Hvem adler først ?

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Er det ikke egentlig mer interesant og spørre hvem som adler den "beste" byen av de første - ikke hvem som er aller først?

Tidlig ute med adels er jo ikke alltid nødvendigvis en god ting siden det da ofte kan bety at det har vært foretatt kompromissløsninger ift troppeproduksjonen for og kunne rushe akademi og adelsmenn...
 

DeletedUser

Guest
Støtter den jeg Vifle, venter heller en liten uke ekstra slik at jeg ikke trenger å adle en by på 1-2k.
 

Olav den helige

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg heier på reisverket, men tipper en knapp på two hit ko
Tviler på KO predator, han er en poenghore...(han var hvertfall)
 

DeletedUser

Guest
Two hit KO er vel ute av den konkurransen :) Jeg tipper på en av de fra SUN.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
SUN har en vel en 2-3 stk i toppen. De kan få æren av og adle først, men da spør jeg to spørsmål med det samme;
1. Er det positivt å adle først, da må du beskytte to byer, og du får ikke adlet en by med så mye poeng
2. For å bli først må du være raskt ute, og derfor muligens neprioritere f.eks. ressfelt, tropper til farming o.l. Er dette bra?
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
SUN har en vel en 2-3 stk i toppen. De kan få æren av og adle først, men da spør jeg to spørsmål med det samme;
1. Er det positivt å adle først, da må du beskytte to byer, og du får ikke adlet en by med så mye poeng
2. For å bli først må du være raskt ute, og derfor muligens neprioritere f.eks. ressfelt, tropper til farming o.l. Er dette bra?

Det finnes selvsagt ingen fasit her, da det er mange faktorer som spiller inn. Nabolaget er ikke uvesentlig. Har man rensket unna alle trussler i nær omkrets vil selvsagt ikke behovet for massivt deff være like påtagelig. Har man mange stammefrender rundt seg vil dette også gjøre saken lettere. Og ikke minst - har man mange innbringende farmer så kan man jo få både i pose og sekk, og kanskje noe attåt..

KO er vel ikke lenger den heteste kandidaten, så jeg lurer litt på om jeg skal tørre å tippe meg selv.. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Er det ikke egentlig mer interesant og spørre hvem som adler den "beste" byen av de første - ikke hvem som er aller først?

Tidlig ute med adels er jo ikke alltid nødvendigvis en god ting siden det da ofte kan bety at det har vært foretatt kompromissløsninger ift troppeproduksjonen for og kunne rushe akademi og adelsmenn...


Bare gjentar min tidligere posting som egentlig viser jeg er enig med Skamper her... Syns det er mer fornuftig av folk og heller vente og adle en større, men ser også til dels poengene RV kommer med her.. Siden jeg ikke kjenner noe til de fra SUN setter jeg og heller pengene på RV eller han narutouso... Virker som en fremadstormende kar...
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det finnes selvsagt ingen fasit her, da det er mange faktorer som spiller inn. Nabolaget er ikke uvesentlig. Har man rensket unna alle trussler i nær omkrets vil selvsagt ikke behovet for massivt deff være like påtagelig. Har man mange stammefrender rundt seg vil dette også gjøre saken lettere. Og ikke minst - har man mange innbringende farmer så kan man jo få både i pose og sekk, og kanskje noe attåt..

KO er vel ikke lenger den heteste kandidaten, så jeg lurer litt på om jeg skal tørre å tippe meg selv.. :confused:

Det går an det :)
Men er det så smart da?
 

DeletedUser

Guest
Tja, siden Luke & Co er ute av dansen(virker det som :eek:) tipper jeg på en fra SUN eller ReisVerket. Jeg har hørt mye flott om SUN som stamme, og ReisVerket som spiller. Og siden ReisVerket ligger godt ann, og leder en solid stamme tror jeg at han kan bli den første.

Lykke til! :)
 

DeletedUser

Guest
Tror ikke SUN er noe tess jeg.
Satser heller på Reis, eller noen av de støreste i rawr
 

DeletedUser

Guest
Satser også på Reisverket - delvis siden han våget og si det her, noe som nok betyr at han har en plan (det har han alltid ;) ) men også siden stammen hans raser fremover på rankingene... Meget god utvikling :cool:
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Jeg har gått på noen smeller i form av spikes på mine nattevandringer, og må prioritere tropper en stund.
Så jeg er neppe en hot kandidat her lenger. Jeg tipper at Jezebel, narutouso, Simplicity eller 176-176 blir den første med to byer i v5, og at dette skjer i løpet av dagen.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp