Diskusjon Hvordan få flere spillere til .no!

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Siden du svarer i en generell tråd som mod, så forstår jeg ikke helt svaret dit? Er dette ett svar fra teamet, eller personlig kvalm fra deg Scar??

Hvor du får det at dette er en uttalelse fra Teamet er totalt uforståelig. Se på det slik at jeg bare prøver å være litt morsom på de sene natterstimer ;)

For å være ontopic her, så er det helt klart relevante spørsmål i tråden, men jeg synes ikke vi skal henge ut andre spillere som gjør en feil.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Synes faktiskt paal har et godt poeng her. Jeg har sent uendelig mengde tickets, men aldri noen sinne fått svar på om noe faktiskt er blitt gjort med saken da det ifølge mods kun er spilleren som utfører ulovlighetene som har noe å si! Dette er midlt sakt idiotiskt og tåpelig. For at spillerne skal ha tro på at "systemet" virker, må vi også få bevis på at det gjør det. Blir spilleren straffet? Isåfall, hvilken straff? Blir han ikke straffet? Da fortjener vi også tilbakemelding og en sjangse til å argumentere grundigere for våre synspunkter!

Det at kun regelbryteren og teamet er involvert i denne delen kan vell ikke akkurat kalles et demokrati når folket ikke får sakt sitt.

La oss ta en titt på en normal retssak. Da sitter vell både anmelderen og den anmeldte i retssalen, de får begge vitne, kalle inn egne vitner, og begge får høre den endelige dommen. Kansje noe å tenke på ? Å se på regelbryteren som et "offer" som jeg føler dere på mange måter gjør blir helt feil i mine øyne. Han har brutt regler og burde straffes for det. Slik har vi det nemmelig i Norge ! Her har vi et åpent samfunn.

Dette mener jeg også er relevant til tråden da det fort kan være et stort antall spillere som har sluttet på .no pga de føler seg urettferdig behandlet av teamet.

Så fint om teamet setter seg ned og virkelig tenker seg om og revurderer måten å behandle regelbrudd og tickets på. Gjerne gi en tilbake melding angående hva dere kommer frem til også :)
 

DeletedUser

Guest
Nå ser det ut som om noen har reagert litt på det sagt i denne tråden og reorganisert guideforumet litt. Nå er det eneste som mangler et skikkelig innhold, og informasjon om dette forumet til alle som spiller IG :)

Når det gjelder åpenhet så er det noe jeg virkelig savner fra teamet. Dere gir et inntrykk av å være utrolig innbitte på at dere overhodet ikke skal vise noe som kan tolkes som svakhetstegn. Innrømme feil? Aldri! Diskutere med spillere på forumet? Ånei, huff, la oss holde oss unna det. Gå med på at noen andre faktisk sier noe fornuftig på forumet? Skrekk og gru! Medgå at det man driter på draget? Hah! Skjer ikke. Forklare seg? Bare etter overveldene mengder klager. Er det rart noen tar helt av og tolker dette som tegn på korrupsjon og lignende?
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Da ønsker jeg at teamet kan ta opp dette :)

Er det muig å lage et eget forum; Saker?

Der det blir offentlig gjordt folk som er beskylt!
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror ikke jeg vil si meg helt enig med Varanior. Men nesten.

Det vil bli utrolig treigt og slitsomt hvis alle skal blande seg inn i enhver straffebehandling. Hovedsakelig fordi de ikke nødvendigvis vil ha noen kjennskap til saken.

Derimot så stiller jeg meg bak det at det kunne vært greit å vite hvem som blir straffet, og gjerne hvorfor. Litt som et rulleblad. Det både for fiender, utenforstående og absolutt ikke minst; stammefrender. Hvis noen i stammen min blir straffet for noe så vil jeg gjerne vite hvorfor.

En ting som egentlig irriterer meg litt er følgende; Noen er flinkere til å prate for seg enn andre!

Jeg tror ikke noen tviler på akkurat det. Kan det påvirke traffeutmålingen? Ja, jeg vil tro det. Noen kjenner reglene bedre, og vet hva de skal si. Kanskje er de også flinkere til å formulere seg på en "riktig" måte.

Så hva med at man har lov til å ha med seg én forsvarer inn i diskusjonen rundt en straff? Jeg mener å ha hørt et sted at ute i den ikke-virtuelle verdenen så har man rett på en advokat.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Akkurat det med den totale hemmeliggjørelsen av regelbrudd, er jeg helt enig i. Det er en del ganger man veit at folk har jukset, men at de slipper unna. Om man nevner noe om dette på forum, så blir man selv straffet. Har vel laget en tråd om dette selv før, så gidder ikke skrive så veldig mye mer om det her, men det finnes lite som er mer frustrerende enn nettopp dette.

Når det er sagt, så kan jeg forstå at teamet ikke kan gå ut med opplysninger angående de forskjellige ticketene, da dette kan utnyttes. Men regelbrudd og potensielle regelbrudd bør være lovlig å diskutere. Alle har mulighet til å forsvare seg om de vil.
 

DeletedUser

Guest
Jeg så på TV her om dagen, husker ikke vilken kanal, men det var da en kanal alle har. Der var det reklame for Grepolis, hadde jo vært noe det og for TW...
 

DeletedUser

Guest
Akkurat det med den totale hemmeliggjørelsen av regelbrudd, er jeg helt enig i. Det er en del ganger man veit at folk har jukset, men at de slipper unna. Om man nevner noe om dette på forum, så blir man selv straffet. Har vel laget en tråd om dette selv før, så gidder ikke skrive så veldig mye mer om det her, men det finnes lite som er mer frustrerende enn nettopp dette.

Når det er sagt, så kan jeg forstå at teamet ikke kan gå ut med opplysninger angående de forskjellige ticketene, da dette kan utnyttes. Men regelbrudd og potensielle regelbrudd bør være lovlig å diskutere. Alle har mulighet til å forsvare seg om de vil.

Diskutert blir det uansett. Folk snakker høyt og lavt om regelbrudd både på interne forum og spesielt på skype. Enkelte ganger vil det være en stor fordel å få noe innblikk i saker der man er blitt straffet/ikke straffet.

  1. Ved offentliggjøring vil man kunne garantere for lik behandling i større grad enn nå.
  2. Ved eventuel feil i saksbehandlignen vil den mistenkte kunne forsvare seg.
  3. Om mistenkte ikke har begått regelbrudd, kan også mistenkte forsvare seg offentlig også styrket av en uttalelse fra teamet.





Det MÅ selvfølgelig ikke bli slik at en sak annonseres før saken er blitt ferdig behandlet eller om det er attackable ban.

En vurdering må også gjøres med tanke på hvem man skal beskytte. Reglene er til for å beskytte de som holder seg til reglene. Hvem tenker dere da at denne saksbehandlingen skal beskytte?

På en annen side kan det bli vanskelig å unngå heksejakt på de som har fått sin straff, med det ekstraarbeidet som da følger med. Har man blitt straffet tidligere for alvorlige regelbrudd, så er dette stempelet vanskelig å bli kvitt, MEN skal man ikke også ta ansvar for sine egne handlinger?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Med tanke på hvor få verdener som er åpne nå er det jo ikke rart medlemstallet synker..

v10 og v11 som er åpne nå om jeg ikke tar feil?

Og begge verdnene har vel kommet et stykke på vei mot slutten?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg er en meget sterk motstander av å offentliggjøre saker hvor spilleren bli/har blitt straffet. Koselig å se at dere alle vil gi "mistenkte" et offentlig rom å forsvare seg i, men ærlig talt, vil det "forumet" bli holdt ryddig for personangrep, hetsing og heksejakt? Come on, vi vet alle at det ikke er mulig.

Dette har blitt diskutert før, og da har en av argumentene at Teamet skal holde et ekstra øyet med det forumet og være meget strenge. Uansett hvor strenge vi vil være, så vil folk tråkke over grensen. Vi er meget strenge på personangrep fra før av, men den paragrafen blir brutt hver eneste dag, samtidig som at vi i Teamet ikke er interesserte i å sitte foran skjermen på skift å trykke F5 hvert 5.te minutt for å passe på.

Hva andre skal med at f.eks jeg ble tatt for multi skjønner jeg ingenting av. Det er ingen andre bortsett fra meg selv og moderatoren som har noe med det å gjøre. At jeg skal henges ut offentlig i en gapestokk - vel, da legger jeg tw på hylla. Tenk om jeg ikke var så god i å snakke for meg, og samtidig så mistolket jeg f.eks reglene feil? Jeg blir slakta for hva? Det fører ingenting godt med seg overhodet.

Et av mine hovedargumenter er at noen kan utnytte min situasjon til det fulle, om jeg skulle bli tatt for ett eller annet. La oss si at jeg er i en stor stamme, jeg har en stor konto, og så gjør jeg en menneskelig feil. Saken blir behandlet og lagt ut på forumet. Hvem kan med hånden på hjertet si at de ikke sender angrep? Vel, jeg hadde nok sendt angrep da det er det spillet går ut på hvis jeg fant ut at noen er utestengt f.eks, og det er fullt forståelig. Vi alle ønsker å vinne.

Det blir liksom sånn at, gjør du én feil, så kan den bli katastrofal. Ikke nok med at du blir straffet av Teamet, men du blir selvfølgelig straffet av de andre spillerne ettersom de vet hva du har gjort. Dobbel straff? Trippel straff? Er det da en rettferdig straff å skulle få? Tror dere det er det miljøet som skal til for å heve spillertallene på tw.no.com? neeh, tvert imot. Det blir, om dette blir innført, et meget kaldt og kynisk spill. Du kan aldri stole på noen, da belønningen dersom fienden får vite det noe de får gjennom et evnt forum, vil være stor. Det sosiale aspektet vil falle bort, noe jeg synes er dumt da det faktisk er hovedgrunnen til at jeg faktisk spiller dette spillet.

Jeg synes ordningen er bra slik den er nå, og jeg synes at argumentene som drar inn det virkelige liv inn i denne sammenhengen blir helt feil. Det er lov å skal skille mellom det virkelige og det virtuelle.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Hvis du leser noen tråder opp, så vil du se at jeg tok opp tråden etter Villarreal, Windsy og Grimlock.

Jeg kan også begrunne mitt svar i tråd med ditt innlegg:


Da ønsker jeg at teamet kan ta opp dette :)

Er det muig å lage et eget forum; Saker?

Der det blir offentlig gjordt folk som er beskylt!

Så dersom jeg har svart feil, har nok dessverre du også :)
 

DeletedUser

Guest
Mitt navn ble nevnt, så da får jeg vel svare.

Du tar opp noen interessante problemstillinger, Scar. La meg se om jeg kan berolige deg litt.

Jeg er en meget sterk motstander av å offentliggjøre saker hvor spilleren bli/har blitt straffet. Koselig å se at dere alle vil gi "mistenkte" et offentlig rom å forsvare seg i, men ærlig talt, vil det "forumet" bli holdt ryddig for personangrep, hetsing og heksejakt? Come on, vi vet alle at det ikke er mulig.

Dette har blitt diskutert før, og da har en av argumentene at Teamet skal holde et ekstra øyet med det forumet og være meget strenge. Uansett hvor strenge vi vil være, så vil folk tråkke over grensen. Vi er meget strenge på personangrep fra før av, men den paragrafen blir brutt hver eneste dag, samtidig som at vi i Teamet ikke er interesserte i å sitte foran skjermen på skift å trykke F5 hvert 5.te minutt for å passe på.

Det er meget mulig å opprette underforum hvor det kreves at alle innlegg må bli godkjent av en moderator før de vises. Med andre ord ville det da ikke være et stort problem å holde det rent for hetsing og lignende. Dette er også en enkel løsning som har blitt pekt ut i lignende diskusjoner som dette, men elegant har blitt ignorert.

Man vil ikke engang trenge å gjøre det mer komplisert enn en liste over forskjellige verdener, og hva folk har blitt straffet for. Hva man gjør på en verden blir værende med deg. Jeg mener da at regelbrudd faktisk burde være noe man skulle kunne sjekke opp. Det vil også hindre at man får en heksejakt, men heller reell fakta om hvem som har vært uærlige, og hvem som ikke har vært det.

Hva andre skal med at f.eks jeg ble tatt for multi skjønner jeg ingenting av. Det er ingen andre bortsett fra meg selv og moderatoren som har noe med det å gjøre. At jeg skal henges ut offentlig i en gapestokk - vel, da legger jeg tw på hylla. Tenk om jeg ikke var så god i å snakke for meg, og samtidig så mistolket jeg f.eks reglene feil? Jeg blir slakta for hva? Det fører ingenting godt med seg overhodet.

Hva andre skal ha med å gjøre at du brøt reglene? Nei, jeg vet ikke jeg. Kanskje fordi det sier noe om det? Er man åpen om det vil det kanskje ikke engang være et stort problem. Jeg ville nå helt klart foretrukket å visst hva mine stammefrender har blitt straffet for tidligere.

Eller kanskje man gjerne vil vite det dersom noen bryter reglene på en måte som ødelegger for deg? Jeg ville helt klart likt å visst det dersom noen av mine fiender viser seg å ha brukt uærlige midler mot meg i en krig! Med andre ord så mener jeg de fornærmede har en rett til å få vite straffeutmålingen til de som har fornærmet dem.

Selvfølgelig, dersom man føler man er dårlig til å snakke for seg så kan man jo vurdere forslaget jeg kom med tidligere i tråden her om at man får lov til å ha med seg en annen spiller som kan hjelpe deg. Litt som en advokat. Jeg mener, på andre siden av bordet så har vi politiet, aktor, dommer og bøddel i teamet.

Et av mine hovedargumenter er at noen kan utnytte min situasjon til det fulle, om jeg skulle bli tatt for ett eller annet. La oss si at jeg er i en stor stamme, jeg har en stor konto, og så gjør jeg en menneskelig feil. Saken blir behandlet og lagt ut på forumet. Hvem kan med hånden på hjertet si at de ikke sender angrep? Vel, jeg hadde nok sendt angrep da det er det spillet går ut på hvis jeg fant ut at noen er utestengt f.eks, og det er fullt forståelig. Vi alle ønsker å vinne.

Det blir liksom sånn at, gjør du én feil, så kan den bli katastrofal. Ikke nok med at du blir straffet av Teamet, men du blir selvfølgelig straffet av de andre spillerne ettersom de vet hva du har gjort. Dobbel straff? Trippel straff? Er det da en rettferdig straff å skulle få? Tror dere det er det miljøet som skal til for å heve spillertallene på tw.no.com? neeh, tvert imot. Det blir, om dette blir innført, et meget kaldt og kynisk spill. Du kan aldri stole på noen, da belønningen dersom fienden får vite det noe de får gjennom et evnt forum, vil være stor. Det sosiale aspektet vil falle bort, noe jeg synes er dumt da det faktisk er hovedgrunnen til at jeg faktisk spiller dette spillet.

Dersom du er redd for øyeblikkelig straffing så kan det enkelt og elegant løses ved at man utsetter å publisere straffene en uke eller så. Problem løst.

Når noen blir bannet slik at de kan angripes, hva avgjør i praksis hvordan den straffen blir? For det meste så vil det være tilfeldighetene. Blir man angrepet så kan det bli vondt. Men jevnt over så blir ikke mange spillere angrepet veldig ofte. Jeg vil tro at i praksis så er forskjellen på å bli bannet slik at man kan bli angrepet, og bli bannet slik at man ikke kan bli bannet praktisk talt ikke-eksisterende. Det virker ikke riktig.

Du kan ha et poeng når det gjelder effekten det vil ha på antall spillere. Men på den andre siden så kan større åpenhet også føre til at flere føler at straffesystemet faktisk virker. Det, vil jeg påstå, vil ikke jage bort andre spillere enn de man uansett ikke ville ønsket seg.

Spekulasjonene dine virker noe dystre. Heldigvis er de kun det - spekulasjoner.

Jeg synes ordningen er bra slik den er nå, og jeg synes at argumentene som drar inn det virkelige liv inn i denne sammenhengen blir helt feil. Det er lov å skal skille mellom det virkelige og det virtuelle.

Ah, akkurat det skillet er nok mindre enn det var før. La meg si det sånn; Dersom man ikke er villig til å ta konsekvensene av noe man gjør utenfor datamaskinen hvis man ikke er villig til å gjøre det i et online spill?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Registrer at denne tråden dør ut, trist men det er sommer så mulig den skyter fart igjen seinere.

Ett forslag: Fjerne moralen på V1 og få litt fortgang i denne verdenen.
 

DeletedUser

Guest
Det er meget mulig å opprette underforum hvor det kreves at alle innlegg må bli godkjent av en moderator før de vises. Med andre ord ville det da ikke være et stort problem å holde det rent for hetsing og lignende. Dette er også en enkel løsning som har blitt pekt ut i lignende diskusjoner som dette, men elegant har blitt ignorert.

Man vil ikke engang trenge å gjøre det mer komplisert enn en liste over forskjellige verdener, og hva folk har blitt straffet for. Hva man gjør på en verden blir værende med deg. Jeg mener da at regelbrudd faktisk burde være noe man skulle kunne sjekke opp. Det vil også hindre at man får en heksejakt, men heller reell fakta om hvem som har vært uærlige, og hvem som ikke har vært det.

En ting jeg tenker i forhold til denne:

Frykten med en slik liste er jo det at folk skal kunne få fordeler ved en slik straff, ikke sant? Men for å skaffe en slik oversikt så må det da evt gå an å vente til straffen er utført før man evt publiserer hva personene er straffet for. På den måten vil dere hindre heksejakten og personen vil få en fair "rettsak". Likevel vil man få et "forbryterregister" i etterkant som forteller hvem som har gjort hva. Holder dere forumet moderert vil dere samtidig kunne hindre sterk personhets, i allefall via forumet.

Spir
 

DeletedUser

Guest
På en annen side må man tenke ekstra godt etter hva man faktisk foretar seg i spillet. Det er faktisk på tide man tar ansvar for hva man gjør selv om dette kun er et spill. På en annen side er jeg nå redd for at dette vil kunne ramme uskyldige. Kontoer bytter eiere, har duals, så hvordan skal man være sikker på at det er riktig person som får stempelet på seg.
 
Topp