Topp 10 stammer

Status
Stengt for ytterligere svar.

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
På tide med en ny liste. Det er jo evighter siden sist, og mye har skjedd.

1 -T-H- 138.797p 182.385 25(62)
TH ligger fortsatt på førsteplass, og det har de gjort lenge. Det er vel bevis nok for at stammen nok er undervurdert. De har møtt mye motstand helt fra starten, men har likevel adlet mest av alle stammene. Som ved siste liste har de fortsatt et veldig høyt antall stammeskifter, noe som er ganske naturlig med tanke på at de har masserekruttert, da må man jo bytte ut spillere så man får de som har mest poeng. TH har kun mistet tre byer. En til SF, en til MyTH og en til Baron. Til gjengjeld har TH tatt en by fra Baron, og fire fra SF, så der går de ikke i minus. Hva grunnen til at de ikke har mistet så mange byer er vanskelig å vite, men med en meget lav ODd tror jeg grunnen er deres plassering, som er i utkanten av kjernen. Det blir spennende å se når kjernen ekspanderer, og th møter front. Hvordan utfallene blir er jeg veldig spent på. Vil de klare å samarbeide? Vi har hittil sett tilfeller som viser meget dårlig samhold og lojalitet, men som alle vet er det jo er de dårlige tilfellene ved TH som blir trukket frem. Ser det likevel tvilsomt ut at feks ett medlem søkte seg over til en annen stamme da den spilleren fikk incs fra MyTH, bare for å kunne redde seg selv.
Med denne stammen er det to utfall:
1: De klarer å bevise at medlemmene er lojale og pålitelige, og samarbeider på en god måte. Dette fører til sterk vekst, og stor suksess
2: Samarbeidet sprekker, og vi vil se masseadling og masseflykting fra V14's største stamme

Jeg veit ihvertfall at jeg er spent på deres utvikling

2 MyTH 93.824p 103.603 20(35)
V14's nest beste stamme. Om man skal beskrive stammen med ett ord må det være lojalitet. Ingen har noen gang forlatt MyTH, og spillerne der er svært erfaringer. Kun èn by er blitt adlet fra MyTH, og denne byen ble adlet tilbake svært kort tid etterpå. Det skal mye til for å senke denne stammen, som har adlet byer fra WOR, TH, JFF, FEAR osv. Tror ikke store adlinger fra denne stammen tar slutt. Det er dog et minus at stammen har en del medlemmer som ligger et stykke etter. Halve stammen har ikke adlet ennå, noe som setter preg på antall adlinger per spiller. I forhold til TH som har over to byer per spiller har ikke MyTH ennå nådd to byer per spiller. Det gir utslag på gjennomsnittlig poeng per spiller, og videre på totalpoengsummen og rangeringen. Å undervurdere stammen av den grunn vil jeg likevel se på som svært risikabelt. Det er nok av enheter bak murene, og spillerne er meget erfarne. Nå er nok ikke undervurdering særlig utbredt mot MyTH. Mange har store forventninger til MyTH på grunn av spillersammensetningen, og jeg tviler på at stammen som helhet ikke lever opp til disse forventningene. Det blir veldig spennende å se om MyTH klarer å kapre førsteplassen den nærmeste tiden.

3 Baron 75.218p 75.218 15(29)
Beklager for at jeg stilte spørsmålstegn ved deres seriøsitet i forrige stammeliste. Etter at jeg i tiden i EQ hadde IAP med dere innså jeg at vi hadde IAP med en stamme med seriøse spillere. Vetle, som jeg har snakket en del med viser seg å være en meget fornuftig kar som vet hvordan man spiller dette spillet. De adlet nylig en by fra Coopern (som er en tidligere kaktus), og har ellers adlet flere byer fra FW-alliansen. adlingen av byen til coopern "utlignet" mellom stammene, ettersom melisandre tildigere adlet Rh0chrr3ss sin by. Stammen består kun av 15 medlemmer, med relativt lavt antall stammeskifter. Jeg har fått intrykk av at denne stammen har et meget godt samhold, til tross for tap av flere spillere i det siste. Jeg ser likevel ikke på tapet av spillere som noe negativt. To av de som har forlatt de siste 15 dagene har dratt til TH (uten at jeg skal kommentere det ytterlige), og resten har nok bare falt av lasse på naturlig vis. Kaktusene har vært på topp lenge, og jeg tror stabiliteten fortsetter. Dette er en stamme vi får se mer av

4 TSM 65.446p 65.549 16(25)
Er dette V14's mest spennende stamme?! De har en meget spennende medlemssammensetting, og en spennende plassering. Ruben/Mr. Millionaire vise styrke tidlig da han adlet Smekk, som da var rangert som nummer 1(?), ihvertfall noe slikt. Adling er et spennende kapittel her. Dere har mistet to byer, og begge til stammeløse personer. Gleder meg veldig til å se det neste dere adler, og spesielt da med tanke på Fini og Mr. Millionaire. Jeg mistenker at dere er i fare for å miste flere byer ettersom dere har flere småstore/småsmå spillere i områder rundt adlingsklare spillere. Kanskje spesielt øst for dere der mange fra FEAR, JFF, FW-alliansen, baron og MyTH ligger og hviler. Dette kan selvsagt gå andre veien også. Hvordan utviklingen skjer har jeg ingen formening om, for her er ALT mulig. Det siste jeg vil trekke frem er ODa og ODd. Dere har masse av begge, og det fører til en andreplass sammenlagt. Så mye ODd, og kun mistet to byer? Jeg tror ikke denne stammen kommer til å synke med det første, men her er jo alt mulig. Stå på!

5 AoL 60.830p 72.942 25(33)
Det første jeg vil påpeke er skrivefeil i stammenavnet. Ikke bruk semikolon når man ikke vet de spesielt sære reglene. Hittil en stamme som har ligget jevnt i toppen uten å ha markert seg spesielt. Stammen er øverst på rangeringen etter det jeg vil karakterisere som "skillet". Under fjerdeplassen finner man kun stammer med gjennomsnittspoengsum under 3000 poeng. Dette må opp om dere skal ha noe å si for V14 i fremtiden. Dere har ikke mistet noen byer, og de dere har adlet har stort sett vært barbarbyer. Ikke særlig mye OD, men det kommer vel kanskje etterhvert ettersom det er mange som sikler på en av deres byer, som vel er V14's største landsby (Byen til CloudsHD). Eller så fortsetter dere å øke med barbarbyer uten å merke så mye til spenningen i V14. Det som er spennende med denne stammen er at de startet som masserekrutteringsstamme, men likevel holder seg stabilt. Nå har de opprettet en stålallianse med baconfolka, som forøvrig ikke er på topp ti, men har en akademistamme (Hvorfor det???). Jeg er spent på om alliansen står imot resten av verden, eller hva som skjer med den hittil stabile men trege økningen. Trolig tar det tid før dere merker spesielt med motgang ettersom dere har et eget cluster ved rimmen i nord. God plassering for å utvikle seg usjenert fra resten.

6 SUP 49.242p 51.105 18(24)
Supperådet. seks spillere over 3 k p, og fire spillere som har adlet seks byer. Dere har en del hyggelige spillere i stammen deres, og jeg håper det, blandet med evt. erfaring, gjør at dere klarer å ha et godt samarbeid. Dere har spillere som er ganske så aktive på forum, og det på en positiv måte. Dere har mistet èn by til TH, ellers ingenting ved adlingen som er verdt å nevne. Veldig pluss for et lavt antall stammeskifter. Av det jeg har hørt fra dere tror jeg dere har ett av de beste samholda her på V14. Jeg er spent på om det er nok til å holde trykket oppe nå som adlingen har startet for fullt.

7 FEAR 45.413 54.150 23(26)
Ekstremt mange stammeskifter! Dere har adlet tre byer, men dere har også mistet to. Med veldig mange spillere med lav poengsum ser jeg for meg at flere av dere risikerer å bli lette adlingsmål om ikke dere vokser og bygger tropper. Er stammenavnet sammenlignbart med stammen? Jeg er redd det ikke gjør det, men med en del arbeid passer det bedre. Tre spillere har adlet, og fortsetter det er det fortsatt muligheter for dere. Likevel ligger dere veldig spredt. Dere har folk i rimmen i nordvest, og i rimmen i sør. Tviler på at ytterkantene her noen gang kommer til å ha noe med hverandre å gjøre. Spådommen min er ikke positiv for denne stammen. Jeg skal skrive det akkurat slik jeg tror fremtiden deres er, og være helt ærlig. Dere kommer til å bli adlet, og noen stikker til andre stammer. Beklager å skrive det, men jeg tror ikke det er noe særlig mer å hente.

8 J.F.F 45.164 56.688 24(26)
Ligger usjenert til i nordområdet, der det fra før av er ganske så stille. Kombinert med en haug av def-tropper og defensivt spill tror jeg dere får være i fred en stund til. Akademistammen deres har førsteplass når det gjelder ODd, noe som ikke er så rart. Det lukter def på lang vei. Ryktene skal ha det til at dere også er flinke til å stacke byer. Det er bra. Stammen RUAB har videreført på hver eneste verden (vel?) har ofte vært på topp, men lever på et rykte. Er det nok på V14? Fortsett med defensiv stil, og dere kommer til å få være sånogunlunde i fred, men likevel aldri få muligheten til å sloss i toppen.

9 SF 39.305 44.819 22(25)
Fire byer adlet, og fire byer mistet. Lavt gjennomsnitt og kun fire på topp 100. pluss for å ha adlet en by fra raaator (selv om han adlet tilbake en mye større by syv dager etterpå. Utenom det er det ingen spenstige adlinger. Laspo, som tidligere var høyt oppe på rangeringslista har nå sunket langt ned, uten å ha noe særlig OD. Rett og slett inaktivitet?
Relativt nærme hverandre (med ett unntak), men jeg tror ikke det hjelper dere når angrepene kommer

10 FWK 35.387 40.013 20(22)
Såvidt to spillere på topp 100, og to byer adlet, og baron har adlet to av dere. Flere av dere (dere som ikke ligger ved rimmen) ligger i et veldig rødt området. Tror ikke dere klarer å vokse her. Alliansen deres mellom FWW, FWK og FWR gikk ikke så veldig bra. FWW og FWR ligger ikke engang på topp 100, og FWW har blitt angrepet mye. I det område dere er i har jeg ikke store forventninger. Ikke overbevisende



Sammendrag:
Neste liste blir en liste over topp 5, for vi har (dessverre) kommet dithend på v14 at det er få stammer under topp 5 som er noe særlig å skrive om. Det går en gyllen linje mellom TSM og AoL med et enormt gjennomsnittspoengsprik på godt over 1000 poeng. Kanskje kun topp fire er interessant? Jeg håper ikke det, men det får vi se fremover.
Det mest spennende fremover blir kampen om førsteplassen. Klarer TH å holde den fremover? eller spurter MyTH på og tar over plassen? Kommer TSM sterkere inn i bildet, eller faller noen av spillerne her ut?

Dette blir spennende :) Og nå får jeg endelig gå på do etter å ha brukt halvannen time på dette ... Takk for meg.
 

DeletedUser

Guest
flott liste :) men kommer det bare til og komme topp 5 lister her, så slutter jeg og følge med i 1 uke, fram til vi er kommet oss opp dit :)
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Takk for fine tilbakemeldinger ^^ Det gjør det verdt å bruke tiden på å lage lister
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Ja, ka gjøre det. Men som alle veit, har jeg ingen peiling. Så bær over med en stakkar.

1. -T-H -
Melisandre, Loki og bongo driver inntil videre denne stamme, poengmessigt. Nok er sagt om Lederen, så den vil jeg ikke kommentere. Men jeg har en liten fornemmelse, som sier meg, at dere begynner å miste grepet. Rett meg, om jeg tar feil. Fjosnissen og Cod- WaW har skuffet meg litt...hva driver dere med? Synchroniser har et pluss i boka mi. Men stammen leder suverent. Ps...dere har en alliert, men var det nu lurt??

MyTh
Guttakrutt mister sin mentor, åssen ska dette gå? Villa turer frem, i sin vante malene stil. PolarBear...tja liker deg, ikke mer om det. Men Real Steel, en duo der, men er ikke imponert, beklager. En leder må være på offensiven, både her og der. Er dere ledere, eller hva? Men ellers er dette stammen som vil noe, har stadig troen om dere velger diplomatiet med omhu.

Baron
Kjenner egentlig ikke mye til denne stamme. Dem holder plasseringen, men jeg tror det er på lånt tid. Morten84 og Heinze96 hadde jeg trodd ville føre seg mer frem, men nei. Men som sagt, stammen lever.

TSM Stammen, som liker å være underdog, men som selv anser seg som bedre. Lucky, joda han er god for poeng. Mr. Mange penger er god for en million...men er det nok? Har ikke troen på, at denne stamme står løpet ut, men vi får se.

AoL Jeg blir ikke klok på denne stamme. Kjenner ingen der, dem sier ikke mye. Men de holder plasseringen. Hva er det med denne stamme...?

SUP Stammen med det beste sammenhold, uten skryt. Den vil kanskje ikke vinne v14, men den vil vinne på det sosiale. Diplomaten har skuffet, men det blir tatt igjen av de øvrige medlemmer i stammen. Jeg har troen på denne stamme, og med de rette allianser, er dem en trussel mot alle.

RagRok Jeg tror denne stamme ka gjøre det bra. Ikke pga KingSize, men Safira. Det er en spiller, som jeg har respekt for, og som fortjener kreditt. Har du valgt rett stamme ?? Som det er nu, har jeg ikke troen på dere. Dere ligger på rimmen, og der får dere ligge. Velg deres diplomati med omhu, og dere får overleve.

JFF
Har ikke så mye å si om dere. Er litt leit, men har dere begyndt å falle tilbake? RUAB...ta grep om dine gutter!

BBQ
Liker ikke navnet, liker ikke Amerikansk mat...så dere er ikke stammen for meg.

RoEm Gammelt navn med tradisjoner. Men kjære FylleSamen, ku du ikke ha valgt en bedre stamme? Dere kom, dere så, men dere feilet.

Dette var kort, men min mening.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Fin liste, Gert! Når det kommer til den lånte tiden så er vel det forsåvidt korrekt. En stund tilbake gikk vi til tidsbanken og tok opp et rangeringslån som skulle sikre oss en høy stammerangering over lengre tid. Tidsbanken mente da (og mener nok fortsatt), at vi kaktusbaroner hadde god kredibilitet og valgte å innvilge lånet. Dette kan skyldes fars økonomiske situasjon, som er meget god. Jeg sliter dog med å forstå hvorfor vi tok opp et lån i første omgang (far er jo rik), mulig vi gjorde det for å teste tidsbankens rangeringslånfunksjon.

Kan avslutte mitt lille innlegg med en aldri så liten nyhet. Vi kaktusbaroner vurderer etterhvert å foreta et oppkjøp av denne tidsbanken og vil dermed kunne tilby et rangeringslån til de som måtte ønske dette i fremtiden. Om et slikt rangeringslån skulle være ønsket må de sende meg en pm via innboks ingame til nimbelwhite. Kan ikke love at jeg vil svare, men er det ikke meg som svarer så er det en av fars dyktige advokater. Ved oppkjøp av tidsbanken kommer vi nok til å holde av plass 1 for oss selv, men dette er ikke et oppkjøp vi planlegger å gjøre i nær fremtid. Inntil dette oppkjøpet får vi nok leve godt med den lånte tiden. $$$
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jævla god kommentar, er ikke økonom jeg, er desværre kun psykolog. Men skjønte såpass at dere forventer et oppsving.
 

DeletedUser

Guest
Fin liste :) deilig og få litt annen lesning enn det på fakta og rykte forum av og til :)
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Veldig fin liste og det liker jeg jo alltid.
Merker du ikke har helt truen på noen av stammene her dog, tror du at det kommer nye stammer som kommer til å gjøre det bedre?
Eller at bare at det står veldig åpent om hvem favoritten blir på denne verdenen.
Må i hvertfall si at jeg synes utviklingen her på verdenen er veldig morsom, selv om vi mister noen gode stammevenner underveis.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Veldig fin liste og det liker jeg jo alltid.
Merker du ikke har helt truen på noen av stammene her dog, tror du at det kommer nye stammer som kommer til å gjøre det bedre?
Eller at bare at det står veldig åpent om hvem favoritten blir på denne verdenen.
Må i hvertfall si at jeg synes utviklingen her på verdenen er veldig morsom, selv om vi mister noen gode stammevenner underveis.

Deceit og Blomst (clapping)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Veldig fin liste og det liker jeg jo alltid.
Merker du ikke har helt truen på noen av stammene her dog, tror du at det kommer nye stammer som kommer til å gjøre det bedre?
Eller at bare at det står veldig åpent om hvem favoritten blir på denne verdenen.
Må i hvertfall si at jeg synes utviklingen her på verdenen er veldig morsom, selv om vi mister noen gode stammevenner underveis.

Bra observert....ja, min magefølelse etter mange år på TW, sier meg at det vil skje oppløsninger/mergninger. Jeg har ikke noen fakta på dette, men stammer som enten står Stand by, eller ser fordelen i en sammenslåing, dem finner en løsning.
 

The finix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Fin liste gretpe! Noe kort til å være deg, men bedre enn ingenting! (yes)

1. -T-H -
Melisandre, Loki og bongo driver inntil videre denne stamme, poengmessigt. Nok er sagt om Lederen, så den vil jeg ikke kommentere. Men jeg har en liten fornemmelse, som sier meg, at dere begynner å miste grepet. Rett meg, om jeg tar feil. Fjosnissen og Cod- WaW har skuffet meg litt...hva driver dere med? Synchroniser har et pluss i boka mi. Men stammen leder suverent. Ps...dere har en alliert, men var det nu lurt??

Sondre driver ikke stammen lenger, den er hovedsaklig drevet av meg og Synch (han gjør en god jobb ved å representere oss utad og jeg holder styr innad i stammen, jeg føler vi jobber godt sammen- selv om vi nå har byttet roller fra tidligere verdener).
Jeg kan dessverre ikke kommentere om du har rett eller ikke, angående våre problemer. Om jeg bekrefter dette så vil det være fred (men hvorfor vil vi gjøre det?). Om jeg benekter dette så vil det samme skje som sist: vi vil få høre at jo mer vi benekter at vi har problemer jo mer bekrefter dette at vi har det. Beklager, men her må dere ta en avgjørelse selv.
Vi har jobbet med diplomatiet, men kan av bekrefte at vi har noen for allianse ennå.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp