Besvart Har vi ytringsfrihet på dette forumet?

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Det spørsmålet stiller jeg meg selv, når modsene velger å dele ut infrections til alle som sier at de er i mot alle disse dretafunksjonene. Medlemene av teamet sier selv at de er i mot det, og da mener jeg de burde se hvilken kamp vi kjemper! Og hvorfor i alle dager skal de få lov å gjøre dette på .net forumet og ikke her? Svaret er enkelt! Vi har ikke den ytringsfriheten folk mener og sier vi har. Det er rett og slett dårlig, for å si det mildt. Jeg driter i om jeg får flere infrections, jeg driter i om jeg blir utestengt fra forumet, men jeg er villig til å gjøre det i kampen mot penge-galskapen til inno!

Hva skjedde med den muligheten for å skrive det man følte for? Nå blir det sett på som "spam". Virkelig tw-team? Synker dere så lavt? Det er ikke mitt problem, så den saken er grei. Når dere selv sier dere prøver å mase på inno om og hvertfall få redusert disse funksjonene, så hvorfor i *her brukes det et godt bergensk ord* går dere mot oss? Penger! Penger! Penger! Ødelegger helt for de som fakisk ikke har råd til å kjøpe mer enn bare til PK og FA, kanskje ikke det heller. Ja, alle i dette landet har det ikke like godt som folk skal ha det til. Ja, det finnes faktisk folk i dette landet som har inntekter under fatigdomsgrensen. Tygg litt på den der, før dere gir meg enda en infrection for spam. Jeg tar den gledelig i mot.

Jeg har nå tatt meg til ytringsfriheten vi har her i landet og stilt meg nok engang kritisk til dere i teamet. Så for gudsskyld, bevis at jeg tar feil.

Det var alt fra meg. Vi sees kanskje aldri igjen fra denne brukeren, men det gir jeg blanker *meget pent ord* i!

// Heine
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Selvfølgelig blir det spam når det skal stå side opp og ned med det samme "༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ" . Vi er fullstendig klar over hva dere mener om premiumfunksjonene da dette har vært oppe på forumet utallige ganger allerede. En spammetråd utgjør ingen nytte for seg, det blir bare... teit. Velbegrunna argumenter derimot (som vi har sett flere noen ganger tidligere) er langt mer å foretrekke enn spam (nå er det forøvrig ikke nødvendig med en sånn tråd heller da vi allerede har hatt vår del av de som sagt).

Premiumfunksjonene er dessverre her for å bli. Hadde vi hatt en større spillermasse så hadde vi nok også kunne fått verdener uten disse funksjonene, men dessverre er det ikke sånn.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Selvfølgelig blir det spam når det skal stå side opp og ned med det samme "༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ" . Vi er fullstendig klar over hva dere mener om premiumfunksjonene da dette har vært oppe på forumet utallige ganger allerede. En spammetråd utgjør ingen nytte for seg, det blir bare... teit. Velbegrunna argumenter derimot (som vi har sett flere noen ganger tidligere) er langt mer å foretrekke enn spam (nå er det forøvrig ikke nødvendig med en sånn tråd heller da vi allerede har hatt vår del av de som sagt).

Premiumfunksjonene er dessverre her for å bli. Hadde vi hatt en større spillermasse så hadde vi nok også kunne fått verdener uten disse funksjonene, men dessverre er det ikke sånn.

The way to go. Undertrykk kundene/spillerne og hva skjer?? Spillermassen forsvinner. Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen forstår jeg :D
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Så hva vil du at vi skal gjøre da, Dakapo? Vi gir forslag på forumet, enkelte av oss jobber og utvikler nye scripts som spillerene kan benytte seg av, VI er de som holder communityen og .no i gang. Det er så få aktive forumbrukere og norske TW spillere igjen kontra før i tiden, nedgangen er mye takket være elendige PP funksjoner som har blitt intergrert de siste årene, og mindre fokus på reklame . Medlemmene gir beskjed, men blir blankt ignorert. Vi får ikke svar på forslag som blir sendt inn, selv om de blir intergrert i systemet, vi får ikke svar på klager, nei, vi får ikke svar på en forbaska skit. Det er helt utrolig at også dere, som moderatorer, bare sitter på ræva og gjør nada med problemet, bortsett fra og straffe folk(de få aktive medlemmene på forumet) som reagerer på dette.

Det er ikke lenger behov for side opp og side ned med "hvordan Inno rumpekjører sitt eget spill med PP funksjoner". Èn linje er nok, og som du/dere kan se, så var det ganske mye aktivitet i den tråden frem til den ble stengt av nazi-politiet her på forumet, som var raskt ute med å stemple det som spam, og dele ut harde infractions til de få aktive medlemmene som sitter igjen og som svarte i tråden. Tusen takk for det.

Premiumfunksjonene er dessverre her for å bli. Hadde vi hatt en større spillermasse så hadde vi nok også kunne fått verdener uten disse funksjonene, men dessverre er det ikke sånn.

Dere får fortsette og kvele byttet, snart har dere knust alt av bein som dere tidligere kunne støtte dere på. Null folk, null fortjeneste, null spill, og null jobb.

The way to go. Undertrykk kundene/spillerne og hva skjer?? Spillermassen forsvinner. Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen forstår jeg

Paalodin for president!


__________________________________________________________________________________________
Er forsåvidt enig med Heine, dette tyske og norske "regimet" er helt på trynet.

Oh, jeg glemte nesten denne.

༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ
 
Sist redigert:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
V15, v16, v17, hp10. Ser du forumene? Ser du diskusjonene? Ser du de lange trådene med konstant aktivitet i begge retninger? NEI! Dette ble og kjent på v14 til en mindre grad. Ja sjekk verdenene, så små at det er kvalmende.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Dere kan ikke bare peke på nedgangen i spillermasse, deretter peke på innføringen av PP-funksjoner og så konkludere med at PP-funksjonene har skylden for nedgangen. Et slik argument vil ikke ha noen form for tyngde - det er i beste fall en hypotetisk antagelse. På tilsvarende vis kan jeg si at spillermassen har gått ned parallelt med grafikkendringene i landsbyoversikten. Derfor må grafikken ha skylden. Det beviser ingenting.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Veldig bra av trådstarter! Har stilt meg samme spørsmål. Lurer fælt på om teamet følger retningslinjer til Inno, eller om dere leker "kongen på haugen" på egenhånd. At det er ytringsfrihet i dette landet, det har jeg alltid trodd, men tydeligvis med unntak av dette forum.

Å gi infr i dette tilfellet er mer enn jeg kan fordøye. Folk går i demonstrasjonstog for å vise sin mening/motvilje. De roper slagord, om og om igjen, for å få fram sine meninger. Korte, treffsikre slagord, som får fram budskapet på en enkel måte. Når så forumsbrukerne demonstrerer, riktignok i skriftlig form, ja da blir det straffet med trugsmål om evig utestengelse. Hurra for silence! Har jeg noen gang fortalt hvor LEI jeg er av akkurat dette "kongedømmet" som heter teamet??
Teamet bør være et bindeledd mellom spiller og Inno. istedet fungerer dere som "politi", hvor vi er røverne som skal tas, og akkurat det er jeg for gammel til å leke!

Så til JatoLink. Behøver ikke finne fram bevis for sånt! Jeg kan bekrefte at forumet er dødt kontra før i tiden. Da trafikkerte jeg, og andre, denne siden hver bidige dag. Det var morsomme innlegg, fantastiske diskusjoner.. og du så fram til å logge på. Det har forandret seg i takt med hvordan denne siden styres av noen få hoder, som har misforstått sin oppgave fullstendig.
 

DeletedUser

Guest
Selvfølgelig blir det spam når det skal stå side opp og ned med det samme "༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ" .

Det er ingen selvfølge. Det er slik flere personer viser sin støtte til en sak. Det er åpenbart at du ikke er plaget av gjentagende innlegg, da det for eksempel aksepteres at folk bare skriver "Støttes" i tråder med forslag som man... ja, støtter.

Så denne påstanden er feil.

Vi er fullstendig klar over hva dere mener om premiumfunksjonene da dette har vært oppe på forumet utallige ganger allerede.

Korrekt, men da det ikke skjer noe så er det på sin plass å mase litt.

En spammetråd utgjør ingen nytte for seg, det blir bare... teit.

Som poengtert ovenfor så er det ingen spammetråd, så dette utsagnet er bare... teit (og irrelevant).

Velbegrunna argumenter derimot (som vi har sett flere noen ganger tidligere) er langt mer å foretrekke enn spam (nå er det forøvrig ikke nødvendig med en sånn tråd heller da vi allerede har hatt vår del av de som sagt).

Velbegrunnede argumenter har tydeligvis ikke strukket frem, og har også til tider blitt møtt med dårlige motargumenter fra din side.

Tradisjonelt sett så har det også fungert å gjenta beskjeder (repetisjon er viktig), spesielt når du er inne i bildet. Derfor er det fullstendig legitimt å gjenta ønsker. En implikasjon av det du sier her er at når noe har blitt sagt en gang, så trenger det ikke sies igjen - dette er overraskende, spesielt siden det fort kan være noen som enda ikke har fått med seg problemstillingen.

Premiumfunksjonene er dessverre her for å bli.

Har du gitt opp? Så teit.

Hadde vi hatt en større spillermasse så hadde vi nok også kunne fått verdener uten disse funksjonene, men dessverre er det ikke sånn.

Det finnes andre muligheter for å løse dette.

Vis meg hvor du får denne informasjonen fra, så har du overbevist meg.

De siste tre månedene så har det blitt skrevet i 370 måneder. Av totalt 16 071 tråder. TW.no fyller snart seks år, som tilsvarer 24 perioder på tre måneder. Dersom disse trådene kun ble skrevet i i en av disse periodene så tilsvarer det ca 670 tråder per periode på tre måneder.

Det er da ett mål på forumaktivitet. Hvorvidt det er noen korrelasjon mellom det og PP-funksjonene er en annen sak.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det er så få aktive forumbrukere og norske TW spillere igjen kontra før i tiden, nedgangen er mye takket være elendige PP funksjoner som har blitt intergrert de siste årene, og mindre fokus på reklame.
For det første: hvor har du denne statistikken fra? Forumet har 1.157 aktive brukere. Har det tallet i det hele tatt vært høyere?

Du bør også lære deg det at korrelasjon ikke nødvendigvis betyr at det er en kausal sammenheng.

Dere kan ikke bare peke på nedgangen i spillermasse, deretter peke på innføringen av PP-funksjoner og så konkludere med at PP-funksjonene har skylden for nedgangen. Et slik argument vil ikke ha noen form for tyngde - det er i beste fall en hypotetisk antagelse. På tilsvarende vis kan jeg si at spillermassen har gått ned parallelt med grafikkendringene i landsbyoversikten. Derfor må grafikken ha skylden. Det beviser ingenting.
Nettopp. Det kan være så mangt som er endringer. Det at en korrelasjon eksisterer, og bruk av det som argument uten videre bevis, er bare... feil.

Det er ingen selvfølge. Det er slik flere personer viser sin støtte til en sak. Det er åpenbart at du ikke er plaget av gjentagende innlegg, da det for eksempel aksepteres at folk bare skriver "Støttes" i tråder med forslag som man... ja, støtter.

Så denne påstanden er feil.
Man kan vel mer se på "støttes" som et unntak fra regelen. "Støttes"-kommentaren brukes om konstruktive tilbakemeldinger og forslag. Det som ble poster gjentatte ganger i en tråd i Generelt-forumet, var spam og ikke-konstruktivt. Det var verken i korrekt forumseksjon hvor "Støttes"-kommentaren har blitt praktisert akseptabelt, ei var det konstruktivt i tillegg til at det inneholdt trussler om opprør.

Ikke si meg at du ikke ser forskjellen mellom en "Støttes"-kommentar, og spammet som ble postet i går.
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Først av alt: misforstå meg rett, TW-community. Jeg misliker PP-funksjonene like mye som alle dere andre, og velger selv å strengt holde meg til PK, FA og farmeassistent (som i seg selv er langt mer enn hva jeg brukte før i tiden). PP-funksjoner som direkte gir fordeler IG er jeg sterkt i mot.
De siste tre månedene så har det blitt skrevet i 370 måneder. Av totalt 16 071 tråder. TW.no fyller snart seks år, som tilsvarer 24 perioder på tre måneder. Dersom disse trådene kun ble skrevet i i en av disse periodene så tilsvarer det ca 670 tråder per periode på tre måneder.

Det er da ett mål på forumaktivitet. Hvorvidt det er noen korrelasjon mellom det og PP-funksjonene er en annen sak.
Forumaktivitet vil neppe gi et godt mål for sammenhengen mellom synkende spillermasse og økende antall PP-funksjoner. Forumet består av et lite utsnitt av spillerne på TW.no, og da typisk de mest aktive, som bruker mest tid på TW, og har klart sterkest meninger om TW. Det sier lite om hva den generelle spillermassen synes om PP-funksjonene.
 

DeletedUser

Guest
For det første: hvor har du denne statistikken fra? Forumet har 1.157 aktive brukere. Har det tallet i det hele tatt vært høyere?

Hva må til for at noen skal være en "aktiv" forumbruker? Her har du heller ingen konkrete tall å sammenligne med.

Man kan vel mer se på "støttes" som et unntak fra regelen. "Støttes"-kommentaren brukes om konstruktive tilbakemeldinger og forslag. Det som ble poster gjentatte ganger i en tråd i Generelt-forumet, var spam og ikke-konstruktivt. Det var verken i korrekt forumseksjon hvor "Støttes"-kommentaren har blitt praktisert akseptabelt, ei var det konstruktivt i tillegg til at det inneholdt trussler om opprør.

Ikke si meg at du ikke ser forskjellen mellom en "Støttes"-kommentar, og spammet som ble postet i går.

Her velger du å definere tråden som ikke-konstruktiv, for så å si at du har rett i at den ikke være ikke-konstruktiv. Dette er meningsløst.

Tråden uttrykte et standpunkt, et ønske og en mulig konsekvens dersom standpunktet ikke ble tatt til følge. At du ikke liker det blir en annen sak.

Og "unntak fra regelen"? Hah, morroklumpen.

Forumaktivitet vil neppe gi et godt mål for sammenhengen mellom synkende spillermasse og økende antall PP-funksjoner. Forumet består av et lite utsnitt av spillerne på TW.no, og da typisk de mest aktive, som bruker mest tid på TW, og har klart sterkest meninger om TW. Det sier lite om hva den generelle spillermassen synes om PP-funksjonene.

Skal ikke si meg direkte uenig i at det neppe er et godt mål på en eventuell korrelasjon. Jeg er derimot usikker på hvorfor du mener forumbrukerne ikke er representative for den store og den hele spillermassen. Utover det at de antakeligvis har satt seg bedre inn i problemstillingen, naturligvis.

Når det er sagt så har jeg vondt for å se for meg at PP-funksjonene kan ha hatt en positive kausalitets-relasjon til antallet spillere, og kjenner til at den har hatt en negative kausalitets-relasjon. Selv om størrelsen på denne relasjonen neppe er så stor som mange hadde foretrukket.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Skal ikke si meg direkte uenig i at det neppe er et godt mål på en eventuell korrelasjon. Jeg er derimot usikker på hvorfor du mener forumbrukerne ikke er representative for den store og den hele spillermassen. Utover det at de antakeligvis har satt seg bedre inn i problemstillingen, naturligvis.
Slik jeg ser det kan ikke forumbrukerne sies å være representative for den store og den hele spillermassen fordi forumbrukerne utelukkende er hentet fra det øverste sjiktet av TW-spillere (sett ut fra en verdens typiske spillerrangeringsliste). Forumbrukere vil ofte ha andre ambisjonsnivå IG enn den jevne TW-spilleren. For forumbrukere gjelder det å være rangert høyest mulig. Forumbrukerne bruker mye tid på spillet, og vil derfor bli mer skadelidende av PP-funksjonene enn den jevne spiller, som kanskje ikke har tilsvarende ambisjoner.

I hvilken grad forumbrukerne kan sies å være representative er imidlertid egentlig ikke så relevant til sakens kjerne. Hele denne diskusjonen baserer seg på et utsagnet "Remove PP stuff or we riot!", der jeg ikke kan gå ut i fra annet enn at "we" representerer nettopp forumbrukerne. Slik sett er det egentlig ikke relevant hva de som ikke bruker forumet mener om saken.

Grunnen til at jeg synes hele "demonstrasjonen" mot PP-funksjonene er fåfengt og latterlig lite virkningsfull er måten trådstarterne prøver å få gjennomslag for sine ønskede endringer på. De aller fleste vil skjønne at "Remove PP stuff or we riot!" neppe vil gi utslag. Det er etter min mening helt feil måte å tilnærme seg problemet på.

Tribal Wars er butikk. Innogames er eiere, og vi er kunder. For å tjene penger tilbyr Innogames PP-funksjoner IG, som vi kan betale for å benytte oss av. De siste årene har antallet PP-funksjoner økt, noe kundene har gitt uttrykk for at vi ikke liker. Men det gir ingen mening at vår respons blir å si "Dakapo, vi liker ikke PP-funksjonene dere tilbyr, derfor synes vi dere skal fjerne dem." Det blir litt som å gå på Kiwi og be daglig leder om å slutte å selge havregrøt, fordi det synes ikke vi noe om.

I stedet må det da være mulig å tilnærme seg problemet på en annen måte? Hva med å for eksempel ikke benytte seg av produktet vi ikke liker? Hva med tydelige sanksjoner mot spillere som "PP-horer"? Vi er kundene, og som kunder har vi makt. Vi kan styre tilbud gjennom etterspørsel.

Om vi slutter å spille TW på grunn av PP-funksjonene, taper både vi og Innogames. Om vi slutter å benytte oss av PP-funksjonene taper kun Innogames.
Når det er sagt så har jeg vondt for å se for meg at PP-funksjonene kan ha hatt en positive kausalitets-relasjon til antallet spillere, og kjenner til at den har hatt en negative kausalitets-relasjon. Selv om størrelsen på denne relasjonen neppe er så stor som mange hadde foretrukket.
Jeg har heller aldri påstått at PP-funksjonene har hatt positiv effekt, ei har jeg nektet for deres potensielle negative effekt. Jeg sier bare at å skylde hele spillets utvikling på innføringen av flere PP-funksjoner blir en for snever og simpel måte å se på saken.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hva må til for at noen skal være en "aktiv" forumbruker? Her har du heller ingen konkrete tall å sammenligne med.
Det er noe som er satt i innstillingene til dette forumet, så det kan jeg desverre ikke svare deg på. Dog så antar jeg at det er en ~30 dager; antall forumkontoer som har vært pålogget siste x dager.

Her velger du å definere tråden som ikke-konstruktiv, for så å si at du har rett i at den ikke være ikke-konstruktiv. Dette er meningsløst.

Tråden uttrykte et standpunkt, et ønske og en mulig konsekvens dersom standpunktet ikke ble tatt til følge. At du ikke liker det blir en annen sak.
Hvorfor er det meningsløst? Tråden er da klart ikke-kunstruktiv. Trussler er ikke konstruktive, tilbakemeldinger som inneholder forklaringer er. Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker standpunktet tråden tar opp på en heller lite konstruktiv måte, jeg kommenterer og stiller meg mot måten "standpunktet" blir tatt opp. En saklig diskusjon, hvor en er konstruktiv og forteller hva som kan gjøres for å få ting bedre, i stedenfor å bare si hva som ikke er optimalt. Å bygge oppunder, foreslå løsninger og være positiv er det som faktisk kan ha en potensiell gjennomslagskraft.

I tillegg er det vel noe med å vite når nok er nok, og det endelige ordet har blitt sagt?
Premiumfunksjonene er dessverre her for å bli. Hadde vi hatt en større spillermasse så hadde vi nok også kunne fått verdener uten disse funksjonene, men dessverre er det ikke sånn.

Og "unntak fra regelen"? Hah, morroklumpen.
Kan godt være at jeg er en morroklump, takk. :) Dog hvordan det er relevant, ser jeg ikke.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Som både spiller og moderator har jeg full forståelse for, og delvis deler frustrasjonen over de fleste nye pp-stuntene.
Likevel er side opp og side ned med mer eller mindre copy/paste av den samme setningen ganske nært den definisjonen de fleste bruker på "spam".
Diskusjoner om hvordan vi heller kan bli kvitt elendigheten ønsker jeg velkommen, men sånt som det vi har sett i et par dager nå er bare ødeleggende, meningsløst, og brudd på forumreglene som jeg og andre VIL slå ned på.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har et forslag. Riktignok kan det omformuleres, finpusses og utvikles. Men slik jeg ser det, så kommer TW.no til å bli mindre og mindre over de neste få årene. Jeg elsket TW. Legg merke til t'en i stedet for r'en etter elske. TW har blitt til et spill der TW-team kontrollerer spillet og bestemmer hva som kommer til å skje. Det er ikke lenger noe som heter: La spillerne selv bestemme." PP funksjonene gjør at man kan kjøpe seg til tops. TW er ikke lenger basert på erfaring og strategi. Det er ikke lenger like gøy. Hvis noen skal readle en by, kan du enkelt unngå dette ved å kjøpe muren til tops på 5 minutter. Det er ikke lenger 7 forskjellige stammer som ligger på ca samme nivå. Det er 1 eller 2 som kriger mot hverandre, som resulterer i at en av dem vinner, og du har 1 ledende stamme, med flere mill poeng foran resten (Avhengig av hvor lenge serveren har eksistert).

Så forslaget mitt er følgende:

Hva med å prøve å holde enkelte servere hvor du kan kjøpe deg til topps, gående over lengre tid? Så har du hver tredje server uten ekstra PP funksjoner. Omformuler denne ideen, finpuss den, gjør den bedre, jeg skiter i det, så lenge vi ender opp med regelmessige servere uten ekstra PP-funksjoner. Hvis ikke kan TW-team si farvel til meg og en god del flere spillere jeg kjenner. En del har allerede sluttet.

Og som mange sier, så er det community som lager scripts, former og gir råd til sine medspillere, TW-team er der som et politi. Det skal være OMVENDT. SPILLERNE skal styre verdenene, de skal se etter feil i systemet, de skal rapportere om brudd på regler de helst skal ha laget selv. TW team skal komme med scripts, forslag, åpne nye servere, høre på spillerne, komme med råd og ideer, komme med løsninger formet av spillerne. Man skulle trodd man lever i et diktatur når man spiller her på TW og ikke i et demokrati.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Du omtaler TW-team som ett "politi", ja du kan ha rett der. Det du mest sannsynlig ikke vet, er at noe over TW-team også bestemmer. Akkurat slik som Stortinget bestemmer lovene politiet skal håndheve. InnoGames krever at pp-funksjonene skal være aktivert på hver verden, men Dakapo skal visstnok ha klart å holde hp-delen av .no pp-fritt (med unntak av PK, KA og FA).
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Du omtaler TW-team som ett "politi", ja du kan ha rett der. Det du mest sannsynlig ikke vet, er at noe over TW-team også bestemmer. Akkurat slik som Stortinget bestemmer lovene politiet skal håndheve. InnoGames krever at pp-funksjonene skal være aktivert på hver verden, men Dakapo skal visstnok ha klart å holde hp-delen av .no pp-fritt (med unntak av PK, KA og FA).

Men .Net får en del verdner uten premium, er det på grunn av spillermassen det da?
 
Topp