-Rome- sin tid er historie

DeletedUser

Guest
Takk for alt Rome =) Både samarbeid og krig, har alltid vært herlig å ha dere på kartet! :)

- Tobben
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Det var vel på flere måter ikke uventet. men det er jo ikke mindre rart av den grunn. jeg hadde den store glede av og krige både mot, og med dem.
og krige mot dem var en frustrerende jobb. mens det var betydelig lettere og krige med dem. uansett så har -ROME- fostret noen av de største profilene på V2, og jeg undres bare på om ikke V2 nettopp ble et fattigere sted.

-Knallis
 

DeletedUser

Guest
What goes up, must come down sooner or later.. :(

Men triste nyheter. Hadde vært spennende om det ble en stor krig mellom stammene, men det får det heller bli med de andre små stammene rundt i V2.

Men hva er grunnkjernen til at -Rome- ble oppløst?
For mange inaktive?
Dårlig lederskap som ikke engasjerte nok?
En kombinasjon?
Følelse at krigen om V2 var over?
:confused:
 

DeletedUser

Guest
What goes up, must come down sooner or later.. :(

Men triste nyheter. Hadde vært spennende om det ble en stor krig mellom stammene, men det får det heller bli med de andre små stammene rundt i V2.

Men hva er grunnkjernen til at -Rome- ble oppløst?
For mange inaktive?
Dårlig lederskap som ikke engasjerte nok?
En kombinasjon?
Følelse at krigen om V2 var over?
:confused:

V2 slutta å være interesang når Elite ble oppløst...
 

DeletedUser

Guest
vel blåst -Rome-, den virkelige trusselen mot Elite :)

Nå betyr vel dette at endelig kan avsluttes siden 90% av alle aktive byer må tilhøre Arica nå? Eller skal Arica kjempe febrilsk mot gråbyene framover også? Siden de sikkert er ferdig med å adle alt det gråe etter Elite. Så kan Arica endelig få kalle seg vinnere av V2 :eek:
 

DeletedUser

Guest
Tja, de kan vel det. Men da blir det vel å si: "Vi vant, men vi dolket våre allierte i ryggen! Men hvem bryr seg? :p"
 

DeletedUser

Guest
Ser for meg ut som Arica bare ventet på ett påskudd for å gå til krig mot Rome, hvis deres bånd virkelig var så sterkt som Arica påstår hadde de kommet frem til en annen løsning enn å gå rett på krigstruslene og utropstegnene...^^
Elite er historie og de eneste supermaktene igjen er ROME(RIP) og Arica og hvis vi tar i betraktning at dette spillet heter TribalWARS var dette uunngåelig og det ville vært umåtelig kjedelig å se på at ROME og Arica tribalhugget hverandre til døde uansett^^

Lykke til^^
 

DeletedUser

Guest
Tja, de kan vel det. Men da blir det vel å si: "Vi vant, men vi dolket våre allierte i ryggen! Men hvem bryr seg? :p"

AriCa har til nå ikke dolket noen av sine allierte i ryggen. Og om dere mener vi har det så har Rome også vært med på de beslutningene og angrepet de samme stammene...

Ser for meg ut som Arica bare ventet på ett påskudd for å gå til krig mot Rome, hvis deres bånd virkelig var så sterkt som Arica påstår hadde de kommet frem til en annen løsning enn å gå rett på krigstruslene og utropstegnene...^^
Elite er historie og de eneste supermaktene igjen er ROME(RIP) og Arica og hvis vi tar i betraktning at dette spillet heter TribalWARS var dette uunngåelig og det ville vært umåtelig kjedelig å se på at ROME og Arica tribalhugget hverandre til døde uansett^^

Lykke til^^

Tja, hva forventer du når Rome backstabber understammen vår så til de grader? Oppløser alliansen uten forvarsel og setter i gang storangrep (relativt sett) på en stamme de var alliert med tidligere samme dag. AriCa2 er faktisk en forlengelse av AriCa, så jeg og resten av ledelsen her ble mildt sagt overrasket over at Rome ikke oppfattet det slik. Det har vel mye med at forholdet har kjølnet en del siden vinteren, og grunnene til dette vil komme for en dag. Når vi får samlet oss etter sjokket over å først se vår nærmeste allierte gå løs på de minste spillerne i stammen vår, for så å oppløses når vi sier klart i fra at her har de driti på draget.

Nei, Rome er ikke det de en gang var, og jeg legger ikke skjul på at de var en knakende god stamme, og den beste allierte vi noensinne kunne fått i krigen mot Elite. Om ting har gått på tverke i vår så skal Rome-spillerne vite det at vi næret virkelig respekt for dem for alt de oppnådde mot Elite. Det er ting som enkeltspillere der har foretatt seg i etterkant som har kommet i veien for et fortsatt samarbeid. Om Rome mener vi har provosert så får vi bare meddele at følelsen er gjensidig, og har vært det meget lenge. Men siden dette er avskjedstråden deres skal jeg avstå fra å utdype det her. En annen tråd vil komme :cool:


Vil virkelig si takk for alt Rome! Det har vært en ære å kjempe side om side med dere mot det som en gang var den suverene overmakten på V2. Ønsker de som slutter nå lykke til IRL, og de som fortsetter lykke til med krigen dere har satt i gang ved å sende angrep på AriCa og AriCa2 :)

- Pointwhore
 

DeletedUser

Guest
Nå fremstilles Rome som den store stygge ulven her, men det er ikke helt riktig. La oss se litt på avtalene mellom Rome og AriCa "The alliance" ble oppløst. Det vi får vite er at AriCa kom til å ta inn de største spillerne fra Olico, mens resten skulle "kastes". Det var ikke det som skjedde. AriCa merget inn de største spillerne, men understammen ble aldri borte. Den rekrutterte heller opp nye spillere som fikk vokse på vår rim.

Dette har Rome sagt i fra om mange ganger. Både til LDonna, spillerne de gjaldt, Ruffiro og på delt forum. Hva skjedde? Fint lite. AriCa2-spillere bresket seg i Rome sin egen bakgård. De forventet at de bestemte like mye og kjeftet opp spillere i Rome på grunn av adling på vår egen rim. Da var hele ledelsen i Rome enige om at nok var nok. Disse spillerne har aldri vært med mot Elite. Dagens AriCa består av spillere som har spist gråbyer på rimmen og stort sett kommet til Arica/Olico etter at Elite forsvant. Da vi i flere måneder har prøvd å ta kontakt angående dette, uten å bli hørt, så var nok nok, og vi valgte å si opp alliansen med Arica2.

Angrepene på LDonna i etterkant har stort sett kommet fra meg i ren frustrasjon. Kanskje idiotisk vil nok noen si, jeg mener ikke det. Egentlig har jeg vært glad i AriCa siden jeg startet opp på denne serveren. Da "The alliance" forsvant foreslo jeg å få opp et delt forum for å prøve å holde kontakten mellom stammene. Hvor mange svar fra AriCa fikk den tråden? Ett, om jeg ikke husker helt feil. Med andre ord syntes det ikke å være særlig interesse fra AriCa sin side å skape for god kontakt mellom medlemmene i stammene.

Selvfølgelig var det en baktanke fra deres side at AriCa-spillere plutselig skulle oppover hele vestrimmen, det skjønte vi jo etter hvert. Husker godt da jeg spurte han ene spilleren om hvorfor han adlet der. "Det måtte jeg ikke spørre han om, for han var bare en arbeidsmaur." En spiller som hadde fått beskjed om å adle der med andre ord. Ikke at det er spesielt overraskende da i grunn.

Orker ikke skrive så voldsomt mye mer nå. Har forstått at jeg har blitt AriCa-spilleres hakkefugl ingame nå, hehe. Så mange dumme meldinger på en dag er det lenge siden jeg har sett. Men dere får si hva dere vil nå. Vil uansett takke for et samarbeid så lenge det varte. Respekten var gjensidig da vi kjempet mot Elite. Synd det aldri ble den kompiskrigen vi håpet det skulle bli. Men ikke legg all skylda på Rome, se på dere selv også.

- Handsome - en av de få gjenværende fra den gamle Rome-ledelsen
 

DeletedUser

Guest
Vi ble møtt med de samme døve ørene når vi forsøkte å få på plass en avtale i K64 Handsome. Jeg lagde til og med et forslag til fordeling og fikk kun til svar at dere allerede jobbet med saken og skulle komme tilbake med deres eget forslag i løpet av uken. Selv om jeg etterlyste en oppdatering der flere ganger har jeg til dags dato til gode å se så mye som en antydning til et forslag fra deres side der. Imens tok dere for dere på samme måte som vi kunne, og burde gjort i K44 mens vi satt og ventet på et forslag jeg regner med aldri har vært påtenkt hos dere en gang...

Så det er spillerne i AriCa og AriCa2 på deres rim som er kilden til frustrasjonen deres? Kan vel si så mye som at Heldur og Elsuizo har fått en del hoder til å koke her også uten at vi har vurdert å gå til krig mot dere av den grunn. AriCa er faktisk en stamme bestående av oppegående mennesker, det går an å snakke fornuft med oss så lenge man har noe fornuftig å si. Men når dere krever full adlingsstopp for våre spillere der borte (spillere som faktisk startet opp der) mens dere fritt skal få adle dere inn i og rundt clustrene deres faller det faktisk for døve ører her hos oss. Vår diplomat var jevnlig i kontakt med dere i denne, og andre saker, og om dere oppfattet oss som trege og lite intereserte kan vel jeg si at mitt inntrykk andre veien er enda værre.

Syns det er morsomt at du velger å tolke det sitatet slik Handsome, for det kan også tolkes til at du egentlig burde tatt kontakt med ledelsen her. Dette har vi gitt våre medlemmer beskjed om da vi har sett oss leie på sure og tildels truende PM'er som har kommet direkte i innboksen til spillere i AriCa2 uten at vi får vite noe i forkant. Klart det skaper en uvilje hos oss når dere forsøker å styre understammen vår uten å snakke med oss om det? Nå tenker jeg på hvert enkelt tilfelle, ikke saken i sin helhet. Nytter ikke for oss å gjøre noe når dere henvender dere konsekvent til feil personer. Var dette for å bygge opp nok frustrasjon internt til å erklære krig mot oss? For et brudd med AriCa2 er faktsik et brudd med AriCa, og når det følges opp med rundt 250 angrep på hertugen i AriCa2, som faktisk er et fullverdig medlem av ledelsen i AriCa kan det ikke tolkes som noe annet enn en krigserklæring mot oss.

Jeg syns ikke vi er kravstore i vårt svar, vi krever kun at angrepene på oss stanses umiddelbart dersom en krig skal unngås. Videre oppfordrer vi dere til å faktisk forsøke å skape en dialog rundt saken i K42/52, for vi innså vel at noe av tregheten der kom fra vår side også. Kan skylde på mye rart, selv har jeg ikke vært spesielt aktiv på V2 siden mars, men vi kunne sikkert gjort ting bedre og ikke minst raskere. Så forsøker vi faktisk å nå frem til den delen av dere som ønsker videre sammarbeid. Viste til det som faktisk var den mest fruktbare alliansen hittil på V2.no, og jeg syns det er storsinnet av oss å ikke bare hoppe på dere tvert når dere faktisk, ad noen bakveier, erklærte oss krig...

Om du mottar PM'er av en natur som ikke sømmer seg for AriCa-spillere må du gjerne si fra. Selv om jeg kanskje virker en smule frustrert over dere her inne skal ikke dette komme til utrykk ved at våre medlemmer trakaserer dere. Setter meg ned og forbereder en skjennepreken nå, så får du videresende eventuelle mails du reagerer på. Selv om jeg tror du tåler det meste reflekterer det dårlig på vårt rykte som en stamme med stort sett god oppførsel. :D

Som sagt, Rome var en stamme vi kunne tenkt oss å vinne serveren sammen med. Men jeg mener det ikke er bare vår feil at forholdet har kjølnet, tror feilen ligger på begge sider. Helt enig i at det er veldig synd at begge sider blir snytt for den storkrigen vi skulle ha når alt var vunnet. Så virkelig frem til å få en siste fight hvor begge stammene spilte med rene kort, uten mulighet til å blande andre stammer inn i det. Skuffelsen er stor innad i AriCa for tiden, og grunnene er mange, men bunner ut i Romes handlinger den siste uken... :(
 
Sist redigert av en moderator:

Sindle

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg forsikrer deg, Piont, om at Elzusio sine dager i k56 er talte innen dagen er omme :D
 

DeletedUser

Guest
Kommer til å svare kort da jeg naturlig nok har bittelitt annet å henge fingrene i om dagen :D

Vil altså kommentere dette med heldur og elsuizo. Disse spillerne har faktisk vært i Rome lenger enn flesteparten i det området har vært i Arica, og lenger enn de fleste spillerne i AriCa2 faktisk har spilt på V2. Blir det da feil å kjefte på disse for å adle i dette området? Jeg synes det.
Syns det er morsomt at du velger å tolke det sitatet slik Handsome, for det kan også tolkes til at du egentlig burde tatt kontakt med ledelsen her. Dette har vi gitt våre medlemmer beskjed om da vi har sett oss leie på sure og tildels truende PM'er som har kommet direkte i innboksen til spillere i AriCa2 uten at vi får vite noe i forkant. Klart det skaper en uvilje hos oss når dere forsøker å styre understammen vår uten å snakke med oss om det? Nå tenker jeg på hvert enkelt tilfelle, ikke saken i sin helhet. Nytter ikke for oss å gjøre noe når dere henvender dere konsekvent til feil personer. Var dette for å bygge opp nok frustrasjon internt til å erklære krig mot oss? For et brudd med AriCa2 er faktsik et brudd med AriCa, og når det følges opp med rundt 250 angrep på hertugen i AriCa2, som faktisk er et fullverdig medlem av ledelsen i AriCa kan det ikke tolkes som noe annet enn en krigserklæring mot oss.

Da synes jeg det er rart at vi stadig vekk ble sendt videre. Da Ebbern tok kontakt med Ruffiro angående noe av dette fikk han beskjed om å snakke med spillerne det gjaldt. Blir ikke dette litt motsigende? Svarene vi fikk av Ruffiro var heller ikke spesielt imøtekommende, og det virket litt om at han ikke brydde seg spesielt mye om dette.

Synes det blir idiotisk å si at vi ikke har prøvd å ta kontakt, for det har vi, flere ganger.

Som sagt, Rome var en stamme vi kunne tenkt oss å vinne serveren sammen med. Men jeg mener det ikke er bare vår feil at forholdet har kjølnet, tror feilen ligger på begge sider. Helt enig i at det er veldig synd at begge sider blir snytt for den storkrigen vi skulle ha når alt var vunnet. Så virkelig frem til å få en siste fight hvor begge stammene spilte med rene kort, uten mulighet til å blande andre stammer inn i det. Skuffelsen er stor innad i AriCa for tiden, og grunnene er mange, men bunner ut i Romes handlinger den siste uken...

Det er det nok sikkert ikke. Dette ligger nok på begge sider.

Men jeg tror nok AriCa er glade for det som har skjedd nå. Dere får krigen dere har venta på og rusta opp mot. Det er nok ikke mange Rome-spillere igjen dere får mot dere. For å si det sånn, så burde dere takke meg for å slippe å møte bare grått :p
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Dette var utrolig trist å høre at denne stammen ble oppløst!:( Var selv i Rome en periode, og jeg kan si at det var en utrolig flott stamme og ikke minst ledelse. Kommer til å savne dere fremover.
 

DeletedUser

Guest
Har fulgt med på hva du har skrevet her Handsome, og fikk lyst til å svare litt :)

Jeg har vel tatt en god del kontakt med dere i ledelsen angående flere ting, også K42/52, uten at noe har skjedd. Jeg har blitt sendt rundt og rundt fordi det aldri har vært noen som har kunnet svare meg. Plutselig en dag får jeg beskjed om at jeg har sneket meg rundt der! Jeg har alltid vært der, dere kan ikke late som dere ikke har sett meg. Jeg og de andre medlemmene våres som ligger der har sendt flere meldinger til dere for å spørre om byer. Runinter selv har jo godkjent byer for oss også! Deretter får jeg høre at jeg har masserekruttert i området, men jeg hadde ikke rekruttert en eneste en der, og det har jeg fortsatt ikke den dag i dag!

Dagen jeg fikk melding fra Ebbern om adlingen i disse områdene så valgte jeg å stoppe godkjennelse av byer her. Dere har tidligere fått nevnt hvor mange byer som har blitt tatt i de områdene fra den dagen. Massiv adling, var vel det du kalte det. Jeg tittet litt på disse, 3 byer var tatt av en spiller uten lov, ellers var det internadlinger og noen byer som allerede var påbegynt/godkjent. Uansett, massiv adling var det ikke! Jeg respekterte det dere sa og ventet og ventet på en løsning.

Mens jeg satt og ventet kunne jeg se hvordan dere fortsatte å adle i området. Du fant deg jo en fin by midt i mellom meg og JensK blant annet... Jeg var også så heldig å få med meg hvordan Rome-medlemmer adlet fra våre internadlinger. Og når jeg tok kontakt, skjedde det noe? Nei... Da var det ingen som hadde tid eller visste noe, og igjen var jeg på rundtur i innboksene deres. Mot slutten fikk jeg også se hvordan en i ledelsen hos dere angrep og adlet en by fra en hos oss (mens vi fortsatt var allierte). Enda han fikk flere ganger beskjed underveis i angrepene om å avbryte, så sendte han heller flere. Hva slags oppførsel er det? Og så var det igjen å ta kontakt med dere, det ble Ebbern som fikk den meldingen. Men til slutt var det dårlig med tid igjen og jeg ble sendt videre...

Så kom dagen hvor du videresender en melding til meg som du har sendt til Ruffiro. Jeg ser du skriver at du vil si opp alliansen med oss med umiddelbar virkning, men meldingen kommer da til meg 2 timer etter du har sendt den til Ruffiro! Vi vekslet noen korte ord... Deretter kommer det noen hundre angrep fra deg og andre Rome-spillere til min konto.. Jeg ble ikke overrasket egentlig, bare skuffet! Men det var vel litt forventet, slik dere har behandlet oss den siste tiden.

Jeg har alltid vært hyggelig mot dere, selvom jeg ikke alltid har fått det samme tilbake. Kan ikke huske at jeg noen gang har kjeftet på dere som du sier, men om du har noen meldinger på det fra meg eller mine medlemmer, så må du gjerne videresende dem til meg. Ting kunne vært gjort på en helt annen måte, det kunne vært løst lett, om dere ville. Men du sa vel selv noe sånt som at dere kjedet dere å ville ha mer å gjøre ;)
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Hva med å respektere at dette er en avskjedstråd:confused:
Start en egen link om man vil ha ut frustrasjon om saken.
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Nå må jeg si jeg begynner bli rimelig lei dette,vi har lagt ned en stamme,fordi vi syntes denne verdenen begynte bli veldig lite innholdrik og manglende på utfordringer.
ja,det kunne kansje blitt interessangt med en krig med Arica,men det hadde også blitt en kjedelig krig,med mangel på fronter for de fleste medlemmene i begge stammer.
Når vi da legger ned stammen,synes jeg det er rimelig vi avslutter våre alianser,da de fleste av oss dagen etterpå skal slette våre kontoer.
Eller hadde dere fortsatt lyst være alierte med minimum 80 millioner gråbyer?Til LDonna som påstår hun alltid har vært i dette omerådet,så synes jeg hun er historieløs,se eventuelt når jeg hadde den første byen i dette omerådet,og når du eventuelt kom dit.
Det setter historien i ett litt annet tidsperspektiv.
Du var sikkert der når jeg sluttet spille aktivt rundt juletider,men da i en annen målestokk og under en annen stamme enn du gjør nå.
Jeg skjønner godt hvorfor ROME sine medlemmer reagerte på din tilstedeværelse i omerådet da rimmen på denne siden har tilhørt ROME i lange tider,lengre enn ditt tidsperspektiv her.


Jeg hadde for ikke lenge siden en kort samtale med Gertpe på Pm om dette,og han så ihverfall problemet da,regner med han fortsatt er enig,selv om vi nå har avsluttet.
Hvis vi hadde begynt å adle oss inn på rimmen til Arica og bygg opp deler av en understamme i dette omerådet regner jeg også med at Arica hadde reagert.
De reagerte når det ble adlet litt for mye i fronten mellom våre stammer,så jeg regner med det hadde blitt baluba hvis vi hadde etablert oss på rimmen deres.

Jeg beklager vi ikke fant denne verdenen spennende nok til å fortsette mere,og at dette kansje ødela deres planer om en eventuell krig.
Dette var vårt valg,og jeg håper det vil aksepteres,hvis ikke så får jeg be om unnskyldning for at vi ikke gjorde ting til deres tilfredstillelse.

En annen ting er at det er ikke Handsome som er den store stygge ulven i denne sammenhengen her,det må i såfall være undertegnede og Runinter som tok det endelige valget om å legge ned ROME og si opp alliansene våre her i spillet,før vi går grå.
Ordren om å si opp aliansen med Arica kom direkte fra meg,og ingen annen.

Håper dette kan sette en stopper på deres klagemål om at dere føler dere dårlig behandlet,hvis dere fortsatt ikke føler dette riktig så ta det heller direkte med meg på denne forumbrukeren.

VIL OGSÅ I SAMME STUND ØNSKE ALLE SPILLERE EN RIKTIG GOD SOMMER.
 

DeletedUser

Guest
Det er riktig granpa, alltid var å ta i hardt.. mente alltid for meg og at jeg har hatt kontakt med dere lenge, så dere har sett at jeg lå der. Har aldri sagt at jeg ikke forstod hva dere mente, bare at det kunne vi vel løse på en annen måte :) Jeg har aldri hatt noe stort problem med de andre Rome-medlemmene, de har som oftest vært hyggelig og vi har samarbeidet og hjulpet hverandre. Har heller aldri hatt noe i mot Handsome og har ikke vært meningen å fremstille han som den slemme, jeg sa bare ting som de var.

God Sommer og lykke til videre!
 
Topp