Besvart Har vi ytringsfrihet på dette forumet?

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Så da er svaret til trådstarter?? At det er ytringsfrihet på forumet men du må regne med at eieren av forumet bestemmer hva som skal ytres her? Ergo, innogames bestemmer hva som skal ytres her på forumet.

Hvordan kan du konkludere at det er ytringsfrihet på dette forumet når du selv skriver at det er Innogames som bestemmer hva som kan ytres her??

Jeg føler jeg allerede har sagt det meste, og at det egentlig ikke burde herske noen tvil etter mitt forrige innlegg. Men jeg kan sikkert skrive litt til, siden du tydeligvis enda ikke har klart å tre ut av boblen din og utvidet ditt perspektiv.

"Har vi ytringsfrihet" er egentlig ikke et ja/nei-spørsmål. Det finnes ingen klare grenser som tilsier at "dette samfunnet har ytringsfrihet, mens dette har ikke". Ytringsfrihet må måles i en glideskala. Som nevnt er det ingen land som har absolutt ytringsfrihet, hvor man alltid har rett til å si hva som helst til hvem som helst, hvor som helst. Det er ikke så vanskelig å forstå at en slik situasjon fort ville føre med seg særdeles negative konsekvenser. Om jeg for eksempel sto fritt til å kalle deg en idiot, uten at det ville fått noen sanksjoner for meg, ville jeg vært mer troende til å gjøre det. Som respons ville du trolig svart med samme mynt, og vi ville ha entret en nedadgående spiral.

Absolutt ytringsfrihet (slik jeg har inntrykk av at du ønsker) vil selvsagt medbringe positive sider, som for eksempel at man kunne ytret sin, ehm, mening "Remove PP-stuff or we riot!" uten at det fikk noen konsekvenser. Men de negative sidene ved absolutt ytringsfrihet ville ganske fort redusere alle potensielle diskusjoner til en drittslengingskonkurranse, hvor personangrep og spydigheter fullstendig ville overta for alle fornuftige argumenter. Som du trolig forstår vil en slik situasjon være uheldig for alle, ettersom det på sikt ville bli umulig å få gjennomslag for noe som helst. Med absolutt ytringsfrihet kunne alle forslag som ble reist simpelthen avfeies med et "nei du er dum", også fra teamets side. Ytringsfrihet går nemlig begge veier.

Derfor trenger vi regler, selv om disse reglene begrenser ytringsfriheten. Vi trenger rammer som forhindrer at alle diskusjoner kollapser og ender opp i meningsløst vås. Det betyr at noen utsagn ikke vil bli godtatt, og derfor slettet. Men det skaper også grobunn for relevante, formelle diskusjoner, hvor man gjennom argumentasjon og felles refleksjon kan komme frem til en løsning på problemet.

Så ja, du har rett i at enkelte ytringer ikke godtas, men det gjøres for å brøyte vei for de ytringene som er egnet til å skape resultater. Ikke de som kun skaper to uenige parter som stanger mot hverandre i evig krangel. Men betyr det at vi ikke har ytringsfrihet på forumet? Jeg, og mest sannsynlig også de fleste andre, vil svare "nei" til det spørsmålet. Forumreglene og modereringen av forumet fjerner ikke ytringsfriheten. Tvert i mot åpner det for at flere, og bedre formulerte ytringer vil bli hørt.

EDIT
Etter forespørsel: TL;DR
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Som admins forhåpentligvis så, så la jeg fram et halvveis forslag. Det er en måte å begynne på. I stedet krangler jato og paalodin. Jato, du har min halve støtte. Dette er fordi "Remove PP or we riot" er umodent og unødvendig. Derimot, jeg synes det er et tema som skal diskuteres. Det hadde ikke vært noe problem med disse PP greiene, om spillerne selv fikk være med på å utgjøre i hvilken grad disse skal bli brukt, før de ble tatt i bruk. Dette var dessverre ikke tilfellet, og da må vi i stedet komme med forslag til hvordan vi kan løse dette problemet. Jeg er ganske sikker på at TW-team/Inno selv er klar over at spillermassen forsvinner sakte med sikkert. Og misforstå meg ikke, jeg er enig i at TW/Inno må ha en type inntekt. Det er en lur og standard løsning, måten de gjorde det på. De skal jo heller ikke ha null intekt for jobben de gjør. Men det skulle ikke hindre spillere og admins i å samarbeide om å finne en løsning. Er jeg den ENESTE her på forumet som ønsker en god kontakt mellom admins og spillere, for å finne en løsning? Hva om admins og spillere samarbeidet for å finne en løsning? Innen en måned eller så ville vi mest sannsynlig ha hatt en flott forslag vi kan legge fram, for å senke mengden PP på enkelte verdener. For eksempel at hver femte verden er uten mange PP-funksjoner. Denne verdenen skal være utrolig treg, og vare i LANG tid. Så kan vi ha disse andre verdene med PP funksjoner, vanlig hastighet, ingen forsøk på å bremse opp hastigheten osv.

Nå har jeg kommet med 2 forslag, og vil gjerne ha innspill og kritikk fra andre spillere og admins.

Mvh Kriss
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Som admins forhåpentligvis så, så la jeg fram et halvveis forslag. Det er en måte å begynne på. I stedet krangler jato og paalodin. Jato, du har min halve støtte. Dette er fordi "Remove PP or we riot" er umodent og unødvendig. Derimot, jeg synes det er et tema som skal diskuteres. Det hadde ikke vært noe problem med disse PP greiene, om spillerne selv fikk være med på å utgjøre i hvilken grad disse skal bli brukt, før de ble tatt i bruk. Dette var dessverre ikke tilfellet, og da må vi i stedet komme med forslag til hvordan vi kan løse dette problemet. Jeg er ganske sikker på at TW-team/Inno selv er klar over at spillermassen forsvinner sakte med sikkert. Og misforstå meg ikke, jeg er enig i at TW/Inno må ha en type inntekt. Det er en lur og standard løsning, måten de gjorde det på. De skal jo heller ikke ha null intekt for jobben de gjør. Men det skulle ikke hindre spillere og admins i å samarbeide om å finne en løsning. Er jeg den ENESTE her på forumet som ønsker en god kontakt mellom admins og spillere, for å finne en løsning? Hva om admins og spillere samarbeidet for å finne en løsning? Innen en måned eller så ville vi mest sannsynlig ha hatt en flott forslag vi kan legge fram, for å senke mengden PP på enkelte verdener. For eksempel at hver femte verden er uten mange PP-funksjoner. Denne verdenen skal være utrolig treg, og vare i LANG tid. Så kan vi ha disse andre verdene med PP funksjoner, vanlig hastighet, ingen forsøk på å bremse opp hastigheten osv.

Nå har jeg kommet med 2 forslag, og vil gjerne ha innspill og kritikk fra andre spillere og admins.

Mvh Kriss

Nå er det jo derfor denne tråden er opprettet, spillerne protesterer imot PP og teamet struper protestene med å stenge tråden og dele ut anmerkninger til de som protesterer og vil diskutere PP funksjonene. Forumet her har mange forslag til løsning, men Teamet har gitt opp å få til noe som helst og ergo, er ikke interesert i å diskutere saken videre.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Som admins forhåpentligvis så, så la jeg fram et halvveis forslag. Det er en måte å begynne på. I stedet krangler jato og paalodin. Jato, du har min halve støtte. Dette er fordi "Remove PP or we riot" er umodent og unødvendig. Derimot, jeg synes det er et tema som skal diskuteres. Det hadde ikke vært noe problem med disse PP greiene, om spillerne selv fikk være med på å utgjøre i hvilken grad disse skal bli brukt, før de ble tatt i bruk. Dette var dessverre ikke tilfellet, og da må vi i stedet komme med forslag til hvordan vi kan løse dette problemet. Jeg er ganske sikker på at TW-team/Inno selv er klar over at spillermassen forsvinner sakte med sikkert. Og misforstå meg ikke, jeg er enig i at TW/Inno må ha en type inntekt. Det er en lur og standard løsning, måten de gjorde det på. De skal jo heller ikke ha null intekt for jobben de gjør. Men det skulle ikke hindre spillere og admins i å samarbeide om å finne en løsning. Er jeg den ENESTE her på forumet som ønsker en god kontakt mellom admins og spillere, for å finne en løsning? Hva om admins og spillere samarbeidet for å finne en løsning? Innen en måned eller så ville vi mest sannsynlig ha hatt en flott forslag vi kan legge fram, for å senke mengden PP på enkelte verdener. For eksempel at hver femte verden er uten mange PP-funksjoner. Denne verdenen skal være utrolig treg, og vare i LANG tid. Så kan vi ha disse andre verdene med PP funksjoner, vanlig hastighet, ingen forsøk på å bremse opp hastigheten osv.

Nå har jeg kommet med 2 forslag, og vil gjerne ha innspill og kritikk fra andre spillere og admins.

Mvh Kriss
I motsetning til hva paalodin tydeligvis tror om oss, så er vi enige i dette. De fleste av oss synes PP-funksjonene er noe herk i større eller mindre grad, og ønsker dem langt vekk til et sted det er godt og varmt hele året.
Hva vi som admins kan gjøre for å bidra er jeg faktisk usikker på. Vi har diskutert alt fra kronerulling til boikott uten at det har ført fram, og la det ikke være noen tvil om at sjefene oppover i systemet vet veldig godt hvor misfornøyde både vi og alle dere andre er.
Så en gang til:
Saklige innlegg og forslag ser vi fram til. Tåpelige utsagn som kopiseres om og om igjen blir ryddet vekk.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Synes det er på sin plass med opprør jeg. Det hjelper oss fint lite at Remi er så enig så enig i at dette er kjipt.

Men dog så synes jeg moderatorene kan holde seg for gode til å gi infractions til alle som har skrevet i den tråden fordi de egentlig gjør det i beste mening og ikke for å irritere vettet av dere nødvendigvis.

Å få vekk pp funksjonene er en ganske vanskelig kamp da innogames tjener voldsomt godt på dette, kronerulling for en pp fri server er en metode som går an å forsøke.

Også kan gjerne moderatorene ta en runde å rydde opp i personhetsen som står her i denne tråden hist og pist, det er flaut å se at dere går på trynefaktor. Det ser ihvertfall vitterlig slik ut.
 

DeletedUser

Guest
Å protestere er en løsning. Dette er en mer "voldelig" og kjip måte å gjøre det på. Derimot så er det kanskje nettopp det karene i himmelen trenger, et spark mitt i fiseringen (Beklager ordspråket). Det andre ville være å utarbeide et ordentlig og fint forslag som kan legges fram. Jeg har kommet med to og jeg har elendig fantasi. Så derfor er det på sin plass at andre spillere og veldig gjerne admins, kan komme med forslag.

Angående det faktum at admins ikke liker PP, så er det noe jeg tror på. De er like mye en del av spillet som vi er. Og igjen: Er det umulig å få til et samarbeid mellom spillere og admins? Det vil styrke alle forslag på alle måter, like mye som å styrke forholdet imellom admins og spillere til senere tider.

Mvh Kriss
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Men dog så synes jeg moderatorene kan holde seg for gode til å gi infractions til alle som har skrevet i den tråden fordi de egentlig gjør det i beste mening og ikke for å irritere vettet av dere nødvendigvis.

Det blir veldig feil av deg å si at vi bør "holde oss for gode til å gi infractions", når vi er ansatte her for å passe på at forumbrukere følger forumreglene. Vi er helt enige i at dere bør få protestere, så lenge dere holder dere til forumreglene.

At det blir gjort i beste mening betyr ganske lite når reglene brytes. I motsetning til populær mening, så er det altså ikke slik at "the ends justify the means". I alle fall ikke på forumet.

Problemet med at det blir sagt at det ikke blir gjort for å irritere oss, og at det bør være en tillatt protesteringsmetode, er også at jeg undres litt over hvordan dere mener dette skal lykkes dersom det virkelig er slik at det ikke blir gjort for å irritere oss. Er det ikke slik at protestering i opprørsform (slik det blir oppfordret til i flere tråder) er til for å lage ulemper for de man protesterer ovenfor, i et forsøk på å markere hva man mener om en sak?

I så fall undres jeg virkelig over hvem dere tror det rammer. Oss på det norske TW-teamet, eller InnoGames? InnoGames bryr seg sannsynligvis fint lite om hva som skjer på dette forumet, da det er Community Manager (herunder TW-team) sitt ansvar å passe på at ro og orden holdes på tw.no. At CM eventuelt skulle rapportere at det er sterk misnøye som har resultert i en del forumsutestengelser vil muligens trekke litt oppmerksomhet til saken, men det er meget liten sannsynlighet for at dette er noe nytt for dem.

Dersom dere virkelig vil protestere på en måte som fungerer, så er dere dessverre nødt til å boikotte hele spillet. Og det tjener ingen på.
Det er i alle fall slik situasjonen ser ut i dag.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Er det umulig å få til et samarbeid mellom spillere og admins? Det vil styrke alle forslag på alle måter, like mye som å styrke forholdet imellom admins og spillere til senere tider.

Dette har vi forslagdelen av forumet til. Selv om responsen fra innogames på innsendtre ting er frustrerende og fraværende, har vi mange eksempler på at nettopp innspill fra flere spillere (og evt mods) blir til her.
Ellers er det bare å kontakte meg i alle fall via skype om det er noe en eller annen vil ha meningen min til. F.eks ble hp8 til gjennom et spørsmål i en skypegruppe jeg tilfeldigvis var tilstede i.
Ikke alle i teamet vil gi ut skypen sin, men jeg kan vidreformidle ting som blir sagt slike steder om det er ønskelig.
 

DeletedUser

Guest
@Jato Link: Merker at diskusjonen vår fra tidligere er litt på siden av tema, og ser også at vi ikke er veldig uenige. Muligens med unntak av noe på de rene spekulasjonene angående hvem som er mest plaget og lignende, men det blir uansett bare synsing. Si gjerne fra hvis du vil at jeg skal ta opp den diskusjonen i detalj, men ser ikke helt poenget.

Det er noe som er satt i innstillingene til dette forumet, så det kan jeg desverre ikke svare deg på. Dog så antar jeg at det er en ~30 dager; antall forumkontoer som har vært pålogget siste x dager.

Ren spekulasjon, og sammenfaller dårlig med lavere en gjennomsnittlig aktivitet på forumet de siste tre månedene per tidligere innlegg.

Hvorfor er det meningsløst? Tråden er da klart ikke-kunstruktiv. Trussler er ikke konstruktive, tilbakemeldinger som inneholder forklaringer er. Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker standpunktet tråden tar opp på en heller lite konstruktiv måte, jeg kommenterer og stiller meg mot måten "standpunktet" blir tatt opp. En saklig diskusjon, hvor en er konstruktiv og forteller hva som kan gjøres for å få ting bedre, i stedenfor å bare si hva som ikke er optimalt. Å bygge oppunder, foreslå løsninger og være positiv er det som faktisk kan ha en potensiell gjennomslagskraft.

Du setter her en viss standard for hva som skal være konstruktivt. Å uttrykke sin misnøye, uten å tvinges til å formulere den godt, er ikke konstruktivt? Det blir litt som å si at å stemme, uten å forsøke å få sin mening på trykk i en avis ikke er konstruktivt. Eller at å signere opprop (som dette essensielt var) ikke er konstruktivt.

Å påpeke en konsekvens av handlinger kan selvfølgelig defineres som en trussel. Men slik kan du definere det meste av konsekvenser som trusler. Kjør på, for all del.

Selvfølgelig hadde det vært bedre med konstruktive dialoger, men det skjer ikke. Om dette temaet har det hittil vært mer ensidige monologer. Noen halvhjertede forsøk på å forklare ting fra Dakapo, men ellers så bunner det ut i det økonomiske. Forsøk på konstruktive løsninger har ikke vært vellykket. Da er det greit å prøve en annen vinkling, selv om jeg personlig er skeptisk til om det er vellykket.

I tillegg er det vel noe med å vite når nok er nok, og det endelige ordet har blitt sagt?

Hadde jeg akseptert Dakapo sitt ord som endelig så er det godt mulig at vi ikke hadde hatt koordinatskript ennå.

Vis meg en infraction du/noen har fått som ikke har hatt sin begrunnelse forankret i regelverket.

Ut av nysgjerrighet, var dette ment spesifikt for denne situasjonen, eller generelt? For jeg har fått en del infractions gjennom de siste åra som jeg har fått reversert da de ikke var forankret i regelverket.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Det blir veldig feil av deg å si at vi bør "holde oss for gode til å gi infractions", når vi er ansatte her for å passe på at forumbrukere følger forumreglene. Vi er helt enige i at dere bør få protestere, så lenge dere holder dere til forumreglene.

At det blir gjort i beste mening betyr ganske lite når reglene brytes. I motsetning til populær mening, så er det altså ikke slik at "the ends justify the means". I alle fall ikke på forumet.

Problemet med at det blir sagt at det ikke blir gjort for å irritere oss, og at det bør være en tillatt protesteringsmetode, er også at jeg undres litt over hvordan dere mener dette skal lykkes dersom det virkelig er slik at det ikke blir gjort for å irritere oss. Er det ikke slik at protestering i opprørsform (slik det blir oppfordret til i flere tråder) er til for å lage ulemper for de man protesterer ovenfor, i et forsøk på å markere hva man mener om en sak?

I så fall undres jeg virkelig over hvem dere tror det rammer. Oss på det norske TW-teamet, eller InnoGames? InnoGames bryr seg sannsynligvis fint lite om hva som skjer på dette forumet, da det er Community Manager (herunder TW-team) sitt ansvar å passe på at ro og orden holdes på tw.no. At CM eventuelt skulle rapportere at det er sterk misnøye som har resultert i en del forumsutestengelser vil muligens trekke litt oppmerksomhet til saken, men det er meget liten sannsynlighet for at dette er noe nytt for dem.

Dersom dere virkelig vil protestere på en måte som fungerer, så er dere dessverre nødt til å boikotte hele spillet. Og det tjener ingen på.
Det er i alle fall slik situasjonen ser ut i dag.

Når man svarer på ett forum på internett så er det gjerne slik at man ikke kan forumreglene utenat, og langtderifra se hvordan de faktisk praktiseres.
Når man driver ett forum på ett spill så er det veldig viktig at man jobber på vegne av spillerne. Noe jeg tror dere mener at dere gjør, for all del. Men hvordan man oppfattes i sin moderering er noe som er fint å prøve å evaluere innimellom.

Jeg som vanlig bruker reagerer ihvertfall innimellom på diverse situasjoner som gjerne gjentar seg. Det er klart at gjentakende spam i de fleste situasjoner bør slås hardt ned på, men selv hadde jeg lyst til å kopiere denne setningen som er vist her i tråden flere ganger, dog så fikk jeg ikke gjort det siden tråden var stengt (lucky me!\o/).

Poenget er uansett at om man ikke ser an situasjonen og straffer alle med infractions og bann eventuelt, så er det endel brukere som rett og slett ikke våger seg ut på forum. Det er forståelig når de hiver seg på en trend som er viktig for dem angående spillet så blir man møtt med pisk og stressa sadomoderatorer som ikke engang ønsker å måtte forklare hvorfor på en grei og akseptabel måte på pm.

Etter min mening så burde dere faktisk gitt dem trøst og fortalt dem at det ikke er så farlig med en enkelt infraction. Men det er min mening da.

Det er ikke slik at vi prøver å såre eller å skade teamet på noen måte, men dette rammer faktisk våre lommebøker... Og som en nøysom nordmann så synes jeg det er min solid klare rett å få klage på ett forum.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Synes egentlig hele meningen med å diskutere med teamet virker litt dødfødt når man leser dette forumet.

Påstand: Man kan gjerne diskutere saker så lenge man er konstuktiv og forklarende.

Hvem bestemmer hva som er konstuktivt og forklarende? Jo, teamet.... Dere ser hvor jeg vil med dette?? Her bestemmer dere hva som er kriteriet for å kunne diskutere og dere bestemmer og hvilke poster som faller innunder disse kriteriene. Joda, vi har et regelverk som enkelt luker ut en del av disse postene, men det vil også alltid finnes en del gråsoner. Og i et opprop som den tråden var, vil det alltid bli en del problematikk av denne saken. Derfor mener jeg at dere utviste lite skjønn, selv om det har vært mange tråder der PP har vært et tema. Et opprop fra spillergruppa bør ikke knebles, men heller kanskje rettledes til å (som dere skriver her) komme med konkreter på hva som bør endres.
Det jeg desverre frykter er at Inno sentralt egentlig driter i hva vi mener, siden teamet samtidig her sier at Inno er klar over hva vi mener men ikke gjør en dritt med det.

Det bringer meg over til siste punkt i denne posten. Hva er egenlig grunnen til at Inno ikke vil høre på spillerne sine. Er det at de tjener så godt på disse PP-funksjonene at de ikke er interesserte i å holde på massene som har lagt ned noen år, eller er det sånn at de som sitter her og hyler og bæljer høyest også er de med størst dobbeltmoral som samtidig som de sitter her og skriker etter endringer så bruker de disse nye funksjonene for hva det er verdt?? For om sistnevnte stemmer, så kan gjerne disse fjottene bare sitte å grine for min del. Da blir det sånn at de ikke klarer å se lenger enn 1mnd fram i tid. Skal man vinne denne saken så må vi faktisk vise Inno at vi VIL spille uten disse funksjonene og ikke bare hyle om at de skal fjernes mens vi bruker dem for hva de er verdt i mellomtiden.
 

DeletedUser

Guest
Må bære innse at kapitalismen rår.

Skulle nukk å hørt på Marx & Engels i 1848

Lad kun de herskende Klasser skjælve for en kommunistisk Revolution.
Ved den har Proletarerne kun deres Lænker at miste.
De har en Verden at vinde:
Proletarer i alle lande, foren Eder!
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Er det at de tjener så godt på disse PP-funksjonene at de ikke er interesserte i å holde på massene som har lagt ned noen år, eller er det sånn at de som sitter her og hyler og bæljer høyest også er de med størst dobbeltmoral som samtidig som de sitter her og skriker etter endringer så bruker de disse nye funksjonene for hva det er verdt?? For om sistnevnte stemmer, så kan gjerne disse fjottene bare sitte å grine for min del. Da blir det sånn at de ikke klarer å se lenger enn 1mnd fram i tid. Skal man vinne denne saken så må vi faktisk vise Inno at vi VIL spille uten disse funksjonene og ikke bare hyle om at de skal fjernes mens vi bruker dem for hva de er verdt i mellomtiden.

Det er nok en blanding av begge disse tingene du nevner her, dersom man skal ta de tidligere uttalelsene til Dakapo til grunn. InnoGames er i utgangspunktet ikke villige til å fjerne disse funksjonene da de tjener såpass mye penger på dem. Men samtidig hadde de ikke tjent så mye penger på det om ikke kjernespillerne - herunder forumbrukerne - hadde brukt like mye penger på PP som de har gjort frem til nå. De fleste har vist misnøye med premiumfunksjonene, men de færreste har unngått å benytte seg av dem.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Så da er svaret til trådstarter?? At det er ytringsfrihet på forumet men du må regne med at eieren av forumet bestemmer hva som skal ytres her? Ergo, innogames bestemmer hva som skal ytres her på forumet.

Hvordan kan du konkludere at det er ytringsfrihet på dette forumet når du selv skriver at det er Innogames som bestemmer hva som kan ytres her??

Ærlig talt paalodin! Driver du å kverner rundt dette "ytringsfrihet" - tullet ditt nok en gang? Har ikke vi to hatt en diskusjon på dette opptil flere ganget tidligere da?

La meg rett og slett bare henvise til Jato Link sitt innlegg om at TribalWars er privateid, og har sin autonomi til å legge opp egne regler som det passer dem. Årsaken til at de kan sette egne regler og rettningslinjer er at du benytter deg av deres eget produkt. Dette forumet er å tolkes som et privat forum, og ikke offentlig i den forstand at du faktisk må ha ditt eget passord og brukernavn. Forum som krever slik innlogging, har full rett til å redigere akkurat som de føler for det.

Dette ༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ - tullet er spam, og helt riktig av TW-teamet å fjerne å straffe slik de kan. Du kaller dette for et argument, vel.. Din mangel på kunnskap om begrepdefinisjoner skinner hvertfall gjennom her, kan en vel si. Et argument er et resonnement om et standpunkt. Du resonnerer ikke veldig mye med en slik uttalelse, for å si det sånn.

For å svare på spørsmålet til trådstarter om Norge har ytringfrihet; Ja, men med begrensninger.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Nå har jeg lest gjennom alle "flotte" ord og vendinger, meninger og uenigheter.. men sitter igjen med en følelse av at det er noen som tolker ihel enkle handlinger.

Meningen med å lage tråden "༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ", var jo fordi et knippe mennesker ønsket å vise sin motstand mot pp-funksjonene og dens kostnader. Jeg kan FORTSATT ikke begripe hvorfor dette skal slås ned på. Var det ikke akademisk nok??? Var det for lav intelligense for enkelte? Ble det vanskelig å forstå?
Jeg rister på hodet over hovmod og arroganse, for jammen meg er det dette det handler om, like mye som makt. Kjenner jeg blir eitrandes forbanna over sånt visvas som her vises!

Samme søren hvor enkelt budskapet er, så sier det noe om hva folk mener. Dette var en protestråd, og å dømme dette til å bli spam, fordi alle skriver det samme, det får meg til å sukke tungt. Burde heller vært sendt inn som en underskriftskampanje. Meningen kom fram.. Det burde heller vært tatt positivt, for er da ikke teamet vi angriper?? Funderer på om det er noen som har for lite å gjøre?
 

DeletedUser

Guest
Dette var jammen meg på tide, en tråd rundt "ytringsfriheten" på TW, som får stå, utrolig nok.

Alle vet at det er ytringsfrihet på dette forumet, så fremt du ikke ytrer noe teamet ikke vil at du skal ytre

Jeg har prøvd å ta opp alt dette før, men da blitt fjernet/slettet/bannet, uten noen virkelig god grunn. Foruten at jeg var negativ mot teamet (Dakapo).

Jeg skal nå ta for meg min siste episode, den foreløpig siste i hvertfall. Det utspilte seg 31.07.13

[SPOIL]
Jeg foretok som vanlig meg tiden til å skrive et kritisk innlegg til Dakapo og hennes arbeid her på forum.

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?p=303179
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo Vis innlegg
Hehe! Tror du seriøst at det funker å true med at jeg skal slutte om det kommer flere verdener med premiumfunksjoner? De er ikke småbarn som du kan true med at de ikke får lørdagsgodteri om de ikke oppfører seg. Om jeg velger å slutte i protest vil ikke ha noen effekt i det hele tatt.
Nei, det handler om verdighet og hva du ønsker å representere. Du representerer InnoGames, og ved å jobbe for dem så vil det også si at du synes det er greit at de opererer slik de gjør (dog selv om du ikke nødvendigvis er enig). Konsekvensene ved at du slutter er at de evt. må finne noen nye, det vil kreve tid, og selv om sannsynligheten er liten, kanskje finne en dårligere CM enn deg. Er alltid en effekt av en oppsigelse.

For denne meldingen fikk jeg en advarsel for å "fornærme teamet/moderator."

Hun kom med denne grunnen:

"Nå har jeg sett meg lei av den holdningen du har mot meg på forumet. Forumet er ikke rette plassen på å klage over hvordan jeg gjør jobben min. Om du er så misfornøyd, så send en mail til Innogames og forklar hvorfor du er så fryktelig misfornøyd. På forumet kommer jeg ikke til å godta det lengre!"

Først og fremst må jeg si det var en meget god begrunnelse, nå vet jeg ikke hvor hun har fått det fra at forumet der andre kan utdype deres enighet eller ikke og komme med lignende utspill eller andre/nye tanker er et feil sted å ta opp et slikt emne. Men det er vel også min beste måte å nå frem med mine utspill/meninger da avstanden til Innogames i effekt er såpass stor at det har liten nytte å sende mailer til dem.

Hun referer etter spørsmål av meg til forumregel 1.1 - Oppførsel
Med påfølgende begrunnelse:
Du skaper dårlig stemning på forumet. Når du hele tiden skal motarbeide og kritisere det jeg gjør (eller ikke gjør), så skaper det dårlig stemning.

Jeg har dessuten i følge 1.6 - Straff, rett og muligheten til å gi deg advarsel, infraction og utestengelse selv om du ikke nødvendigvis bryter noen av reglene konkret.

Kritikk av meg kan du ta til Innogames. De er de eneste som kan gjøre noe med det.
Skaper dårlig stemning på forumet? Jeg retter et kritisk blikk mot deg og din jobb, at det skaper dårlig stemning på forumet kan jeg ikke se foruten at du igjen for beskyldninger om at du gjør en dårlig jobb, noe en faktisk bare må leve med som en leder.
Når det kommer til § 1-6 (Som ikke eksisterte før noen timer etterpå etter hva jeg husker) så står det at jeg kan bli straffet om jeg ikke har brutt en regel konkret, altså må jeg ha gjort noe nære opp til et regelbrudd eller brutt noe som var i nærheten av en regel for at du skulle kunne bruke denne regelen, det så jeg ikke.

Etter en nærmere begrunnelse kommer hun frem med:

Jo, du skaper dårlig stemning når du hele tiden skal hakke på meg og/eller teamet. Om du vil kan jeg godt bruke ord som "skaper konflikt" og "motarbeider samfunnet" for å bruke det som står i reglene.

Konkret betyr at du ikke er nødt til å bryte noen konkrete regler før vi gir advarsel, infraction eller utestengelse. Om du f.eks fortsetter å være negativ mot meg som CM i stedet for å sende en mail til Innogames, så kan jeg bruke den delen av reglene om jeg vil selv om jeg ikke trenger det da jeg kan bruke 1.1.
Motarbeider samfunnet ved å rette et kritisk blikk mot den med aller mest makt her, som ingen kan gjøre noe med eller som man da altså ikke kan klage på. Jeg beklager, men dette ligner mye på hva Iran/Syria driver på med. Og denne sammenligningen fører nok til en infraction vil jeg tro fordi jeg fornærmer deg eller noe. Vel, det er systemet jeg kritiserer akkurat her, at vår CM har for mye makt.

Jeg poster en ny tråd/innlegg med følgende innhold:

Ja, jeg foreslår å fjerne Dakapo fra teamet, føler at TW ville blitt mye bedre da.

Hun styrer på en negativ måte, og det er ikke "lov" til å kritisere hennes arbeid.

Dette var i følge Dakapo:

Grunn: Motarbeider teamet/CM
-------
Helt ok om det er sånn her du vil ha det, Zippymaster.
Jeg har allerede gitt beskjed om at sånne tråder og/eller innlegg ikke er ok - da kan du i hvert fall sjekke 1.1.
Jeg ser ingen regelbrudd her, foruten at Dakapo ikke ønsker å få negative tilbakemeldinger på hennes arbeid.

Så følger dette:

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Du skal likevel følge forumreglene, noe du ikke gjør.

Sitat Opprinnelig skrevet av zippymaster
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Det skal fortsatt ikke på forumet - ta kontakt med Innogames, som sagt.
Jeg bruker min rett til å ytre meg på forumet.
Men problemet her er at jeg har fulgt reglene på forumet.

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Jeg har allerede sagt at du skaper dårlig stemning, og du kritikk av meg er helt greit.. men du kritiserer ikke, du er bare nedlatende og det er jeg ikke interessert i.

I tillegg lager du nå tråder om meg, noe som i hvert fall står i reglene ikke er ok.

1. Det er åpenbart kritikk. Om du er interessert i å høre den eller ikke er irrelevant.
2. Du henviser ikke til regelen hvor det står at å lage tråder om en enkeltperson er ulovlig. Hvis det mot formodning skulle være det så må jeg opplyse om at det er en vanlig praksis her på forumet at det lages tråder om forskjellige folk.

Deretter:
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Nei, det blir ikke dårlig stemning om det blir gjort på riktig måte. Du kritiserer ikke, du er bare nedlatende og det skaper dårlig stemning. Du er ikke ute etter å "hjelpe til" med å få det bedre. Du er bare ute etter å henge meg ut på forumet, og det er ikke greit.

Sitat Opprinnelig skrevet av zippymaster
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Jeg har allerede sagt at du skaper dårlig stemning, og du kritikk av meg er helt greit.. men du kritiserer ikke, du er bare nedlatende og det er jeg ikke interessert i.

I tillegg lager du nå tråder om meg, noe som i hvert fall står i reglene ikke er ok.
Dårlig stemning blir det gjerne når man kritiserer personer, men det er tillatt. Skal det være noe spesielt rundt deg?

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om disse reglene som er satt opp da de minner meg svært mye om Nord-Korea.
Skal du kanskje ta inn noen andre og rådføre deg om saken siden du er så bastant & det faktisk handler om deg, innhabil muligens?
Nei, du fortsatter ditt tyrani (ja, det er kritikk, ikke dårlig stemning, for hvordan du utfører din jobb/arbeid).

Jeg poster en ny tråd med samme innhold som tidligere da jeg ikke tvinger meg til å bli holdt til taushet:

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?p=303191
Ja, jeg foreslår å fjerne Dakapo fra teamet, føler at TW ville blitt mye bedre da.

Hun styrer på en negativ måte, og det er ikke "lov" til å kritisere hennes arbeid.
Reaksjonen er da følgende:

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Kjære zippymaster,

Du har mottatt en infraction på Tribalwars.no forum.

Grunn: Motarbeider team/CM
-------
Nok nå!
-------

Denne infraction er verdt 25 poeng og kan resultere i en begrenset tilgang til forumet til den opphører. Alvorlige infractions vil aldri utløpe.

Vennlig hilsen,
Tribalwars.no forum
Kommer så følgende sak med oppfølgende advarsel:

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Om du klarer å gi kritikk på en ordentlig måte ja.. konstruktivt kalles det. Det er ikke det du holder på med.

Sitat Opprinnelig skrevet av zippymaster
Å henge ut folk for deres ferdigheter er fullstendig tillatt.
Sier så at jeg kommer med konstruktiv kritikk, noe som blir fulgt opp med:
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Fra deg? Aldri. Det som er problemet.
Etter dette gir jeg opp, jeg har fått en bann som varer til 14.12.13 eller engang i midten av desember. Jeg slutter på TW som en følge av alt dette (noe sikkert mange var glad for ).
[/SPOIL]


Vel, for 1 uke startet jeg igjen, desverre. Det jeg dog stusser på er at jeg fortsatt er bannet/utelatt fra forum. Jeg kan lese forum, men jeg står frem som usynlig. Jeg er fjernet fra forumet. Med 0 infractionspoint & ingen begrunnelse fra teamet. Jeg sender Dakapo et rykte med spørsmål, da jeg vet at jeg fortsatt kan gi rykter. Jeg får ingen mail, jeg sender en ny mail med spørsmål, så en ny mail med spørsmål på svar. Ingenting skjer, jeg kontakter Jeeeeeeeeright som er seniormoderator eller noe med spørsmål, men sier at dette er en sak med jeg må ta med Dakapo.

Da er mitt spørsmål: Hvordan skal jeg få kontakt med deg Dakapo? Og denne tråden handler ikke om mine "regelbrudd" og diskusjon rundt dette, men det handler om hvorfor jeg er utestengt uten å ha gjort regelbrudd & mangelen på å ytre sine meninger på dette forumet.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ærlig talt paalodin! Driver du å kverner rundt dette "ytringsfrihet" - tullet ditt nok en gang? Har ikke vi to hatt en diskusjon på dette opptil flere ganget tidligere da?

La meg rett og slett bare henvise til Jato Link sitt innlegg om at TribalWars er privateid, og har sin autonomi til å legge opp egne regler som det passer dem. Årsaken til at de kan sette egne regler og rettningslinjer er at du benytter deg av deres eget produkt. Dette forumet er å tolkes som et privat forum, og ikke offentlig i den forstand at du faktisk må ha ditt eget passord og brukernavn. Forum som krever slik innlogging, har full rett til å redigere akkurat som de føler for det.

Dette ༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ - tullet er spam, og helt riktig av TW-teamet å fjerne å straffe slik de kan. Du kaller dette for et argument, vel.. Din mangel på kunnskap om begrepdefinisjoner skinner hvertfall gjennom her, kan en vel si. Et argument er et resonnement om et standpunkt. Du resonnerer ikke veldig mye med en slik uttalelse, for å si det sånn.

For å svare på spørsmålet til trådstarter om Norge har ytringfrihet; Ja, men med begrensninger.


Trådtarter SPØR om : Har vi ytringsfrihet her på forumet. Kunne du svart han på det da?? Jo du svarer det samme som jeg gjør bare med ett veldig langt og politisk svar. Greit, det bor en politiker i deg, jeg svarer enkelt og greit på spørsmålet, du er mer som stoltenberg. Greit vi er forskjellige, men du behøver ikke å få ett raseriutbrudd pga det. Alle er ikke som deg Scar. Det burde du være glad for.
 

DeletedUser

Guest
Torquemada skrev:
Det er nok en blanding av begge disse tingene du nevner her, dersom man skal ta de tidligere uttalelsene til Dakapo til grunn. InnoGames er i utgangspunktet ikke villige til å fjerne disse funksjonene da de tjener såpass mye penger på dem. Men samtidig hadde de ikke tjent så mye penger på det om ikke kjernespillerne - herunder forumbrukerne - hadde brukt like mye penger på PP som de har gjort frem til nå. De fleste har vist misnøye med premiumfunksjonene, men de færreste har unngått å benytte seg av dem.
Desverre stemmer nok dette ganske godt med mine mistanker også....

Spiralis skrev:
Hvem bestemmer hva som er konstuktivt og forklarende? Jo, teamet.... Dere ser hvor jeg vil med dette?? Her bestemmer dere hva som er kriteriet for å kunne diskutere og dere bestemmer og hvilke poster som faller innunder disse kriteriene. Joda, vi har et regelverk som enkelt luker ut en del av disse postene, men det vil også alltid finnes en del gråsoner. Og i et opprop som den tråden var, vil det alltid bli en del problematikk av denne saken. Derfor mener jeg at dere utviste lite skjønn, selv om det har vært mange tråder der PP har vært et tema. Et opprop fra spillergruppa bør ikke knebles, men heller kanskje rettledes til å (som dere skriver her) komme med konkreter på hva som bør endres.
Det jeg desverre frykter er at Inno sentralt egentlig driter i hva vi mener, siden teamet samtidig her sier at Inno er klar over hva vi mener men ikke gjør en dritt med det.
Er synd ingen fra teamet kan svare på denne da vi kanskje kunne unngått "krangelen" til Scar og Pål om teamet hva som er lov eller ikke.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg har da svart tidligere i tråden at gjentakelse av en slik påstand etter klipp og lim-metoden blir sett på som spam og straffet deretter, men selve diskusjonen (og forslag til løsninger (som kanskje er gjennomførbare)) blir ønsket velkommen.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Trådtarter SPØR om : Har vi ytringsfrihet her på forumet. Kunne du svart han på det da?? Jo du svarer det samme som jeg gjør bare med ett veldig langt og politisk svar. Greit, det bor en politiker i deg, jeg svarer enkelt og greit på spørsmålet, du er mer som stoltenberg. Greit vi er forskjellige, men du behøver ikke å få ett raseriutbrudd pga det. Alle er ikke som deg Scar. Det burde du være glad for.

Jeg har svart han, dog med et mer reflektert og konstruktivt svar hvor jeg ikke var ute etter å halshugge TW-teamet som du til stadig er ute etter. Jeg får heller ikke et raseriutbrudd, men jeg er mektig lei din form for å tilnærme deg en problemstilling. Alle er ikke som meg, og takk for det. Jeg har heller aldri påpekt det motsatte, så hvor du får dette fra stiller jeg meg svært undrende til.
 
Topp