Tilbakemeldingstråd Tilbakemeldinger på oppdateringer

DeletedUser

Guest
Nå har vi forsøkt flere ganger å vise Inno hva vi mener om flere slike "betal-deg-til-seier-opplegg" uten hell og nå kommer enda en slik funksjon? Vi kan like greit dra ne til Tyskland og spørre dem om vi kan få lov til å tørke dem bak uten bruk av papir. Jeg vet ikke hvilken oppmerksomhet disse ekstrafunksjonene har fått i andre land? Gi meg gjerne tilbakemeldinger på det.

Jeg legger merke til at det er blitt mer og mer utbredt med slike tilleggsmuligheter etter at TW ble fri for reklame. I stedet for å ødelegge spillet, så ønsker jeg da heller disse reklamene tilbake med åpne bein.
 

DeletedUser

Guest
Virker som innogames selger sitt unike spill og tenker kun profitt gitt. raske penger betyr mer enn at spillet beholder sin integritet. :crybaby:

Synd de ikke forstår at over tid vil de ikke ha noe å tjene penger på...
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
i hvilken retning er det innogames vil ta TW? Kunne CM svart på det? den retningen jeg ser nå er at de med penger skal kunne kjøpe seg til lettere vei til sukksess, veldlig likt ett korrupt regime irl. og teamet forstår ikke små hint om makt overtredelser eller hint om korrupsjon i det lille norske teamet? dette blir litt (puke) og galle spør du meg. Er hensikten med disse flaggene å drepe spillegleden,rettferdigheten og likeheten mellom rik og fattig på tw slik at innogames kan tjene mer penger??

Akkurat hvorfor dem ønsker å gjøre sånn at det vil være mulig å kjøpe noen flagg vet jeg ikke. Jeg vet pent lite om hvilken retning det er Innogames ønsker å ta. Eneste jeg vet er at dem ønsker å prøve seg fram med forskjellige nye elementer på spillet - det gjorde dem også med militærleir som etterhvert ble fjerna da det ikke ble spesielt mye brukt. Dessverre så er det også sånn at spill generelt sett utvikler seg over tid, noe TribalWars også gjør.


Nå har vi forsøkt flere ganger å vise Inno hva vi mener om flere slike "betal-deg-til-seier-opplegg" uten hell og nå kommer enda en slik funksjon? Vi kan like greit dra ne til Tyskland og spørre dem om vi kan få lov til å tørke dem bak uten bruk av papir. Jeg vet ikke hvilken oppmerksomhet disse ekstrafunksjonene har fått i andre land? Gi meg gjerne tilbakemeldinger på det.

Jeg legger merke til at det er blitt mer og mer utbredt med slike tilleggsmuligheter etter at TW ble fri for reklame. I stedet for å ødelegge spillet, så ønsker jeg da heller disse reklamene tilbake med åpne bein.


De er generelt sett gode såvidt jeg forsto. Er selvfølgelig litt skeptisisme pga at dem skal være globale, og ikke bundet til en verden. Nå har det seg sånn også at man ikke bare kan kjøpe flaggene. Du klarer deg fint med å gjøre ting på den vanlige måten uten å henge altfor langt etter vil jeg tro. Hadde det vært sånn at flagg kun var tilgjengelig ved bruk av premium, så hadde jeg skjønt frustrasjonen og jeg selv hadde blitt smålig irritert. Det er heldigvis ikke tilfelle!=)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det vil også være mulig å kjøpe flaggpakker (noe dem også har kalt utvidelsespakker av uvisst grunn). Flaggpakker vil da inneholde tre flagg på nivå 3, 4 og 5.

så litt som redusert byggetid ved bruk av premium ol?

Njaei. Vil ikke si det! Selvfølgelig et av flaggene vil jo gi deg redusert byggetid, men ingen andre utover det. Da er det mer ressurser, billige gullmynter/pakker, lykke, angrepsstyrke osv. Hvilket flagg du får i de pakkene mener jeg skal være tilfeldig.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Var ikkje heilt poenget mitt. La oss sei at på v13 har ein spelar 10k poeng. På v12 har ein spelar 500k. Vil det bli like lett for dei å oppnå samme mengde/nivåer på flagg, sjølvom v12 spelaren har mykje større kapasitet når det gjelder å angripe/lager AM/osv...? Vil "krava" til eit flagg vere det samme på ein liten og ein stor verden, eller er det krava for å oppnå flagga det tilpassa kvar verden? Synest det er greit å vite, med tanke på at ein spelar som har ein stor konto på ein verden vil ha mykje større fordeler både på den verdenen, og på andre verdener der han starter opp. På slutten av ein verden vil det jo bli veldigt atraktivt å flytte over ein god dose med flagg til ein ny verden. Blir litt feil om ein spelar som har ein svært stor konto skal bruke den fordelen til å få seg enda fleire fordeler.

Skjønner at problemstillinga mi blir til ein viss grad amputert, men alle må ikkje jobbe seg oppover nei. Tenker ein 2-3 verdener fram, vil nok slike poengstillinger bli ganske aktuelle.

Jeg tviler på at størrelsen vil ha noe å si, men nå er det også sånn at du kun kan bruke et flagg om gangen i byen din. Så selv om du måtte begynne på en ny verden med flere hundre flagg, og en annen kun med 10 så har ikke du spesielt større fordel akkurat der og da. Derfor vil dere mer eller mindre stille helt likt utover da han som kun har 10 flagg også vil skaffe seg flere flagg etterhvert som han også blir større.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Du(dakapo) skriver at disse flaggene er globale, vil det si at en spiller med ALLE flagg på .net kan starte opp på .no og flytte alle flaggene til .no eller .se og vice versa??
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
det har godt ann om dere i innogames tar tilbake gode gammel 600pp på mobil <3 d var tider :cool:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Du(dakapo) skriver at disse flaggene er globale, vil det si at en spiller med ALLE flagg på .net kan starte opp på .no og flytte alle flaggene til .no eller .se og vice versa??

Nei, selvfølgelig ikke. Ingen marked/versjoner henger sammen, Norge er Norge og Sverige er Sverige. De vil være globale i den betydningen at du kan bruke flaggene dine hvor som helst på våre verdener som har flagg aktivert.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Kan man bare flytte flagget til andre verdener hvis man har det samme nicket på begge verdenene? Hvis ikke kan jo en hel stamme sende sine flagg til én spiller på en nystarta verden.. :hmm:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Kan man bare flytte flagget til andre verdener hvis man har det samme nicket på begge verdenene? Hvis ikke kan jo en hel stamme sende sine flagg til én spiller på en nystarta verden.. :hmm:

Da flagg er bundet til en konto vil jeg si at svaret er ja på denne. Om spiller A spiller på verden 12 og 14 som har flagg på, og han starter opp på verden 15 med samme brukernavn vil han få muligheten til å flytte på flagg mellom de verdene. Starter han derimot opp med spiller B i stedet så har ikke spiller B noen flagg før han skaffer seg dem på verden 15.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Du(Dakapo) kan ikke svare på:

1. Spesifikt hvordan man opparbeider seg flagg.

2. Hvilke verdener som får flagg.

3. spesifikt hva de forskjellige flaggene gir i bonus.

Så da er spørsmålet mitt, hva med å annonsere dette når du og innogames har fakta på bordet og kan gi noen svar som har betydning for oss spillerne? du antar endel ting i denne tråden, men du fastslår ikke at det er slik, en masse antagelser av hvordan du tror det er basert på hva?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Du(Dakapo) kan ikke svare på:

1. Spesifikt hvordan man opparbeider seg flagg.

2. Hvilke verdener som får flagg.

3. spesifikt hva de forskjellige flaggene gir i bonus.

Så da er spørsmålet mitt, hva med å annonsere dette når du og innogames har fakta på bordet og kan gi noen svar som har betydning for oss spillerne? du antar endel ting i denne tråden, men du fastslår ikke at det er slik, en masse antagelser av hvordan du tror det er basert på hva?

Jeg har allerede skrevet i denne tråden at vi ikke har fått noe info over hvordan man spesifikt opparbeider seg flagg. Vi har fått den informasjonen som står i annonseringa. Der står det noe om hvordan man skaffer seg flagg, men ikke helt spesifikt hvordan du gjør det og det. Jeg skrev også at så snart jeg får informasjon om det så vil det bli annonsert.

Jeg har også allerede sagt at ingen nåværende verdener får flagg. Noe som man lett kan tenke seg betyr at kanskje neste verden som vi får vil inneholde flagg, men om det blir å være noe vi vil bruke på alle verdener heretter tviler jeg på.

Ja, det blir mye gjetting fra min side. Det kommer av at jeg faktisk vet like lite som dere om flaggene, og må lese meg opp på informasjon etterhvert som spørsmål kommer inn. Jeg kan ikke vite alt det er å vite om nye ting sånn uten videre. Jeg må på samme måte som dere, lese og lære meg det. Selv om jeg er ganske sikker på at mye av gjettingen min stemmer ganske bra. Innogames vet nøyaktig hvordan dem fungerer - det er også derfor jeg og resten av CM'ene venter på mer info om hvordan flaggene fungerer. Noe som jeg, som jeg allerede har nevnt, vil annonsere så snart jeg får det!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Njaei. Vil ikke si det! Selvfølgelig et av flaggene vil jo gi deg redusert byggetid, men ingen andre utover det. Da er det mer ressurser, billige gullmynter/pakker, lykke, angrepsstyrke osv. Hvilket flagg du får i de pakkene mener jeg skal være tilfeldig.

ok, men så skrev eg da også ol. men om 2 spillere som er like gode starter samtidig på f.eks v15. og ene spilleren starter med la oss si 10 flagg (et av hver type) så vil eg tro han har et stort forsprang på han andre om han starter med 0. vil tro det tar litt tid og tjene inn disse flaggene
 
Sist redigert av en moderator:

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
ok, men så skrev eg da også ol. men om 2 spillere som er like gode starter samtidig på f.eks v15. og ene spilleren starter med la oss si 10 flagg (et av hver type) så vil eg tro han har et stort forsprang på han andre om han starter med 0. vil tro det tar litt tid og tjene inn disse flaggene

Selvsagt vil ikke han ha noen fordel! Med en gang verdenen åpner, vil alle ha muligheten til å kjøpe flaggpakke :) (for de som ikke forsto det, var dette skrevet i en småbitter tone)

Takk og lov for at de ikke blir innført på gamle verdener ivertfall.
 

DeletedUser

Guest
trodde først du var alvorlig. nei tror v10 og 11 blir mine siste verdener. er lei dette tullet.
 

DeletedUser

Guest
:( Penger ruler, naturligvis vil flere Premiumfunksjoner motivere til mer kjøp av premium.

Videre vil jo dette bety at hvis jeg har opparbeidet meg flagg på en verden, og en ny verden starter. Så vil jeg som er erfaren få en STOR fordel i forhold til de som er helt nye på spillet?

Dakapo, er ikke dette å gjøre ubalansen enda større?? Hvorfor "buffe" de som allerede kan spillet ganske bra? Hvordan skal nye spillere komme inn på TW og spille normalt når de som har spilt før knuser dem?

IKKE BARE MISTER TRIBAL WARS EKSISTERENDE SPILLERE - DE VIL OGSÅ IKKE HA NOEN NYE
(Way to make money) (puke)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Enig med Aimeffect, forbaska tullball som kommer nå? Håpløst, V1 er nok min siste verden..
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Oh, man kan også teste ut flagg-funksjonen ved og gå inn på Innogames sin Beta-Server. Denne blir riktignok resatt ganske ofte, så vil ikke anbefale noen seriøs spilling der, men er morsomt og prøve ut nye updates før de blir dratt i kraft uansett.. Det jeg syns er litt...dumt med flagg, er at man kan ta de med seg på en ny verden. Det blir jo ikke helt rettferdig?
 

Bjeffnils

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Dette flagg-pisset er jo mer kriminelt enn v11.

Fører bare til negative konsekvenser:

1. TW blir mindre skill-based
2. Skilled TW-veteraner slutter som følger av nr1
3. Dårligere nivå på .no som følger av nr2

alt i alt: (puke)

Hadde det ikke vært kjøpelig, så kunne det fungert, men da kommer man innpå det at blir man stor på en verden, får man en enorm fordel på neste verden osv..
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg kan ikke si meg enig i hva du kom frem til her uten å trekke det veldig langt. Jeg vil tenke meg at det blir færre nye spillere som kan komme inn da de ikke har den samme boosten som tw veteraner har. Nå ser vi at flere ikke liker denne funksjonen og kommer til å slutte. Meg inkludert selv om jeg ikke hadde begynt på flere verdener uansett. Når det da blir vanskeligere for nybegynnere å starte, så vil det også bli færre som fortsetter og tW samfunnet vil bli eksponensielt mindre. De som er flinke fra før vil kunne fortsette avhengig at de spiller flere verdener der de kan opparbeide seg flagg.

Det vil si at Inno ønsker at vi skal spille flere verdener samtidig for å for så å kunne opparbeide oss flere flagg fortere?
 
Topp