samarbeidet" med PC. Men du verden for en krig. Selv om jeg aldri var i nærheten av dem. Det er både bra å dårlig siden jeg bare er semi-aktiv.

Forøvrig trives jeg som PMS medlem med andreplassen. Blir ikke så mye forventingspress liksom. Og for å være helt ærlig driter jeg i resten av stammene. Bortsett fra allierte (om vi har noen da) De er litt søte.

Da har jeg ramset opp hele den mektige top 20 på en liten plass. Uten masse unødvendig tøvprat. Flink Vegarado.

Muss til reisehærket. Setter pris på at du har anledning til å spille her og. Liker å ha noen å whine på ;*
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Muss til reisehærket. Setter pris på at du har anledning til å spille her og. Liker å ha noen å whine på ;*

Flink Vegarado. Takk. Har vært litt opptatt irl noen uker, men er tilbake, så det er bare å fyre løs!
Litt vel mye å lese seg opp på her i forumet. Skulle hatt et sammendrag. Noen breaking news rundt topp 20 stammer?
 

DeletedUser

Guest
Ryktene sier at l-13 plukker de utsatte fra PREY :'( *Lei seg*
 

DeletedUser

Guest
Da har FearUs tatt igjen PREY. Hvor lenge vil dette vare? Vil FearUs holde oppe veksten eller vil de bli nødt til å gi opp sitt gråby søk og masse rekruttering for å få plass?
 

DeletedUser

Guest
Hva skjer mellom PMS og SIGHT ?

Kermit skifta over til PMS? slev om han ligger langt unna?
 

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Jeg var litt uenig i diplomatiet til SIGHT hvor det strengt tatt var Mr. Brann som dro i trådene.
Det er kun personlig så det er ikke noe merg eller annet crap som foregår.
 
Sist redigert:

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
haha, det du hiver ut er bare en elendig unnskyldning for at dere ikke tør å angripe SUN. SIGHT sin ledelse vet utmerket godt at de har hatt sjansen til å gjøre det de selv vil. Eneste jeg med ledelsen i BERM har ønsket er et klart standpunkt fra SIGHT på hvor de står. Hva de vil gjøre og når det skjer.

Det som derimot er litt morsomt er hvordan PMS tar inn flyktninger og deretter truer med krig om det ankommer angrep på den spilleren som allerede er under angrep. yeah yeah, way to go.....
 
Topp