Topp 10 stammer

Status
Stengt for ytterligere svar.

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Jeg får vel prøve meg, selv om jeg har liten erfaring fra de siste verdnene. Spilte mest på V1-V6.


1 -T-H- 45.344 23(26)

Å være nummer en er det første jeg vil trekke frem. Det er godt gjort, og de har dessuten et stort forsprang poengmessig. 23(26) betyr at det er 23 spillere med 26 byer. Stammen er den eneste på topp ti som har har flere landsbyer enn spillere, noe som i grunn er litt merkelig. To spillere har adlet tre ekstra byer. Selv om de har adlet flere byer er det ikke derfor de leder poengmessig. Uten de ekstra byene ligger de fortsatt på førsteplass med godt forsprang. Spørsmålene er om de har nok enheter til å forsvare tittelen, og om de har organisert seg godt nok innad i stammen. Det er en kjennskap at TH har problemer med ledelsen, noe jeg ikke skal gå videre inn på her. Spillerne ligger meget spredt, noe som vil være en bakdel når de andre stammene får fart på sakene og begynner å adle. I tillegg bør det i stammen jobbes med å få ned antall stammeskifter.

2 MyTH 32.415 18(18)
Alle vet at dette er en stamme med mange erfarne og kjente spillere. De fleste av de har etter hva jeg har forstått spilt sammen tidligere, og kan samarbeide. De har like mange stammeskifter som antall stammemedlemmer, noe som er en bragd i seg selv. Det betyr at de har et godt stammemiljø, samarbeider godt, og har et velfungerende rekrutteringssystem. Stammemedlemmene ligger relativt nær hverandre, med unntak av stakkars Villareal (selv om jeg ikke bekymrer meg for han over hodet. Tror ikke han dukker under der). Har ikke adlet noe ennå, men regner med å se flere adlinger innen utgangen av morgendagen, for denne gjengen er garantert i gang. Gleder meg til å se hvordan de diplomatiske forholdene blir til her.


3 Baron 30.780 17(17)
En liten, men spredt gjeng. Ikke bare geografisk, men også poengmessig. De har både folk som er på topp, og spil esom ikke kommer inn på topp 500. Likevel er det flere kjente "fjes" her, og vi kan nok forvente oss at disse drar stammen opp kraftig, med mindre stammen merger med noen andre, eller løses opp av andre årsaker. Nevner det som mulighet på grunn av spredningen blandt annet. Håper personlig at de adler seg mot hverandre og vokser videre. Det blir spennende å se hvordan det utvikler seg. Ser ut som et par av de er klare for adling i nærmeste tid

4 =WOR= 27.576 18(18)
Ligger relativt tett, og har flere medlemmer med god erfaring og kunnskap. Ligger litt etter poengmessig, men jeg tror ikke det gjenspeiler deres potensiale. Lukter tropper på lang vei. Greit antall stammeskifter. Dere regjerer i K45, og kommer nok til å holde ledelsen der en god stund. Gleder meg til å se utviklingen

5 AoL 24.388 25(25)
Kongene av K44! Og alle ligger i ytterkantene. Med mange spillere (masserekruttering?) blir gjennomsnittspoengsummen relativt lav, og stammemedlemmene har rangeringer helt over nummer 1000. Har veldig lite kunnskap om spillerne. ettersom spillerne ligger så langt ute, og flere av spillerne kom inn sent regner jeg med at det er flere som bare har kommet sent i gang, og som kan imponere oss senere. Det blir spennende å se om det stemmer :) Dessuten liker vi alltid å ha besøk fra andre land inn på den norske serveren. Kult med svensk ledelse.

6 SUP 22.256 17(17)
Ligger passe fint i forhold til hverandre, men trues av =WOR= i K45. Skal dere overleve i det området må dere kjempe, og noen av dere har nok potensialet til å klare det. Stammen preges litt av useriøsitet. Er det et skalkeskjul? Forumaktivitet tyder på at det ihvertfall er aktivitet her.

7 TSM 20.981 11(11)
Det har blitt nevnt før, og det nevnes igjen. Dette er nok topp 10's underdogs. Det lukter tropper på lang vei, og vi venter spent på hva som skjer med adling. Vi vil nok se adlingsaktivitet fra denne stammen i nærmeste fremtid, og jeg tviler på at de går etter bonusbyer ettersom det lukter tropper på lang vei. Førsteinntrykket de ga var elendig, men de har vist seg å være sterke og effektive. Kun elleve spillere, litt for mange stammeskifter, og relativt høyt snitt. Dette kan bli bra! Med unntak av tre spillere ligger dere fint sammen. Når adlingen kommer i gang for fullt regner jeg å se dere høyere på lista

8 ST4B 20.091 12(12)
Ligger fint sammen, og har få medlemmer med relativt høy gjennomsnittspoengsum. To spillere ligger veldig langt etter, men det ser ut til at Shahryar som ligger nest nederst har fått seg en katapultstøkk eller lignende, og Simen. L har startet lenge etter oss andre. Som en stamme med få medlemmer er det spennende å se om dere øker kraftig nå som adlingen starter eller ikke. Kjenner ikke så godt til dere, så jeg er nysgjerrig på hvordan utviklingen blir :=

9 J.F.F 19.898 24(24)
Vi kjenner alle til JFF. RUAB er nok en gang ute å lufter seg på en ny verden. Dere har vært meget synlige på flere verdener, men det ser ut til at dere mangler det "lille ekstra" her i V14. Gjennomsnittspoengsummen deres er lav, og dere har to rekrutteringsstammer, noe som for min del virker helt merkelig når dere burde ha fordelt medlemmene på en helt annen måte. Trenger dere tre stammer? Det er få spillere her som utmerker seg, og dere er på topp ti på grunn av antallet medlemmer. Om kort tid er dere borte fra topp ti. Utenom dette må jeg si det er synd om det er slik at jff ikke fokuserer på V14. Det er morsomt å se på når RUAB, som er en veldig veldig god leder, gjør greia si. Du har en egen diplmotaisk sjargong over deg, og får til det meste. Ryktet er dessuten meget bra. Dessverre er det dette ryktet sammen med jff's rykte som gjør at jff-stammene er til på V14 i dag. Selv om spillerne i J.F.F ligger fint til i forhold til hverandre så er det stor geografisk spredning blandt rekrutteringsstammene. Ikke bra. Ser ikke grunnlaget de har for å vokse seg store. Jeg håper jeg har feil, og at JFF vokser, og viser at de er aktive også her, i V14!

10 SA 19.100 19(19)
Lavere gjennomsnittspoengsum enn J.F.F, til tross for at dere har to medlemmer på topp ti. Jeg kan ikke si jeg helt forstår hvorfor de velger en stamme som dette. Vet dere noe vi andre ikke vet? Selv om dere er nederst på topp ti-listen regner jeg med å se dere klatre litt de nærmeste dagene, ettersom jeg regner med at et par spillere her kommer til å adle litt.







Det er tydelig at denne listen kommer til å se helt annerledes ut om en uke. Jeg tror ikke St4b, J.F.F, SA og AoL klarer å holde på rangeringene. De vil bli byttet ut med FWW og EQ ihvertfall. Kanskje et par av dere klarer å holde dere på topp ti om ingen andre stammer viser seg verdige topp ti-listen. Det blir nok en del endringer innad i topp ti også. Jeg tror ikke TH mister førsteplassen på den tiden, og heller ikke MyTH mister andreplassen. Baron og =WOR= vil kjenpe om tredjeplassen, og AoL vil synke. SUP vil holde seg på samme plass, eller gå ned 1-2 rangeringer. TSM går opp, og St4b går opp.
 

DeletedUser

Guest
Bra liste det der :) om vi i Sup er useriøse? hmm, det vil tiden vise det ;)
 

The Vigilante

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Beste lista så langt!
Fint at du tar deg tid til å lage en ordentlig gjennomføre liste. Gode argumenter og god refleksjon.
Du får et positivt ryktepoeng av meg :) (når det har gått 24t, må vente)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jævla god lista, digger den. Men ta ikke feil....SUP er gamle folk, men venligst ikke undervurder oss :)
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Takk, takk til begge to :)

Jeg håper jeg har tatt feil av SUP, Gertpe. Vær så snill å overrask oss :)
 

The finix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21

1 -T-H- 45.344 23(26)

... Det er en kjennskap at TH har problemer med ledelsen, noe jeg ikke skal gå videre inn på her.

:hmm: Nei, det er nok ikke noe problem i eller med firekløveren vår..
Ellers kjempe liste det her polarbear! :awesome:
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Litt morsomt hvordan dere skal komme å avkrefte dette hver gang... Hvertfall når ryktet fortsatt står like sterkt rett etterpå. Benektelse er bekreftelse, er det ikke det man sier? Nå har jeg ingen aning på hvorvidt det stemmer, men er litt artig å se hvor redd dere er for at dette ryktet skal henge på dere.

Forresten, herlig liste Vegard!
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Flott liste PolarBear!
Tror nok EQ vil dra opp på en 7-8 plass etterhvert. Med de medlemmene vi har nå! (rofl)
 

Keegasus

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Hyggelig at vi forvetes å gå oppover og også at vi har blitt kalt underdogs, gir jo også et ekstra press om å leve opp til forventningene her. Men uansett, challenge accepted!

Og vet ikke helt hvorfor, men jeg har sansen for baron, tror de kommer til å klare seg fint til tross for spredningen om ikke medlemmene forlater stammen av ensomhet.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Hyggelig at vi forvetes å gå oppover og også at vi har blitt kalt underdogs, gir jo også et ekstra press om å leve opp til forventningene her. Men uansett, challenge accepted!

Og vet ikke helt hvorfor, men jeg har sansen for baron, tror de kommer til å klare seg fint til tross for spredningen om ikke medlemmene forlater stammen av ensomhet.

Selv om St4b hjalp dere litt på veien så har dere jo levd opp til det ryktet litt allerede. Å ha klatret fra 7.plass til 2. plass siden lista ble laget er jo ikke dårlig. Spesielt med tanke på at dere bare er 16 medlemmer.
Nå må det jo nevnes at jeg i siste setning spår at både St4b og TSM rykker opp. Det er jo forsåvidt ganske så riktig, selv om jeg aldri hadde gjettet en merge :)
 

Keegasus

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Selv om St4b hjalp dere litt på veien så har dere jo levd opp til det ryktet litt allerede. Å ha klatret fra 7.plass til 2. plass siden lista ble laget er jo ikke dårlig. Spesielt med tanke på at dere bare er 16 medlemmer.
Nå må det jo nevnes at jeg i siste setning spår at både St4b og TSM rykker opp. Det er jo forsåvidt ganske så riktig, selv om jeg aldri hadde gjettet en merge :)

Ja, må virkelig si at du forutså det godt ;) Var vel ikke så altfor mange som viste om mergen før det skjedde, så det skulle vært godt gjort om du hadde skrivd det også! Må jo også si det at det er ganske imponerende det snittet deres i EQ. Må vel ærlig innrømme at dere kan unne dere litt ros for det. 6 medlemmer og allerede på 13 plass. Applaus for den :awesome:
 

The finix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Litt morsomt hvordan dere skal komme å avkrefte dette hver gang... Hvertfall når ryktet fortsatt står like sterkt rett etterpå. Benektelse er bekreftelse, er det ikke det man sier? Nå har jeg ingen aning på hvorvidt det stemmer, men er litt artig å se hvor redd dere er for at dette ryktet skal henge på dere.

Forresten, herlig liste Vegard!

Mulig du synes dette er morsomt. Vi synes ikke det, det har du sikkert forståelse for. Jeg veit ikke hvordan dette ryktet har oppstått og hvordan det står så sterkt. Jeg veit heller ikke hva dette ryktet baseres på, så her henger jeg ikke helt med. Kanskje du kan fortelle meg det, eller kan noen andre? Jeg har rykte på meg om å tale sant (om dette ryktet er relevant eller ikke får du selv avgjøre), men dette ryktet har jeg et ønske om å beholde. Ikke veit jeg hvordan det er med deg, men ville du likt å hatt dette ryktet hengende over deg? Urelevant om det er sant eller ikke- det vil uansett virke negativt og destruktivt på det du jobber opp mot å bygge.

:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Det han mener, er vel at generelt sett, når noen er VELDIG gira på å avkrefte noe, så ligger det en smule med sannhet i ryktet :p
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp