Statestikk over krigen

DeletedUser

Guest
Begynner å bli lei av å glemme å gi deg :p Husker egentlig veldig lite å gi ryktepoeng, og iblant er det rett og slett mye som hadde fortjent det, men som går forbi uten at jeg tenker over det :S

On topic: Iallefall viser dette at teoriene til jonsnow ikke helt stemmer. Bedre lykke neste gang :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Er ikke første gang jonsnow sine teorier ikke passer, akkurat :)
Men Winter; Jeg begynner også å bli lei av å gi deg ryktepoeng! :s
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hehe, forskrekkende mange som syns det er kjedelig å gi meg mange ryktepoeng iallefall :p Tusen takk til begge :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
WIC viser faktisk bare sitt eget bilde av v1 her. Det vil si at hvordan de ser krigen (pluss/minus for dem) gjenspeiles i statsen. WIC er tjent med å gjøre det på denne måten fordi de bare er en stamme. For BOL/RNG/H.F.O blir det litt annerledes igjen. Vi er tre ulike stammer med tre ulike strategier, tre ulike plasseringer på v1-kartet, tre forskjellige ledelser og en rekke forskjellige medlemmer, som i sin tur har tilpasset seg inn i de forskjellige stammekulturene. Det blir dermed et ganske mye tydeligere skille mellom disse tre stammene enn det blir i WIC.

Jeg tror det kunne vært morsomt med noen som hadde postet hver enkelt stammes prestasjoner mot fienden i tillegg til alle stammene under ett. Så Bgm gjøre det en tid tilbake, og syntes det gav et mer helhetlig bilde av krigen. Ellers kunne det også hjulpet om ikke WIC framstilte det de vinner mot RNG-fronten som om det var hele krigen :p


Det er en enkel grunn til at vi legger ut statestikk på alt Winter. Vi er i krig med alle tre, ergo vi kunne trikset og lagt ut bare mot RNG f.eks. så hadde det sett helt sykt bra ut (ikke kom med noe moral preken, krig er krig og ingen bryr seg)

Vi velger statestikk samlet mot alle vi kriger i mot, for å vise hvordan vi gjør det overall. Ikk veldig vanskelig det.
 

DeletedUser

Guest
Og det er greit for dere, siden dere bare er en stamme og dermed er det et poeng for dere å inkludere oss alle ;) Dere inkluderer alle stammer dere kriger mot og dere selv, det gjør vi også.

Ellers er jeg av oppfatningen av at grunnen til at dere ikke trikser med statistikkene på den måten er at dere da ikke ville hatt argumentet med at dere viser at dere gjør det bra totalt sett. Mulig jeg tar feil, eller at du iallefall er personlig uenig, men jeg forbeholder meg til å ta feil på visse ting også :)
 

DeletedUser

Guest
Det jeg syntes er hysterisk er at bgm ikke vil legge ut stats med SFO og RNG sammen da de er allierte... Nylig oppgradert til alliert og greier.. Snakk om ego!!
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det jeg syntes er hysterisk er at bgm ikke vil legge ut stats med SFO og RNG sammen da de er allierte... Nylig oppgradert til alliert og greier.. Snakk om ego!!

Hvorfor må han? Er det feil å se hvordan hans egen stamme gjør det?
Jeg mener du har sagt opptil flere ganger at du ikke bryr deg om stats jeg da, MD, men du ser jo ut som den som bryr seg aller mest?
 

DeletedUser

Guest
Næææh, samarbeidet har ikke rukket å bære frukter enda, men kommer seg :)
 

DeletedUser

Guest
Men stats kan brukes som alle vil det. Akkurat som dere bruker stats på deres måte, så må vi få lov til å bruke stats på vår måte. Mye kommer vel også med vanen. Vi er ikke vandt med å tenke på stats mellom HFO og RNG som allierte enda :)
 

DeletedUser

Guest
For min egen del har jeg aldri helt følt med i sync med de argumentene for hvorfor vi liksom skulle ekskludert RNG fra våre statistikker bare fordi vi ikke lenger er allierte. Vi er da uansett på samme side av krigen, er vi ikke? Jeg føler ikke at de formelle diplomatiske listene forandrer særlig mye på en verden som denne. Så man kan inkludere eller ekskludere hvem man vil, egentlig, det eneste kravet er at man kriger mot fienden :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Verdenskrigen


Lager en tråd der vi kan legge ut stats over krigen, IB med allierte får rett og slett bank for tiden. Alle på den "gode" siden gjør det bra :D




Side 1:
Tribes: , BOL, RNG, H.F.O, K103SA, [DA]
Side 2:
Tribes: , HVIB, IB, viking

Timeframe: Siste måned

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 1,477
Side 2: 733
Forskjell: 744

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 13,395,420
Side 2: 6,749,523
Forskjell: 6,645,897

chart


Dette er første innlegge og grunnlaget for denne tråden. Som alle ser er det krigen de allierte og moralske har i mot WIC som er hele grunnlaget for tråden? Er det noen som har glemt dette?
 

DeletedUser

Guest
Dette er første innlegge og grunnlaget for denne tråden. Som alle ser er det krigen de allierte og moralske har i mot WIC som er hele grunnlaget for tråden? Er det noen som har glemt dette?

Japp, men det hindrer oss ikke i å se nyanser, gjør det? Dette hadde vært en ganske kjedelig tråd dersom det eneste som skulle blitt lagt ut var månedlige rapporter på det fullstendige bildet. Knapt noe å diskutere i det hele tatt ;)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Japp, men det hindrer oss ikke i å se nyanser, gjør det? Dette hadde vært en ganske kjedelig tråd dersom det eneste som skulle blitt lagt ut var månedlige rapporter på det fullstendige bildet. Knapt noe å diskutere i det hele tatt ;)

Tja, dere har all rett til det, men denne tråden gjelder verdenskrigen som bgm har kallt den. Så det blir hypotetisk feil å skille ut enkelte stammer etc. i denne tråden.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke riktig. Det blir hypotetisk feil å avgrense denne tråden til bestemte stammer som får være med, eller eventuelt som ikke får være med. Men det er da heller ingen som nekter folk å poste stats med RNG i. Siden dere da presenterer deres erobringer mot RNG som om hele verden kneler for deres føtter, blir det opp til oss å vise hvordan og hvorfor dere tar feil ;)
 

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Deres side taper og vi vinner tereng så enkelt er det i denne verdenskrigen, dere kan pynte på statsa så mye dere vill, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det vår side som er i oppgang. Rart dere ikke tar med Viking på stats, er det noe som er dårlig for dere???

Man må se på hele bildet for å få en reel oversikt, noe som alle som tillhører BOL, HFO ser ut til å ha glemt.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, at viking ikke blir tatt med er rett og slett fordi jeg glemmer dem ;) Beklager om de hadde gjort veldig store utslag på statsene.

Det det ser ut til at ingen i WIC husker, er at det "hele bildet deres" egentlig ikke viser mer enn at dere adler flere fiendebyer enn oss. Noe som for så vidt er greit, og dere skal ha for den. Men (åååhh, begynner å bli lei av å si akkurat dette) måten dere fremstiller det på er at dere vinner på absolutt alle fronter bare fordi dere leder sammenlagt. Noe som ikke stemmer.

For å skape et "helt bilde" er vi nødt til å kunne skille mellom nyanser, ellers blir det bare et vrengebilde. Som riktignok gagner WIC, men det er fremdeles et vrengebilde av en krig der det er mange flere faktorer som spiller inn. Jeg har ikke sagt at vi skal slutte å poste stats med alle deltakerne i krigen i, jeg sier bare at det ikke er noe galt i å poste stats der man ikke inkluderer enkelte parter, fordi det kan skape nyanser i bildet som folk kanskje ikke har sett før ;)

Mener også at vi på denne siden burde få lov å bare poste stats med enkeltstammers prestasjoner, siden dere uansett poster de med alle sidene i :p
 

DeletedUser

Guest
Har vi sagt vi vinner overalt? :confused:
Vi har bare lagt ut stats og forsvarer hvorfor vi legger ut det vi gjør. Klart vi ikke vinner overalt, men stort sett gjør vi det greit. ;)

Spiller ingen rolle for meg egentlig hvordan statsen legges ut. Vil ikke hjelpe dere noe særlig uansett :D
 

DeletedUser

Guest
Siden det tydeligvis spiller en rolle for jonsnow så må jeg jo prøve å forklare det for ham ;)
 
Topp