Diskusjon Tiltak for å øke medlemsmassen på .no

Status
Stengt for ytterligere svar.

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hei.

Det har de siste årene vært en nedadgående kurve for antall spillende på .no, grunnene for det kan være;

- Dårlig/lite reklame
- Økning i PP-funksjoner
- Teamet
- Feil markedsføring
- Små verdener
- Lite tilpasset nye spillere
- Forumregler
- Hierarkiet på .no

Om det er kun en av disse, en kombinasjon av dette eller ingen av disse er det i hvertfall helt klart at det bør gjøres noe for å minske tapet av medlemmer og snu utviklingen man er i. Jeg mener at for å snu utviklingen må vi se på hvorfor vi har havnet her og hva vi da kan gjøre.

Dårlig/lite reklame:
Reklamering for et sånt type spill som dette er viktig, jeg har sjelden sett noe reklame for dette spillet, og det øker ikke medlemsmassen på TW, man må rekruttere aktivt i et sånt type spill da folk gjerne går lei etter et par år og/eller tar en pause i ny og ne. Å kontinuerlig søke nye spillere er derfor nødvendig for å holde medlemsmassen inntakt. Reklameringen kan også være lagt på feil steder og har derfor liten/ingen effekt.

Økning i PP-funksjoner:
Mange mener at det er her hovedgrunnen for nedgangen ligger, at TW begynner å bli for dyrt og at derfor flere slutter. Jeg må si meg uenig i at dette har en stor betydning for nedgangen i det totale bilde, men at dette er noe som mye mer treffer de mer erfarne spillerne. De nye spillerne er overhodet ikke like opptatt av hva slags PP-funksjoner som det vi mer erfarne/aktive er. Det er også slik at mange uttrykker missnøye med dette, men likevel fortsetter å spillet. Største problemet med disse funksjonene er omdømme til spillet & at det vil være vanskelig å få pensjonister tilbake til spillet da det frister mye mindre enn hva det kanskje kunne gjort.

Teamet:
Alle vet min formening om teamet, og spesielt Dakapo, men jeg skal prøve å uttrykke meg generelt her. Jeg opplever at det er få som liker måten teamet opererer på, dette gjelder både på forum, support, personlighet og måten de prater på. Det kan kanskje være fornuftig å fornye litt i teamet, skape friskt blod og kanskje gjøre noen utskiftninger. Teamet har også kanskje for mye makt, noe jeg skal komme tilbake til.

Feil markedsføring:
Dette henger sammen med reklameringen, men reklameringen er jo bare sluttproduktet i markedsføringen. For å lykkes her bør man analysere markedsmulighetene, deretter utforme markedsstrategier, så utforme markedsføringsprogrammer som da ender opp i ledelse av markedsføringsressursene. Det er altså nødvendig å se hvor mulighetene for å rekruttere nye spillere er, ha en bevisst strategi i hvordan rekruttere og fremme produktet TW er, så å ha et program som man avgjør på alle disse betingelsene av en ledelse som fordeler de ressursene dere har til disposisjon på det området som vil ha størst effekti forhold til innvestering.

Små verdener:
Med små verdener vil fort nye spillere bli adlet ned da det er lite å velge i og risikoen for å bli et target bli stor. Det bør derfor være lenger tid mellom utslipp av ny verden så størrelsen av verdenen kommer opp, da vil også risikoen for å bli adlet fort synke. Dette fører til at man kommer lengre i spillet og at man også kan få større interesse for det.

Lite tilpasset nye spillere:
Dette henger med små verdener, men har også noe med innstillingene på verdenene. Det handler ikke om PP-funksjoner, speed, fakelimit eller farmelimit, selv om alle disse kan være med på å øke sjangsen for å lykkes eller henge med, men det henger med i stammelimit, mulighet for å skaffe kontakter gjennom PA's (med støttemulighet utenfor stammen) & ikke minst, en ordentlig opplæring i spillet. I velkomstmeldingen bør det informeres om at man kan lære mye på det offentlige forumet, hva slags type spill det er og hva som sannsynligvis ligger foran dem. De bør også kanskje bli informert om litt av hvordan de bør starte for å klare seg bra (en startup-guide). Det er også nesten et must at det blir lettere å finne frem til Guide-forumet & at dette blir videreutviklet (av en i teamet). Det er vel ingen som synes det er morsomt å ikke vite hvordan en skal gjøre det bra eller ikke få noe tips i hvordan en kan gjøre det bra.
- Et eksempel på dette er at Classic fortsatt er i spill, må være lite morsomt å starte på nytt og på nytt uten noen mulighet for å komme over 1k før man blir adlet på nytt. Steng verdener når dem er avgjort...

Forumregler:
Etter mitt syn innbyr ikke forumreglene til aktivitet her, mye av TW handler ikke om selve spillet, men det sosiale rundt spillet,og derfor er dette ekstra viktig. Inntriggene mellom spillerne, det psykiske spillet, propaganda, idiotene på forumet en kan le av, endeløse meningsløse tråder osv. Det må prøves å skape aktivitet på forumet, ikke slå ned på alt mulig og få minst mulig aktivitet som overhodet mulig her slik jeg opplever det. Slakk ned på infractions og redigeringer eller advarsler. La folk få utrykke seg mer fritt og la dem nå få diskutere regelbrudd såfremt vedkommende selv er komfortabel med det. Ikke hakk på banneord, folk uttrykker seg gjerne gjennom dem, så kan en diskutere om det er et godt ordforråd eller ikke, men noe brudd på forumreglene bør det ikke være. Det har blitt en del av den norske kulturen, man sier det samtidig som man sier tiss og bæsj i barnehagen. Det er ingen som reagerer negativt på det, foruten at ordforådet kanskje er dårlig. Så ikke gi infraction for det. Så slå ned på personangrep, ikke noe mer. Og tål kritikk, jeg og flere andre opplever at det er ulovlig å gi kritikk.

Hierarkiet på .no:
Dette er nesten som en oppsummering på alle de tidligere punktene, jeg mener at teamet har for mye makt i forhold til spillerne. Dere er med på å bestemme innstillinger sammen med Inno, ta å gjør flere undersøkelser med spillermassen, lag en V2 på nytt som har blitt stort etterspurt, så får dere ta med PP-funksjoner, det kan dere vel ikke gjøre noe med. Men dere bør tilpasse innstillinger etter hva spillerne ønsker, er uvanlig å prøve nye ting hele tiden bare for å gjøre det, da blir lojaliteten til spillerne også synkene. Ikke misbruk makten heller i form av usannsynlige lange baninger, eller slette innlegg eller ta i bruk deres valgmuligheter med den største styrke i negativ forstand. Det begynner å bli en vegg mellom teamet og spillerne, og det er ingen tjent med. Det skader bare interessen for spillerne, og innbyr heller ikke til noen hyggelig samtale med teamet som må være kjedelig for dem.

Skulle gjerne kommentert mer, men slik forumreglene er per dags dato har jeg ikke rett til å uttrykke meg om det andre. Derfor ble det dette denne gang. Gi gjerne kommentarer.

-Zipp
 
Sist redigert av en moderator:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Heia, heia, heia! Bra, bra, bra! Støttes, støttes, støttes! Det har blitt nevnt noen ganger tidligere uten at det har blitt tatt på alvor, så det er meget bra at du nå tar en oppsummering /reflekterer over det igjen :)!

༼ つ ◕_◕ ༽つ Remove PP stuff or we riot! ༼ つ ◕_◕ ༽つ
 

DeletedUser

Guest
PP fungsjoner har kommet og det vill ikke forsvinne, sånn er det! Det er ikke PP som gjør at folk slutter, det er alle idiotene som PP horer som gjør at folk slutter.
 

DeletedUser

Guest
Enig med eirikeik23. De jeg vet som har brukt mest PP på hele TW.no må nok være Ekans, Michele Zagaria, Ralph Lauren og Torquemada. I alle tilfellene har det vært snakk om PP-funksjoner man kan kjøpe ressurser enten direkte (lavere bytte-ratio enn 1 eller vintereventen) eller indirekte (kjøpe adelsgrense).

Det med banneord forstår jeg ikke? Det blir ikke gitt ut infractions til hvem som helst og for hva som helst. Skriver du et banneord vil jeg tro de aller fleste sensurerer og gir advarsel. Jeg tror heller ikke at moderatorer sitter på forummet og leter etter regelbrudd og prøver å ferske forumkontoer så de kan få infraction.

Når du sier Teamet mener du da hele teamet eller bare Dakapo? Det er tross alt bare Dakapo som får betalt for arbeidet i teamet og resten er der fordi de vil bidra til å gjøre TW et bedre sted for alle.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
PP fungsjoner har kommet og det vill ikke forsvinne, sånn er det! Det er ikke PP som gjør at folk slutter, det er alle idiotene som PP horer som gjør at folk slutter.

Om du kunne tatt deg tiden til å lese innlegget mitt så sier jeg på ingen måte at det vil forsvinne, jeg snakker heller ikke noe om hvorfor folk slutter, faktisk påstår jeg at PP har svært lite med rekrutteringen å gjøre foruten dårlig omdømme blant de som allerede spiller spillet.

Enig med eirikeik23. De jeg vet som har brukt mest PP på hele TW.no må nok være Ekans, Michele Zagaria, Ralph Lauren og Torquemada. I alle tilfellene har det vært snakk om PP-funksjoner man kan kjøpe ressurser enten direkte (lavere bytte-ratio enn 1 eller vintereventen) eller indirekte (kjøpe adelsgrense).

Det med banneord forstår jeg ikke? Det blir ikke gitt ut infractions til hvem som helst og for hva som helst. Skriver du et banneord vil jeg tro de aller fleste sensurerer og gir advarsel. Jeg tror heller ikke at moderatorer sitter på forummet og leter etter regelbrudd og prøver å ferske forumkontoer så de kan få infraction.

Når du sier Teamet mener du da hele teamet eller bare Dakapo? Det er tross alt bare Dakapo som får betalt for arbeidet i teamet og resten er der fordi de vil bidra til å gjøre TW et bedre sted for alle.

Det første avsnittet ditt omhandler bare rene hypoteser med en svært dårlig begrunnelse da du kun har tatt utgangspunkt i hva en kan antyde ut i fra antall adels eller har hørt fra andre. Vil påstå at det er flere som har vært verre enn samtlige eller flere av de du nevner der, uten at det har relevans for mitt innlegg.

Teamet opererer svært forskjellig ut i fra banning, noen gir advarsel og bare ber deg om å redigere innlegget (som Jeeeeeeeright), mens andre gir deg infractions med engang (som Dakapo, antonine). Jeg vil forøvrig at det skal være lov til å banne og at det ikke skal være noen regel mot dette, ikke at det skal bli gitt advarsel eller sensur. Dakapo kan fort gå aktivt etter spillere og lete etter regelbrudd (med god grunn slik disse reglene er satt opp). Uansett er det en endring av forumregler jeg ønsker, ikke at forumreglene ikke skal bli opprettholdt.

Når jeg snakker om teamet så snakker jeg om teamet. Altså alle sammen. Nå ser jeg ikke helt hva lønningen (eller fraværet av den) har å gjøre med mitt innlegg å gjøre.
 

DeletedUser

Guest
Det første avsnittet ditt omhandler bare rene hypoteser med en svært dårlig begrunnelse da du kun har tatt utgangspunkt i hva en kan antyde ut i fra antall adels eller har hørt fra andre.
Jeg tok utgangspunkt i fakta fra kontoeier i tidsrommet det var snakk om :) Så det er for det første ikke hypoteser, det er fakta.
Hophoolio skrev:

Vil påstå at det er flere som har vært verre enn samtlige eller flere av de du nevner der, uten at det har relevans for mitt innlegg.
Hvis du vet med sikkerhet (les:bekreftelse fra kontoeier) om at noen har brukt mer enn de kontoene jeg har nevnt her, så slipper du også å påstå :)

Teamet opererer svært forskjellig ut i fra banning, noen gir advarsel og bare ber deg om å redigere innlegget (som Jeeeeeeeright), mens andre gir deg infractions med engang (som Dakapo, antonine). Jeg vil forøvrig at det skal være lov til å banne og at det ikke skal være noen regel mot dette, ikke at det skal bli gitt advarsel eller sensur. Dakapo kan fort gå aktivt etter spillere og lete etter regelbrudd (med god grunn slik disse reglene er satt opp). Uansett er det en endring av forumregler jeg ønsker, ikke at forumreglene ikke skal bli opprettholdt.

Hvorfor er det så viktig å godta banning? Syns det er en fin regel da det fins andre kraftutrykk man kan bruke i stedet :) Har man brutt forum-reglene så fortjener man uansett infraction? Hvis man skal klage på at noen er snillere enn andre må vi jo gjøre alle moderatorer like strenge? Hvis du ønsker å klage på en infraction er det tross alt den "strenge" Dakapo som får sisteordet?

Når jeg snakker om teamet så snakker jeg om teamet. Altså alle sammen. Nå ser jeg ikke helt hva lønningen (eller fraværet av den) har å gjøre med mitt innlegg å gjøre.

Lønningen har noe å si når de fleste er frivillige som faktisk gjør arbeidsoppgaver helt gratis uten å "prøve å ta noen", slik det nærmest fremstår i ditt innlegg. Jeg vet at det blir delt ut infraction til flere forumkontoer samtidig hvis alle kontoene har brutt samme regel i samme periode, men det betyr ikke at "makten blir missbrukt". Syns vi skal være fornøyde med de forummoderatorene vi har da de faktisk gjør en god job helt gratis for TW-samfunnet.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
ZippyMaster skrev:
Teamet opererer svært forskjellig ut i fra banning, noen gir advarsel og bare ber deg om å redigere innlegget (som Jeeeeeeeright), mens andre gir deg infractions med engang (som Dakapo, antonine). Jeg vil forøvrig at det skal være lov til å banne og at det ikke skal være noen regel mot dette, ikke at det skal bli gitt advarsel eller sensur. Dakapo kan fort gå aktivt etter spillere og lete etter regelbrudd (med god grunn slik disse reglene er satt opp). Uansett er det en endring av forumregler jeg ønsker, ikke at forumreglene ikke skal bli opprettholdt.

Dette kan jeg si meg enig i. Det jeg syns er det at det ikke er lov å sensurere bannesord på noen måte (test test, får jeg infraction for dette? ¤%#"!!) og at infractions burde gis mtp alvorlighetsgrad, et bannesord i et innlegg burde ikke være advarsel, men hvis det blir alt for mye er jeg enig i at det burde være en infraction.

Full lov til bannesord vil korrupte språkbruket her inne, siden det er en god del unge kidz som surfer forumet med jevne mellomrom burde de ikke få se at det er så populært å banne så mye. Men enig at de tar bannesord litt for alvorlig.

Hophoolio skrev:
Lønningen har noe å si når de fleste er frivillige som faktisk gjør arbeidsoppgaver helt gratis uten å "prøve å ta noen", slik det nærmest fremstår i ditt innlegg. Jeg vet at det blir delt ut infraction til flere forumkontoer samtidig hvis alle kontoene har brutt samme regel i samme periode, men det betyr ikke at "makten blir missbrukt". Syns vi skal være fornøyde med de forummoderatorene vi har da de faktisk gjør en god job helt gratis for TW-samfunnet.

De "frivillige" får pp i lønn, men ja det er bra det de gjør av arbeidsoppgaver her, men jeg syns de burde stå fram som et godt eksempel og ikke bruke pp som om det sto om livet.
Inniblant når samme infraction blir gitt ut til alle for en "trend" så blir det litt mye, det har startet et massivt missnøye med modsa etter den "Remove PP stuff or we riot" tråden kom, og etterfølgeren "her"
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg tok utgangspunkt i fakta fra kontoeier i tidsrommet det var snakk om :) Så det er for det første ikke hypoteser, det er fakta.
De jeg vet som har brukt mest PP på hele TW.no

Hvordan kan kontoeier vite dette? Og jeg kan med sikkerhet vite at du ikke har fakta fra alle disse kontoeierne, men dette har egentlig ingenting med tråd å gjøre, så fint om du evt. kan drive dine hypoteser rundt det et annet sted.



Hvis du vet med sikkerhet (les:bekreftelse fra kontoeier) om at noen har brukt mer enn de kontoene jeg har nevnt her, så slipper du også å påstå :)
Eneste kontoeier kan bekrefte er x PP konto har brukt, ikke målt opp mot andre kontoer.

Hvorfor er det så viktig å godta banning? Syns det er en fin regel da det fins andre kraftutrykk man kan bruke i stedet :)
Fordi det er en del av det allmenne norske språk.

Har man brutt forum-reglene så fortjener man uansett infraction?
Jeg tar ikke opp om man burde få infraction for å bryte forumregler eller ikke, jeg tar opp hva forumreglene bør inneholde, altså at den eneste regelen bør være null toleranse for personangrep.

Hvis man skal klage på at noen er snillere enn andre må vi jo gjøre alle moderatorer like strenge?
Det er noe jeg sier meg enig i, en lik linje er alltid fornuftig.

Hvis du ønsker å klage på en infraction er det tross alt den "strenge" Dakapo som får sisteordet?
Uheldigvis så er det det ja, noe jeg ikke ønsker, referer til avsnittet mitt om hierarkiet på .no. Ligger for mye makt i teamet, og da CM (som ikke nevnt der).

Lønningen har noe å si når de fleste er frivillige som faktisk gjør arbeidsoppgaver helt gratis uten å "prøve å ta noen", slik det nærmest fremstår i ditt innlegg.
Man får gjerne et forhold til folk, det å påstå at man ikke blir påvirket av det, som frivillig eller ansatt, der må jeg si meg kraftig uenig.

Jeg vet at det blir delt ut infraction til flere forumkontoer samtidig hvis alle kontoene har brutt samme regel i samme periode, men det betyr ikke at "makten blir missbrukt". Syns vi skal være fornøyde med de forummoderatorene vi har da de faktisk gjør en god job helt gratis for TW-samfunnet.

Jeg hadde vært fornøyd om de hadde gjort en god jobb, men nå mener jeg at de ikke gjør dette, og derfor også nevner teamet som en medfaktor til at rekrutteringen av nye går ned.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
PP fungsjoner har kommet og det vill ikke forsvinne, sånn er det! Det er ikke PP som gjør at folk slutter, det er alle idiotene som PP horer som gjør at folk slutter.

Enig med eirikeik23. De jeg vet som har brukt mest PP på hele TW.no må nok være Ekans, Michele Zagaria, Ralph Lauren og Torquemada. I alle tilfellene har det vært snakk om PP-funksjoner man kan kjøpe ressurser enten direkte (lavere bytte-ratio enn 1 eller vintereventen) eller indirekte (kjøpe adelsgrense).

Må nesten bare kommentere dette: Premiumforbruket på Gone, som Sondre/Eirikeik23 spilte på i tillegg til meg, overgår premiumforbruket på Ralph Lauren godt over fem-seks ganger, om ikke mer. Litt hyklersk av deg å skrive slik, Sondre.
 

DeletedUser

Guest
Zippy skrev:
Hvordan kan kontoeier vite dette? Og jeg kan med sikkerhet vite at du ikke har fakta fra alle disse kontoeierne, men dette har egentlig ingenting med tråd å gjøre, så fint om du evt. kan drive dine hypoteser rundt det et annet sted.

Derfor jeg understrekte "de jeg vet", hvis dette er så vanskelig å forstå så les innlegget gjerne et par ganger til og så sitere hvor jeg påstår kontoeier vet at de har brukt mest på hele TW.no?

Zippy skrev:
Eneste kontoeier kan bekrefte er x PP konto har brukt, ikke målt opp mot andre kontoer.

Men du var jo en med-dual på den ene kontoen? Hvis du ikke vet om kontoer som har brukt mer PP enn den kontoen er det bare tåpelig å påstå at noen har brukt mer? Det er ikke hypoteser, og det er ikke basert på vekst. Det er basert på antall PP brukt på kontoen :)

Zippy skrev:
Eneste kontoeier kan bekrefte er x PP konto har brukt, ikke målt opp mot andre kontoer.

Fantastisk! Jeg tror du kanskje har skjønt det nå :)

Zippy skrev:
Fordi det er en del av det allmenne norske språk.

Fins banneord på de fleste språk, kanskje til og med alle språk? Det betyr fortsatt ikke at man skal bruke dem på et nettforum hvor det kan være personer i alle aldre som ikke ønsker slikt språk. Mulig du ønsker et banneordsfilter på forummet? Isåfall støtter jeg det forslaget (støttes)

Zippy skrev:
Jeg tar ikke opp om man burde få infraction for å bryte forumregler eller ikke, jeg tar opp hva forumreglene bør inneholde, altså at den eneste regelen bør være null toleranse for personangrep.

Du mener altså at forumreglene bør tillate banneord og tillate kritikk? Det eneste forumreglene ikke tillater her er banneord. Kritikk er det mye av her på forummet uten at det deles ut infractions i vildens sky. Vi har jo Grimlock som et stjerne-eksempel her. Såvidt jeg vet så har ikke Grimlock fått spesielt mange infractions for kritikk?

Hvis du regner "diskutere regelbrudd" som kritikk så er det imot reglene - ja, men den kritikken og diskusjonen kan du ta over tickets med support. Hvis du er uenig etter det igjen kan du diskutere/kritisere moderatoren det gjelder med Dakapo.

Zippy skrev:
Det er noe jeg sier meg enig i, en lik linje er alltid fornuftig.

Moderatorene har retningslinjer, så de er allerede på en lik linje. Hvis du føler du mottar forskjellsbehandling kan du klage på en for svak straff, så kanskje Dakapo gir deg et ekstra infraction-poeng? Jeg er fornøyd hvis jeg får advarsler istedet for anmerkninger :)

Zippy skrev:
Uheldigvis så er det det ja, noe jeg ikke ønsker, referer til avsnittet mitt om hierarkiet på .no. Ligger for mye makt i teamet, og da CM (som ikke nevnt der).

Hvis du mener teamet har for mye makt kan du forsøke å sende mail til Innogames? Du kan be dem gi CM mindre makt til å styre sitt eget domene?

Zippy skrev:
Man får gjerne et forhold til folk, det å påstå at man ikke blir påvirket av det, som frivillig eller ansatt, der må jeg si meg kraftig uenig.

Igjen kan du kritisere både infractions og/eller moderatorer til Dakapo. Føler du deg urettferdig behandlet kan det hende Dakapo fikser :)

Zippy skrev:
Jeg hadde vært fornøyd om de hadde gjort en god jobb, men nå mener jeg at de ikke gjør dette, og derfor også nevner teamet som en medfaktor til at rekrutteringen av nye går ned.

Jeg syns de har gjort en god jobb i alle situasjoner jeg vet om :hmm:. Kanskje du kan friske opp hukommelsen og gi eksempler på når de har gjort en dårlig jobb?
 
Sist redigert av en moderator:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Okey, jeg har ingen interesse av å fortsette den meningsløse praten rundt "PP-kontoer" her, det kan vi evt. ta på skype hvis du føler at det er viktig.

Til det andre:
Jeg mener at banneord burde være tillatt. Når det kommer til kritikk så blir ikke tatt på det området fordi han er Grimlock, etter hva jeg erfarer.
Jeg snakker ikke om at å "diskutere regelbrudd" er et regelbrudd, jeg snakker om at jeg mener vi bør endre denne regelen. Hadde vært så mye enklere om du kunne lest innlegget mitt uten å kommentert...

Det hjelper forøvrig ikke å ta opp/kritisere en i teamet opp til Dakapo når den du skal ta opp/kritisere er Dakapo. Men det er, igjen, en annen sak.

Fint om du kan oppgi e-mailen til Innogames, lei av at alle sier at en bare kan kontakte Inno uten å oppgi hvordan. Denne tråden tar forøvrig opp mulige grunner for mangelen på rekruttering, og hvordan få økt rekrutteringen, ikke hvordan en skal sende klager på Dakapo videre i systemet.
 

DeletedUser

Guest
Zippy skrev:
Okey, jeg har ingen interesse av å fortsette den meningsløse praten rundt "PP-kontoer" her, det kan vi evt. ta på skype hvis du føler at det er viktig.

Helt enig. Meningsløst å fortsette praten når du leser/forstår feil (m/u vilje).

Zippy skrev:
Når det kommer til kritikk så blir ikke tatt på det området fordi han er Grimlock, etter hva jeg erfarer.

Det at Grimlock er rå er det bare å godta :) Grimlock klarer å holde seg saklig og på rett side av forumsreglene. I tillegg kommer han med gode argumenter og motargumenter.

Zippy skrev:
Fint om du kan oppgi e-mailen til Innogames, lei av at alle sier at en bare kan kontakte Inno uten å oppgi hvordan. Denne tråden tar forøvrig opp mulige grunner for mangelen på rekruttering, og hvordan få økt rekrutteringen, ikke hvordan en skal sende klager på Dakapo videre i systemet.

Var ikke så vanskelig det :)
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Jau, var ikke helt med i samtalen, men så det første innlegget :)

Men også for å få større verdner, og flere folk til å spille så er det noen ting man kan gjøre i det minste:
- Annonsere f.eks v18 i god tid før verdner åpner, og reklamere godt for det. sende ut rundskriv, internett annonser, lag en reklame film som folk kan sende rundt på nettet.
- Tenkt på dette før jeg sluttet, siden er ikke noe til grafiskdesigner så må noen ta ansvar, men en god reklame plass for spillegale-ungdom idag er jo sider som arige.no, 1001spill, 123spill ect. hvam om man reklamerte på disse sidene?

Lag et bilde der man har bilde av TW logo'en og en fancy tekst under, som reklamere for v18 f.eks!
"Registrer deg idag og kjemp med dine venner for heder og ære"
"Lik vis du gleder deg til v18"(hater slike, men...)
"Spill og bli kjent med nye folk online"
Post dette på Internett sider som artige.no og kanskje en engelsk versjon som 9gag eller damnlol

jaja, jeg er ikke den beste til å komme med slag ord, men slik reklame er bedre en ingenting!

Tanker?
 

DeletedUser

Guest
en ting man kunne gjøre, var jo å sende noen representanter til The Gathering, og promotere der. man kunne gi lynkurs, og kanskje kjøre en lokal speed-server. DET kunne nok være en effektiv måte å få folk til å spille. det er tross alt der norges gamere møtes, der kan man rekruttere fler spillere, som igjen sprer ordet og får med sine venner..
vet det er for sent i år, jeg har gitt Dakapo dette forslaget for to år siden, men kanskje på tide å ta det videre nå, før hun risikerer å stå uten spillere igjen på .no?
 

DeletedUser

Guest
vet, og det blir fortsatt ignorert. så egentlig er det et ikke-tema, da jeg vet det ikke kommer til å skje.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp