Tilbakemeldingstråd Tilbakemeldinger på oppdateringer

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ut ifra det jeg har forstått ut ifra enkelte forklaringer fra Inno, så skal det ikke være spesielt vanskelig å skaffe seg flagg. Det betyr at selv om du starter med noen og hundre flagg, og jeg med ingen på samme verden så har ikke du en spesielt stor fordel over meg. Jeg vil også etter kort tid sitte med flagg, og da du er begrensa til å kun bruke ett om gangen i byen din så er det ikke den store forskjellen som det kunne vært om det var ubegrensa med flaggplass i en by.

Eneste gangen jeg ser at det blir en "fordel" å ha flagg fra før av, er lengre ut i spillet når man begynner å få byer.. men da er jo igjen det forspranget ditt borte da de andre som er helt ny også har opparbeida seg flagg på den verden. Så ja, greit nok det er kanskje urettferdig at noen kan starte med et flagg der og da, mens andre må jobbe seg opp mot det ene flagget. Men framover på verden så tror jeg ikke det blir å gjøre noen forskjell egentlig.
 

DeletedUser

Guest
..

mindre nybegynnere inkluderer at Inno er avhengig av veteraner for å kunne drive TW.
forsto jeg deg rett W?

kan jeg få spøre om hva dere mener med flagg?
 

DeletedUser

Guest
Verden 1 blir min desidert siste verden på tw.no. Uansett hvor liten fordelen blir så er det fortsatt en fordel, og med innstillingene på v11, der man regelrett kunne kjøpe seg til seier er tw.no blitt et spill der det er pengene som driver. Noe som er helt naturlig, men jeg ville heller foretrukket flere spillere som kjøper premium, enn en liten gruppe som kjøper premium, og dermed begrenset muligheten en har til å kjøpe seg til seier.

At Premium har blitt en så stor del av spillets gang, og samtidig gir de store tw-veteranene en "fordel", uansett størrelse, ser jeg ingen logikk i overhodet. Hadde jeg vært en nybegynner hadde jeg tvert funnet meg et nytt spill, det er det ingen tvil om fra min side, så fremt jeg ikke har pappas lommebok og visakort liggende ved siden av tastaturet, såklart.

Nei, på samme måte som innstillingene på v11 så er dette nok et håpløst forslag/"forbedring" fra Inno, og nå har tendensen blitt såpass hyppig at vi snart ikke kan forvente annet enn at "betal-deg-til-seier" er eneste muligheten du har om du vil spille tw, eller hvertfall hevde deg i spillet.

Nok en gang, ren og skjær tull!
 

DeletedUser

Guest
Så ja, greit nok det er kanskje urettferdig at noen kan starte med et flagg der og da, mens andre må jobbe seg opp mot det ene flagget. Men framover på verden så tror jeg ikke det blir å gjøre noen forskjell egentlig.

Slik jeg forsto det så kommer flaggene med forskjellige nivåer, hvor nivå 1 gir lav bonus, mens nivå 9 som det høyeste nivået, gir høyest bonus. Tre flagg av samme nivå kan kombineres for å få ett flagg av høyere nivå. Litt som Triple Town innbiller jeg meg, om noen har spilt det.

Dersom flaggene i tillegg er enkle å få tak i, så vil jeg tro man kommer ganske høyt i nivåene på første flaggverden før en ny starter. Kanskje har man allerede et flagg eller flere av nivå 9 (eller annet høyt nivå, basert på hvor raskt man tjener inn flaggene og hvor lang tid det tar mellom verdener) før neste flaggverden starter.

En spiller som har opparbeidet seg flagg fra en tidligere verden vil derfor kunne starte med et nivå 9 flagg, mens en som nettopp har startet med TW må jobbe seg opp mot "det ene flagget" som mest sannsynlig kommer til å være nivå 1. Dersom det skal lønne seg å kombinere tre flagg til ett, så kan ikke gevinsten mellom nivåene være ubetydelig. Jeg kan derfor tenke meg at forskjellen mellom nivå 1 og nivå 9 vil utgjøre en betydelig forskjell i begynnelsen av en verden hvor marginene i utgangspunktet er så små.

Spilleren fra forrige verden vil også ha flagg av forskjellige typer, så han kan velge å bruke et flagg med feks høy ressursproduksjon eller troppeproduksjon fra begynnelsen av. Nybegynneren som må tjene inn sitt første flagg risikerer å bli sittende med et "redusert gullmynt/pakkepris" flagg.

Så det er slett ikke så enkelt som at "noen kan starte med et flagg der og da, mens andre må jobbe seg opp mot det ene flagget".
Hva med by nr 2 da? Spilleren fra forrige verden vil ha enda et høynivå-flagg å plassere, mens den nye spilleren umulig kan ha tjent inn så utrolig mange enda at han har kommet særlig høyt i nivåene.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Slik jeg forsto det så kommer flaggene med forskjellige nivåer, hvor nivå 1 gir lav bonus, mens nivå 9 som det høyeste nivået, gir høyest bonus. Tre flagg av samme nivå kan kombineres for å få ett flagg av høyere nivå. Litt som Triple Town innbiller jeg meg, om noen har spilt det.

Dersom flaggene i tillegg er enkle å få tak i, så vil jeg tro man kommer ganske høyt i nivåene på første flaggverden før en ny starter. Kanskje har man allerede et flagg eller flere av nivå 9 (eller annet høyt nivå, basert på hvor raskt man tjener inn flaggene og hvor lang tid det tar mellom verdener) før neste flaggverden starter.

En spiller som har opparbeidet seg flagg fra en tidligere verden vil derfor kunne starte med et nivå 9 flagg, mens en som nettopp har startet med TW må jobbe seg opp mot "det ene flagget" som mest sannsynlig kommer til å være nivå 1. Dersom det skal lønne seg å kombinere tre flagg til ett, så kan ikke gevinsten mellom nivåene være ubetydelig. Jeg kan derfor tenke meg at forskjellen mellom nivå 1 og nivå 9 vil utgjøre en betydelig forskjell i begynnelsen av en verden hvor marginene i utgangspunktet er så små.

Spilleren fra forrige verden vil også ha flagg av forskjellige typer, så han kan velge å bruke et flagg med feks høy ressursproduksjon eller troppeproduksjon fra begynnelsen av. Nybegynneren som må tjene inn sitt første flagg risikerer å bli sittende med et "redusert gullmynt/pakkepris" flagg.

Så det er slett ikke så enkelt som at "noen kan starte med et flagg der og da, mens andre må jobbe seg opp mot det ene flagget".
Hva med by nr 2 da? Spilleren fra forrige verden vil ha enda et høynivå-flagg å plassere, mens den nye spilleren umulig kan ha tjent inn så utrolig mange enda at han har kommet særlig høyt i nivåene.

Jo, det er jo selvfølgelig et ganske godt poeng.
Samtidig håper og tror jeg ikke at det vil utgjøre så fryktelig stor forskjell likevel. Prosentene man får av de forskjellige flaggene er ikke så hinsides store at det gjør noe, men vi får uansett se hva som skjer når den første verden med flagg åpner. Det meste nå blir uansett bare spekulasjoner. Enten er det verre enn vi først trodde, eller så er det ikke så ille.
 

DeletedUser

Guest
nja

ok. så flagg er personlig?
kan ikke adle til deg andre sinne flagg?
 

DeletedUser

Guest
Husk at når man starter på en verden, da har man bare en by. Og i følge Dakapo så kan man bare ha 1 flagg pr. by. Selvfølgelig gir dette en liten boost i starten men når dere tenker på PP så gir det en ènda større boost enn disse flaggene kommer til å gjøre, og du kan tross alt skaffe deg disse flaggene gratis.
Ikke ver så negative da! Jeg synest disse flaggene er en god idè. Men jeg vil gjerne se noen gode instillinger også, slik at dette ikke går rett vest :p
 

DeletedUser

Guest
Dakapo er det mulig og høre med inno om og få laget det sånn at man kan oppløse adelsmenn:hmm:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dakapo er det mulig og høre med inno om og få laget det sånn at man kan oppløse adelsmenn:hmm:

Vet ikke helt hva dette har med den nye oppdateringa å gjøre. Om du ønsker det så lag en egen tråd om det under forslag og diskusjoner :)
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Hvis dette blir gjennomført på en god måte, er dette en ny morsom dimensjon på tw. Jeg liker oppdateringen (hvis jeg har forstått det riktig)
 
Topp