Faktabørs

cm-punk

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Synes det er synd å se medlemmer i stammen slette seg selv. Men det er lite å få gjort med nå.
Poenget med denne stammen fra day 1, var å jobbe sammen og vinne verden.
Det er 1 mnd igjen av verden (korriger meg om jeg tar feil) og verden kunne vel ha fått en bedre avslutning enn dette.
Jeg har ikke noe vondt å si om Myth, har opplevd dem som en bra gjeng.

Thecleaner: Jeg synes det blir feil å at du uttaler at Sup er den verdige moralske vinneren av v14 og at Myth ikke hadde vært noe uten oss. Jeg ser ikke på det på den måten. Dette har vært en samarbeid fra dag 1, når jeg kom inn på kontoen fortalte du om hele historien om denne verden og stammene. Mens nå pga konflikter om byer/område osv er det som om alt det gode er kastet vekk, og det blir mer fokus på det negative. Dere har samarbeidet i lang tid, når en verden begynner å gå mot slutten begynner adlingsområde å innskrenses veldig og komprimisser må gå begge veier, noe du også forsøkte på slik jeg har forstått det.
Vi har vært igjennom mye du og jeg sammen på tw, og jeg har alltid likt deg som spiller.

Men denne gangen er jeg uenig, i mine øyne er begge stammene like verdige vinnere.
Det har gått støtte i begge retninger, jeg har sendt støtte til front, støtte der det trengs. Og fikk tilbake angrepshjelp mot tidligere front.

Myth og Sup er begge verdige vinnere, ingen over, ingen under.
 

cm-punk

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Renegade90, seriøst?

Japp. Som meg og TC diskuterte på tlf nettopp så blir viklingen feil av det han skriver her på forumet i forhold til de samtalene han og meg har hatt, derfor mitt utsagn. At han og Kenneth er uenige er ikke noe vanskelig å se. Poenget mitt var at jeg synes at myth også fortjener skryt for sitt arbeid og at helheten bør også komme dem til gode, selv om den siste perioden har vært mye att og fram om det skulle bli masse slett eller ei på grunn av erobringskonflikt. Som sagt jeg forstår og respekterer de som valgte å slette seg gjorde det for noe de står for og mener. Men for meg som ikke står på den samme politiskelinja med den samme info biten som TC, Rebell har, så ser jeg heller på de positive tingene som har vært mellom stammene. Så kan man jo spørre seg selv hvor stammene ville vært uten hverandre fra starten.


ERRU HELT SJUK I HUE ELLER??

jhkjh

Ja jeg har blitt beskrevet som det tidligere her inne, så du traff nok spiker´n!
 
Sist redigert:

Gamla

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Først vil eg sei at eg aldri går av veien for ein god diskusjon, men den må vera sakleg og ikkje innehalda personangrep.

Så vil eg lima inn eit sitat fra ein skypechatt:

[18.02.2014 00:19:51] Tom: At vi er rank 1 driter jeg i, selv om jeg vet det betyr noe for mange her.
[18.02.2014 00:20:12] Tom: Jeg er ikke under noen illusjon at dette hadde gått så enkelt, og kanskje ikke i det heletatt uten dere.
[18.02.2014 00:20:29] Tom: Hadde dere gått mot oss, så hadde det i det minste vært full krig atm.
[18.02.2014 00:20:48] Tom: Om ikke vi hadde vært borte :D

Detta seie meg mykje.... MyTh kan visa til kor mykje flott statestikk dei vil, men uten hjelp av SUP ville det ikkje vert mulig for dei å nå så langt dei har gjort.

Derfor finne eg det leit at det er SUP som får skulda for at ting vart vanskelig mellom stammene på slutten.. Den skulda må begge stammer ta nemlig.

Midt opp i alt detta så forundre det meg kor mykje eit nettspel som TW engasjere folk :gjeip:

TW har utvikla seg i ein retning eg ikkje like. Det er for mykje snusk og fanteri. Trur eg skal halda meg til Ludo og Gnav framover, for juks like eg særs lite.

Har spelt i mange år no, og opplevd mykje rart. Har og blitt kjent med personar gjennom TW som eg ser på som mine venner, nokon er nok blitt venner for livet. Nokon løyse eg stadig verdensproblemer over ein kopp kaffi med. Og andre vente eg tålmodig på å få drikka kaffi saman med. Nokon har fått Gamla sine heimastrikka luer og ølvottar i posten. Dåke veit sjølv kven dåke er ;)

Takk for meg :)
 

DeletedUser

Guest
Japp. Som meg og TC diskuterte på tlf nettopp så blir viklingen feil av det han skriver her på forumet i forhold til de samtalene han og meg har hatt, derfor mitt utsagn. At han og Kenneth er uenige er ikke noe vanskelig å se. Poenget mitt var at jeg synes at myth også fortjener skryt for sitt arbeid og at helheten bør også komme dem til gode, selv om den siste perioden har vært mye att og fram om det skulle bli masse slett eller ei på grunn av erobringskonflikt. Som sagt jeg forstår og respekterer de som valgte å slette seg gjorde det for noe de står for og mener. Men for meg som ikke står på den samme politiskelinja med den samme info biten som TC, Rebell har, så ser jeg heller på de positive tingene som har vært mellom stammene. Så kan man jo spørre seg selv hvor stammene ville vært uten hverandre fra starten.






Ja jeg har blitt beskrevet som det tidligere her inne, så du traff nok spiker´n!

Klart det har vært positive ting mellom stammene siden Mai i fjor. Men vi så da heller ingen grunn til og Krangle med Kong Kranglepetter om slutten på spillet, vi fant ut at det var bedre at han kunne Krangle med noen andre enn oss.
Alt var mye bedre før MyTh fikk ny sjef.
Med den nye sjefen i MyTh, så ble det bare skuespill og intrigemakerier. Sånn hakke vi løst til og spille.

We just play 4 fun. (giggle)

Og her var stridens Eple: - Som vår Alliert ikke ville dele med oss, og finne kompromisser med.

kart_adlingsomr.png
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Først vil eg sei at eg aldri går av veien for ein god diskusjon, men den må vera sakleg og ikkje innehalda personangrep.

Så vil eg lima inn eit sitat fra ein skypechatt:

[18.02.2014 00:19:51] Tom: At vi er rank 1 driter jeg i, selv om jeg vet det betyr noe for mange her.
[18.02.2014 00:20:12] Tom: Jeg er ikke under noen illusjon at dette hadde gått så enkelt, og kanskje ikke i det heletatt uten dere.
[18.02.2014 00:20:29] Tom: Hadde dere gått mot oss, så hadde det i det minste vært full krig atm.
[18.02.2014 00:20:48] Tom: Om ikke vi hadde vært borte :D

Detta seie meg mykje.... MyTh kan visa til kor mykje flott statestikk dei vil, men uten hjelp av SUP ville det ikkje vert mulig for dei å nå så langt dei har gjort.

Derfor finne eg det leit at det er SUP som får skulda for at ting vart vanskelig mellom stammene på slutten.. Den skulda må begge stammer ta nemlig.

Midt opp i alt detta så forundre det meg kor mykje eit nettspel som TW engasjere folk :gjeip:

TW har utvikla seg i ein retning eg ikkje like. Det er for mykje snusk og fanteri. Trur eg skal halda meg til Ludo og Gnav framover, for juks like eg særs lite.

Har spelt i mange år no, og opplevd mykje rart. Har og blitt kjent med personar gjennom TW som eg ser på som mine venner, nokon er nok blitt venner for livet. Nokon løyse eg stadig verdensproblemer over ein kopp kaffi med. Og andre vente eg tålmodig på å få drikka kaffi saman med. Nokon har fått Gamla sine heimastrikka luer og ølvottar i posten. Dåke veit sjølv kven dåke er ;)

Takk for meg :)

Takk for lua snuppa, den passet perfekt til mine treningsrunder som jeg bare MÅ ta, for og bli kvitt buss muskeln.

Støtter innlegget 110%.
 

DeletedUser

Guest
Her er det jaggu mye tøv å lese. Folk omtaler barnslige kranglefanter i egne rekker som voksne, og klager på andre, når de heller burde tatt en sjekk på seg selv.

Det blir deilig å få denne verden ferdig, for det har vært en rar verden med mange forskjellige typer mennesker med ulik grad av selvinnsikt.

Selvsagt er det også mange hyggelige dannede mennesker som det har vært en glede å spille sammen med, og flere av spillerne i SUP har det vært en glede å spille med :)

-Vegard/Kyca

Kjenner ikke igjen skrivemåten din Vegard. Du pleier og være litt mer i overkant høflig. Så jeg bare lurer på om du har lånt bort brukeren din til noen.

Ut over det, var det hyggelig og spille med deg!
 

DeletedUser

Guest
Unnskyld meg, men er ikke du en voksen person? Noen diskuterer med deg, og du poster en artikkel som omhandler kjennetegn på en psykopat?
Plutselig traff den forrige posten min deg veldig midt i blinken. Det er mye som kan sies om at DU sammenligner andre her med en alvorlig diagnose, men det holder jeg meg for god til å spinne videre på. Vil heller oppfordre deg til å skaffe deg den mengden folkeskikk du burde inneha.

Makan...

Du må lese mer presist, det er ikke sitert som en diagnose på noen. Det er sitert til og forklare et ORD, i hvilken betydning ordet blir brukt. Ut over det, kan Ordet i seg selv missforståes, siden det ofte forbindes med Bygg og Anleggs virksomheter.
Dette beviser jo tydelig at dersom man velger og missforstå, så gjør man gjerne det for og fremheve seg selv som en mye mer konstruktiv og korrekt person.
Sånn er nok slike forum og spill litt farlige, fordi det fremhever den monologen man sitter med fra stua si, som den eneste korrekte.

Ut over det, så kan det tyde på at det nå er ganske mange som lar seg bli oppspilte og viser seg litt tatt av pinnen. Det er jo tydelig at enkelte fremstiller både Galle og Eder, av til dels bagateller.

I rest my case. Var artig så lenge man hadde fiender og spille mot. Og mindre artig når man hadde Allierte som bare ville Krangle om Grenser og Trekanter.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Er vel nesten nødt å gi en kort kommentar her, da jeg er en av dem fra SUP som gikk grå. Jeg har ingen interesse i å komme med en lang og intelligent forklaring, da dette ingen hensikt har.

Eneste jeg vil ha meg frabedt, er å påstå at jeg er blevet tvinnet rundt noen som helst finger. For det er det ingen som ka. Min tanke om slett kom lenge før det ble til et internt tema i SUP.
 

DeletedUser

Guest
uansett like morsomt hver gang TC skylder på noen andre, for HAN er jo feilfri... ALLTID :p
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Klart det har vært positive ting mellom stammene siden Mai i fjor. Men vi så da heller ingen grunn til og Krangle med Kong Kranglepetter om slutten på spillet, vi fant ut at det var bedre at han kunne Krangle med noen andre enn oss.
Alt var mye bedre før MyTh fikk ny sjef.
Med den nye sjefen i MyTh, så ble det bare skuespill og intrigemakerier. Sånn hakke vi løst til og spille.

We just play 4 fun. (giggle)

Og her var stridens Eple: - Som vår Alliert ikke ville dele med oss, og finne kompromisser med.

kart_adlingsomr.png

Jeg representerer stammen og styret i MyTH, så at du nå bare klandrer meg, som hertugen, forteller jo litt om hvor liten oversikt og forståelse du har - og hadde. Jeg var også deres ledende hertug i startfasen og i slutten av 2013(november?) når Tom hadde sin 3-måneders pause. Mine ord og handlinger er formet ut fra hva ledelsen og medlemmene i stammen mener og ønsker, på samme tid som vi vil beholde avtaler og pakter som har blitt lagd. Akkurat det er noe du burde tenke på, Cleaner, for det diktaturet du bygde deg opp funket tydeligvis ikke helt som det skulle. Brase inn og si "STAPH, IM UR LEADER, PLZ GO" før du bryter diverse avtaler som ble smidd skaper bare kaos. Du er en grådig spiller, og en elendig leder.

Vi hadde et kart vi dannet for 2 uker siden. Du brøt det ved diverse ganger, men vi i ledelsen viket fra å reagere på de handlingene som ble gjort.
82c90054bf12467ce7d2e032004fd2c7.png

Poenget med det som ble satt opp (Årsaken til den hvite kulen er LG sine adlinger og "KRAV" for at hun skulle fortsette. Bitch plz) er at SUP skulle ha hovedfokus sør, som ble avtalt langt tidligere i spillet, før de skulle ekspandere i den retningen det var flest spillere og gå lans rimmen/nord til grensene møttes. Siden vi ikke hadde noen oversikt på hvor raskt spillerene ekspanderte(sånn bortsett fra at MyTH låg på over 1k, og SUP på 300-400) så ville vi bare demonstrere dette med tegning og beskrivelser av hvordan vi skulle gå frem, noe som låg i postboksen deres før dere sletta.

Det er også flere bilder og chatter som bekrefter at den ledelsen vi forholdt oss til i SUP før du kom tilbake, TC, tydeligvis ikke var gyldig lenger etter du var tilbake i stolen. Jeg kan hente ut de to1 siste hendelsene som jeg har liggende i ene PM'en, det forteller hva jeg mener. Oh, sånn på siden, 1 dag etter jeg adlet hoppebyen i clusteret til NTU så adlet The Cleaner selv en by rett under min, før han hevdet at jeg hadde "sneket meg inn".

c3a40d0eff4ad47136a6bbf79ba9abfb.png

5f4f9a347248579a5d7c7bc4cda6c06e.png

Nå skal det også nevnes at dette ikke er første gangen Last Game kontoen truer eller forlater stammen sin fordi det oppstår en uenighet. Benytte "JEI SLUTER" som argument er for meg helt idiotisk, og langt fra hva en stamme trenger som leder.

Rask oppsumering m subjektive meninger som besvarelse til TC på Skype:
e9c4432912b633fb7dc7b61f134ff2ce.png

Jeg har hatt kontakt og snakket med mange personer fra SUP fra dag 1 og til nå, der de eneste som stiller stammen i et forferdelig dårlig lys er nettopp Last Game kontoen. Brudd på avtaler, helt håpløs oppførsel, fremhever seg som "the one and only", og hakker løs på andre om viljen deres ikke blir det endelige resultatet. Så nei, jeg ser ikke negativt på at LG kontoen er borte.

Du må lese mer presist, det er ikke sitert som en diagnose på noen.

Ikke? Hvorfor kom det en bekreftelse fra deg på at jeg var det, da, med en henvisende link til en diagnose på en psykopat-lidelse? Du biter deg selv i halen.

Gert skrev:
Er vel nesten nødt å gi en kort kommentar her, da jeg er en av dem fra SUP som gikk grå. Jeg har ingen interesse i å komme med en lang og intelligent forklaring, da dette ingen hensikt har.

Eneste jeg vil ha meg frabedt, er å påstå at jeg er blevet tvinnet rundt noen som helst finger. For det er det ingen som ka. Min tanke om slett kom lenge før det ble til et internt tema i SUP.

Kan du da forklare hvorfor du brått tok en helomvendig i tonevalget ditt en kveld, der du slengte ut fornærmelser mot både MyTH og Torquemada i lederchatten? For det var i hvertfall ikke den Gert jeg kjente fra tidligere.
 

Total kaos

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Vil bare si at dette er forsatt bare et spill:)
Håper ikke alt for mange tar det som skjer her inne til seg for da er det på tide og finne på noe annet.
Ellers får alle sammen ha en fin fin helg:)
Hilsen en som sier han skal gi seg etter hver gang han er ferdig med ei runde,men går på smell etter smell hehe
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Kan du da forklare hvorfor du brått tok en helomvendig i tonevalget ditt en kveld, der du slengte ut fornærmelser mot både MyTH og Torquemada i lederchatten? For det var i hvertfall ikke den Gert jeg kjente fra tidligere.

Kan i kortversjon forsøke. Er vanligvis en ganske hyggelig person, men selv jeg har vel lov å reagere på ting jeg opplever som negativt. Eller er det forbeholdt deg Kenneth å si din mening til folk. Jeg hadde på det tidspunkt en ganske presis oppfattelse av ting som skete.
Jeg fikk en følelse av, at det ville oppstå problemer mellom enkelte av vore medlemmer, dette ble ignorert og ble betraktet som peanuts, jeg fikk desværre rett. Jeg hadde samtidig en fornemmelse, at det foregikk noe i ledelsen i Myth, ku ikke sette en finger på det, men noe var det.

Og du var ganske rask til å slette meg fra lederchatten ( din begrunnelse var at jeg var ute av sup ) selv om jeg kun var ute av stammen en kort stund, men du så åpenbart ingen grunn til å ta meg inn igjen, da jeg var tilbake som leder.

En annen ting som irriterte meg, og ennu mer her i ettertid. Du klandre TC for å fremstå som enehersker over sup. Men det har ene og alene ledelsen i Myth ansvaret for.....alle deres henvendelser gikk direkte til TC, sjeldent eller aldrig til meg. Vet jeg en kort periode var "inaktiv" men selv både før og etter var det samme prosedyre.
Jeg sutre ikke over, at dere ikke anså meg som leder, men peker på at dere gjorde avtaler med enkeltmedlemmer av ledelsen, avtaler som åpenbart ingen skjønte bæret av. At ingen skjønte avtalene ble jo så umerket bevist.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er forbløffet over at noen fortsatt kan anse TC som en rasjonell person, som er til å stole på i sosiale interaksjoner. Han er den minst pålitelige spilleren, med de største vrangforestillingene jeg noensinne har sett. Ikke nok med det, men han er ikke i stand til å skille krigskonflikter i et spill fra det å stalke ned og true folk på facebook. Han burde vært permanent bannet fra TW, for ikke å nevne internett.

Siden noen ville dra inn psykologi, så fant jeg følgende definisjon av diagnosen anti-sosial:

The APA's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, fourth edition (DSM-IV-TR), defines antisocial personality disorder (in Axis II Cluster B):[7]
A) There is a pervasive pattern of disregard for and violation of the rights of others occurring since age 15 years, as indicated by three or more of the following:
  • failure to conform to social norms with respect to lawful behaviors as indicated by repeatedly performing acts that are grounds for arrest; Check
  • deception, as indicated by repeatedly lying, use of aliases, or conning others for personal profit or pleasure; Check
  • impulsivity or failure to plan ahead; Check
  • irritability and aggressiveness, as indicated by repeated physical fights or assaults; Check
  • reckless disregard for safety of self or others;
  • consistent irresponsibility, as indicated by repeated failure to sustain consistent work behavior or honor financial obligations; Check
  • lack of remorse, as indicated by being indifferent to or rationalizing having hurt, mistreated, or stolen from another Check;
B) The individual is at least age 18 years.
C) There is evidence of conduct disorder with onset before age 15 years.
D) The occurrence of antisocial behavior is not exclusively during the course of schizophrenia or a manic episode.

ASPD falls under the dramatic/erratic cluster of personality disorders.[8] In the DSM-5, the diagnosis antisocial personality disorder is kept, but it is no longer on another axis as the other mental disorders

Gosh...
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg er forbløffet over at noen fortsatt kan anse TC som en rasjonell person, som er til å stole på i sosiale interaksjoner. Han er den minst pålitelige spilleren, med de største vrangforestillingene jeg noensinne har sett. Ikke nok med det, men han er ikke i stand til å skille krigskonflikter i et spill fra det å stalke ned og true folk på facebook. Han burde vært permanent bannet fra TW, for ikke å nevne internett.

Siden noen ville dra inn psykologi, så fant jeg følgende definisjon av diagnosen anti-sosial:



Gosh...

Hehe, fint du ga deg tid til å søke opp dette. Men dette er en sammenfatning av generelle studier, og teller derfor ikke som spesifikt klinisk studie av emnet "Anti-sosial" Du ka iøvrig ikke stille noen som helst form for diagnose på en person, ut ifra enkelte episoder. Som er tilfellet her. Ingen her kjenner TC privat ( med enkelte unntak ), så alt dere ka si, er om dere liker han som spiller eller ei.

Fakta er at vi åpenbart burde opprette en tråd, hvor vi stiller psykologiske/psykiatriske diagnoser på hverandre......hehe, ku bli litt av en tråd det (rofl)
 
Topp